Aloitetaan tänne tälläinen uusi treadi: päivän projekti, jos on väärässä osastossa, niin siirrellään...
Tänne voi aina lyhyesti kertoa mitä on päivän aikana tullut rakenneltua/rempattua jne.
Eilen illalla purin kuskin Airbagin pois vielä kerran ja kävin piuhat läpi vielä uudelleen ja sain sen toimimaan + valon sammumaan vikakoodien nollauksella. Vikana oli spiraali+kosketushäiriö. Säädin vielä sumuvalotkin, kun niistä tuli katsastuksessa huomautus että näyttää liian ylös vaikkei ole koskaan aiemmin sanottu. Nyt laskee 1 cm / metri.
Jatkakaa...
Last edited by jmr on 26.3.2007 10:10, edited 1 time in total.
Eilen tuli muutettua ja kämppä on kuin pommin jäljiltä Vieläkin olis vähän kamaa siirrettävä, onneksi on vielä loppuviikko aikaa. Saas havaata miten tuonne kerrostaloon sopeutuu
Samaten eilen piti häärätä kissojen kipeily-/raapimispuu valmiiksi (tuli muuten hieno, vaikka ite sanonkin ) ja pystytettyä uuteen kämppään. Nyt saa rontit kiipeillä, jossain muualla kuin kirjahyllyssä ja ravata muuta kuin ovenkarmeja... joo näin varmaan tekevät
Päivän projektina töiden jälkeen editoida noin 260 koirakuvaa Tampereen kv-näyttelystä, pistää vesileimaa jne perussäätöä. Kivasti saa koneen jumiin kun laittaa photarin puuhailemaan omiaan automate batcheilla tuolla kuvamäärällä jo.
* Tänään "projektina" oli jarrupalojen merkkivalon palamisen syyn etsiminen, ja kuskinpuolen jarrupalan johtohan sieltä oli hankautunut poikki vetarin suojakumia vasten. Tinasin johto takaisin ja kutistesukkaa päälle ja avot. (Palat oli noin kuukausi sitten vaihdettu)
* Pakoputken jatkomuhvin otin irti ja laitoin pakoputkitahnaa väliin, tykkäs joutokäynnillä se liitoskohta kitistä ihan perkeleesti. Kuivuuttaan kitisi tms.
Uudempaankin Passattiin muutokset pikkuveron pakuksi saamiseksi ja huomenna konttorille maahantuontikatsastukseen.. Aikaa meni huimat ~10min rojekti kuitenki
Audi A4 Avant Quattro Blackline -03
VW Passat Variant TDI -96 "työpaku"
BMW 316i -95
kehtaako ees tunnustaa mutta foortia "laittanu" .. .nypein poppikoneet, peltisarjan/putkiston ja vanteet irti ja löin odottamaan romuroopea räheet äänet ykskutosessakin ilman pakosarjaa
Hitsailin pari yötä äipän sunnyä.. Aivan uskomaton suoritus japanilaiselta autoteollisuudelta, joitain palovammoja + purkillisen rauhoittavia jälkeen vois sanoo, että nissan on paska-auto! En ymmärrä miten maali voikaan ruostua, kun ei siellä peltiä ole missään.. Kempin tai jonkun muun hitsikonevalmistajan pitäis kehittää lanka, millä voi hitsata tuota "japanin peltiä". Mutta jos sillä taas ajas sen 3000km, mikä katsastuksen välillä tulee..
Huomisen päivänprojektina kw1 alle ja eteen tukivarret. Saas nähdä miten pahasti suunnitelmat kusee ja miten pitkään siellä rymytään. Ja jos oikein hyvin menee putkeen niin sitten on vielä uutta rengasta ja vannetta alla....
502 Valmetin polttoainejärjestelmän ilmauspumpun irroitus ja uuden pumpun paikalleen laitto, polttoaineitten sekä suodattimen vaihto, pa putkistojen puhdistus ja kohokohtana tietenkin koeajo
Bilteman RCA-johto tuli vaihdettua DLS:n johtoon, ääni taisi kirkastua vähän. Myös 1F kondensaattori löysi paikkansa.
Auto tuli imuroitua, kojelaudalta pölyjä pyyhitty jne. Niin ja tulihan se auto pestyäkin.
Itse tiivistelin tummat vilkunlasit niin ettei mee vettä sisään kun pesee autoa , sit kävin viimein hommaa oikeet pultit vanteisiin+lukkopultit. Huomenna sitte auton pesu+imurointi ja pääsiäisloman viettoon
jami wrote:tuli laitettua vihdoin supersportin säädettävä alusta paikalleen.
pitäis vaan laittaa kesärenkaat alle niin vois asettaa alustan sopivalle korkeudelle
Sama setti melkein pilkulleen, valmistaja vaan FK.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Pakko myös myöntää, ompelen parhaillaan oviverhoja
Muija istuu sohvalla viinilasi kourassa ja katsoo tansseja. Aamulla vaihdoin verhot vielä kaiken lisäksi makkareihin. Paha kun on ovettomat makkarit, niin pitää jotain valoestettä saada tyttöjen huoneeseen. Noh, tulipa testattua samalla siirrettävä ilmastointilaitekin, että toimii vielä ennen kesän helteitä. Käytiinpä sitä Varianttikin pesettämässä. Piti olla harjaton pesu, mutta koodi antoi taas valita pesun ja arvalla sai paremman. Tulipahan puhtaammaksi
projektina oli siirtyminen Kuopion korkeudelta takas Hyvinkäälle. Meinas olla 5-tie tossa ennen Heinolaa hieman tukkoinen, välillä pysähteli kokonaan ja sit mentiin 20 lasissa Ja tietysti piti ängetä sinne samaan aikaan kuin muutkin. Kelikin vaihteli melko mukavasti. Jäisestä tienpinnasta kaamean lumisateen ja sohjon kautta kesäisen kuivaan asfalttiin. Onneks tuli vaihdettua talvikumit takas
Varkaudessa tuli lunta niin paljon ettei sekaan meinannut sopia, Juvan raja kun koitti niin aurinko porotti kirkkaalta taivaalta. Että näin.
Jouset vaihdettu ja kesävanteet. Näyttää edes vähän asiallisemmalta.
Aika kauhean tuntuiset vaan nuo pelkät KW:n jouset orkkisiskareilla. Aika paukkulautaTM. Täytyypä harkita, josko vielä iskarit ostaisi erikseen.
Led-takavalot vaihtu vakioiden tilalle, MaHu:n kaa vaihettiin, on ne nyt näköset
Samalla omaan kiesiin kromimaski
Viel kun noi kesävalssit (19") sais auton alle, jipii jipii
Vaihtui tuossa omaan kolperoon juuri eteen ja taakse uudet jouset ja monroen refleksit kulmiin, lisäksi sain vihdoin liimattua kerhotarrankin omalle paikalleen
Vaimon kanssa Plantaageniin, talvivaatteiden vienti varastoon ja pyörien roudaus pihalle..Kuulostaa tylsältä, mutta pakko tehdä..Talvinakeilla mennään vielä ainakin viikko, eipähän nuo kitkat niin valita, vaikka ois ollu hyvät kelit vaihdella..
E: Tuli sit pestyä autokin..Jotain hyvääkin tässä meidän kerrostalon taloyhtiössä on, että voi pestä parkkipaikalla auton taloyhtiön letkulla ja vedellä..
Last edited by shoebox on 15.4.2007 20:05, edited 1 time in total.
Passattiin ja pikkuveljen ooppeliin laitettiin kesärenkaat alle. Meinasin samalla säätää alustaa alemmas, mutta oli kierteet niin likaiset ettei jaksanut ruveta. Joku toinen päivä sitten kun on aikaa enempi.
Zimmermannin levyt joka kulmaan, samal sit tutkimaan palat, ex omistaja sano kyl että vasta ikään vaihettu, mut mut. Töihinkin pitäs jaksaa, no kivahan se vain näin aamutuimaan on lähteä
Isoimman makkarin kaikki pinnat uusiksi. Ei mennyt vaan yhdessä päivässä. Mutta tuosta se lähtee kasvamaan tuo remonttikärpäsen purema. Ihanan kallista.
BTW.. tuo projekti kesti 4 päivää ja piti käydä vielä välissä yksi työkeikka hoitamassa.