Oon vaihtanut molemmat etupään jarrulevyt ja -palat vaikka (alkuperäisissä?) niissä mitkä auton ostaessani oli pintaa jäljellä vielä vaikka kuinka. Ravistus loppui silloin siihen mutta alkoi vaihdon jälkeen uudestaan ehkä n. kuukauden päästä. Eli jarruttaessani voimakkaasti tai kevyesti ratti hakkaa ihan mielettömästi käsille. Vauhdilla ei ole suurta merkitystä.
Ajan n. 50 000 km/vuosi eli työmatkaa tulee päivässä n. 170 km. Alkukesästä sitten kyllästyin taas tuohon ravistukseen ja tutkiessani tarkemmin, oikea etulevy oli kiero. Sillä oli ajettu ehkä 10- 15 tkm. Ja oli tarvikeosa. Vaihdoin taas levyn mut en paloja. Ravistus loppui samantien mutta alkoi taas pari viikkoa sitten!!
Nivelissä ei tunnu eikä näy suurempia välyksiä. Voiko vika olla kierossa navassa eli kun siihen kiristää levyn niin kun levy lämpiää, kiero napa vetää levyn kieroon?! Vein kyllä tuon edellisen levyn varaosaliikkeeseen takaisin ja yrittävät sitä Koivusen kanssa takuuseen mut saa nähdä kuinka käy. Jos siinä on vaikka valmistusvika mut ei kai näin monissa peräkkäin?
Tuommoinen ravistus käy kohta nivelienkin päälle. Ja hermojen...
jääkö mahollisesti laahaamaan ja kuumentaa levyn kun ei tuo levy tiemmä kieroksi vedä jos ei oo kuumana ain välis...
testaa ilman jarrutuksia ajon jälkeen onko levy ylen palttisen kuuma...
Sori että vastaus kesti... joo, tarkastelin tuota levyn lämpöä tuossa viikolla kun olin ajanut töihin taas tuon 85 km. Viimeiset sadat metrit laskettelin vielä vapaalla ja pysäytin lopuksi käsijarrulla että levy olisi mahdollisimman viileä. Ja todellakin, levyt oli todella kuumat! Kastoin sormen syljellä ja kokeilin niin sihahti! Onneksi oli sormi märkä niin ei palanut...
Tarttee alkaa miettimään millä tuon laahauksen sais poistettua, kyllä siellä pitäis tuota vaseliinia olla ainakin tarpeeks että palat pitäisi päästä vapaasti liikkuun. Vai tarttisko vaihtaa jarrusylinterit? Vai pitäiskö saada männät jotenkin herkistettyä vai mitä tehdä?
yleensä se mäntä on jumissa siinä satulassa .
yleensä sen suoja kumi on puhki ja suola vesi ym epäpuhtaus pääsee jumittaan männän liikkeen , eli jää jarru laahaamaan..