Öljynvaihdossa

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Öljynvaihdossa

Post by Sami Jalonen »

Käytin passattia tänään 165tkm mittaris öljynvaihdossa, ja siinä sitte huomattiin kun yritettiin öljynsuodatinta vaihtaa ettei koneen päällä olevaa suojamuovia saa pois, on viimekerralla kiinni laitettaessa sorvattu oikealta ylempi kiinnitysmutteri väärille kierteille ja pyöreäks.. Ja viimeksi laitettu kiinni merkkihuollossa jossa vaihtovat turbon, tai ainakin käsittääkseni ahdinta ei voi vaihtaa ottamatta tuota muovia poies..? Ja toinen kysymys et mites se meni se huoltovälin nollaus, ku ei tuolla nyrkkipajalla missä kävin saatu nollattua sitä..? Tai no, huomen pitää käydä tuolta liikkeestä et mites se availlaan se muovi ni saavat samalla nollata..
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Jos itse tuollaiseen turbon vaihtaisin, niin kyllä minä ainakin irrottaisin sen moottorin päällä olevan suojamuovin...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Niin oletin. Tietää vaan varmasti et missä se mutteri on vi*ui*leen väännetty.. Mites se huoltovälin nollaus..? Suostuuko ne merkkiliikkeessä sitä nollaamaan ku on muualla käytetty..?
User avatar
MarkusK
Posts: 645
Joined: 1.12.2003 20:32
Location: Porvoo

Post by MarkusK »

Toimisko nämä?. Ja jos auto on longlife järjestelmässä, sen pystyy nollaamaan vain huollossa tai Vagcomilla. Mittaristosta nollaamalla tulee kiinteä 15tkm huoltoväli.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Suostuu. Voi olla että joudut siitä jotain maksamaan, mutta kyllä ne sen nollaa jos haluat.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Post Reply