Niin, eli tällainen vika alkoi tässä, aika tarkalleen kaksi viikkoa sitten, omassa nelikossa..Vika alkoi omituisesti päivän VW-huollossa käynnin jälkeen..

No, sitten alkoi vika. Edellisenä iltana ei kuulunut mitään, mutta kun aamulla lähdin töihin ja 15-20km olin ajanut, alkoi auton takaosasta kuulua jyrinää ja resonointia kun vedätti autoa..Ihan sama mikä vaihde tai vauhti tai tienpinta, kunhan vain kaasua painoi hieman enemmän..Käytin autoa sitten VW:llä uudestaan, tunnin tutkivat koeajojen kanssa ja totesivat, että vikaa on, mutta eivät tiedä, että mitä..Sen verran saivat kuitenkin aikaiseksi, että pohjapanssari hajotettiin nosturissa lopullisesti, luonnollisestikaan pahoitteluja ei sadellut, "oho, miten siinä nyt noin kävi".
Vika pahentui ajan kanssa, ja enää ei tarvinnut edes ajaa autoa "lämpimäksi", jotta vika alkoi esiintymään. Päätin sitten vaihtaa VW-huoltoa, siirryin Keuruulle (arvanette, missä aluksi kävin)..Siellä tutkivat eilen asiaa, ja totesivat vian olevan nelivedon esipainepumpussa (à 600€). Vika todettiin ottamalla pumpusta johto irti, jolloin ongelmat lakkasivat. Kerroin edellisen huollon episoodin, niin kommentoivat, että jos suodatinta on käytetty irti, ja laitettu sama suodatin takaisin, on tässä yhteydessä pumppuun voinut päästä "hiekanjyvä", joka joko estää järjestelmän toiminnan, tai on rikkonut pumpun..Järjestelmän puhdistysyritys maksaisi n. 200€, mutta päädyin tilaamaan uuden pumpun suoraan, hintaa jäi 550€ + vaihto..
Jos jollain on kokemusta asiasta, tai ylimääräinen esipainepumppu hyllyssä (osanro: 02D 525 557 tai 02B 525 557), vastailkaa tai ottakaa YV:llä yhteyttä..Pumppu tulee huomenna, ja sitä testataan torstaina, onneksi oli hyllytavaraa, että voi palauttaa, jos siinä ei olekaan vikaa..