ISOMPAA cooleria keulaan

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
vookus
Posts: 92
Joined: 4.11.2006 16:31
Location: Vantaa

ISOMPAA cooleria keulaan

Post by vookus »

Nyt otetaan kaikki hyvät ja huonot vinkit vastaan. Projekti autona toimii TDI 96Kw 4motion golf IV.
Kone huone ja keula näyttää suhteellisen ahtaalta ja puskurin taakse pitäisi saada uusi cooleri.
Mitat jäähdyttäjäs o. leveys 62.5 korkeus 29.5 ja paksuus 7.5.
Lähdöt on molemmissa päissä että sekin aiheuttaa varmaanki harmaita hiuksia.

8) :lol:
shoebox
Posts: 335
Joined: 8.1.2007 8:41
Location: Jyväskylä

Post by shoebox »

Itse oon suunnitellu samaista operaatiota, kohteena täysin samanlainen kärry.. :) Jäi kuitenkin toistaiseksi tekemättä rahanpuutteen vuoksi, talven mittaan uusi yritys..Sinne ei tosiaan isoa mahdu, ellei ala vaihtamaan etupuskuria johonkin tuuninkimalliin, meinaan vähän mallailtiin jo omaankin isompaa..

Tällaisessa paikassa noita tehdään ihan suoraan Golfeihin, kuuleman mukaan vaan suolainen hinta, mutta ainakin pari kuvaa hommasta:

http://www.sporttiauto.com/projektit/fi_FI/golf/

Vaikka tuossa onkin GTI-Golf, niin ainakin näkee suurinpiirtein putken reitin, kun lähdöt on molemmissa päissä..Tsemppiä hommaan ja asennuskuvia sitten jakoon..Laitan kyllä sitten itekin, jahka saadaan aloitettua..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
User avatar
Puuhis
Posts: 279
Joined: 25.5.2004 10:45
Location: Jyväskylä

Post by Puuhis »

Kannattaa muuten tehdä se ahtoputkisto uusiks ahtimelta asti. Se ahtimen ja vakiokuulerin välinen pätkä käy korkeintaan vappupilliksi :D

Toinen vaihtoehto jonka olen nähny: tohon shoeboxin versiossa olevaan kuskinpuolen putken vientiin imusarjaan asti on esim tuoda torvi keulasta läpi konehuoneeseen akun ja flektin välistä. Sitten siinä avoimessa tilassa onkin helpompi tuoda torvi loppuun saakka.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

Tähän tyyliin vaan..
Image


Tai näin..
Image
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
shoebox
Posts: 335
Joined: 8.1.2007 8:41
Location: Jyväskylä

Post by shoebox »

Juuri näin.. :lol:
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Ja sitten itketään katsastuksessa tyyliin näin
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Voi mitä jeesustelua...
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

DJDH wrote:Ja sitten itketään katsastuksessa tyyliin näin
Itseasiassa yllättävän asiallista keskustelua. Ja oikeastaan lopputulema vaikuttaa ihan oikealta, eli palikat kelpaa suoraan sellasenaan. :?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Piti ihan lukea loppuun asti. Ei taida noille kiinacoolereille saada noilla tyyppihyväksyntä todistuksia...
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Way OT:

Mua jokseenkin joskus ärsyttää kun hommataan kaikenmaailman pilipalituotteita ja sitten itketään kun ei mene leimasta läpi. Tyhmempikin tietää että 2 huonoa ei ole sama kun 1 hyvä, tai että 2 halpaa on kalliimpi kun 1 kunnollinen. Ihan sama esim. kun pitää halpis annelinsilmiä laitella keulalle ja seuraavana pitää käyttää sumuvaloja kun muuten ei näe ajaa.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Post Reply