Tänään tuli kuluneeksi päivälleen vuosi siitä kun ostin käytettynä -03 vuoden Variantin ja saman päivän iltana mittaristosta tervehti minua moottorin muotoinen merkkivalo. Hyvänä puolena asiassa on se, että sain siihen ostohetkestä vuoden mittaisen takuun, mutta huonona puolena taas se, että edessä on viikonloppu ja jonkun verran työkilometrejä. Ymmärtääkseni yleisin syy ko. mittarivalon leimahtamiseen on vika happitunnistimessa.
Mitenkähän vakavasti tuohon valoon tulisi suhtautua? Voinko ajella normaalisti siihen asti kunnes löytyy huollosta aikaa, vai onko riskinä, että hajotan jotain lisää tai auto jättäää yhtäkkiä välille?
Mootorivalo mittaristossa
Se on yleinen häiriövalo... Eli ei mitään vakavaa... Joku hetkellinen häiriö, joka häviää kuittaamalla vag comilla tai x määrällä virrat päälle / Pois
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Joskus se tosiaan syttyy jostain ihan olemattomastakin viasta, eli melkeinpä nyrkkisääntönä voi pitää sitä, että jos autossa ei ole minkäänlaisia ajokäytöshäiriöitä, niin huoletta voit ajaa. Siis moottori ei nyi tai ravista, ja tuntuu muutenkin normaalille.
Valon syttymissyy täytyy tottakai selvittää, mitä nopeammin sen parempi.
Valon syttymissyy täytyy tottakai selvittää, mitä nopeammin sen parempi.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Joo moottori kyllä tuntuu käyvän ihan normaalisti, mutta ajotietokoneelta kun seurailee välitöntä kulutusta niin se antaa aika mielenkiintoisia lukemia. Tämän hetken pohjat on 80l/h ja välillä taas kulutusluvut näyttää aivan normaalilta. Taitaa olla tämä mun Passatin vastalause hallituksen päästökohtaisiin verotusaikeisiin. Se nyt vaan lähinnä huolestuttaa, ettei tule ajelulla rikottua katalysaattoria tms.
Ei sitä hetkellistä kulutusta juurikaan kannata seurailla, se ei kerro juuri mitään muuta kuin kaasupolkimen asennon. Seuraile mielummin vaikka keskikulutusta, se kertookin jo sitten paljon enemmän. Hetkellisen kulutuksen näytöllä kaikki 0 - 100 L/100km on normaalia.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual