Golf/Passat variant?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
essentia-
Posts: 4
Joined: 3.6.2006 15:35
Location: Joensuu

Golf/Passat variant?

Post by essentia- »

Terve! Ajattelin, että täällä viisaammat osaatte sanoa jonkinlaista neuvoa.

Eli: kyselisin Golf IV variantista sekä Passat 3B+BG-varianteista noin yleensä.
Tarve olisi myöhemmässä vaiheessa suhtalaisen tilavalle farkulle, ja vw on loppupeleissä yksi vaihtoehto.
Auton hankinnassa pääpaino on tietysti kestävässä/luotettavassa tekniikassa ja nyt myös matkustusmukavuudessa. (Pitkääkin matkaa pitää ajella...)

Miten lapsiperhe mahtuu golffiin tavaravuorineen vai kannattaako suoraan katsoa passattia? Miten golffin 1.6 jaksaa vetää täydellä kuormalla?
Miten näissä tekniikka yleensä pelaa ja voiko esm. 100 tkm ajetun (bensakoneen) ostaa huoletta?
Käyttökokemuksia noin yleensä kaipailisin... :)
veri vetää vettä päin :)
User avatar
Ilu
Posts: 237
Joined: 1.5.2005 19:15
Location: Lappeenranta
Contact:

Post by Ilu »

Tos golffissa on ainakii se ongelma et takapenkillä ei oo oikeen tilaa,eli kun laittaa vähän isompaa istuinta niin joutuu etupenkin vetämään ihan eteen.semmosen pienen kopan kaa viel menettelee.Konttiin kyl menee vaunut heittämällä
Vw Passat Variant -08-
User avatar
Tony
Posts: 243
Joined: 20.3.2005 17:15
Location: Kuopio/Joensuu

Re: Golf/Passat variant?

Post by Tony »

[quote="essentia-"]
Miten golffin 1.6 jaksaa vetää täydellä kuormalla?
quote]

Ainakin mitä siskon golffilla olen ajellut ni 1.6 on neljällä henkilöllä aika voimaton(minun mielipide). Ja mitä tuohon tilaan tulee, ni passattia kanattaa suoraan katsella. Parempi että on sitä tilaa....
Passat 3BG TDI
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Post by VR6PASSAT »

No eipä se passattikaan mikään tilaihme ole. Mutta mielummin se kannattaa ostaa. Ja ehkä se 2.5TDI olis kannattavin matkoja ajatellen. Kulutus ei ole paha ja kumminkin voimaa riittää ylämäkiin ja ohituksiin. Kyseisen omistajat voivat tarkemmin kommentoida kulutuksia ja veroja.
User avatar
Ilu
Posts: 237
Joined: 1.5.2005 19:15
Location: Lappeenranta
Contact:

Post by Ilu »

joo kylhäse vähä puutuu poka päällä
Vw Passat Variant -08-
Golfkärry
Posts: 27
Joined: 26.11.2005 12:50

..

Post by Golfkärry »

2.0 golfkärry vetää hyvin... :wow
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Re: ..

Post by VR6PASSAT »

Golfkärry wrote:2.0 golfkärry vetää hyvin... :wow
No joo kyllähän toi jaksaa. Tai sitten tämä :twisted:
Golfkärry
Posts: 27
Joined: 26.11.2005 12:50

Re: ..

Post by Golfkärry »

VR6PASSAT wrote:
Golfkärry wrote:2.0 golfkärry vetää hyvin... :wow
No joo kyllähän toi jaksaa. Tai sitten tämä :twisted:
..juu, voi vetää vielä "vähän" paremmin.. :bowdown
User avatar
essentia-
Posts: 4
Joined: 3.6.2006 15:35
Location: Joensuu

Post by essentia- »

täytyy kyl myöntää, et 1.8T voi olla vikkelämpi ku tavallinen 1.6... :twisted:
veri vetää vettä päin :)
User avatar
essentia-
Posts: 4
Joined: 3.6.2006 15:35
Location: Joensuu

Post by essentia- »

mutta sitä piti kyselemäni, että ei kai sitä alle 20 000 vuosikilometreillä diitseliä kannata ostaa? :shock:
veri vetää vettä päin :)
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

Jos ei paljoa alle 20tkm jää, niin kantsii sitäkin ajatella.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
riisseli
Posts: 53
Joined: 28.4.2005 8:09
Location: 016

Post by riisseli »

Sekin riippuu, että minkä verran tulee kaupukiajoa. Siis meinaan, että jos ajelee lähelle 20tkm vuodessa kaupunkiajoa niin tulee kai diisseli halvemmaksi mitä bensa?
Onkohan missään laskelmaa, että kuinka paljon pitää kaupunkiajoa ajella, että tulee diisseli kannattavaksi. Kun yleensä puhutaan vaan tiettyä kilometrimäärrää (yleensä 30tkm/vuosi)
GOLF IV VARIANT TDI (ATD) 74KW '03
User avatar
Puuhis
Posts: 279
Joined: 25.5.2004 10:45
Location: Jyväskylä

Post by Puuhis »

Ei tuo tdi mikään paha vaihtoehto ole. Itselläni kulutus kaupungissa raskaalla kaasujalalla 6.4l/100 paikkeilla korkeimmillaan, matka-ajossa sitten mennään alle 5l/100. Suorituskykä tuommoisessa 96kw diisselissä on hyvin liki samat mitä tuollaisessa 1.8T mosassa ja ajomukavuudessa taas diesel vie voiton mennen tullen. Mistä päästäänkin siihen ettei dieseliä voi mitenkään verrata saman tehoiseen bensamosaan kun tuota laskelmaa tekee. Eli jos arvostaa mukavuutta ja pientä kulutusta tuo 20tkm vuoteen on varsin mainio raja valita diesel...
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
User avatar
Vesa-Matti Luoma
Posts: 251
Joined: 10.1.2006 15:19
Location: Helsinki

Post by Vesa-Matti Luoma »

Puuhis wrote:Ei tuo tdi mikään paha vaihtoehto ole. Itselläni kulutus kaupungissa raskaalla kaasujalalla 6.4l/100 paikkeilla korkeimmillaan, matka-ajossa sitten mennään alle 5l/100. Suorituskykä tuommoisessa 96kw diisselissä on hyvin liki samat mitä tuollaisessa 1.8T mosassa ja ajomukavuudessa taas diesel vie voiton mennen tullen. Mistä päästäänkin siihen ettei dieseliä voi mitenkään verrata saman tehoiseen bensamosaan kun tuota laskelmaa tekee. Eli jos arvostaa mukavuutta ja pientä kulutusta tuo 20tkm vuoteen on varsin mainio raja valita diesel...
Itellä saman tyyppisiä kulutuksia. Ja ainakin jostain luin bensa/diesel vertailua niin oli verrattu 1.6 bensa konetta 1.9 TDi koneeseen niin mielestäni eivät ole keskenään vertailu kelpoisia.
User avatar
essentia-
Posts: 4
Joined: 3.6.2006 15:35
Location: Joensuu

Post by essentia- »

jees... kunhan löytäis jostain suhteellisen vähäkilsaisen ja hyväkoneisen passatin niin siihen kiinni vaan...
golffia olisin käyny ajelemassa tossa pari päivää sitten mut ei ollu herra laakkonen myyjineen meikäläisestä kiinnostunu...
octaviaa kävin tänään ajamassa ja siellä oli sitten taas oikein asiansa osaava ja todella aktiivinen myyjä... :twisted:
veri vetää vettä päin :)
Jouk
Posts: 30
Joined: 26.9.2005 16:31
Contact:

Post by Jouk »

VR6PASSAT wrote:No eipä se passattikaan mikään tilaihme ole. Mutta mielummin se kannattaa ostaa. Ja ehkä se 2.5TDI olis kannattavin matkoja ajatellen.
No onhan tuo 3B tai 3BG aika tilava ikäisekseen, ei tietty mikään Omega B mutta takapenkille menee kevyesti 2 lastenistuinta ja emäntä - mikä ei esim. Golf / A4:n ihan yhtä kivuttomasti onnistu. Tai sitten esim. 4 ihmistä, iso koira ja kesälomakamat menee mukavasti.

Itse en koskisi alkupään 2.5 V6 TDI koneeseen koska vasta myöhäisemmässä mallissa on öljypumpun paikka uusittu (tuotu ylös); vanha jättää käsittääkseni yläkerran käynnistyksissä, jne huonosti voidelluksi joka voi johtaa moottoriremonttiin (nokka-akselit, venttiilit, jne) jo jossain 150tkm:ssä. (Hintaluokka 3500-4500 euroa.)


Eli summa summarum: ehdottomasti Passatti jos tilaa tarvitaan oikeasti ja kolopallo jos tilaa tarvitaan vain pienen perheen edestä.
*VW-2.8-V6-30V-4WD (lyhenteet kunniaan)*
(Paskat Syncro Variant)
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

Juu tuo nokka ongelma on parannettu -02 vuosimallista eteenpäin niin audissa kuin veeweessäkin.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
passat variantti
Posts: 83
Joined: 22.6.2006 22:44
Location: siikainen

passatti.

Post by passat variantti »

moi muijalla on passatti farkku niin hommattiin juuri ton takapenkin osalta ja lastenvaunut saa takapoksiin keppeesti.
toi on kyllä se 1.6 litrasella 101 hevosvoiman koneella 95 vm mut en osaa sanoo nyt onko 3b vai mikä versio tämä on .
tuo 101 hevosvoimaakin tuntuu olevan meille ihan riittävä moottori vaikka joskus ain lapissa käydään porukoitten mökillä lomaa viettämässä ja kun muksui tässä tulonpäällä niin eihän sitten enään hurjastella liikenteessä.
ite kyllä aattelin tollasta 2.0 gti moottorilla varustettuu mut toi 1.6 jäi sitten käteen.
kulutus oli noin 8 l satasella ,, laskee pikkusen varmaan ajotyylii säätämällä.
User avatar
VR6PASSAT
Posts: 150
Joined: 24.11.2005 2:09
Location: TammerForce

Re: passatti.

Post by VR6PASSAT »

passat variantti wrote:95 vm mut en osaa sanoo nyt onko 3b vai mikä versio tämä on .
Toi on sitten B4 ja se on yhtäpieni kun uus golffi (IV-V), about.
Markus V
Posts: 261
Joined: 4.3.2007 21:59
Location: Joensuu

Post by Markus V »

Puuhis wrote:Ei tuo tdi mikään paha vaihtoehto ole. Itselläni kulutus kaupungissa raskaalla kaasujalalla 6.4l/100 paikkeilla korkeimmillaan, matka-ajossa sitten mennään alle 5l/100. Suorituskykä tuommoisessa 96kw diisselissä on hyvin liki samat mitä tuollaisessa 1.8T mosassa ja ajomukavuudessa taas diesel vie voiton mennen tullen. Mistä päästäänkin siihen ettei dieseliä voi mitenkään verrata saman tehoiseen bensamosaan kun tuota laskelmaa tekee. Eli jos arvostaa mukavuutta ja pientä kulutusta tuo 20tkm vuoteen on varsin mainio raja valita diesel...
Miten sie saat auton menemään alle 5litran/100km ite kun tästä töihin lähären niin on 50, 80 ja 100 rajotusta, matkaa pikkasen reilu 20km ja siit ainakin 15km maantienopeutta, vakkari päällä ja 110km/h näyttää mittari (virhe n.5km/h näyttää liikaa) ja kun terminaalin pihaan pääsen ajotietokone ilmottaa lukemaks 6.2l/100km sen alle ei toivookaan, enkä nyt sen kummemmin polje tuota autoo, sen vaan mitä tarve vaatii ja muut autot 8)
Sen huomasin, että ennen huoltoo just pääsin alle 6.l/100km ja huollon jälkeen sen tippu melkein litralla kulutus :shock:
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
User avatar
oj
Posts: 26
Joined: 24.1.2007 12:26

Post by oj »

Itse en ainakaan lyhyellä matkalla pääse alle kuuden mitenkään. Alussa varmaan kuluttaa sen verran enemmän. Mutta oma ennätys noin 300km matkalle on 5,2 l/100 ja kyseessä kuitenkin on nelikko. Työmatkoilla kulutus on siinä 6,2-6,4 l/100 talvella vielä enemmän.

Ja sitten ihan aiheeseen niin kyllä tuo goffin takapenkki voi tosiaan olla vähän "lyhyt". Ja jos nelikkoa olet katsellut niin itse ainakin yllätyin siitä miten paljon matalampi takaluukku on. Mutta kai sinnekin vaunut menee kuitenkin heittämällä..

Ainiin pari linkkiä kulutukseen liittyen (hyvä palvelu, suosittelen):
http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=15975
http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=15975
--
t. oj

VW Passat Variant -13 Highline R-Line 4Motion
User avatar
JyriT
Posts: 456
Joined: 6.5.2006 8:56
Location: Järvenpää
Contact:

Post by JyriT »

Mä kuskaan takapenkillä kahta koppaikästä ja yhtä 3 vuotiasta 4 koppasella golffilla. Sopiivat kunhan valkkaa semmoset jakkarat että menee ovet kiinni ;) Tosin vänkärin on parempi olla alle 175cm pitkä..
Takakonttiin sopii emmaljungan kaksosten rattaan pitkittäin isommin asettelematta ilman renkaiden irrotusta + pientarvikkeet(kalavehkeet, kameralaukku, pelastusliivit, hoitoreppu, kumisaappaat, vanhimman klopin lelut ja snadisti evästä). Tosin takaverho ei enää tuon jälkeen sovi kiinni ja koirakalteri on pop kovemmissa jarrutuksissa..
Juhannuksena pitäs testata sopiiko koko perhueen kamat heittämällä kyytiin vai pitääkö osa romuista laitta matkahuollolla. :roll:
edit, niinja kulutus työmatkajossa vaihtelee 4.8-5.4 L/100km
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
Tiger
Posts: 11
Joined: 6.8.2004 13:15
Location: Oulunsalo

Post by Tiger »

Meillä autossa (3kopan 1,9Td golf variant) istuu kolme muksua takapenkillä, yksi kiinteässä lastenisuimessa, yksi pallin(korokkeen) päällä ja yksi ilman korokkeita. Suht'koht hyvin mahtuvat istumaan. Konttiin menee vaunut+viiden ihmisen viikonloppukamat aika nätisti ja verhokin menee vielä kiinni.

Tänään golffi vaihtuu Passatiin. Suurinpana syynä ilmaistoinnin ihanuus ja eihän siitä lisätilasta mitään haittaakaan ole... :)
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

Meillä on niin iso turvakaukalo golffissa (oli pakko saada telakallinen) ettei etupenkille enää ihmistä mahdu, ehkä kääpiö. Itse olen sen verran pitkä, että kummipojan istuessa takana saan tuntea potkuja selässä kesken ajon. Golffi vaihtuu isompaan heti kun finanssit sallii.

85kw:n kulutus kesällä 4 päällä motarilla (130+kmh) + kehä1:llä karvan alle 6l ajotietokoneen mukaan. Mökkimatkoilla 5,2-5,5 litraa satkulla. Lapista kun ajelee alaspäin suomea niin saattaa mennä alle vitosen. Nämä siis ajotietokoneen lukemia. Laskettu 12kk:n keskikulutus 5.8l/100km.
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php? ... chcar=6692
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Vaikka itse topic on jo _vanha_ alkuperältään niin ajankohtaista varmasti aina.

Itse suosittelen ehdottomasti Passattia jos on turvaistuimia ja rattaat kontissa.

- takapenkin pituussuuntainen tila Golfissa pieni, Passatissa riittävä
- Passatin kontissa ei kynnystä, Golfissa reilu (nelikossa pienempi, mutta myös pienempi kontti?)

Jos nämä kohdat olisivat Golfissa paremmin niin meilläkin varmaan Golffi olisi pihassa.

Koiraverkko olisi kontin täyttä hyödyntämistä ajatellen hankittava. Tummennus 5% kalvolla huolehti että tavaratilan verho heivattiin vinttiin pois tieltä.

Tässä muutamia käytännön ajatuksia aiheeseen.

Niin ja 1.8T Passatti kiskoo 1200kg vaunua perässään suht miellyttävästi myös. 12,5l menee bensaa satasella tuommosen kanssa...
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Len
Posts: 24
Joined: 18.1.2006 11:02
Location: Lohja

Post by Len »

Näin wanhanmiehen korvalle Passat on huomattavasti mukavampi :)

Päivitys Bora -> Passat (molemmat highline farkkuja, diiseleitä ja nelikoita) vähensi sisämelua todella paljon :)

Imagollisesti tuo Bora oli kyllä aika paljon sporttisempi... :(
VW bussi lehmänahkapenkeillä ja pasuuna kardaanilla
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

AjH wrote:...
- Passatin kontissa ei kynnystä, Golfissa reilu (nelikossa pienempi, mutta myös pienempi kontti?)
Golffiin saa myös tasaisen kontinpohjan lisävarusteena saatavalla välipohjalla jossa voi säilöä vaikka työkaluja.
Post Reply