Kytkinkö jo vainaa?
- VW-Bastard
Kytkinkö jo vainaa?
153tkm mittarissa ja oireita seuraavasti: Mäkilähdöissä täristää vietävästi, pienillä vaihteilla moottorijarruttaessa havaittavissa pientä "vipatusta".. Ei luista eikä kurahtele vaihtaessa. Onko mahdollista, että kytkin ois jo menossa?! ..mäkilähdöissä ei kytkinpoljin kuitenkaan täryytä. Viimeiset 33 tkm olleet lähes poikkeuksetta matka-ajoa, joten ei luulisi kytkimen siitä liikaa rasittuvan. Alussa ei kuitenkaan vastaavaa ollut havaittavissa.. Vetonivelet, kenties?! Apuja! 

Skoda Superb II 2.0 TDI CR 170 hv man TWD -09
VW Golf Variant 1.6 16v 105 hv man -03
Ääni moottorin tukikumille...
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Mulla on vähän samanlaista, mittarissa 142 tkm. Riippuu kylläkin kelistä, koska ravistelee enemmän. Kytkimen ongelmia itsekin pelkään, mutta vois tietysti olla tuo tukikumikin. Heiluuko tuossa huonon kumin tapauksessa vaihdekeppi, kun nytkyttelee kaasupolkimen kanssa?
Heiluuko sulla vaihdekeppi paljon? Omasta mielestä sen ei pitäisi heilua noin paljoa, kuin nyt tekee.
Heiluuko sulla vaihdekeppi paljon? Omasta mielestä sen ei pitäisi heilua noin paljoa, kuin nyt tekee.
- Pasi Häkli
Väittäisin, että vika ei löydy moottorin tukikumeista. Niitä ei oo ainakaan meillä uusittu lainkaan. Kyllä se vika varmemmin löytyy sieltä kytkimestä/paineasetelmasta..
Itellä täristää kans kytkin hiukan liikkeellelähdöissä, keliolosuhteista riippuen. Mut pienen ajon jälkeen se pienikin tärinä loppuu. Ja mulla on sentään uudet moottorin ja vaihteiston tukikumit. Kilsoja takana 215tkm. Kyllä se keppi vähän heiluu moottorijarrutuksissa ja kaasutettaessa, tosin sun tapauksesta en tiedä kuinka paljon se keppi siellä heiluu.
Itellä täristää kans kytkin hiukan liikkeellelähdöissä, keliolosuhteista riippuen. Mut pienen ajon jälkeen se pienikin tärinä loppuu. Ja mulla on sentään uudet moottorin ja vaihteiston tukikumit. Kilsoja takana 215tkm. Kyllä se keppi vähän heiluu moottorijarrutuksissa ja kaasutettaessa, tosin sun tapauksesta en tiedä kuinka paljon se keppi siellä heiluu.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- VW-Bastard
Vaihdekeppi tosiaankin heiluu vedon ja rullauksen välillä jonkin verran.. Vaihteen vaihdossa ei ongelmaa huomaa vaan juuri noissa mainituissa "erikois" tilanteissa. Olisi pitänyt ottaa se automaatti
Onko kellään kokemusta levynvaihtokustannuksista paineasetelman kanssa? Nykyisellään kytkinkin on niin pirun jäykkä (kuullemma normaalia näissä 2001 130hp 6-v. Pasuunoissa), että jos uudella paineasetelmalla se kevenis, voisi vaihtoa alkaa suunnittelemaan jo piakkoinkin eikä vasta viime metreillä. Voiko muuten kykintä näissä säätää alemmas, kun nyt "ottaa" jo heti polkimeen koskiessa? Olen aimmissa autoissa tottunut sellaiseen heti lattiasta irroittavaan kytkimeen?

Kuulostaa edelleen samalta, vaihdekeppi heilahtaa selkeästi vedolta pois ja takas vedolle vaiheissa. Ei mielestäni heilunut noin paljoa vanhan laatikon kanssa. Tietysti tuota kepin heilumista tulee aika paljon tuossa kehä I ajossa eli jos nuo tukikumit olis jo tulleet vaihtokuntoon. Kytkin sen sijaan ei ole mulla mitenkään jäykkä tai sitten siihen on vaan tottunut. Tänään kostealla kelillä ei ollut mitään ravistuksia.
- Pasi Häkli
- VW-Bastard
Tuo kytkimen jäykkyys ei enää minua vaivaa, mutta toisinaan vieraat kuskit kummastelevat sen toimintaa. Ne on kato ne julmetut väännöt..
Kokeilen vaihtaa nuo koneen kumit ensitöiksi.. Onpa ne siellä jo 6 vuotta makoilleetkin. Taitaa kuiten auto vaihtua ennen kytkinremonttia.. Automaatti kattelussa 

- Pasi Häkli