Tuonti TDI
Tuonti TDI
Eroavatko suomeen uutena myydyt tdi passatit jotenkin saksaan myydyistä moottoriltaan? Joissain autoissahan on bensalämmittimet tai jonkinlaiset sähkövastukset tuomaan lisälämpöä pakkaskeleille. Tarkenneeko tuonti tdi.llä suomessa?
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
mulla oli vuosi sitten saksan tuonti variant golf 1.9td ja sillä ainaskin pärjäs todella hyvin talvella. kyllähän se kannattaa ostaa sillä "talvipaketilla" ni on penkin lämmittimetkin. en tosin tiedä kuinka noissa tdi passateissa on siellä noi lämmittimet. mulla ei ainaskaan ollu siinä golffissa.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Yhtä kylmiä ovat suomi- ja tuonti-tdi:t, tosin omassa tuontipelissä löytyy ne vedenlämmittimet, mutta ei huohotusputken lämmitintä eikä lisä-lämmitysvastusta sisäilmaa varten (kuten uudemmissa passateissa on).
Passatteja sentään on tuotu lähes kaikilla koneilla, mutta Golffeja ei, eli varaosaliikkeissä (ei merkkiliikkeet) joutuu tietyt osat katsomaan passatin / seatin AHU-tdi:n kohdalta. Edit: öljynsuodatin löytyy VW:n 1Y koneen (Skoda Felicia) kohdalta lyhyenä.
Webasto tai Eberspächer -merkkisiä polttoainekäyttöisiä lämmittimiä on joihinkin jälkiasennettu, eli harvinaisia.
Passatteja sentään on tuotu lähes kaikilla koneilla, mutta Golffeja ei, eli varaosaliikkeissä (ei merkkiliikkeet) joutuu tietyt osat katsomaan passatin / seatin AHU-tdi:n kohdalta. Edit: öljynsuodatin löytyy VW:n 1Y koneen (Skoda Felicia) kohdalta lyhyenä.
Webasto tai Eberspächer -merkkisiä polttoainekäyttöisiä lämmittimiä on joihinkin jälkiasennettu, eli harvinaisia.
Last edited by jmr on 14.7.2004 10:52, edited 2 times in total.
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
jutut siitä ettei tdi:ssä riitä lämpö talvella on vaan kateellisten ja tietämättömien horinoita. mulla menossa toinen tdi, kummassakin suomivarusteet (jos niissä jotain eroa saksalaisiin tämän suhteen on) ja lohkolämmitin. Kone kyllä lämpenee paljon hitaammin kuin joku bensapeli, mutta kun käntilämpö vihdoin saavutetaan niin kyllä siitä riittää sisällekin. Tosin täällä lounaisessa suomessa oikeen kylmiä talvipäiviä ei vuodessa kovin paljoa olekaan.
lohkis on kyllä ehdoton ja jos mulle sattuis semmonen malli jossa ei sitä ole niin laittaisin eberin/webaston.
lohkis on kyllä ehdoton ja jos mulle sattuis semmonen malli jossa ei sitä ole niin laittaisin eberin/webaston.
Tai sitten ei...GC wrote:jutut siitä ettei tdi:ssä riitä lämpö talvella on vaan kateellisten ja tietämättömien horinoita.
Itsekkään en TDi:tä omista, mutta perhepiirissä liikkuuu parikin ja sen verran olen niillä molemmilla matkustanut, että varsin hyvin tiedän että ei niillä ainakaan talvisin tarkene. Ja talvella tarkoitan siis TALVEA , enkä mitään Etelä-Suomen "talvista vuodenaikaa", eli sellasta -10 pakkasastetta ja siitä yli, niin johan rupeaa vaan vilpoista olemaan. Nollakelissä ja muutaman asteen pakkasilla kyllä tarkenee, kuin kesällä konsanaan.
Mut melko helposti ~ -15 pakkasella menee sellanen äbout 5 kilometriä, ennenkuin on toivoakaan rueta saamaan lämmintä ilmaa sisälle... Onneksi on sentään tehokkaat persgrillit. Ja sit ihan kunnon pakkasella eli lähemmäs -30 kun on, niin kohtuu lämmintä ilmaa saa sisälle, kun on matka-ajossa (kierrokset korkealla), mutta liikennevaloihin pysähdyttäessä rupeaa lämpömittarin viisari laskemaan...
Mut tietääpähän ainakin, et on taloudellista, kun ei aina oikein lämmöt riitä...

Edit. kiotusvireitä...
Last edited by J.N on 5.5.2004 22:34, edited 1 time in total.
Re: tuonti tdi
Eivät.hexxi wrote:Eroavatko suomeen uutena myydyt tdi passatit jotenkin saksaan myydyistä moottoriltaan? Tarkenneeko tuonti tdi.llä suomessa?
Kyllä, jos Lohkolämmitin ja syyläri kokonaan ummessa niin mainiosti.
Ja jotkuthan pitävät kalsareita jopa kesälläkin.

Niin, no ei varmaan riitäkkään... Etenkin, kun tulevat toimeen yhä taloudellisemmin ja taloudellisemmin.
Maskipeitosta ei ole kokemuksia, mutta eiköhän tuo liene ihan hyvä keksintö täällä Pohjolassa.
Paitsi, että ainakin B4 TDi passatissa maskin peittäminen ei auta varmaan mitään, koska se on vakionakin TDi:ssä ~95 %:sti ummessa.
Maskipeitosta ei ole kokemuksia, mutta eiköhän tuo liene ihan hyvä keksintö täällä Pohjolassa.
Paitsi, että ainakin B4 TDi passatissa maskin peittäminen ei auta varmaan mitään, koska se on vakionakin TDi:ssä ~95 %:sti ummessa.

Nimenomaan tuon B4:n keulan tilkitsemisestä(sopivasti leikellyt pahvit syyläriin -> tukossa) on kokemuksia. Kyllä tuolla vaikutuksensa on, tosin voi alkaa nostaa etelä-suomen "talvessa" ja kovemmassa ajossa öljynlämpöjä. Mutta tuon tarkkailemista varten on onneksi mittari.MaxxJJ wrote:Paitsi, että ainakin B4 TDi passatissa maskin peittäminen ei auta varmaan mitään, koska se on vakionakin TDi:ssä ~95 %:sti ummessa.
Niin niin kyllä joo, mut sitä tarkotin, et jos sen pelkän maskin peittelee, niin ei varmaan juurikaan mitään auta, koska sehän on melkein kokonaan ummessa jo ihan vakiona ainakin kaikissa niissä TDi:ssä, mitä minä olen nähnyt.samip wrote:Nimenomaan tuon B4:n keulan tilkitsemisestä(sopivasti leikellyt pahvit syyläriin -> tukossa) on kokemuksia. Kyllä tuolla vaikutuksensa on, tosin voi alkaa nostaa etelä-suomen "talvessa" ja kovemmassa ajossa öljynlämpöjä. Mutta tuon tarkkailemista varten on onneksi mittari.MaxxJJ wrote:Paitsi, että ainakin B4 TDi passatissa maskin peittäminen ei auta varmaan mitään, koska se on vakionakin TDi:ssä ~95 %:sti ummessa.
Mut sit jos peittää kaikki puskurin aukot, tai ihan tylysti vuoraa sen koko syylärin, niin sit varmaan rupiaa jo ihan oikiasti auttamaan.
