
Käyntiongelmia...
Käyntiongelmia...
Tietääkö kukaan mikä on -02 1,6 golf varissa vikana, kun välillä käynnistettäessä vain hörähtää ja sammuu eikä sen jälkeen meinaa lähteä millään käyntiin... Ei tee jatkuvasti vaan silloin tällöin. Lisäksi kierrokset "ryntää" aina startatessa yli 2000rpm... Viime viikolla vaihdettiin avain ja joku anturi koneeseen, eli ei ole ainakaan avaimessa vika. Pasi H luotamme ammattitaitoosi
T: kohta ex-varianttilainen...

Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Jos ei vikamuisteista löydy mitään, niin itse ehkä ensimmäisenä putsaisin kaasuläpän. Kentin One Shot on loistava aine tähän tarkoitukseen. Toinen kaveri kaasuttelee autossa, (ettei se sammu) ja samalla toinen kaveri suihkauttelee sitä One Shottia kaasuläppään. Sinne pääsee aikaa myöten kertymään karstaa ja sitten se sekottaa koko paskan jossain vaiheessa, kun läppä ei pääse kääntymään ääriasentoihinsa. Kun kaasuläppä on (varmasti) puhdas, täytyy tehdä kaasuläpän perussäätö, jonka jälkeen vielä kannattaa päivittää moottorin ohjainlaite, mikäli autossasi on vanha ohjelma. Oletan että siinä on, jos auto on 02 mallinen ja ei oo aikasemmin päivitetty. Tuo kierrosten ryntääminen kuulostaisi siltä, että se johtuu kaasuläpästä.
Osa näistä ohjeista vaatii merkkiliikkeessä käymisen. Kaasuläpän perussäädön voi varmaan tehdä vag-comillakin. Ite en oo kyseistä ohjelmaa ikinä käyttänyt niin en osaa sanoa varmaksi. 01 Moottori -> 04 Perussäätö -> Kanava 60 tai 98/89.
Muistatko oliko se koneeseen vaihdettu anturi jäähdytinnesteen lämpötila-anturi? Sekin vaikuttaa käynnistymiseen jonkin verran, jos anturi temppuilee.
Yks veikkaus koska autosi on 16v bensa
Mites on jakohihnan kiristysrullien tila? Ettei jako oo hypännyt vaikka hampaan verran. Niitäkin on ollut. Niistä rullista halkee se ulkokuori, irtoo jossain vaiheessa ja käy MIELETÖN säkä, jos se ei tipu jakohihnan ja jonkun rullan väliin.
Niin ja vielä yksi arvaus, että EGR vuotaa. Eli pakokaasujen takaisinkierrätyksen venttiili. Sille ei voi tehdä muuta kuin vaihtaa.
Ja älä vielä lannistu sen varianttisi kanssa
Kaikki on yleensä korjattavissa 
Osa näistä ohjeista vaatii merkkiliikkeessä käymisen. Kaasuläpän perussäädön voi varmaan tehdä vag-comillakin. Ite en oo kyseistä ohjelmaa ikinä käyttänyt niin en osaa sanoa varmaksi. 01 Moottori -> 04 Perussäätö -> Kanava 60 tai 98/89.
Muistatko oliko se koneeseen vaihdettu anturi jäähdytinnesteen lämpötila-anturi? Sekin vaikuttaa käynnistymiseen jonkin verran, jos anturi temppuilee.
Yks veikkaus koska autosi on 16v bensa

Niin ja vielä yksi arvaus, että EGR vuotaa. Eli pakokaasujen takaisinkierrätyksen venttiili. Sille ei voi tehdä muuta kuin vaihtaa.
Ja älä vielä lannistu sen varianttisi kanssa


Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Sen vaihdetun anturin pää oli öljyssä
Eli ei taida olla jäähdytysnesteen anturi... Se on nyt menossa laakkoselle tutkittavaksi ens viikolla. Niin ja jakohihna on vaihdettu 15000km sitten... Mittarissa 105000km. Kiitos taas neuvoista 
Tulipa sitten varmuudeksi kahteen kertaan...



Tulipa sitten varmuudeksi kahteen kertaan...
Last edited by Musti on 28.11.2006 8:29, edited 2 times in total.
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Se oli sellai L kirjaimen muotoinen musta mutikka... Itse epäilen tota EGR:ää tai kaasuläppää... Tässä pitää kestää jonkun aikaa, ku huolto saatiinkin onnistumaan vasta 13 joulukuuta 

Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ei toimi ei
Kohta ajettava se suohon ja pommia perään... Osia vaihdettu melkein repullinen ja menee vaan huonompaan suuntaan... Nyt se sammahtelee jo yksinäänkin...




Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Uppia aiheeseen. Jäähdytysnesteen lämpötila anturi vaihdettu. Auttoi sen verran että sammahtelee silloin tällöin (yleensä kylmänä) heti käynnistyksen jälkeen, mutta lähtee heti käyntiin ja pysyy myös käynnissä... Kierrokset vaan huitelee vieläkin startattaessa 2000 RPM:n tietämillä... Ja laakkosen mielestä ei oo mitään vikaa 

Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Sitä kaasuläppää ei oo vielä putsattu ja moottorin ohjainlaitetta päivitetty? ja näiden jälkeen kaasuläpän perussäätö.
Moottorin käyntinopeusanturi vois olla kans yks vikakohde, mutta ei noissa 16v koneissa oo sitä vikaa kyllä paljon ilmentyny... Ja jos vikamuistissa ei ole mitään niin tuskin se vika siinä on. Lambda-viatkin sieltä kyllä yleensä ilmenee jos vika siellä olisi. EGR-venttiilin aiheuttamia häiriöitä ei vikamuistiin aina tule, että senkin vuotaminen on mahdollista.
Mitä osia siihen nyt on sitten vaihdettu? Ja mitä muita sille on tehty/yritetty tehdä.
Moottorin käyntinopeusanturi vois olla kans yks vikakohde, mutta ei noissa 16v koneissa oo sitä vikaa kyllä paljon ilmentyny... Ja jos vikamuistissa ei ole mitään niin tuskin se vika siinä on. Lambda-viatkin sieltä kyllä yleensä ilmenee jos vika siellä olisi. EGR-venttiilin aiheuttamia häiriöitä ei vikamuistiin aina tule, että senkin vuotaminen on mahdollista.
Mitä osia siihen nyt on sitten vaihdettu? Ja mitä muita sille on tehty/yritetty tehdä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
-
- Posts: 83
- Joined: 22.6.2006 22:44
- Location: siikainen
Toi vaihdettu osa kuullostaa nokka-akselin asentotunnistimelta, joka todella harvoin on rikki. Käyntinopeusanturi yleensä oireilee siten, että virrat katoaa sekunniksi (yleensä ajossa) ja palautuu takaisin. Käyntinopeusanturi harvoin jättää jälkeä vikamuistiin. Pasi H:n diagnoosi kuullostaa loogiselta. Itse veikkaisin kaasuläppää (vaikkei kristallipalloa olekaan)
Touran 1.9TDI Trendline -09
No se kyllä välillä tasakaasulla nykäsee... (virta on/off?) Siihen on vaihdettu se l-kirjaimen muotoinen osa, jäähdytysnesteen anturi ja käynnistyksenestoa on rukattu... Uus auto lähtee tilaukseen ja se muuten ei ole variantti vw.
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Joo mutta mulla ei oo varaa seisottaa autoa aina pajalla... Ja en mä mitenkään pieneksi lue sitä jos siinä on jatkuvasti jotain pikku- ja vähän isompaakin vikaa... Edellinen auto on pelannu ku kello ja se on vieläkin perheessä vaikka on vuosimallia -94. Mutta se ei olekkaan VW 

Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
mulla ilmeni lämpötila-anturin vaihdon jälkeen tällänen vika (tosin auton veto parani kummasti! ja toivottavasti kulutus pienenee?) kylmänä lähtee käyntiin, mutta lämpöisenä ei millään!? mikähän siinä mahtaa olla vikana? (puolako) tosin on tänään toiminu hyvin??!! vähän nykii ajaessa...
vw golf 1,8i gl vm. 1996
vw golf 1,8i gl vm. 1996
Nyt on kärry omalla pihalla. Itse en saanut sitä sammumaan. Kuitenkin kun nostaa kierrokset 1500 -2000 väliin, ne tippuu 1000:teen ja vähän niinkuin heijaa edes takaisin. Pitäisiköhän toi kaasuläppä säätää uudelleen ?
Kiihdyttäessä nykii hieman ja myöskin tuntui kun ajoi 100km/h, että pientä nykimistä koko ajan
Kiihdyttäessä nykii hieman ja myöskin tuntui kun ajoi 100km/h, että pientä nykimistä koko ajan

Nyt se myrkyn lykkäs. Käytin tota Vag comia paikalla ja yritin lukea vikatietoja. Kun painoin engine-painiketta. Radio sammui. No vermeet irti kamppeesta ja autopa ei enää starttaa. Sulaketaulussa kaikki ok ja mitää virheilmoitus tule. Menikö moottorin ohjausboxi ihan jumiin vai peräti hajosi koko kapistus. Lavetin tilaus edes 

- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
alkuperänen radio ? jos vaihdettu jälkeenpäin niin usein siellä on yks piuha väärässä paikkaa ja se estää yhteyden ohjainyksikölle... aika outo että se tollainpäin tekis silti... kato ny että varmasti kaikki sulakkeet on ehjät, jokasesta rasiasta, ja nypi radio vaikka kokonaan piuhoistaan irti jos siis ei oo alkuperänen
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Lottoa menossa tekee.
Nyt hävettää myöntää että kun laitoin sen testerin kiinni, vika tiedonluku+radion sammuminen+ei starttaa enää. Johtui siitä että yksinkertaisesti akusta loppui potku
Kylläpähän säikähdin:):):):)
No yksi palanutkin sulake löytyi ja ilmeisesti oli palanut ennen tota episodia. Vaihdoin sen, niin moottorihäiriövalo syttyy ja herjaa palokaasuja. Testi mielessä käytin sitä pois, niin eipä herjaa mitään.
Varkku on mulla ollut uudesta asti ja puolia on vaihdettu repullinen. Nytkin rempan yhteydessä kaikki(onpahan varaosia). Ja taas toi sama virheilmoitus, kait siihen joku lääkekkin on ?
Nyt hävettää myöntää että kun laitoin sen testerin kiinni, vika tiedonluku+radion sammuminen+ei starttaa enää. Johtui siitä että yksinkertaisesti akusta loppui potku



No yksi palanutkin sulake löytyi ja ilmeisesti oli palanut ennen tota episodia. Vaihdoin sen, niin moottorihäiriövalo syttyy ja herjaa palokaasuja. Testi mielessä käytin sitä pois, niin eipä herjaa mitään.
Varkku on mulla ollut uudesta asti ja puolia on vaihdettu repullinen. Nytkin rempan yhteydessä kaikki(onpahan varaosia). Ja taas toi sama virheilmoitus, kait siihen joku lääkekkin on ?
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
http://www.ross-tech.com/vag-com/aftermarket-radio.html
tosta ohjetta =)
tosta ohjetta =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
No nyt taas on aikaa tutkia tapausta ja pakko päästä lukee noi vikakoodit.
Tutkittuani sitä auton OBD-liitintä huomasin että nasta 15 on kytkemättä kokonaan. Nastoihin 1,4,5,6,7,13,14,16 tulee kontaktit, joten toi ISO1941-2 L on kytkemättä. Ilmeisesti en saakkaan toimimaan Vag-com:a tolla OBD-RS232 piuhalla ?
Tutkittuani sitä auton OBD-liitintä huomasin että nasta 15 on kytkemättä kokonaan. Nastoihin 1,4,5,6,7,13,14,16 tulee kontaktit, joten toi ISO1941-2 L on kytkemättä. Ilmeisesti en saakkaan toimimaan Vag-com:a tolla OBD-RS232 piuhalla ?
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
kyllä se lambda on.... laajakaistassa on 5 johtoa ainakin... outoo ettei merkkiliikkeestä sitte oikeeta saanu, ookkonää ihan saletti että menee 5 johtoo? 

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
No en mä tiedä. Mulla vain menee siihen pakosarjan anturiin piuhat: Si,Ke,Va,Ha ja Musta. Soitin tänään merkkihuoltoon ja kerroin kyseessä olevan -01 1.6 l 16 v Golf variant ja kone tyyppi AZD. Ei kuulemma ole kuin 4 piuhaa ja eivät näkemättä tienneet edes mistä minä puhun. Onko siellä pakosarjassa joku toinenkin anturi ?
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
mun mielestä ei oo 5 johtosta ku 1.8t:ssä ... mut näköjään sitte on
lambda probe / (behind catalyst)
/ AZD,BCB
06A906262AC
tommosen anto vagcat =)
kokeile ton numeron kanssa

lambda probe / (behind catalyst)
/ AZD,BCB
06A906262AC
tommosen anto vagcat =)
kokeile ton numeron kanssa
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeps, Anturi löytyi merkkihuollosta ja hintaa oli ihan riittävästi. Nyt kottero toimii melkein kunnolla, mutta kaasupolkimen vaste ei mielestäni ole oikea. Eli kun polkaiset polkimen pohjaan , kierrokset tippuu hieman ja sitten alkaa nostaa vasta kierroksia. Pitäisikö toi kaasuläppä säätää uudelleen ?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
siihen on oma ainees oikeen kaasuläpän puhdistajan nimellä =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kun mulla on jo pitemmänaikaa tuo passatin kone nykinyt vähän kylmänä lähdettäessä, niin tuli mieleen että voiskohan vika olla veden lämpötila-anturissa. Tänään luettiin vikakoodit lämpimänä mutta mitään ei ollut. Toinenkin asia siihen johtuen on kun automaattiilmastoinnin laittaa päälle vaikka kylmällä koneella niin etupuhallin lähtee täysillä päälle. Eco-asennossa taas ei lähde.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
jos pääset vag-comilla katteleen niin kato mitä se näyttää kylmällä koneella sen lämmöks... kaikissa taitaa toi puhallin huutaa kylmänäkin jos ilmastointi päällä
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Saako kaasuläppää kääntää käsineen niin, että kurkun saa kunnolla puunattua?Pasi H. wrote:Muista puhdistaa se kaasuläppä kunnolla ennen perussäätöä.
Ilmanputsarin vaihdon yhteydessä kurkkasin kaasuläppään ja kurkun laidat hivenen mustuneet. Lähti rärillä pyyhkäisemällä vek, eikä siis varsinaista karstaa..
Vanhemmissa vehkeissä kaasuläppä kun liikkuin vaijerilla niin sitä sopi käännellä mielin määrin, mutta nämä sähköhimmelit mietityttää.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Laitanpahan tähän kysymyksen jos viisaammat vastaisivat. Eilen taas tuo passatti nyki kun esim liikennevaloista läksi kiihdyttämään pienellä kaasulla. Tänään tarkistin nuo tulpanjohdot ja kahdesta johdosta oli puolanjakajan puolelta katkenneet ne kiinnikkeiden päät sinne sisälle. Kaivelin ne pois sieltä ja kävin kokeilemassa niin nykiminen oli taas kerran hävinnyt. Voiko huono tulpanjohto aiheuttaa nykimistä kiihdytyksissä kun kummiskin auto toimii hyvin tyhjäkäynnillä ja tasaisessa vauhdissa?
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
Bremin johtoja saisin järkihintaan sulle hommattua ... pitäs ihan hyviä olla
Tuotenimi: Sytytysjohtosarja
Syt.johtosrj VAG 6-syl.
Tuotekoodi: B233200
Tuotemerkki: Bremi
Info: 6-johtoa
örumnetin kautta siis noi
Määrä: 1
alv 22% 168,36€
alv 0% 138,00€
tosta varmaan ainakin 20% pois
Tuotenimi: Sytytysjohtosarja
Syt.johtosrj VAG 6-syl.
Tuotekoodi: B233200
Tuotemerkki: Bremi
Info: 6-johtoa
örumnetin kautta siis noi
Määrä: 1
alv 22% 168,36€
alv 0% 138,00€
tosta varmaan ainakin 20% pois
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;