Golf Variant -95 NYKII?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
simppa80
Posts: 24
Joined: 4.10.2004 9:38
Location: Haukipudas

Golf Variant -95 NYKII?

Post by simppa80 »

Elikkäs onko kellään tietoa mikä voisi aiheuttaa golf 3 -95 nykimisen. Kone on 1.8 ykspisteruisku. Nykiminen on aika harvinaista ja mielestäni se ei liity mihinkään tiettyyn kierroslukuun, mutta yleensä ajan aika matalilla kierroksillaalle 3000rpm/min. Nykäisy tuntuu siltä kuin esimerkiksi koko sytytys kävisi pois päältä..
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

Tulpat ja tulpanjohdot tulis ekana mieleen
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
mv
Posts: 16
Joined: 3.9.2004 20:32
Location: häme

Post by mv »

Nää normaalit kannattaa katsoa ensinmäisenä:

- Imusarjan ja jarrutehostimen välinen putki
- Imusarjan ja ruiskuyksikön välinen laippa
- Ruiskuyksikän liittimen puhdistaa öljystä
- Lambdan johdot tarkistaa ettei ole poikki
- Moottorin ohjailaitteen pinnien hapettumat
- Lämpötilatunnistin
- Virranjakajan kannen kunto
Golf 3 variant
simppa80
Posts: 24
Joined: 4.10.2004 9:38
Location: Haukipudas

Post by simppa80 »

Tuolaisia tietoja odottelinkin. Kiitos tiedosta ja ilmoitan kun löydän vian.. :shock:
simppa80
Posts: 24
Joined: 4.10.2004 9:38
Location: Haukipudas

Post by simppa80 »

Vika paikallistettu! Ruiskun ja imusarjan välinenlaippa kokonaan irti poikki! Ei ihme jos nykii! KIITOS!!!!! :D
mv
Posts: 16
Joined: 3.9.2004 20:32
Location: häme

Post by mv »

No hyvä että vika löytyi. Itseltäni meni myös tuo imusarjan ja ruiskun välinen laippa. Vika ilmeni silloin pakoputkessa paukahteluna moottorijarrutuksessa.
Golf 3 variant
User avatar
HarriV
Posts: 339
Joined: 18.3.2005 16:54
Location: Kuopio

Post by HarriV »

Vaihdoin tuossa tuon raitisilmasuodattimen ja huomasin että mullakin oli murtunut tuo imusarjan ja ruiskuyksikön välinen laippa. Onko porukka itse vaihtanut tuota osaa vai kannattaako viedä samantien huoltoon?
User avatar
Tony
Posts: 243
Joined: 20.3.2005 17:15
Location: Kuopio/Joensuu

Post by Tony »

Kyllä se on helppo vaihtaa. Muutamalla ruuvilla se on vaan kiinni. Ruiskustakaan ei tarvinnut kun muuta liitin irroittaa et mahtuu sivulle laittamaan siksi aikaa kun vaihtaa "välilihan"
Passat 3BG TDI
User avatar
HarriV
Posts: 339
Joined: 18.3.2005 16:54
Location: Kuopio

Post by HarriV »

Kiitos tiedosta. Minä olisin varmaan purkanut ensiksi koko yläkerran ja sitten vaihtanut sen tiivisteen. :D
Kemu078
Posts: 4
Joined: 24.9.2005 17:37

Post by Kemu078 »

Samanlaista nykimistä esiintyy omassa 2.0gt -95 kolperossa. Mistähän paikallistaisin tuon Ruiskun ja imusarjan välisen laipan?
Melkein kuvalla pitäis kertoa, kun ei tuota autotietoutta ole paljoa. :oops:
ja ei muuta kuin lisää paskaa housuun...
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ilmanputsarinkotelolta lähtee putki siihen yksipisteruiskun koteloon. Eli se päällimmäisenä oleva musta pyöreähkö kikkare. Ota siitä reippaasti kädellä kiinni ja heiluta. huomaat kyllä että mistä se antaa periksi, se on se kumilaippa mikä siellä myötäilee.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Clayman
Posts: 191
Joined: 3.2.2006 8:32
Location: Alavus

Post by Clayman »

Se vaan, että 2-litranen on nelipisteruutta. Eikä tuota laippaa sieltä löydy.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Heh, anteeksi. En lukenut tarpeeksi tarkkaan..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Kemu078
Posts: 4
Joined: 24.9.2005 17:37

Post by Kemu078 »

Hyvä tieto, olisi varmasti jonkunaikaa saanut etsiä laippaa. Aina oppii jotain uutta.
ja ei muuta kuin lisää paskaa housuun...
Post Reply