Käykö Boran tai IV Golfin 1.9 TDi tekniikka kuinka kivuttomasti kolmos variantin keulille?
Kannattaako tekniikkaa etsiä Suomesta vai ulkomailta, kolariautoista vai ehjistä?
Kiinnostaisi tuo TDi, sillä TD:hen ei vissiin saa lastua laitettua?
Käykö muista saman konsernin laitteista tuo TDi mylly Golfiin?
Meneekö muuta vaihtoon kun moottori, laatikko, bensatankki?
Pitäisi kouluun tehdä päättötyö, niin ajattelin että tuossa olisi ainakin tekemistä ko. aiheeseen.
Pajalle.comin sivuja tutkiskelin äsken, mutta siellä ei kovin yksityiskohtaisesti kerrottu noita osia mitä pitää vaihtaa yms.
Jos jollain on kokemuksia ko. operaatiosta, niin kommenttia vaan kehiin!
Golf III bensa -> TDI/TD
Golf III bensa -> TDI/TD
Last edited by mannion on 14.8.2007 16:18, edited 1 time in total.
VW Golf MK3 Variant 1.8i ´94
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
juu niissä uudemmissa on... miksei td kelpaa ? kuuleri siihen ja hiukan vaivaa niin saa 120 heppaa helposti, suht hyvin se koppa jo niilläkin liikkuu, lastua ei saa eikä tarvi kun mekaaninen pumppu eli käsin pystyy syötön ja ahdot nostamaan, riippuu tietty ahtimen kunnosta että kuinka paljon uskaltaa nostaa... mut kunnon kuulerilla ny melkein baariinki voi nostaa
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Ok.
Nyt on sit kahden vaiheilla, joko TD tai TDi. TD:n kanssa ei varmaan tarvitse taistella sähköjen kanssa, kun on hieman mekaanisempi systeemi?
Mites jarrut / alusta?
Tarviiko hankkia levyt taakset / jäähdytetyt levyt eteen? (edellämainitut tulevat kyllä jossain vaiheessa jokatapauksessa)
Nyt on sit kahden vaiheilla, joko TD tai TDi. TD:n kanssa ei varmaan tarvitse taistella sähköjen kanssa, kun on hieman mekaanisempi systeemi?
Mites jarrut / alusta?
Tarviiko hankkia levyt taakset / jäähdytetyt levyt eteen? (edellämainitut tulevat kyllä jossain vaiheessa jokatapauksessa)
VW Golf MK3 Variant 1.8i ´94
G3 TDI:tä ei ilmeisesti oo tuotu koskaan virallisesti suomeen mutta saksassa noita on ollu myynnissä monen vuoden aikana. Koneet ovat ilmeisesti aina moottorikoodeilla 1Z, AHU tai AFN. Semmoisesta G3:sta se on helpoin tehdä jos aikoo vaihtaa sähköjen kanssa. Sitten toinen vaihtoehto on ottaa ihan vain joku tdi mylly, hommata sopivat koneen korvakkeet ja rakentaa siihen mekaaninen pumppu. Eipähän ainakaan tarttee koko auton johtosarjaa käydä vaihtelemaan.
Jos sitten joku innostuu palasista rakentamaan sopivaa pakettia niin muistakaa iso laatikko eli 02A pohjainen loota. 020:sta ei oo pitkää iloo TDI:n väännöillä.
edit. jmr voisi kertoa tuosta merkkihistoriasta ja mallien eroista enemmän kun omistaa kerta kyseisen laitteen
Jos sitten joku innostuu palasista rakentamaan sopivaa pakettia niin muistakaa iso laatikko eli 02A pohjainen loota. 020:sta ei oo pitkää iloo TDI:n väännöillä.
edit. jmr voisi kertoa tuosta merkkihistoriasta ja mallien eroista enemmän kun omistaa kerta kyseisen laitteen
itsellänihän on myös III-koppa TDi.. saksan tuliainen se on, ei noita ole Suomessa myyty, itelläni on vielä se tehokkaampi 81kw malli, AFN koneella siis..
se että miten helpolla noita löytyy purettavaksi, niin en osaa sanoa, vaikeeta voi olla.. jos saksasta jonkun kolaroidun sais halvalla..
edit: tuolta allekirjoituksen AFN linkistä saa jotain infoa noista moottoreista..
se että miten helpolla noita löytyy purettavaksi, niin en osaa sanoa, vaikeeta voi olla.. jos saksasta jonkun kolaroidun sais halvalla..
edit: tuolta allekirjoituksen AFN linkistä saa jotain infoa noista moottoreista..
Octavia 2,0TDI Combi -06