VW T4 Carsport GLE V.I.P.
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Tuollainen invertteri lähti äsken tilaukseen. Tuolla saa jo vaikka mitä sähköhärpäkettä pyöriteltyä jos tarvii. Keittolevy on hankittu 15 euron hintaan Motonetista. Pikkuhiljaa alkaa olla matkailuautovarustus koossa. Jonkinlainen kaappi pitäisi vielä keksiä jostain. Ei kellään olisi sopivaa?
Keskuslukon moottorin hain eilen Harrilta, jos sitten saisi senkin toimimaan kunnolla.
Keskuslukon moottorin hain eilen Harrilta, jos sitten saisi senkin toimimaan kunnolla.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Taisinkin muistaa hivenen väärin. Airamilla ei taida olla (ainakaan sivustojen mukaan) pystymallista kaappia. Toki löytyyhän noita enemmän tavallista jääkaappia muistuttavia malleja aika monelta valmistajalta.
Airamin mallit:
http://www.airam.fi/tuotesivut%20html/m ... aukut.html
Airamin mallit:
http://www.airam.fi/tuotesivut%20html/m ... aukut.html
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Amideus taitaa tarkoittaa säilytyskaappia vai mikä se termi oli. Vaaditaan jotain säilytystilaa näissä 'matkailuautoissa', jotta sen voi katsastaa matkailuautoksi.
Eikös moni ole vain tehnyt tuota varten jonkin laatikon tms. jossa sitten voi säilyttää tavaroita, esim. tuota invertteriä, keittoliettä, sammutinta yms.
Eikös moni ole vain tehnyt tuota varten jonkin laatikon tms. jossa sitten voi säilyttää tavaroita, esim. tuota invertteriä, keittoliettä, sammutinta yms.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Keskuslukitus näyttäisi taas toimivan. Tilasin siihen uuden keskuslukkomoottorin mutta vika olikin ovinupeissa! Eli nupit olivat niin kuluneet että se heitti ne takasin lukkoon heti kun nousivat ylös. Pikku patentilla toimii taas.
Eberi-vika johtuu ilmeisesti rikkinäisestä kiertovesipumpusta jonne ei tule virtaa ollenkaan.
Eberi-vika johtuu ilmeisesti rikkinäisestä kiertovesipumpusta jonne ei tule virtaa ollenkaan.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Kuinkas pitkät kaapelit joudut laittamaan tolle.
Jos kaapeli vedot jää alle 3 metrin ni 35 neliöinen piisaa varmasti.
Jos kaapelit jää noin metrin mittaasiks ni 25 neliöinenki piisaa.
Sulake sen mukaan kuinka raakasti ajattelet kuormittavas tota invertteriä.
Tohon 4000 Wattiin pitää olla jo aika julma sulake. N.300 amppeeria
Jos kaapeli vedot jää alle 3 metrin ni 35 neliöinen piisaa varmasti.
Jos kaapelit jää noin metrin mittaasiks ni 25 neliöinenki piisaa.
Sulake sen mukaan kuinka raakasti ajattelet kuormittavas tota invertteriä.
Tohon 4000 Wattiin pitää olla jo aika julma sulake. N.300 amppeeria

- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
hmm... P=UI eli I=P/U 2000W/14V= ~143A, mutta tuon invertterin hyötysuhde ei kuitenkaan ole lähelläkään 100% eli kyllä se 200A:n hidas sulake vähintään saisi olla, mielellään suurempikin.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Niin sillähän ei sinänsä ole merkitystä kunhan piuha kestää _enemmän_ virtaa kuin sulake. 150A varmasti on toimiva ratkaisu, jos otetaan huomioon kuinka tarkkaan tommosen invertterin pystyy 2kW kuormittamaan. Ja toisaalta kun piuhan mitottaa sen 200A mukaan niin 150A sulaketta voi sitten käyttää siinä missä 200A sulakettakin. Molemmat tiemmä sopivat ANL pesään.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Laittaa 20 neliöisen piuhan, eikö se ole jo riittävä sulake. Pallaa noppeesti poikki, ei vaan meillä on tossa linjuriautossa 5000w inwertteri ja siin on huikea 200A sulake ja hyvin kestää tosin sehän on 24V systeemi.
Ediiiit: Siis meillähän ei ollu sulaketta enne ollenkaan, ja tommoinen löytys suoraanhyllystä ni.. Ei sitä sen kummemin ole mitoiteltu.
Ediiiit: Siis meillähän ei ollu sulaketta enne ollenkaan, ja tommoinen löytys suoraanhyllystä ni.. Ei sitä sen kummemin ole mitoiteltu.
Last edited by DJisotela on 1.11.2007 13:19, edited 1 time in total.
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
Niinpä. Joo 200A * 24V = 4800W eli aika tarkkaan mitotettu.DJisotela wrote:Laittaa 20 neliöisen piuhan, eikö se ole jo riittävä sulake. Pallaa noppeesti poikki, ei vaan meillä on tossa linjuriautossa 5000w inwertteri ja siin on huikea 200A sulake ja hyvin kestää tosin sehän on 24V systeemi.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Do diin, eilen hommasin 35 neliöistä kaapelia, 200A:n ANL sulakkeen ja sille pesän. Helsingin Autoextrassa oli myyjä vähän ihmeissään kun kerroin invertterin tehot...
Sitten kun kerroin mihin käyttöön tulee niin kiinnostus heräsi kun oli itsekin suunnitellut T5 Multivanin ostoa Saksasta.
Viikonloppuna olisi tarkoitus appiukon kanssa tehdä nuo muutokset autoon niin pääsee muutoskatsastukseen. Tänään haen Hakkapeliitta 4:set koossa 225/60/16. RH:n AD Cupradit hain Harrilta alkuviikosta. Varastossa odottelee myös puna-kirkkaat LED-takavalot ja kirkkaat etuvilkut.

Viikonloppuna olisi tarkoitus appiukon kanssa tehdä nuo muutokset autoon niin pääsee muutoskatsastukseen. Tänään haen Hakkapeliitta 4:set koossa 225/60/16. RH:n AD Cupradit hain Harrilta alkuviikosta. Varastossa odottelee myös puna-kirkkaat LED-takavalot ja kirkkaat etuvilkut.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Mikähän nyt kyykkää kun koitin sitä 1500W:n keittolevyä tuolla invertterillä käynnistää niin voltit laskee hetkellisesti 10.2 ja invertterin suoja lyö päälle. Voltit nousee kyllä 12.5:een mutta ei auta. Tuo invertteri pitäisi siis antaa 2000w jatkuvaa ja 4000w hetkellistä. 1000w hiustenkuivaaja jaksaa jonku aikaa huutaa mutta sitten siinäkin laskee voltit alle 10,5:n.
Eli se käynnistys vaatii tehoa niin pirusti.
Eli se käynnistys vaatii tehoa niin pirusti.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Niin montako akkua sulla sitä virtaa antaa? Meinaan 125 amppeeria sujahtaa tolla 1,5kW teholla vaikka hyötysuhde olis 100%. Saa olla jokunen amppeeritunti akkua ketjussa että virtaa riittää.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Semmonen mihin sopii 3 mukulaa, vaimo ja toivonmukaan kohta 4xkala&mettättysvermeet sovittelematta kyytiin.Amideus wrote: Meinasitko Jyri millaista minibussia hommata?
Lähinnä pitkät vavat teettää farmarissa ropleemaa.
Paikkoja vielä ei (eikä toivonmukaan ihan heti) tartte tuota kuski + neljää enempää.
Niin ja merkkinä tietysti VW

Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Päivitin galleriaan vähän talvi-lookkia. Naks
Eli RH:t alla ja GLE V.I.P.-tarrat pois etuloksuista ja takaovesta.
Eli RH:t alla ja GLE V.I.P.-tarrat pois etuloksuista ja takaovesta.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Kattelin tota sisänäkymää galleriasta ja ajattelin heittää huumorilla että et ole kuulutus- tai karaokelaitteita ajatellut asentaa. Sittenhän se olisi ns. Variantclub-keikkabussi 

Last edited by jmr on 23.11.2007 11:33, edited 1 time in total.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Käytin auton konttorilla ja hylsy tuli katkenneista takajousista ja toisesta etuparkista jotka oli kyllä tiedossa. Nyt siis madallusjousia hommaamaan...
Ihme kyllä muuta vikaa ei löytänyt autosta vaikka luulin että sanoo jarrulevyistä ja nivelistä. No, pitää vaihdella niitä sitten myöhemmin.

Ihme kyllä muuta vikaa ei löytänyt autosta vaikka luulin että sanoo jarrulevyistä ja nivelistä. No, pitää vaihdella niitä sitten myöhemmin.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Miksi edes mennä hakemaan "hylsyä", jos tietää tuollaiset viat? Itse ainakin korjaan huomaamani viat, ettei inssi ala "ylimääräisen" tarkasti tiiraamaan.. Kun luulen, että "pienen" vian löydettyään etsii isompia hylkäystä vartenAmideus wrote:Käytin auton konttorilla ja hylsy tuli katkenneista takajousista ja toisesta etuparkista jotka oli kyllä tiedossa. Nyt siis madallusjousia hommaamaan...![]()
Ihme kyllä muuta vikaa ei löytänyt autosta vaikka luulin että sanoo jarrulevyistä ja nivelistä. No, pitää vaihdella niitä sitten myöhemmin.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Vesa-Matti Luoma
- Posts: 251
- Joined: 10.1.2006 15:19
- Location: Helsinki
Niin no kaikillahan ei ole ihan yhtä helppoa nostaa autoa nosturille. Eipä sitä itse oikeastaan pysty kun päällisin puolin tsekkaamaan ennen konttoria.Pasi H. wrote:Kotkan kanssa samoilla linjoilla.
Itse otan omat autot aina nosturille tsekkaukseen, ennen konttorille menoa. Ja havaitut viat tietysti korjataan.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Niin no.. Tottahan sekin. Mutta jos omistaa esimerkiksi hallitunkin, mikä maksaa sen 20 euroa, niin pystyy pyörä kerrallaan tsekkaamaan välyksiä jne. Jarruletkut ja vetarien suojakumit näkee kun kääntää pyörän äärilaitaan. Sekä vähän muuta pientä.
Lähinnä tarkotin tolla nosturille nostamisella sitä, että mulla tosiaan on tapana tsekata se auto ennen konttorille menoa.
No, se siitä.
Lähinnä tarkotin tolla nosturille nostamisella sitä, että mulla tosiaan on tapana tsekata se auto ennen konttorille menoa.
No, se siitä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact: