Uusi akku?
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
Uusi akku?
Millaisia akkuja porukalla on käytössä? Tarkoitus olisi ostaa 2. akuksi uusi. Nyt siellä on Vartan Blue Dynamic 80 Ah.
Last edited by Ari-Matti Aho on 19.11.2007 9:42, edited 1 time in total.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
6.5 vuotta tai vanhempikin volkkarin originaali keulalla ja vieläkin jaksaa pyörittää sekä eberiä (kolme viimestä vuotta) että käynnistää vielä autonkin. Saas nähdä miten käy tulevana talvena. Varauduin ongelmiin jo Ctekin laturilla. Aika hyvä laatunen akku tuo originaali ja vieläpä "ei pohjolassa toimiva" tuontiakku. 

- Tero Paalanen
- Team Leader
Mie laitoin edelliseen passattiin Hankookin akun, oli sen jälkeen kaverin kommentti, että se on sit taas kahden vuoden päästä akun osto edessä. 
Mut kyllä tuo pelas kuiteski vajaa kolme vuotta, ennenkun lähti sit koko auto vaihtoon, tosin laitoin tehokkaamman akun, kun mitä vakio akku ko. passatissa. Oli muuten aivan onnettoman pienitehoinen akku vakiona siinä bensa passatissa.

Mut kyllä tuo pelas kuiteski vajaa kolme vuotta, ennenkun lähti sit koko auto vaihtoon, tosin laitoin tehokkaamman akun, kun mitä vakio akku ko. passatissa. Oli muuten aivan onnettoman pienitehoinen akku vakiona siinä bensa passatissa.
- Tero Paalanen
- Team Leader
Ampeeritunteja tuossa mun optimassa ei aivan kamalasti ole (55).
Käynnistysvirtaa on kyllä riittämiin.
Mutta onhan tuosta keltakantisesta olemassa se 75Ah versio.
Muistelisin et ainakin toi keltakantinen optima on keskiverto akkua huonompi ottamaan virtaa vastaan kylmänä.
Lämpöösenä (+20) tuntus ottavan virtaa vastaan kaiken mitä on tarjolla. Olettaen et akku on tyhjänpuoleinen.
Joskus soitettiin tuo mun optima tarkootuksella tyhjäksi.
Golffin 90 ampeerinen laturi huuti kyllä hoosiannaa jonkun aikaa käynnistyksen jälkeen
Käynnistysvirtaa on kyllä riittämiin.
Mutta onhan tuosta keltakantisesta olemassa se 75Ah versio.
Muistelisin et ainakin toi keltakantinen optima on keskiverto akkua huonompi ottamaan virtaa vastaan kylmänä.
Lämpöösenä (+20) tuntus ottavan virtaa vastaan kaiken mitä on tarjolla. Olettaen et akku on tyhjänpuoleinen.
Joskus soitettiin tuo mun optima tarkootuksella tyhjäksi.
Golffin 90 ampeerinen laturi huuti kyllä hoosiannaa jonkun aikaa käynnistyksen jälkeen

- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
-
- Tero Paalanen
- Team Leader
Liikkeestä tarttui mukaan Vartan 70 Ah malli ja autossa jo Suomeen tuodessa ollut 63 Ah Exide meni ongelmajätteeksi. Valintaperusteena lähinnä se että mahtui ja kävi helposti Golf III:sen kiinnityksiin.
Last edited by jmr on 21.2.2008 11:47, edited 1 time in total.
-
- Pasi Häkli
Re: Uusi akku?
Nostellaanpas tämmöistä ketjua.
Elikkäs nyt ensimmäisten pakkasten tullen olen autoltani saanut vihjeitä että akussa ei oikein virta riittäisi.
Tuntuu että lähtee käyntiin juurijajuuri..
Käsittääkseni auton myyjä reilu vuosi sitten on autoon akun vaihtanut, en ole kurkannut että millainen patteri siellä sitten hönkii. Autooni kuitenkin haluaisin nyt kunnollisen akun, olen kaikkien autojen kanssa saanut taistella akkujen keston kanssa mutta nyt kerralla kunnollinen.
Mitä olisi syytä ottaa huomioon akkua ostaessa?
Isompi amppeeri määrä aina parempi? Muita merkintöjä?
Koko tietysti, jos jollain mitat valmiina niin olisi hienoa saada ne.
Laturilla merkitystä? Mikähän laturi tässä minun menopelissä sitten onkaan...
Ajelen melkoisen lyhyttä matkaa n. 20-30km päivä ja sekin on etelän ruuhkissa istumista, joten veikkaisin että akku ei oikein kerkiä latautua. Viikonloppuna kävin sitten ajelemassa n.100km että latautuisi, mutta aamulla tuntui silti käynistys nuhaiselta.
Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen.
Elikkäs nyt ensimmäisten pakkasten tullen olen autoltani saanut vihjeitä että akussa ei oikein virta riittäisi.
Tuntuu että lähtee käyntiin juurijajuuri..
Käsittääkseni auton myyjä reilu vuosi sitten on autoon akun vaihtanut, en ole kurkannut että millainen patteri siellä sitten hönkii. Autooni kuitenkin haluaisin nyt kunnollisen akun, olen kaikkien autojen kanssa saanut taistella akkujen keston kanssa mutta nyt kerralla kunnollinen.
Mitä olisi syytä ottaa huomioon akkua ostaessa?
Isompi amppeeri määrä aina parempi? Muita merkintöjä?
Koko tietysti, jos jollain mitat valmiina niin olisi hienoa saada ne.
Laturilla merkitystä? Mikähän laturi tässä minun menopelissä sitten onkaan...
Ajelen melkoisen lyhyttä matkaa n. 20-30km päivä ja sekin on etelän ruuhkissa istumista, joten veikkaisin että akku ei oikein kerkiä latautua. Viikonloppuna kävin sitten ajelemassa n.100km että latautuisi, mutta aamulla tuntui silti käynistys nuhaiselta.
Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen.
Golf IV Variant 1,9TDI -05
Varmaan aluksi olisi ihan fiksua kurkata sitä akkua onko oikeasti vain vuoden vanha ja myös mitä lukemia tulee.. Jos se on pashka niin vartaa ja muita oikeita akkuja katsomaan..
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
Motonetin myymää Sznajderia voin myös suositella. Ainakin itsellä jo toista vuotta kiinni ja hienosti pelaa.