Sivupeilit sekoilevat
Sivupeilit sekoilevat
Huomasinpa tuossa työmatkalla, että sivupeilit toimivat lievästi ilmaistuna hassusti. Laittamalla sähkösäädön nupin R-asentoon liikkuu pelkästään oikea peili - kuten pitääkin - mutta kääntämällä kytkin L-asentoon liikkuu sekä vasen että oikea peili yhtäaikaa, tosin sillä erotuksella, että vasen liikkuu kuten kytkimestä käsket mutta oikea liikkuu tällöin sivuttaissuunnassa käänteisesti. Ylös-alas-suunnassa toimivat samaan suuntaan.
Löytyisikö veikkausta missä vika piilee?
Löytyisikö veikkausta missä vika piilee?
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
Re: Sivupeilit sekoilevat
Hmm. Tekivätköhän minulla myös samaa mustassa Varissa nuo peilit....- Mikko - wrote:Huomasinpa tuossa työmatkalla, että sivupeilit toimivat lievästi ilmaistuna hassusti. Laittamalla sähkösäädön nupin R-asentoon liikkuu pelkästään oikea peili - kuten pitääkin - mutta kääntämällä kytkin L-asentoon liikkuu sekä vasen että oikea peili yhtäaikaa, tosin sillä erotuksella, että vasen liikkuu kuten kytkimestä käsket mutta oikea liikkuu tällöin sivuttaissuunnassa käänteisesti. Ylös-alas-suunnassa toimivat samaan suuntaan.
Löytyisikö veikkausta missä vika piilee?
Mää ajattelin, että se on joku minua fiksumpi ominaisuus.

S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
Eikös noi toimi juurikin niinkuin pitääkin. Eli ekaks pitää säätää vasen peili ja sit oikea. Kun sit peruutettaessa/parkkeeratessa yms. tarvii kääntää peileja näyttämään lähemmäs maata onnistuu molempien peilien säätäminen kerralla valitsemalla L-asento. Ja samoiten tietenkin peilien palauttamaan ns. normiasentoon. Muistaakseni asiasta oli maininta käyttöohjeessakin.
VW Passat Luxline 1.9 TDI '09
Juu toi on ihan ominaisuus. Kaippa sillä on ajettu takaa esim sitä, että kun kuski vaihtuu, ni saa yhellä nupin pyörityksellä säädettyä periaatteessa molemmat peilit. Ei tarvii molempia säätää erikseen. Näin siis ainakin teoriassa...
Hyvin se ainakin mulla on toiminu tähänastisissa autoissa. Kerran ku säätää peilit kohdalleen, niin sit tolla vasemman peilin säädöllä saa niitä yhtäaikaa passattua satunnaisia kuskeja varten.
Mutta siinä tais olla pitkästä aikaa pieni miettiminen, että molemmat peilit sai säätöihinsä, kun viimeksi tein...

Mutta siinä tais olla pitkästä aikaa pieni miettiminen, että molemmat peilit sai säätöihinsä, kun viimeksi tein...

Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Jouduin vaihtamaan -00 passattiin uuden peilien katkaisijan pari kk sitten ja huomasin saman asian että molemmat peilit liikku yhtäaikaa L-asennossa. Alkuperäisessä katkaisijassa ei tuota ominaisuutta ollut, joten vähän aikaa ihmettelin ja soitinkin jo kivitalon varaosa tiskille, et prkl ootte myynyy mulle vääränlaisen katkaisijan joka toimii miten sattuu. Sain sieltäkin vastaavan vastauksen tuon toiminnasta. Nykyisessä katkaisijassa on myös peilien koriavastenkääntö toiminto asento, joka ominaisuus omista peileistä kyllä puuttuu. Kuulemma ei ole enää muuta katkaisija vaihtoehtoa olemassa.
A6 3.0TDIQ -05
Golf IV Variant -03
Golf IV Variant -03
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Huh, kannatti lukea foorumia
Tulipa tuossa vkl aikana kolaroitua kun OPEL-kuski ei nähnyt kolmiota.
No, onneksi osui vain peilit yhteen. Huomasin kuitenkin ko. ominaisuuden ja meinasin jo mittarin kanssa tutkia, että missä on sähköt menneet yhteen, kun repsikan peili liikkuu samalla...
Täytyy silti käydä vaihdattamassa peili, kun moottori pyörittää peiliä joka suuntaan säädettäessä esim. ylä- ja alasuunnassa, jos pyörittää ollenkaan.
Peilien lämmityksestä vielä sen verran, että kannattaako siis säädinnamiskaa pitää L- tai R-asennossa kokoajan, eikä keskellä (lämmitysasennossa)? Vai meneekö peilien lämmitys päälle vain, kun takalasin lämppäri on päällä?
Pitänee lukea manuaalit ja mainostekstit Firstline-paketin myötä kunnolla läpi, että tietää edes oman autonsa mahdolliset ominaisuudet....

Tulipa tuossa vkl aikana kolaroitua kun OPEL-kuski ei nähnyt kolmiota.


Täytyy silti käydä vaihdattamassa peili, kun moottori pyörittää peiliä joka suuntaan säädettäessä esim. ylä- ja alasuunnassa, jos pyörittää ollenkaan.
Peilien lämmityksestä vielä sen verran, että kannattaako siis säädinnamiskaa pitää L- tai R-asennossa kokoajan, eikä keskellä (lämmitysasennossa)? Vai meneekö peilien lämmitys päälle vain, kun takalasin lämppäri on päällä?
Pitänee lukea manuaalit ja mainostekstit Firstline-paketin myötä kunnolla läpi, että tietää edes oman autonsa mahdolliset ominaisuudet....
Golf IV -02 1.6 AVU
Eikös peilit lämpiä ku kääntää sen nupikan 0 asennosta 180 astetta ympäri...
Näin ainakin omassaa -02 exässä ja nykyisessä...

Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Mulla ainakin peilit lämpeää ainoastaan silloin kun takalasinlämppäri on päällä.Peilien lämmityksestä vielä sen verran, että kannattaako siis säädinnamiskaa pitää L- tai R-asennossa kokoajan, eikä keskellä (lämmitysasennossa)? Vai meneekö peilien lämmitys päälle vain, kun takalasin lämppäri on päällä?
IV Golfissa näin ja Passatissa 3B/G lämpiää peilit siinä keskiasennossa aina, takalasin lämppäristä riippumatta.
Onneks ei voi olla mitään yhtenäistä linjaa tässäkään asiassa, ja ehkä se voisi olla tolla Golf tyylillä se parhain tapa.
Onneks ei voi olla mitään yhtenäistä linjaa tässäkään asiassa, ja ehkä se voisi olla tolla Golf tyylillä se parhain tapa.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Meikäläisen passatissa peilit lämpeävät vain takalasilämppärin ollessa päällä. Kuinka saa värisevän sivupeililasin kiristettyä? Kotelon pohjassa näyttäisi olevan näkyvissä kaksi jumittunutta ruuvia ja keskellä kumitulppa, joka ei irtoa ilman väkivaltaa. Ruuvit eivät irronneet kevyesti yrittämällä ja jätin toistaiseksi suuremman voimannäytön tekemättä.AjH wrote:...Passatissa 3B/G lämpiää peilit siinä keskiasennossa aina, takalasin lämppäristä riippumatta.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Lasi on semmosella jousihässäkällä kiinni, tuolla DIY-osiossa kuvalliset ohjeet irrotukseen.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Kiitti vinkistä. Peililasi ei ollut kiinni enää kuin yläreunasta takalevyssä, joten ei ihme että värisi. Nyt on taas kasassa ja säädötkin pelaa. Tulipahan myös todettua tuo aloituksessa oleva ominaisuuskin.Sami Jalonen wrote:Lasi on semmosella jousihässäkällä kiinni, tuolla DIY-osiossa kuvalliset ohjeet irrotukseen.
En ole vielä saanut aikaiseksi ostaa limaa. Kesällä ei tule tuota peililämppäriä käytettyä, joten tein tuollaisen väliaikaisratkaisun eli nokareet kaksipuoleistateippiä kulmiin. Vaikka teippi ei ole paksua, niin kunnon rako jää silti väliin. Silti teippi on tarpeeksi sitkeää ja joustavaa, joten värinät katosi, mutta syksyllä viimeistään tuo liimaus on saatava suoritettua.smaisseli wrote:^^laitoitko ihan perus liimalla kiinni?
ok joo itekki laitoin hätäratkasuna kakspuolist teippii ku meinas motaril tipahtaa
Mietin vaan tässä että jos sen ihan normi pikaliimal laittaa takas niin mahtaakohan se lämmitys sulattaa sitä?! 


Golf 1.6TDI -10
Exät;
BMW 320d xDrive e91 -10, BMW 525d e61 -08, BMW 320d e90 -08, Passat 2.0 FSI -06, Golf 1.6 16V BCB -04, Passat 1.8 20V -99
Exät;
BMW 320d xDrive e91 -10, BMW 525d e61 -08, BMW 320d e90 -08, Passat 2.0 FSI -06, Golf 1.6 16V BCB -04, Passat 1.8 20V -99