Golf III piristys

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
renze
Posts: 65
Joined: 5.8.2007 17:58
Location: Tampere

Golf III piristys

Post by renze »

Terve,
Ois kiinnostusta vähän piristää tollasta Golf III 1.8 Varianttia. Ei haulla löytyny sopivaa aihetta.

Eli kertomuksia ja linkkejä esim koko putkistoista ja vapaavirtaussuodattimista. Onko tietoa millasia noi vmstylen kautta saatavat Martelius tai Supersprint putkistot on?
Entä tollanen Greenin suodatin. Onko siitä mihinkään?

Noi nyt tuli ekana mieleen. Mitään ratapeliä en oo rakentamassa joten haenko nyt piristystä väärillä osilla? Tarkotus ois siis saada vääntöö ja tasasta menoo. Onko tähän malliin saatavilla lastua, mihin hintaan ja kenen suuntaan kannattaa kääntyä kyselemään lisää?

Etukäteen kiitos vastauksista.
Nyt soi: Passat variant 1.9tdi (74kw) -02.
Exät: Passat 1.8T -98, Passat variant 1.9tdi -02, Golf variant 1.8 -98
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

itellä oli 2.0 nelipisteruisku... periaatteessa sama kone.. 8 venttiilinen.. isoimmat ilot tuli nokasta ja peltisarjasta... ja säätettävästä nokkapyörästä... ei noista kyllä kummosia tehoja ikävä kyllä saa =( vapaavirtaussuodatinta ei mun mielestä kannata laittaa... korkaintaan vakiokoteloon tuleva vapari.. .mutta sitäkin saa putsata vähän väliä eikä tehoa oikeastaan lisää tuu niin turhaa vaivaa näkee =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
ylipaila
Posts: 28
Joined: 7.1.2007 19:37
Location: Lohja

Post by ylipaila »

Omaan autooni laitoin vapari suodattimen vakiokoteloon ja alavääntöä tuli selvästi lisää.
Auto oli kyllä 2.3 litranen 3B Passatti mutta siinä ainakin huomasi eron?
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

tuskin niin selkeetä eroo.. yleensä se on tunnetta ku imuääniä tulee ;) kellossa tuskin paljoo huomaa noin pienessä koneessa ainakaan .. tosa 2.3 varmaan vähä paremmin
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
renze
Posts: 65
Joined: 5.8.2007 17:58
Location: Tampere

Post by renze »

Vähän epäilyttää noihin koneen osiin mennä sörkkiin ku ei autojen kaa oo vielä nii kauan tullu työskenneltyä. Vaparin ja putkiston kuitenki sais vaihdettua ite. Jos vaihdan koko putkiston joka kuitenki on E-hyväksytty niin miten on paperi puoli? Uudestaan katsastaan ja paperiin joku merkintä vai?

Osaako joku antaa arvioo paljo se sit tulis kustantaan jos konetta kävis laittamassa jossain. Ja mitä käsittää peltisarja?
Nyt soi: Passat variant 1.9tdi (74kw) -02.
Exät: Passat 1.8T -98, Passat variant 1.9tdi -02, Golf variant 1.8 -98
ylipaila
Posts: 28
Joined: 7.1.2007 19:37
Location: Lohja

Post by ylipaila »

Omaan autooni ei tullut minkäänlaisia imuääniä, mutta väännön huomasi kyllä.
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

peltisarja on eka pätkä pakoputkee mikä lähtee koneesta, on muuten suht vittumainen vaihtaa noihin 1.8 ja 2.0 8v koneisiin.. ku kone on kallellaan taakseppäin... varaa aikaa kunnolla. en itte ainakaan oo mitään peltisarjaa ikinä katsastanu eikä niitä pitäs ne kiinnostaakkaan.

toi on vähän huono kone alkaa viritteleen.. perkeleen kallista kaikki eikä ihmeellisiä tehoja tuu =(
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply