Korjaamon virheitä

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Hurri
Posts: 24
Joined: 23.7.2007 10:30
Location: Kuhmo

Korjaamon virheitä

Post by Hurri »

minkälaisia korjaamon virheitä muille clubilaisille on sattunut. Itsellä entisen autonomistaja oli laittanut korjaamossa uuden moniurahihna laturimelle ja vesipumpulle samalla laittaneet vesipumpun pyörimään väärin päin :lol: että ammatti taitoa kun on moniura väärin päin :roll:
Vaikka olen Hurri en puhu ruotsia
makevee
Posts: 397
Joined: 19.7.2006 19:31
Location: Joensuu

Post by makevee »

Mulla aikoinaan laittoivat 523i e39 bemariin vain 4litraa moottoriöljyä kun siihen menee 6,5litraa. Soitin melko vittumaisen puhelun korjaamopäällikölle.

Ja muistan tapauksen kun menin kerran aurauskulmia säätämään ooppelista niin korjaaja katkaisi tahallaan raidetangonpään kiertämällä sitä tarkoituksella väärään suuntaan kun olevinaan yritti sitä aukaista.
No yllätys yllätys, se ukko sanoi minulle että "on heillä näitä hyllyssä uusia" no laittoi sitten uuden paikalleen ja yritti vielä laskuttaa meikäläistä siitä hommasta niin sanoin sille että eiköhän jätkä sovita että en maksa penniäkään kun se raidetangonpää minkä katkaisit oli viikon vanha ja väänsit tahallasi vielä väärään suuntaan. Meni ukko melko hiljaiseksi ja eikä tullut kalliiksi.

Jostain kumman syystä olen välttänyt näitä korjaamoita noitten sattumusten jälkeen.
Vw T5
User avatar
jh79
Posts: 123
Joined: 30.11.2003 18:21
Location: Rovaniemi

Post by jh79 »

En tiedä onko varsinaisesti moka, mutta merkkiliikkessä räjähti / räjäyttivät audista jarrunestesäiliön nesteitä vaihtaessa. Sain uuden säiliön tilalle ja moottoritilan pesun kaupanpäälle.
Passat -03 2.0 Variant
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

ei oo moka :P pasikin sitä sanonu että käsketään sitä nesteen vaihtajaa käyttää vaikka se lyö törkeen paineen sinne säiliöön ja voi räjäyttää sen ;)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Joo, ei niitä säiliöitä oo suunniteltu kestämään painetta. Uusissa kestää kaksikin baria painetta, mutta just nuo vanhat passatit ja A4 audit niin ei ne kyllä kestä. Täytyy aina avata ilmausruuvi ennenkuin laittaa paineen pyttyyn, ja sopii toivoa että se ilmausruuvi ei oo tukossa. Itsekin olen pari säiliötä halkaissut.

Meidän nykyisessä jarrunesteenvaihtolaitteessa on paineensäätöventtiili, onneksi.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Klemmaria vaihtaessa merkkiliikkeessä laittoivat vanhan klemmarin muruiks, eikä korjannu niitä sitte poies. Murut ahtimeen ja sieltä siivet poikki :? Uus turpiini takuuna tilalle.
User avatar
Antti Hartikainen
Posts: 134
Joined: 9.10.2007 1:56
Location: Hyvinkää

Post by Antti Hartikainen »

Aikanaan kun oli vielä Honda alla Veholla teetin jakopääremontin. Sen oli tehnyt joku harjoittelija vakituisen työntekijän valvomana niin oli jäänyt kiristäjän pultti löysälle. 500km:n jälkeen oli hakannut jousen poikki ja jako pomppasi pari hammasta. Ei kuin takaisin liikkeeseen ja homma uusiksi. Ei onneksi hajottanut mitään.

Yrittivät vielä laskuttaa korjauksesta mutta totesin ettei näin tehdä. :?
Kyseessä oli siis '97 vm Civic johon tehtiin ensimmäinen(100tkm) jakopää.
Post Reply