Golf IV Variant iskarit ja jouset erilaisia eri moottoreilla
-
Golf IV Variant iskarit ja jouset erilaisia eri moottoreilla

- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
Mitenhän paljon keulan korko muuttuu jos nuo naftakoneen vieterit 1.6:n keulaan laittaa?
Ei oikein satu silmään Pasific:ni varsin perää pystyssä pitävä asento.
Vieläkun joutuu ajelemaan "metsäteillä" niin tuo keulan korotus tuntuisi fiksummalta kuin perän pudotus.
Jos perää tiputtaisi niin mitkä vieterit sinne kannattaisi laittaa ?
Kumma kun jätestään kaikki -05 ja 06 Golf Varianteissa on perä pystyssä, mutta vanhemmat on vaakatasossa, onko takapäähän tullut jokin muutos -04 kantturoilla?
Ei oikein satu silmään Pasific:ni varsin perää pystyssä pitävä asento.
Vieläkun joutuu ajelemaan "metsäteillä" niin tuo keulan korotus tuntuisi fiksummalta kuin perän pudotus.
Jos perää tiputtaisi niin mitkä vieterit sinne kannattaisi laittaa ?
Kumma kun jätestään kaikki -05 ja 06 Golf Varianteissa on perä pystyssä, mutta vanhemmat on vaakatasossa, onko takapäähän tullut jokin muutos -04 kantturoilla?
Golf IV Variant Pasific -05
1.6 BCB
1.6 BCB
Minä laitoin pelkästääm nuo korotuspalat tuonne jousien alle, hyvin tuntuu vakio iskareilla pelaavan. Katotaan ny sitte kauanko kestävät. Luulis tuon verran kestävän korottaa ku kestää sen n.40mm madaltaakkin vakio iskareilla. Mutta ajan saatossa sen näkee miten kauan kestää.
Golf Variant -01
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
Taisi selvitä tämä etukenosuus.
Ainankin osassa -05 Pasific malleja on syystä tai toisesta lyhyemmät etuvieterit.
-06 Atlantic mallissa pidemmät. Jousissa oleva väripallukkakoodi on eri etupäässä ja takana sama.
Selvitystä:
Tuo ero on 30kg/etunurkka kantavuutta lisää -06 mallin hyväksi.
Ainankin osassa -05 Pasific malleja on syystä tai toisesta lyhyemmät etuvieterit.
-06 Atlantic mallissa pidemmät. Jousissa oleva väripallukkakoodi on eri etupäässä ja takana sama.
Selvitystä:
Tuo ero on 30kg/etunurkka kantavuutta lisää -06 mallin hyväksi.
1.6 BCB
1.6 BCB
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
Näkyy olevan selvästi korkeampi maavara kuin omassani, jossa on kesällä vaihdettu vakioalusta uuteen ja itse kaipaisin tuollaista maavaraa. Perjantaina haaveilin omia kun autoa tunkattiin, jossain +10cm kohdalla tuli todettua että nyt alkaisi olemaan mun makuun jo sopivan oloinen maavara!MIKU wrote:Olikohan mun kolopallossa korotettu alusta?

VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Nyt on vaihdettu kaksi pykälää kantavemmat etuvieterit ja tilanne suht sama kuin tossa MIKU:n kuvassa.
Ei raavi pohja ei ja auto on muutenkin huomattavasti parempi ajaa kun keula ei niijaa joka hiton kuopassa ja jarrutuksessa. Miksi noin veltot jouset sinne ylipäätään laitettu...
Entisten kantama oli jotakin n.610kg ja uudet n.700kg
Korotusta tuli n.15-20mm
Asennuksen jälkeen ihmettelin kun vänkärin puoli jäi ylemmäs kuin kuljettajan puoli eli koko kaara oli vinossa. Ei paljoa, mutta sen verran että sen huomasi. (olen kait aika pikkutarkka...)
Korjaukseksi muutin iskarin kiinnityskohtaa olkavarressa kuskin puolelta muutaman mm ylemmäs ja vänkärinpuolelta saman verran alemmas. Nyt siis kaara suorassa.
Voiko jouset olla vähän "eriparit" ???
Ei raavi pohja ei ja auto on muutenkin huomattavasti parempi ajaa kun keula ei niijaa joka hiton kuopassa ja jarrutuksessa. Miksi noin veltot jouset sinne ylipäätään laitettu...
Entisten kantama oli jotakin n.610kg ja uudet n.700kg
Korotusta tuli n.15-20mm
Asennuksen jälkeen ihmettelin kun vänkärin puoli jäi ylemmäs kuin kuljettajan puoli eli koko kaara oli vinossa. Ei paljoa, mutta sen verran että sen huomasi. (olen kait aika pikkutarkka...)
Korjaukseksi muutin iskarin kiinnityskohtaa olkavarressa kuskin puolelta muutaman mm ylemmäs ja vänkärinpuolelta saman verran alemmas. Nyt siis kaara suorassa.
Voiko jouset olla vähän "eriparit" ???
1.6 BCB
1.6 BCB