Nuhainen Golf Variant 1.4

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Ioxio
Posts: 51
Joined: 6.3.2007 14:54

Nuhainen Golf Variant 1.4

Post by Ioxio »

Eli jatkan tässä omassa threadissa tätä samaa itkua kuin mitä kirjoittelin "1.6 käy röpöttäen" osiossa. Lyhykäinen kertaus. Puola kosahtaa matkalla. Ei kokonaan, mutta ilmeisesti pätkii. Viikonloppu ja kotio 200km. Oli pakko ajaa kun missään ei päässyt edes vikamuistia katsomaan. Puola vaihdettiin ja vika korjaantui. Pari viikkoa ja toinen puola kosahti. Kaikki puolat vaihdettiin, mutta auto jäi jotenkin nuhaiseksi. Ottaa kyllä kierroksia, mutta on laiskempi lähtemään ja hieman tehoton. Bensan kulutus lisääntynyt aavistuksen.

Kävin juuri tarkastuttamassa vikamuistin. Ei mitään. (ja hei hei 35€) Huoltomiehen usko koneeseen oli kyllä melko ihailtava, koska mies tohti sanoa, että jos jotain vikaa on, niin se näkyy tässä. Kysyin, että näkeekö lamdan ja esim. ilmamassamittarin tilanteita ja sanoi, että kyllä näkee. Kattia ei kuulema tosin näe ja sen toimivuuden voisi kokeilla vain vaihtamalla.

En millään viitsisi lähteä totaalisen hakuammuntaan, että vaihdetaampas nyt sitä sun tätä ja kokeillaan missä vika. Eihän sitä suoraan toki voi aina todetakkaan.

Millä tekniikalla tuossa muuten ilmanputsarit toimivat? Toimivatko ne uusissa vielä samalla tavalla, että jos menevät paskaiseksi, niin auto hyytyy?

Eli mitä vinkkejä arvon volkkaristit antavat?
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ei siihen testeriin nyt kannata luottaa kuin piru raamattuun, se on nähty.
Mä kyllä veikkaisin, että katti on osittain sulanut puolien hajoamisen ja sen jälkeisen pitkän ajon takia. Näin ollen pakokaasut ei virtaa ja auto on tehoton.
Kehtaan väittää, että ilmanputsarista ei vika löydy.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Ioxio
Posts: 51
Joined: 6.3.2007 14:54

Post by Ioxio »

Pasi H. wrote:Ei siihen testeriin nyt kannata luottaa kuin piru raamattuun, se on nähty.
Mä kyllä veikkaisin, että katti on osittain sulanut puolien hajoamisen ja sen jälkeisen pitkän ajon takia. Näin ollen pakokaasut ei virtaa ja auto on tehoton.
Kehtaan väittää, että ilmanputsarista ei vika löydy.
ok. mie kyllä lähen siitä. rehellistä mielipidettä sitten sen suhteen onko yleismallin katilla tai merkkikohtaisella merkittävää eroa muutakin kuin asennettavuus.

Jos varustekatti kelpaa niin mikä on oikea koko? 51.0 - 57.2 MM vai 52 MM.
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Orkkis katti maksaa niin paljon ettei sitä kannata edes harkita.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ihan hyvillä mielin sinne voi tarvikekatin laittaa. Mutta asiasta kannattaa varmistua ensin, ennenkuin ostat sen katin.
Eli itse ainakin leikkaisin rälläkällä putken poikki juuri katin etupuolelta, niin samalla näet että missä kunnossa se katalysaattori on.
Mikäli se on ehjä niin sitten vaan hitsaten putki takaisin ja etsimään vikaa muualta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Post Reply