Mites ois Puuhis "pienet viivalähdöt" joku kerta..Puuhis wrote:Nappasin maffin irti ja kylmänviileesti pesin sen "huilun" spraypurkissa olevalla isopropanolilla eli elektroniikan puhdistusaineella, saman asian ois ajanut brakekliineri mutta sitä ei nyt sattunu olemaan kotosalla. Semmoset 200mg nousi maffiarvot läpikiekka-alueen, syöttöihin se vaikutti... noh sanotaan että aika reilusti. Kulkupuoli on nyt siedettävä joskaan ei hyväPasi H. wrote:Ihan mielenkiinnosta Puuhis, miten putsasit sen ilmamassamittarin?
Päivän projekti...
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Hilijastashoebox wrote:
Mites ois Puuhis "pienet viivalähdöt" joku kerta..Itekin ois tarkotus nyt sit kuitenkin varailla Karalan aikaa tässä, elokuullehan tuo mennee..Jahka saa päätettyä, tekiskö Coolerin ensin Jykylässä Kinnusella vai pelkkä Karalan käynti..
Elämä on valintoja..
Mutta ehottomasti kaffelle
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Niin, ehkä 0-30km/h oon eellä..
Pitoja on, mutta tehoja ei..
Vois vähän keskustella noista auton laitoista taas..Pitäs ruveta sit kuitenkin laittaa tuota Golfia, kun vaimo ei antanu lupaa kakkosauton (MK II GTi:n) ostoon..No ei se siitä ollu kiinni (kuhan selitän)..Jos ois ollu parempaa tarvetta, ni oishan se hommattu, mut kun tunnetusti on halpaa tää auton pitäminen Suomessa, ni ei nyt sentään toista viittiny, vaikka kuinka ois ollu "kivaa"..
Mutta millos ehtis, ens viikolla..? Kumpi nostaa "Kahvittelua Jyskälässä" - topiccia..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Kiitos, ja kyllä mulla Passatti jo on...Puuhis wrote:Onnea ja welcome to the club, vielä kun hommaat sellasen seuraavaksi 18 vuodeksi unet vievän tapauksen niin tiedät miltä täällä tuntuuMicco wrote:Ostin talon.Ny sit vissii seurataan vaa talousuutisia eikä nukuta 20 vuoteen...
Mukavasti korot pomppaa, jo ennenkuin kerkee ekaa erääkään maksamaan.
Ite sain aikasiks puhistaa maf-anturin kotterosta ja voi elämä miten muuttui auto... ei tätä vikaa tullukkaan pitkään etittyä. Huomenna joutuu pienet tumut nykäsemään tän kunniaksi
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
tänään tarvis s3:seen vaihtaa ahdinsarja
perkeleen nätisti nytkin jo tuntu ässä menevän, putkisto,kuuleri ja lastu nyt ...kuulemma 270hp.. siltä se vähän tuntukin, aika kiukkunen
kaverilla maltillinen tehotavote... 350 tolla uudella ahtimella
laatikollisen liittimiä ja letkuja oon jo saanu selviteltyä mihin menee mikäkin,saa nähdä millain äijän käy
pasi tuukko poikkee josai vaihees jos kerkeet ni saadaan muutama kuva rojektista,
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Koko päivä rakennustyömaalla talkoissa..Huh huh, eko villotus on pölystä hommaa..
Iltaa viettämään Jyväskylän Sataman yöhön..
Timo Rautiainen ois pääesiintyjänä loppuillasta, sitä ennen... 
Iltaa viettämään Jyväskylän Sataman yöhön..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Mika-Matti Mattila
- Posts: 408
- Joined: 17.7.2006 21:24
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
jokku kerkee ryyppäämäänki
ite tulin just tallista
eukkokin varmaan pian pääsee töistä, vois iteki nukkumaan painua, aamu 8 heränny... iha jees työpäivä
aamusti töihi ja se jälkee pimeisii töihi =)
helvetin ahtaat paikat tuntuu audissa olevan... uus jo menos paikoilleen kyl
helvetin ahtaat paikat tuntuu audissa olevan... uus jo menos paikoilleen kyl
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
T. Niskanen
- Posts: 69
- Joined: 5.12.2004 13:25
- Location: Siilinjärvi
Ensin siirrettiin ja kannettiin 50 paalia lavalta tyrkylle ja sit ja se sekottaja/murskaaja..Sit letkumiehet välikatolle ja siinä kolmeen pekkaan nostettiin paalia sekottajaan ja käsin ja kepeillä pienemmäks silpuks..Useempi tunti siinä hurahti ja kyllä oli naama ja vaatteet sen näköset.AjH wrote:On se, hajotitteko paaleja käsin vai puhaltimella?shoebox wrote:Koko päivä rakennustyömaalla talkoissa..Huh huh, eko villotus on pölystä hommaa..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Jeh. Vamaan sama määrä paaleja ollaan käsin rusikoitu tonne parin talon lattioihin tässä tän vuoden aikana. Pölyä tulee ja suojain on _suositeltava_. Eikös se aina jää paria vaille tai sit on kuormallinen liikaa..shoebox wrote:Ensin siirrettiin ja kannettiin 50 paalia lavalta tyrkylle ja sit ja se sekottaja/murskaaja..Sit letkumiehet välikatolle ja siinä kolmeen pekkaan nostettiin paalia sekottajaan ja käsin ja kepeillä pienemmäks silpuks..Useempi tunti siinä hurahti ja kyllä oli naama ja vaatteet sen näköset.AjH wrote:On se, hajotitteko paaleja käsin vai puhaltimella?shoebox wrote:Koko päivä rakennustyömaalla talkoissa..Huh huh, eko villotus on pölystä hommaa..Loppu vielä paalitkin kesken.. Hengityssuojaimet sentään oli..
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Dodiih nyt saatiin terassia vähän tehtyä, huomenna jatkuu.
Kehikko kasattiin ensin. Ja tässä on jo terassilaudoitus aluillaan. Tuohon oikealle on nuo laudat ihan vaan heitetty paikalleen, että helpottaa kulkua toistaiseksi.
Kehikko kasattiin ensin. Ja tässä on jo terassilaudoitus aluillaan. Tuohon oikealle on nuo laudat ihan vaan heitetty paikalleen, että helpottaa kulkua toistaiseksi.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Mä jo hetken mietin uskallanko avata linkkiä...Kemizti wrote:Eilispäivän projekti.. "vahatut veljekset ilta-auringossa"
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Meinasitko kaiteen laittaa?Pasi H. wrote:Dodiih nyt saatiin terassia vähän tehtyä, huomenna jatkuu.
Kehikko kasattiin ensin. Ja tässä on jo terassilaudoitus aluillaan. Tuohon oikealle on nuo laudat ihan vaan heitetty paikalleen, että helpottaa kulkua toistaiseksi.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ympäröidään terassi osittain aitaelementeillä, eli kyllä kaide tulee. Ettei pääse vahingossa putoomaan
,Sekä valokate tulee päälle, ettei tuu vesi niskaan. Parit portaat, toiset etupihalle päin ja toiset tuonne autojen suuntaan. Sekä jonkin sortin sähköjäkin täytyy varmaan tuonne myös vetää. Saa nähdä jos siihen jaksais jotain äänentoistoakin järjestää sitten kun on katto pään päällä ja sähköjä vedelty.
Nyt homma on tässä vaiheessa, materiaalit loppui kesken, täytynee hakea lisää.. Ei jäänyt paljosta paitsi, niinkuin näkyy.
Pieni apurikin päässyt kuvaan
Tuo vanha aita tuosta vierestä otetaan pois..
Nyt homma on tässä vaiheessa, materiaalit loppui kesken, täytynee hakea lisää.. Ei jäänyt paljosta paitsi, niinkuin näkyy.
Pieni apurikin päässyt kuvaan
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Romppuhan se. Viimisen päälle virallinen nimi on Lucidor of Hannelhill, mutta Romeo seon. Rakkaalla lapsella on monta nimee 
(Romppu, Romu, Villa jne.)
(Romppu, Romu, Villa jne.)
Last edited by Pasi Häkli on 19.6.2007 20:44, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Jotain pientä rakenneltu terassin parissa. Eli toiset rappuset saatiin valmiiksi. Sekä hain noita aitaelementtejä ja muuta puutavaraa.
Valokatteet vielä hakematta, muuten lähes kaikki pitäs jo olla paikan päällä. Maalit täytys vielä hakee. Ei ihan valmistu jussiksi
Niin ja ilmalämpöpumppu on nyt toiminnassa, jihuu ei tuu kuuma enää
Valokatteet vielä hakematta, muuten lähes kaikki pitäs jo olla paikan päällä. Maalit täytys vielä hakee. Ei ihan valmistu jussiksi
Niin ja ilmalämpöpumppu on nyt toiminnassa, jihuu ei tuu kuuma enää
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
audin kasaus loppuun, kaverin 3 koppasen golffin vesipumpun vaihto ja toisen kaverin nelosgolffiin 150 heppasen ahtimen vaihto... nälkä alkaa olee ! piru et audi liikkuu nätisti 
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuli eksyttyä tuossa aamulla 08 Special Tuning Harisen pihaan Valkeakoskella ja edessä oli auton piristystä siis lastutuksen merkeissä. Samalla vapaavirtauspalikkakin löysi paikkansa konehuoneesta. Lopputuloksena 129kW/174hp/408Nm teholukemat. Ihmetystä hieman alkuun aiheutti se, ettei lastutus onnistunut suoraan läppärillä, vaan vaati virallisestikin lastunvaihdon ohjauspoksiin. Toinen ihmetyksen aihe oli auton vakiotehot, 96kw koneesta kun vakiona penkissä irtosi 110kw/150hp/353Nm
Tulihan samalla todettua testipenkissä vapaavirtaussuotimen tuovan aidosti lisätehoja autoon, keskialueella 20Nm lisää vääntöä ja lopputehoissa 4-5hevosvoimaa. Suodin tuli vielä vakiopaikalleen.
Ihan mukavan lisän tuo operaatio toi auton käyttäytymiseen
Tulihan samalla todettua testipenkissä vapaavirtaussuotimen tuovan aidosti lisätehoja autoon, keskialueella 20Nm lisää vääntöä ja lopputehoissa 4-5hevosvoimaa. Suodin tuli vielä vakiopaikalleen.
Ihan mukavan lisän tuo operaatio toi auton käyttäytymiseen
VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Onnittelut ja peukut lopputuloksesta! Toivottavasti turbo kestää, muista ainakin öljyjä vaihdella sit vähän tiheämmin, kuin noin kovat nousut tuli lukemiin..
Itellä ois kans toiveena, et tänä kesänä, eli syksyllä, vielä ehtis käydä Karalalla vastaavilla asioilla..
Noh, sen näkee sit elokuulla...
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Ohjelmahan ei ollut mikään maksimaalinen, vaan se "perusnormaali" jolla 130hp:stä saa sen noin 160hp/400Nm. Tuosta yksilöstä vaan tosiaan jostain syystä tulee 174 nyt ja vakionakin se 150. Jos olisin tiennyt etukäteen autossa olevan 150hp/110kw/353Nm niin olisi saattanut reissu jäädä tekemättä. Herää kysymys mikä turbo tuossa onkaan kiinni 
VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
eiköhän siinä ole se garrett 1749va ahdin.. Ja tuntus suuttimet olevan kunnossa kun kerta sai nuo teho lukemat. Voi kuitenkin olla että saattaa tehdä turbolle hallaa pitemmän päälle. Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Nyt eikun ahtomittaria kehiin niin pystyt seuraamaan ahtoja ja samalla ehkäisemään liika piikkejä.
150 heppaisessa on garrett 1749vb
130 heppaisessa on garrett 1749va
150 heppaisessa on garrett 1749vb
130 heppaisessa on garrett 1749va
Last edited by makevee on 20.6.2007 21:14, edited 2 times in total.
Vw T5
Eiköhän se jossain siellä lukis..
Äkkiä pihalle kaivamaan onko VA vai VB, vai miten ne meni 130hp ja 150hp erot..
Itellä oil Cordobassa paperien mukaan 90hp ja 202Nm ja kun menin Karalalle, niin alkudynot anto 107hp ja 212Nm..Tuloksena tuli 122hp ja 270Nm..SE oli hillitty, mutta Karalan mukaan sopiva vakiokytkimelle..Hitsi, nyt sytytit kipinän, pitänee itekin varata aika vielä syksylle..
Itellä oil Cordobassa paperien mukaan 90hp ja 202Nm ja kun menin Karalalle, niin alkudynot anto 107hp ja 212Nm..Tuloksena tuli 122hp ja 270Nm..SE oli hillitty, mutta Karalan mukaan sopiva vakiokytkimelle..Hitsi, nyt sytytit kipinän, pitänee itekin varata aika vielä syksylle..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Paistoin kilon jauhelihaa lihapulliks. Ehkä puol kiloa löytää tiensä pakastimeen, loput katos paistajan suuhun 
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Hitsailin Toitsusta muutaman reiän umpeen josko sen veisi leimalle kohta.
Muurari laatotti suihkun seinät loppuun ja suti vesieristeet lattioihin. Juhannuksena tuli jo vähän paneelia saunan kattoon ja kosteussulut sudittiin itse lattioihin. Oli meilläkin siis juhannussauna
Muurari laatotti suihkun seinät loppuun ja suti vesieristeet lattioihin. Juhannuksena tuli jo vähän paneelia saunan kattoon ja kosteussulut sudittiin itse lattioihin. Oli meilläkin siis juhannussauna
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Jarppa äkkiä kamerakaupoille niin päästään vertailemaan
Tänään ruuvattiin pienen vesitihkun saattelemana valokatteet paikoilleen.
Toi valokate on kirkasta, kooltaan 3000x1060. Niitä tuohon meni kuus kappaletta, viimesestä katkastiin vajaa puolet pois.
Vielä täytyis toiset rappuset tehdä, siirtää ne aikasemmin tehdyt, sekä räystäslaudat laittaa paikalleen ja ränni myös.
Ja pari aitaelementtiä vielä maalaamatta. Voiton puolella kuitenkin jo ollaan. Harmi vaan, että vettä vaan tulee taivaan täydeltä.
Tänään ruuvattiin pienen vesitihkun saattelemana valokatteet paikoilleen.
Toi valokate on kirkasta, kooltaan 3000x1060. Niitä tuohon meni kuus kappaletta, viimesestä katkastiin vajaa puolet pois.
Vielä täytyis toiset rappuset tehdä, siirtää ne aikasemmin tehdyt, sekä räystäslaudat laittaa paikalleen ja ränni myös.
Ja pari aitaelementtiä vielä maalaamatta. Voiton puolella kuitenkin jo ollaan. Harmi vaan, että vettä vaan tulee taivaan täydeltä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
