Pyyhkijän sulat
- Matias Suominen
Pyyhkijän sulat
Eli hakusessa olisi omaan -94 passattiini uudet sulat, mutta mitkä? Rungottomia ei taida noin vanhaan autoon saada enää sopuhintaan? Kaipaisin teidän kokemuksianne ja tietojanne. Tänne myös yleistä pyyhin keskustelua. 

Passat B4 Variant 2.0 8v -94
-
- Matias Suominen
- Markku Duus
Kävin eilen ostamassa omaan Golfiin, sanotaanko, että OLI JO AIKAKIN, uudet pyyhkijät..Ihan paikalliseen Osuuskaupan isoimpaan markettiin suuntasin, ja aikani sitä hyllynreunan Cataloogia pähkäiltyäni, päädyin Boschin perusmalliin, missä kuskin puolella on tuulispoikka..Kyltissä luki hinnaksi 26,90€, joka suureksi hämmästyksekseni kassalla muuttuikin hintaan 10,00€!
Kolme kertaa epäilin asiaa kassaneidille, ja koitin kertoa, rehellinen kun olen, että hyllyssä niiden hinta oli kalliimpi, reilusti yli 20 egee.. Neiti katsasti kuitin, tuotteen ja kassan näytön ja totesi, että tuo hinta se nyt vaan on, "tyydy nyt vaan tuohon hintaan"..Ei auttanut kuin tyytyä puoli-ilmaisiin pyyhkijöihin..
Pitäisiköhän potea huonoa omaatuntoa..

Kolme kertaa epäilin asiaa kassaneidille, ja koitin kertoa, rehellinen kun olen, että hyllyssä niiden hinta oli kalliimpi, reilusti yli 20 egee.. Neiti katsasti kuitin, tuotteen ja kassan näytön ja totesi, että tuo hinta se nyt vaan on, "tyydy nyt vaan tuohon hintaan"..Ei auttanut kuin tyytyä puoli-ilmaisiin pyyhkijöihin..
Pitäisiköhän potea huonoa omaatuntoa..

Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Voipi pitää paikkansa. Itellä ainakin sellanen kutina että Champion kestäisi himpun verran paremmin kuin Bosch. Tällä hetkellä Bosch, ennen sitä Champion.jmr wrote:Aihetta läheltä liipaten: Joskus vertasin sulkia ostamalla toiselle puolelle championin ja toiselle bosch:n. Vaikka tulos ei vertailukelpoinen olekaan, niin mielestäni champion kesti kauemmin.
Toisaalta, kovempi kumi saattaa myös kuluttaa tuulilasia enemmän. Mieluummin vaihdan pyyhkijöitä hieman useammin kuin tuulilaseja.
-DMC-
1994 Passat Variant VR6 Exclusiv
Sais ees sen jäsenmaksun maksettua..Liittyiskö sit vasta vuoden alusta..jmr wrote:Voit lahjoittaa ylimääräisen rahan kannatuksena Variantclubin kassaan, amideukselta saat tilinumeronshoebox wrote:Pitäisiköhän potea huonoa omaatuntoa..

e: OT OT
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
Itse petyin boscheihin, kesällä sellaiset vaihdoin ja jälki ei ollut koskaan hyvää ja hintaa senkin edestä. Meni vaihtoon johonkin halpissarjaan ja jälki heti priimaa, ei enää kalvoa tuulilasissa. Veljellä myös omissa varianteissaan huomannut saman ilmiö -> boschit lentäneet mäkeen jo uusina.
VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Mulla taitaa Championit. Joka tapauksessa vaihdan sulat pari kertaa vuodessa, ei ne niin kalliita ole.
Rungottomista ei ole kokemusta.
Mutta pesunesteen laatuun kannattaa myös panostaa.
Kerran ostin paikallisesta halpiskaupasta "hyvää" ja halpaa ja samantien sulat paukahti korpuiks.
Seuraavalla täytöllä laitoin laatumerkkiä joka hieman pehmensi sulkaa entiselleen.
Sittemmin en ole halpoihin puuttunut.
Rungottomista ei ole kokemusta.
Mutta pesunesteen laatuun kannattaa myös panostaa.
Kerran ostin paikallisesta halpiskaupasta "hyvää" ja halpaa ja samantien sulat paukahti korpuiks.
Seuraavalla täytöllä laitoin laatumerkkiä joka hieman pehmensi sulkaa entiselleen.
Sittemmin en ole halpoihin puuttunut.
- Sami Mäkinen
- VCF Member
itse taas heittänyt mersusta useempaan otteeseen championit(isä mennyt ja ostanut) pois kuten myös volkkareista...
Boscheista jäänyt mielestäni parempi jälki... tietty mulla on ollut muutenkin vaihtaa sulat joka kesä ja talvi että pyyhkii hyvin
Boscheista jäänyt mielestäni parempi jälki... tietty mulla on ollut muutenkin vaihtaa sulat joka kesä ja talvi että pyyhkii hyvin
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...