
Päivän projekti...
Viimeaikojen projektina ollut väittely itseni kanssa viedäkö tänä kesänä golffia piristettäväksi vaiko ei, tiukkaa 60/40 kamppailua ja luvut vaihtuu jokatoinen päivä puolesta ja jokatoinenpäivä vastaan
Kesälomarahoista voisi piristää jos päädyn lopputaistelussani itseni kanssa myönteiseen päätökseen asiassa. Noh, nyt vaihteeksi sairaslomalla aikaa miettiä 


VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Kävin hakemassa uistimentekotarpeita honkkarista ja rautakaupasta. Ja naapureitten riemuksi tuli iltasesta vähän kuviosahailtua. Saha on vissiin vaan sökö kun tuntu että tarttis kuulosuojaimet. No huomenna homma jatkuu.
Vielä pitäs ostaa kynäruisku(hyväkuntosia saa tarjota
mielellään 2vaiheisia), Badgerin 360-7:aa oon katellu "sillä silmällä", niin pääsis maalailemaan hauelle herkkuja.
Vielä pitäs ostaa kynäruisku(hyväkuntosia saa tarjota

Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
Vihdoin ja viimein sain soitettua DJisotelalle, että pistää jarrulevyt tulemaan matkahuollossa, kun ei saatu millään aikaseks törmätä missään välissä..
Parin viikon sisällä kiinni..Palatkin ois, kaverilta sain ilmatteeks..Eipähän tarvinnu köyhtyä DS2500:sta 227€:a, ainakaan näin alkuun mennään noilla vähän käytetyillä..
Merkkiä en just muista, mut ihan merkkipalat pitäis olla.. 



Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Taas tehtynä pensasaitaa, nyt Syreeniä rivissä, sekä betonimöykky pihavaloa varten.
Tallissa Fiattiin pakoputken pää uusiksi ja talliin Nissani projekti mallia pakosarjaa, turboa ja niihin liittyviä putkiloita.
Ja toiseen Nissaniin pitäis samalla väsätä 3" outlettia. Projektia puskee, saunaprokkis on edennut melkein kipsit valmiiksi ja maanantaina lattialämmityskaapelin asennus.
Onneks voi pitää vähän vapaata töistä aina välillä niin saa jotain aikaankin
Tallissa Fiattiin pakoputken pää uusiksi ja talliin Nissani projekti mallia pakosarjaa, turboa ja niihin liittyviä putkiloita.
Ja toiseen Nissaniin pitäis samalla väsätä 3" outlettia. Projektia puskee, saunaprokkis on edennut melkein kipsit valmiiksi ja maanantaina lattialämmityskaapelin asennus.
Onneks voi pitää vähän vapaata töistä aina välillä niin saa jotain aikaankin

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
jokumuukin tämän keksinytmakevw wrote:Päivän projektina kiillottaa tuo ulkoisen kovalevy kotelon kansi loppuun....Pitäs vesihioma paprua näyttää vielä kertaalleen ja sitte autosol:lla hinkkaamaan.

mutta siis päivän rojektina on ensin selvitä töistä hengissä ja sitten hakee kaloille uusi suodatin...
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Tulipa kiinnitettyä V6:n etuhelma paikalleen ja pestyä samassa auto.
On muuten varsin ihmeellinen systeemi tuo V6-helma. Jää n. 1 cm vajaaksi molemmista päistään vaikka on keskiritilän kohdalta kiinnikkeet täysin kohdillaan. Sama puskurin runkohan siinä V6 4motionissa pitäisi olla...
On muuten varsin ihmeellinen systeemi tuo V6-helma. Jää n. 1 cm vajaaksi molemmista päistään vaikka on keskiritilän kohdalta kiinnikkeet täysin kohdillaan. Sama puskurin runkohan siinä V6 4motionissa pitäisi olla...
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Näitä valmistusvirheitä tapahtuu, että osa jää liian pieneksi. Juuri oli kolarinkorjauksessa 3bg passatti mihin tuli uusi etupuskuri. Siihen puskuriin ei millään meinannut mahtua ritilät paikalleen ja autoonkin se oli aika nafti. Liian pieneksi jäänyt puskuri, olisko alihankkija vaihtunut tms, mutta liian pieni oli puskuri.- Mikko - wrote:On muuten varsin ihmeellinen systeemi tuo V6-helma. Jää n. 1 cm vajaaksi molemmista päistään vaikka on keskiritilän kohdalta kiinnikkeet täysin kohdillaan. Sama puskurin runkohan siinä V6 4motionissa pitäisi olla...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
http://galleria.baanaweb.fi/marko.lippo ... ?width=640
Tuolla näkyy aikaan saannosta kiillotus hommassa....vielä parilla karkeudella kun jaksas ottaa nii sais kunnollisen pinnan.
Tuolla näkyy aikaan saannosta kiillotus hommassa....vielä parilla karkeudella kun jaksas ottaa nii sais kunnollisen pinnan.
Golf Variant -01
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
-
- Posts: 192
- Joined: 30.3.2007 0:00
- Location: Vähäkyrö
- Contact:
Vähän bassoa lisää, 12" vega-line reflexilootassa + SPL:n vahvistin ja 1F konkka tuli tuas asennettua...Kerrankin tuli laitettua johdotukset kerralla kuntoon, virta piuha listan alla kuskin puolella ja RCA listan alla apukuskin puolella...Toimii, mutta isompi loota pitää rakentaa ku on aikaa... 

VW Golf Variant 1.6 16V -04 & RAV4 -03
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Emännän Meganesta yritettiin jälleen tiputtaa perää alemmas.
Vääntösauvat voitti toisenkin erän.
Kolome viikkoa oon liottanu vääntösauvojen päitä crc:llä ja siltikin olivat kuin yhtäpuuta vastapalan kanssa.
Nytkin homma sitte kusi siihen ettei vehkehet kestäny.
Seuraavaks kerraks pitää hommata M12 kierretankoa 10.8 kovuudella ja hyvä kierretappi et saa niihin vääntösauvojen päihin uudet kierteet...
Ja ainaha se viisahee on antunu ensi periksi...
Vääntösauvat voitti toisenkin erän.
Kolome viikkoa oon liottanu vääntösauvojen päitä crc:llä ja siltikin olivat kuin yhtäpuuta vastapalan kanssa.
Nytkin homma sitte kusi siihen ettei vehkehet kestäny.
Seuraavaks kerraks pitää hommata M12 kierretankoa 10.8 kovuudella ja hyvä kierretappi et saa niihin vääntösauvojen päihin uudet kierteet...
Ja ainaha se viisahee on antunu ensi periksi...
Vihdoinkin vahvarin säädöt kohdalleen ja asennusta siistitty.. Eli 2x12 BlackBass subia 100 litran refleksissä ja Infinityn vahvari työntää kaikkensa pihalle..
Näyttää tuo Passatin katto olevan aika pehmeää, kun antaa enemmän painetta
Näyttää tuo Passatin katto olevan aika pehmeää, kun antaa enemmän painetta

(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Torstaina Ventoon takajarrulevyn ja laakerin vaihto. Laakeri tuli ei niin ehjänä ulos ja näköjään ne taas olis pitänyt ottaa samantien molemmin puolin, kun toista puolta pyörittelin, niin raksuteshan sieltä kuuluu. No, olipa hyvä että se katsuri käski vaihtaa tuon levyn, ennenkö oman auton renkaat rupee ohittelemaan 
Perjantaina aloin vaihtamaan Venton etupäähän puslia. Tämäkin "pikkuhomma" sitten venyi myös lauantaille, kun katkes tukivarren pultti apurungon sisälle, eikä lopuksi auttanut kuin ottaa koko p****een apurunko irti ja lähti sen kans seppään
On nää vanhat autot hauskoja, tahtoo näitä lisää 

Perjantaina aloin vaihtamaan Venton etupäähän puslia. Tämäkin "pikkuhomma" sitten venyi myös lauantaille, kun katkes tukivarren pultti apurungon sisälle, eikä lopuksi auttanut kuin ottaa koko p****een apurunko irti ja lähti sen kans seppään


VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
Minkäs vuotinen toi on? Meinaan että onko siellä alla se keskilinkki esillä ja liikkuuko sauvat ollenkaan, kumpikaan? Omassa oli aikanaan ongelma että keskilinkki kanitti ja vaikka sauvat päädyissä liikkui niin ei tullu pois ennenkun tajuttiin keskilinkkiin antaa vähän iskua samalla kun päästä veti. Sitten ne sauvat tulikin suorastaan lentäen pois...Uolevi wrote:Emännän Meganesta yritettiin jälleen tiputtaa perää alemmas.
Vääntösauvat voitti toisenkin erän.
Kolome viikkoa oon liottanu vääntösauvojen päitä crc:llä ja siltikin olivat kuin yhtäpuuta vastapalan kanssa.
Nytkin homma sitte kusi siihen ettei vehkehet kestäny.
Seuraavaks kerraks pitää hommata M12 kierretankoa 10.8 kovuudella ja hyvä kierretappi et saa niihin vääntösauvojen päihin uudet kierteet...
Ja ainaha se viisahee on antunu ensi periksi...

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
^2000 vuodeltahan se on.
Kyllä sielä se keskilinkki näkyvillä on.
Itte en vaa oikee usko et se olis se pää syylliinen tohon jumittamiseen.
Vääntösauvojen päät on nii pahasti ruostunu et ei meinaa pooritusta erottaa.
Ei saatu edes sen vertaa liikkumaan et olis murtunu jälki siihen vääntösauvan ympärillä olevaan ruosteeseen.
Mutta kyllähän tuota keskilinkkiäkin vois vähä taputella.
Sieltä se ei kyllä oo kovin pahan näkönen.
Nuo vääntösauvojen päät on paljo pahemmat ku niissä on ollu ne suojakupit päällä.
Kyllä sielä se keskilinkki näkyvillä on.
Itte en vaa oikee usko et se olis se pää syylliinen tohon jumittamiseen.
Vääntösauvojen päät on nii pahasti ruostunu et ei meinaa pooritusta erottaa.
Ei saatu edes sen vertaa liikkumaan et olis murtunu jälki siihen vääntösauvan ympärillä olevaan ruosteeseen.
Mutta kyllähän tuota keskilinkkiäkin vois vähä taputella.
Sieltä se ei kyllä oo kovin pahan näkönen.
Nuo vääntösauvojen päät on paljo pahemmat ku niissä on ollu ne suojakupit päällä.
Sama ikä siis kun meitin oli. Joo ei se keskilinkki muuten mutta kun sauvat jo liikku, niin se keskilinkki vaan kanitti just senverran ettei sauvan pää tullut ulos. Pienellä kopautuksella tuli, eli ei se ollut käytännössä jumissa vaan kinnas.Uolevi wrote:^2000 vuodeltahan se on.
Kyllä sielä se keskilinkki näkyvillä on.
Itte en vaa oikee usko et se olis se pää syylliinen tohon jumittamiseen.
Vääntösauvojen päät on nii pahasti ruostunu et ei meinaa pooritusta erottaa.
Ei saatu edes sen vertaa liikkumaan et olis murtunu jälki siihen vääntösauvan ympärillä olevaan ruosteeseen.
Mutta kyllähän tuota keskilinkkiäkin vois vähä taputella.
Sieltä se ei kyllä oo kovin pahan näkönen.
Nuo vääntösauvojen päät on paljo pahemmat ku niissä on ollu ne suojakupit päällä.
Ja semmonen pointti muuten että niitä sauvoja mahtuu lyömään vähän sisäänpäinkin, vastakkaisen sauvan ja keskilinkin taipumisen myötäämisen verran. Sillä voisi saada sen pienen liikahduksen aikaan jonka jälkeen jo liikkuu helpommin.
Itse raaputin aikanaan ne boorit puhtaaksi ohuella rautalangalla, mahdollisimman tarkkaan. Ja huuhtelua ohuella öljyllä, ikäänkuin pesua.
Ja viimeisenä, sit kun ne sauvat lähtee niin ennen vapautusta booreista, merkkaa se sauvan asento siihen tukivarren helaan, siitä on sitten helppoa lähteä säätelemään. Saat molemmat sauvat käännettyä samalla tavalla....
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tuli sit laitettua erääseen lehteen ilmoitus puiden pilkkomisesta, tullut pilkottua jo omat, naapurien ja tuttujen ja osaksi tuntemattomienkin puut jo ja vasta uusi pilkkomiskausi itsellä pääsemässä vauhtiin niin ongelmaksi tuli jo ettei tiennyt enää mistä löytää pilkottavia puita!:) Harrastus alkaa jo kärsimään, perhana!
VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Ei Hitto!! NYT repesin..jannepee wrote:Tuli sit laitettua erääseen lehteen ilmoitus puiden pilkkomisesta, tullut pilkottua jo omat, naapurien ja tuttujen ja osaksi tuntemattomienkin puut jo ja vasta uusi pilkkomiskausi itsellä pääsemässä vauhtiin niin ongelmaksi tuli jo ettei tiennyt enää mistä löytää pilkottavia puita!:) Harrastus alkaa jo kärsimään, perhana!


Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Haha, millä sä niitä puita pilkot? vai ihan käsin kirveelläshoebox wrote:Ei Hitto!! NYT repesin..jannepee wrote:Tuli sit laitettua erääseen lehteen ilmoitus puiden pilkkomisesta, tullut pilkottua jo omat, naapurien ja tuttujen ja osaksi tuntemattomienkin puut jo ja vasta uusi pilkkomiskausi itsellä pääsemässä vauhtiin niin ongelmaksi tuli jo ettei tiennyt enää mistä löytää pilkottavia puita!:) Harrastus alkaa jo kärsimään, perhana!![]()

-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
Käsijarru tuli säädettyä. Ketutti jo pitkään, kun ei voinut jättää pelkällä käsijarrulla autoa mäkeen. Normaalistihan jätän kyllä vaihteenkin päälle, mutta tuo käsijarrun liukumis ominaisuus alkoi keittää jo liikaakin esim. mäkilähdössä. Osaan kyllä tietysti sen nopeamman kytkimellä lähdön, mutta kun ei sitä nyt kerpele jaksa ylämäessä liikennevaloissa koko aikaa sitä jalkaa jarrulla pitää 

Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Käsin kirveellä, en tue muita tapojaMatsoni wrote:Haha, millä sä niitä puita pilkot? vai ihan käsin kirveelläshoebox wrote:Ei Hitto!! NYT repesin..jannepee wrote:Tuli sit laitettua erääseen lehteen ilmoitus puiden pilkkomisesta, tullut pilkottua jo omat, naapurien ja tuttujen ja osaksi tuntemattomienkin puut jo ja vasta uusi pilkkomiskausi itsellä pääsemässä vauhtiin niin ongelmaksi tuli jo ettei tiennyt enää mistä löytää pilkottavia puita!:) Harrastus alkaa jo kärsimään, perhana!![]()

VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Matsoni wrote:Juu ja kunnon kirveellä tarkoitetaan Fiskars isoa halkomiskirvestämakevee wrote:Kirveellä paras ja mikäpäs siinä kun on kunnon kirves ja pikkuisen ruista sekä tekniikkaa. Samalla saa liikuntaa kun kunnon pöllejä pilkkoo.
Joka kestää kaiken muun paitsi lappeelleen lyömisen.
Golf Variant -01
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
Kyllä ja jos näin tekee niin sitä ei saa takuuseen uuttamakevw wrote:Matsoni wrote:Juu ja kunnon kirveellä tarkoitetaan Fiskars isoa halkomiskirvestämakevee wrote:Kirveellä paras ja mikäpäs siinä kun on kunnon kirves ja pikkuisen ruista sekä tekniikkaa. Samalla saa liikuntaa kun kunnon pöllejä pilkkoo.
Joka kestää kaiken muun paitsi lappeelleen lyömisen.

-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
Eilen tuli vaihdettua toinenkin takajarrulevy ja laakeri Ventoon. On se saksalaanen insinööri viisas ku se on keksiny kiinnittää sen jarrusatulatelineen (taimikähitonrautaonkaan) kuusiokolopulteilla. Tavallisetkin sielä kerkeis olemaan, noissa kuusioissa muutakun avain pyörähtää jos on jumissa. Onneksi lukkopihdit on keksitty 
Tänään uurestansa konttorille.
E: Leima tuli

Tänään uurestansa konttorille.
E: Leima tuli

Last edited by Clayman on 24.5.2007 8:26, edited 1 time in total.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
Itse en pidä fiskarsin halkomakirveestä, normipuihin nopeammin tehoaa perus fiskarsin normimalli. Halkomakirvestä käyttänyt vain muutamiin isompiin puihin. Lauantaina kävisi tutustumassa vipukirveen toimintaan Riihimäen piha ja eläinmessuilla. Jos saisi riittävästi kirveelle vaan töitä niin voisi harkita tollaisenkin käyttöä, 199e hintalappu vaan hieman hirvittää, sillähän saa 1/3 softanpäivitystä golperoon jo 

VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Tänään soiteltu sitten erinäiseen määrään eri virityspajoja. Lähikulmilla pääsisi nopeastikin laittamaan softaa uusiksi Karalan softalla, mutta taas jarrupenkkiä ei olekaan sit ihan lähellä tms. Karala itse taas ehtisi katsomaan autoa vasta elokuussa. Olisi kiva nähdä paperillakin miten tehot muuttuneet. Noohs, ehkä syön vaikka jädeä lastutus-budjetilla kesän 

VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Miksi et aja Valkeakoskelle Harisen luo?jannepee wrote:Tänään soiteltu sitten erinäiseen määrään eri virityspajoja. Lähikulmilla pääsisi nopeastikin laittamaan softaa uusiksi Karalan softalla, mutta taas jarrupenkkiä ei olekaan sit ihan lähellä tms. Karala itse taas ehtisi katsomaan autoa vasta elokuussa. Olisi kiva nähdä paperillakin miten tehot muuttuneet. Noohs, ehkä syön vaikka jädeä lastutus-budjetilla kesän
-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
Ajattelin ensin tarkistaa mahdollisuuden säästää 90e, Harinen pyytää tuon verran enemmän. Pitää pirauttaa nyt Valkeakoskelle.Matsoni wrote:Miksi et aja Valkeakoskelle Harisen luo?jannepee wrote:Tänään soiteltu sitten erinäiseen määrään eri virityspajoja. Lähikulmilla pääsisi nopeastikin laittamaan softaa uusiksi Karalan softalla, mutta taas jarrupenkkiä ei olekaan sit ihan lähellä tms. Karala itse taas ehtisi katsomaan autoa vasta elokuussa. Olisi kiva nähdä paperillakin miten tehot muuttuneet. Noohs, ehkä syön vaikka jädeä lastutus-budjetilla kesän
VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Vai ei nykyiset 130 heppaa riitä siihen hommaanjannepee wrote:Doudiin, seuraavana palkkapäivänä suuntana Valkeakoski, jaksaisi juhannuksena auto kuljettaa paremmin erinäköisiä juoma-aineita20.kesäkuuta siis säädellään autoa Harisen toimesta.

Minkäslaisia lukemia odotat Hariselta tulon jälkeen?
Omaani kysyin Hariselta muutosta niin 690€ olisi ollut...

-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
Tiedä miten 130heppaa hyytyisi tulevana jussina, varsinkaan kun ei tiedä mitä ja missä silloin on puuhailemassa, joten varma on aina varmaaMatsoni wrote:Vai ei nykyiset 130 heppaa riitä siihen hommaanjannepee wrote:Doudiin, seuraavana palkkapäivänä suuntana Valkeakoski, jaksaisi juhannuksena auto kuljettaa paremmin erinäköisiä juoma-aineita20.kesäkuuta siis säädellään autoa Harisen toimesta.
![]()
Minkäslaisia lukemia odotat Hariselta tulon jälkeen?
Omaani kysyin Hariselta muutosta niin 690€ olisi ollut...


Eiköhän nuo teholukemat ole jossain 150-160hp ja 370-400Nm haarukassa. Tuon 690e verran tulee ylitöistä kevyesti, joten jotenkin pitää muistaa itseä, olkoon nimipäivälahja itselleni

VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw