
passatista pakettiauto
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
passatista pakettiauto
tossa tiedustelin konttorilta niin saan passattini pakettiautoks mutta yks asia jäi hämäämään! siihenhän tarvii laittaa verkko etupenkkien taakse mut onko kellään tietoa kelpaako siihen ihan "koiraverkko"
tippuis vaan toi riisselivero n.3000mk:sta 600-700mk vuosi!

Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
joo tuun huomena paikalle! ei kannata koittaa saada privana mua kiinni kun mulla ei ole kotona viä konetta! sen mitä surffaileen pääsen niin työpaikalla ja porukoilla sillontällöin ku poikkeen kylässä siä! mut palataan huomena asiaan!
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Kysyin eilen konttorilta ja tämmöset oli ehdot. Joku esim. jostain putkesta taivutettu kehikko menemään sisätilojen "reunoja" pitkin etupenkkien taakse ja siihen pingotetaan 50mm silmällä oleva verkko. Sählymaaleissa käytettävä verkko käy. Verkon venymisvara 20cm. Ylälaidasta saa käsi mahtua verkon/kehikon ja katon väliin. Alalaidan pitäs kait olla kardaanitunnelissa kiinni. Muutoskatsastus 59 egee ja vero ei sen jälkeen oikeestaan mitään...
Edellyttää tietenkin sitä, et kyseisen auton malliin on moinen joskus tehty.
Edellyttää tietenkin sitä, et kyseisen auton malliin on moinen joskus tehty.
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
-
- Posts: 8
- Joined: 9.4.2004 0:15
- Location: Tampere
-
- Posts: 8
- Joined: 9.4.2004 0:15
- Location: Tampere
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Kyllähän tuo on yks siisteimmistä ja asiallisimmista kötöksistä, mitä itse olen koskaan nähnyt.
Ja kyllä minä ainakin ihan mielihyvin ottaisin ennemmin tuollaisen verkkoasennuksen, kuin puupenkin...
Tosin eihän niitä puupenkkejä vissiin enään laiteta mihinkään, mutta isipapan ysikutosessa disupasuunassa on puupenkki takana, kun se on uutena rekisteröity pakuks, eikä se kyllä ole kovinkaan mielyttävä matkustaa...
Ja kyllä minä ainakin ihan mielihyvin ottaisin ennemmin tuollaisen verkkoasennuksen, kuin puupenkin...

Tosin eihän niitä puupenkkejä vissiin enään laiteta mihinkään, mutta isipapan ysikutosessa disupasuunassa on puupenkki takana, kun se on uutena rekisteröity pakuks, eikä se kyllä ole kovinkaan mielyttävä matkustaa...
Tänään kun kävin muutoskatsastamassa Xenon valot oikeen otteeseen niin kysäisin tuosta pakettiauto hommelista.
Verkkosäädös todennäköisesti poistuu mutta samalla se yksi paikka pitää jotenkin fyysisesti poistaa?!?!? Kiva kun on yhtenäinen takapenkki niin miten hitossa se nyt sitten toteutetaan..? No, konttori lupasi ilmoitella kun lisää tietoa tulee.
Olen parasta palvelua saanut muuten Konalan autokatsastukselta! A-Katsastuksessa joka kerta kun on soittanut tai käynyt vain kuivasti viitataan "meillä on tämä 2€/min palvelunumero mistä tälläisiä voi kysellä"
1500A: Älkää nyt pimittäkö hyödyllistä tietoa!
Verkkosäädös todennäköisesti poistuu mutta samalla se yksi paikka pitää jotenkin fyysisesti poistaa?!?!? Kiva kun on yhtenäinen takapenkki niin miten hitossa se nyt sitten toteutetaan..? No, konttori lupasi ilmoitella kun lisää tietoa tulee.
Olen parasta palvelua saanut muuten Konalan autokatsastukselta! A-Katsastuksessa joka kerta kun on soittanut tai käynyt vain kuivasti viitataan "meillä on tämä 2€/min palvelunumero mistä tälläisiä voi kysellä"
1500A: Älkää nyt pimittäkö hyödyllistä tietoa!

- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
viinikka: Passat Variant TDI 1998 -> http://www.pajalle.com/autot/passat_tdi
Oliko sulla xenon-look valot mihin on ympätty Xenonit? Silloin niitä ei saa kait leimaan kun umpio pitää olla E-hyväksytty.
Miten muuten noi 5.5:sen takavalot mitkä sulla viinikka on? Pitikö johdotuksia kikkailla uudelleen vai oliko ihan plug&play?
Oliko sulla xenon-look valot mihin on ympätty Xenonit? Silloin niitä ei saa kait leimaan kun umpio pitää olla E-hyväksytty.
Miten muuten noi 5.5:sen takavalot mitkä sulla viinikka on? Pitikö johdotuksia kikkailla uudelleen vai oliko ihan plug&play?
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
http://www.kaleva.fi/html/JTpage398783.html
No niin, nyt on uusista määräyksistä jotain juttua. Verkkoja ei enää tarvita ja nekin EY-tyyppihyväksytyt farmarit ja monikäyttöautot, joille ei löydy rinnakkaisluokitusta pakettiautoksi on mahdollista rekisteröidä pakettiautoksi. Ja ne ylimääräiset istuinpaikat on sitten poistettava kiinnikkeineen kokonaan.
No niin, nyt on uusista määräyksistä jotain juttua. Verkkoja ei enää tarvita ja nekin EY-tyyppihyväksytyt farmarit ja monikäyttöautot, joille ei löydy rinnakkaisluokitusta pakettiautoksi on mahdollista rekisteröidä pakettiautoksi. Ja ne ylimääräiset istuinpaikat on sitten poistettava kiinnikkeineen kokonaan.
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Kuinkahan paljon tuota kantavuutta sitten pitäis olla että sais 1+4?
Jos puolet kantavuudesta on kuormalle ja puolet matkustajille niin silloin tarvittais 4*68kg*2=544kg ja siihen 70kg kuskista tekee yhteensä minimikantamaksi 614kg.
Meniköhän oikein
1+3 =478kg
1+2 =342kg
1+1 =206kg
Silloinhan tuo käytännössä tarkoittas että suurin osa automalleista ei mene muutoksitta läpi.
Autotalli.comin tietojen mukaan Mondeossa kuitenkin riittäs kantavuus tuohon 1+4.
Jos puolet kantavuudesta on kuormalle ja puolet matkustajille niin silloin tarvittais 4*68kg*2=544kg ja siihen 70kg kuskista tekee yhteensä minimikantamaksi 614kg.
Meniköhän oikein

1+3 =478kg
1+2 =342kg
1+1 =206kg
Silloinhan tuo käytännössä tarkoittas että suurin osa automalleista ei mene muutoksitta läpi.

Autotalli.comin tietojen mukaan Mondeossa kuitenkin riittäs kantavuus tuohon 1+4.
Juu jätin Passat Variantin tilaamisen väliin ja T5 on nyt tähtäimessä - verottajan kanta oli, että jos rekisteröin pakuksi kaksoiskäyttöauton niin eivät tule hyväksymään ALVi vähennyksiä firmassa, jonkun 1999 vuoden pykälän perusteella. No Transporter on sitten ainoa jäljelle jäänyt vaihtoehto - ainoa valinnan vaikeus on, että ottaisinko 'tuunatun' Carsport mallin varastosta (105hv TDI) vai tilaisiko (131hv TDI) tehtaalta ja jättäisi tuunailun väliin 
Touran mahtaa olla nyt mukava vaihtoehto tähän pakettiauto kikkailuun. Siitä saa kaikki kolme takapenkkiä irti yksitellen, joten voi melko helposti muuttaa 1+3 paikkaiseksi (ja tarvittaessa takaisin 1+4 paikkaiseksi).
Make: Eikös kuljettaja lasketa auton omapainoon, joten kantavuus 'lasketaan' vain matkustajille.
Edit: Touranissa on kantavuutta, joten 5-paikkaisena siitä ei tarvitse poistaa penkkejä.

Touran mahtaa olla nyt mukava vaihtoehto tähän pakettiauto kikkailuun. Siitä saa kaikki kolme takapenkkiä irti yksitellen, joten voi melko helposti muuttaa 1+3 paikkaiseksi (ja tarvittaessa takaisin 1+4 paikkaiseksi).
Make: Eikös kuljettaja lasketa auton omapainoon, joten kantavuus 'lasketaan' vain matkustajille.
Edit: Touranissa on kantavuutta, joten 5-paikkaisena siitä ei tarvitse poistaa penkkejä.
Last edited by mla on 18.5.2004 18:28, edited 2 times in total.
Kuten tuolla aiheesta uutisoivalla sivulla kerrotaan: "Vanhan ohjeen mukaisesti valmiiksi rakennettuja pakettiautojen muutoksia hyväksytään 23. huhtikuuta saakka." Ensi vk siis vielä 'peliaikaa'viinikka wrote:voi halvattuse sit kerkes tulemaan voimaan jo. ajattelin kyllä silti mennä maanantaina koittaan onneani johki konttorille. en sit tiiä mitä tolle penkille pitäis tehä

Ei kiire minnekään... paitsi alta pois.
[Passat Variant 1.6 GL]
[Passat Variant 1.6 GL]
Mutua tämä on mun osalta, nappasin sen tuolta ffp:n puolelta "1.1.1995 jälkeen rekisteröidyissä autoissa omamassaan lisätään 70kg"mla wrote:Eikös kuljettaja lasketa auton omapainoon, joten kantavuus 'lasketaan' vain matkustajille.
Yritin äsken selailla finlexiä mutta tollaista en löytänyt, vaan kuljettaja tosiaan olisi mukana omapainossa. Silloin 1+4:n kantavuutta tarvittaisiin 544kg tai yli, eikös Passatkin silloin menisi tohon?
Aken sivulla näyttäis olevan jotain aiheesta, melkoista tekstia

- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki