Ongelmat Golf Variant 1.4 2002:n kanssa jatkuvat. Nyt kun puolaongelmat on (ilm.) ratkaistu ja auto on toiminut jokseenkin moitteetta, niin uutta vikaa pukkaa.
Moottorin merkkivalo syttyi ja ajoin auton suorilla luettavaksi. Koodeja löytyi kaksi. Vikakoodit olivat seuraavat:
41B9 Polttonestehöyryjen talt.ottojärj. Epätyydyttävä vaikutus
ja
4074 Jäähdytysnesteen lämpötunnistin epäloogin.signaali
Kummatkin viat kone luokitteli "hetkellisiä"-luokkaan.
Osaako joku näistä tulkita jotain? Onko näillä keskenään jotain tekemistä vai yksinkertaisesti huonoa säkää? Onkohan näillä jokin yhteys esim. tapaukseen, jossa jouduin ajamaan viallisilla puolilla? Eihän nämä ollenkaan vaikuta sellaisilta, mutta kun ei näissä värkeissä enää tiedä mikä vaikuttaa mihinkin.
Ajo kuitenkin jatkuu. Muisti nollattu ja toistaiseksi ei ole ainakaan valot syttyneet, joten syitä toimenpiteisinkään ei ole ollut.
Kolmaskin vika oli. Avaimen impulssi heikko tms. Eli siruavaimen patteri oli lopussa eikä itsellä ollut mitään tietoa, että avaimissa ylipäätään on mitään pattereita.Vaihto-operaatiokin vaikutti mielenkiintoiselta. Aikaa patterin vaihtoon oli 10-15sek. (siis ei kyse nyt keskuslukituksen kauko-ohjauksesta)
Vikakoodien tulkinta
Patteri
Mulla ainakaan ei oo avaimessa muuta patteria ku se lampun paristo... eikös se ajonesto homma ole magneettinen 

Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
En oo kyllä ikinä kuullu, että ajonestonsiru tarviais virtaa. Mulla siru rupes temppuilemaan ja jouduin teettämään uuden sirun. Hälyä ja keskuslukitusta varten on mulla patteri avaimenperässä.
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD