Turbovikaa täälläkin
Turbovikaa täälläkin
käytin golfia testerissä (vag com:issa?) laakkosella ja huoltojamppa epäili, että vikaa on ahtopaineen rajoitinventtiilissä. Vaihdoin sen mutta vika ei hävinnyt. Kone siis hyytyy varsinkin lämmetessään 120km/h hujakoilla ylämäkiin. FinTurbon kaveri epäili, että vika on jumittuvat johdinsiivet jonka vuoksi kone vetää vikatilaan yliahtamisen vuoksi. Ehdotti suosiolla uuden turbon laittoa (n 1200€ töineen). Kuulema ollu vähän tyyppivikana tämän mallin turbossa että ei tahdo kestää aina kovin pitkään, tulee kuulema jotain välyksiä ym ym. Pitäisikö autoa käyttää vielä testerissä ja kokeilla ajossa voisiko vika olla vielä jossain muualla mahdollisesti? Tuo venttiilin ohituskin kävi mielessä. Huh, ei raskisi laittaa vielä uutta turboa:(
kiiittoos, toivon hyviä kommentteja asiantuntijoilta
Vw golf 1,9tdi 85kw/310nm 4motion -00
139tkm
kiiittoos, toivon hyviä kommentteja asiantuntijoilta
Vw golf 1,9tdi 85kw/310nm 4motion -00
139tkm
Toi Terzin laittama ohje toisesta ketjusta, eli VAG-comilla siipien säätämistä ja kattoa että se tanko oikeasti liikkuu. Jos on jumissa niin tuskin paljon heiluu.
Kai noita huoltamaankin pystyy, ja luulisi toisaalta vakioturboja olevan liikkeellä kun viriturbojakin on
Kai noita huoltamaankin pystyy, ja luulisi toisaalta vakioturboja olevan liikkeellä kun viriturbojakin on

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
siivet luultavasti.. .ei luulis noilla kilsoilla ahdin viä olevan.. tai jos on niin suoraa pd150:sen ahdin sinne, ei samallaista mitään järkee laittaa =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
huoltamisessa ei oikeen järkeä oo ku maksaa sen 600€ about jos oikeen kunnolla huoltaa... ja alle tonniin saa kerran jo 150 heppasen turbon, millä saa jo hepojakin jonkin verran, ja kaverilta lastu siihen niin alkaa homma luanaa
YyVeetä jos lastu kiinnostaa

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
turboremppa edessä?
Tänään käytin FinTurbolla ja ilmeni että turbon siivet jumii ja kone näin yliahtaa. Tanko liikkuu melko paljon ja alkava turbovika ei vielä periaatteessa normaaliajoa haittaa. Toki jos hyvän haluaa niin uutta kiekuraa vaan kehiin. Suositteletteko pd150 turboa? hintaa tulee asennuksineen n.1200€. Aika herukas hintahan se loppupeleistä mutta mikäänhän ei ole tänä päivänä ilmaista. Phugh. Kai tuon 150:n asennuksen jälkeen jotain lastuakin pitää alkaa suunnittelemaan:( Siihen meni meikäläisen rauhalliset sunnuntaiajot!
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
mielummin ny eka purkaa turbon ja putsaa sen niin skulaa viä luultavasti pitkän aikaa =)
jos ylimäärästä on niin suoraa se 150 turbo kehiin ja lastu ni on jo ihan eri auto ajella =)
jos ylimäärästä on niin suoraa se 150 turbo kehiin ja lastu ni on jo ihan eri auto ajella =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- atdvariant
- Posts: 49
- Joined: 28.12.2006 20:58
- Location: Kuopio
Ja kytkin vaatii päivityksen kanssa, ku noo 150bhp:n väännöt jo laittaa vanhan pidon koetukselle
Eli 150:n pakka gearixen ja padan väliin.

Kansanwaagoni mailakolopallopeli 1,9 TDi 74 kW vm-03
Golf VI 1.6 TDI Bluemotin
Toyota Corolla GTi AE82 -85
Murray IC 12 ajettava ruohonleikkuri
Derbi Atlantis Wave L/C -02 skootteri
Debi Predator LC -01 moposkootteri
Kymco ZX 50-moposkode
Yamaha R6 -01
Golf VI 1.6 TDI Bluemotin
Toyota Corolla GTi AE82 -85
Murray IC 12 ajettava ruohonleikkuri
Derbi Atlantis Wave L/C -02 skootteri
Debi Predator LC -01 moposkootteri
Kymco ZX 50-moposkode
Yamaha R6 -01
puhdistus??
Minkähänlainen projekti tuo turbon puhdistus ois kokonaisuudessaan? noin välineitä, tiloja, ja aikaa ajatellen? kenelläkään kokemusta? Ei hirveämmin tuota sellua tällä hetkellä ja uskoisin että tuon putsauksen jälkeen se saattais alkaa taas uudelleen jekittämään. Eli ei vetelis sinne vikatilaan yliahtamisen takia vähän väliä.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
eipä siinä ihmeempiä työkalujakaan tarvi, imusarja edestä pois ja turbo irti
se auki ja putsaus... merkkaa vaan tarkasti kaikki että menee oikein paikoilleen
pakosarjan,imusarjan ja pakoputken tiivisteen vois ostaa... kyllä sen 3 tuntiin vaihtaa plus putsaus noin vartti jos joskus on semmosen avannu mutta jos ei oo ennen koskenu ni varaa ainakin 5 tuntia hommaan.
mistä päin oot ?


mistä päin oot ?
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
aika lailla taitaa vaihdella koska vikoja tulee... voi 100tkm heittojakin olla, jos huoltaa meinaat ni samalla isommat hilut siihen turboon, ei hirveetä lisähintaa tee ku pelkkä huoltokin maksaa jonnin verran
kyllä siinä on juuttuvasiipinen
kyllä siinä on juuttuvasiipinen
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 34
- Joined: 2.12.2006 21:29
- Location: Tampere
Tero Häkli wrote:aika lailla taitaa vaihdella koska vikoja tulee... voi 100tkm heittojakin olla, jos huoltaa meinaat ni samalla isommat hilut siihen turboon, ei hirveetä lisähintaa tee ku pelkkä huoltokin maksaa jonnin verran
kyllä siinä on juuttuvasiipinen
Mitenkäs tuossa "AEB" koneessa, onko ton vakio Turbossa "juuttuvat" siivet vai onko vielä vanhan liiton kiinteet siivet ?
Olisko jollakin antaa suuntaa, millaisia kilometrilukemia noilla "AEB"koneilla ja vakio Turbolla on menty, on meinaan vähän
vastaavia oireita, kuin alkuperäisessä topicissa...
Mulla tosin on saksasta pikku autojobbarin kautta suomeen uinut passat 1.8 T "AEB", joten kilometrit voi olla "epävarmoja", vaikka kaikki näyttäiskin noiden 177 tkm olevan totta ja myös auton mukana tulleet paperitkin näyttää ainakin teoriassa ton olevan oikea km luku.
expösönisti
2007 Passat Variant 2.0 TFSI Sportsline
ex. 1998 Passat Variant 1.8T
2007 Passat Variant 2.0 TFSI Sportsline
ex. 1998 Passat Variant 1.8T
-
- Posts: 34
- Joined: 2.12.2006 21:29
- Location: Tampere
Huppista, kun en lukenut / ymmärtännyt kunnolla, niin tuli todellä tyhmää asiaa kysyttyäAjH wrote:Ei ole bensakoneisissa juuttuvia siipiä. Joku anturivika on todennäköisempi kuin turbon hajoaminen.

no, nyt kun otit antrit, tms puheeksi, niin entäs tuo orkkis bypass, tms ?
Ei muuten niin mitään mutta kun tuntuu kuin autossa olisi reiluja vaihteluita, miten toimii eri päivinä ...
expösönisti
2007 Passat Variant 2.0 TFSI Sportsline
ex. 1998 Passat Variant 1.8T
2007 Passat Variant 2.0 TFSI Sportsline
ex. 1998 Passat Variant 1.8T
Lisätään orkkis muovi-bypass mahdolliseen vikalistaan. Se taitaa kyllä vuotaa sitten aina kun siihen rupeaa eli tehottomuutta ilmenee ihan tasaisesti ja aina. Mutta ei sen vaihtaminen silti välttämättä tyhmää ole.
FFP:llä taisi olla aika hyvää listaa 1.8T koneen vikakohteisiin ja osien nimiin?
FFP:llä taisi olla aika hyvää listaa 1.8T koneen vikakohteisiin ja osien nimiin?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
-
- Posts: 34
- Joined: 2.12.2006 21:29
- Location: Tampere
Saa nauraa volkkari amatöörille, mutta kerronpa kuitenkin :AjH wrote:Lisätään orkkis muovi-bypass mahdolliseen vikalistaan.
... Tänä aamuna ennen työreissun lähtöä kokeilin testailla mahdollisten vuotojen varalta. Löysin "contact cleaneria" sumuttelemalla kohdan "alipaineletkuista", jossa kone köhäisee kun ko kohtaan sumuttaa.
Onneksi oli niin helpossa paikassa, siinä jarrutehostimen liitoshaarassa takaiskun liitäntä nimittäin vuosi. Päälisin puolin kaikki näytti täysin normaalilta, enkä olisi tuota osaanut epäillä, jos ei olisi paljastunut ja älähtänyt kun siihen meni cleaneria. Tuo ei korvaan kuuluen kuullostanut vuotavan, koska ilmeisesti on aika maltilliset virtaukset tyhjäkäynnillä. Siksi en huomannut sitä letkuja käpistellessäni aiemmin, vaikka tuollaista vuotoa epäilinkin edellisten menopelieni perusteella.

Kun tuon paikkasi lekusta palan katkaisemalla ja liitti uudelleen niiin ainakin kaasun päästämisen jälkeen tyhjäkäynnin nyökkäys matalammille kierroksille ja sitten takas normaaliin loppui. Myös ekan 340 km ajon jälkeen auto tuntuu huomattavasti tasapainoisemmalta, käytös ei enää muuttuile.
Saa nyt nähdä kun kilometrejä kertyy, oliko tuo ainoa ongelma vai tuleeko muuta ilmi. Joka tapauksessa ainakin alku on lupaava.
expösönisti
2007 Passat Variant 2.0 TFSI Sportsline
ex. 1998 Passat Variant 1.8T
2007 Passat Variant 2.0 TFSI Sportsline
ex. 1998 Passat Variant 1.8T
Eihän tommosia löydä välttämättä edes merkkihuollossa, ovat melkeinpä sähkövikojen tasoisia etittäviä.
Siinä imusarjassa muuten on molemmissa päissä ainakin AWT koneessa nipat joihin liittyy ohuet letkut. Omassa oli toinen näistä letkuista heti nipan jälkeen haurastunut liki poikki. Vaikutti sekin vuoto toimintaan jonkinverran.
Siinä imusarjassa muuten on molemmissa päissä ainakin AWT koneessa nipat joihin liittyy ohuet letkut. Omassa oli toinen näistä letkuista heti nipan jälkeen haurastunut liki poikki. Vaikutti sekin vuoto toimintaan jonkinverran.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Mikähän lie pasuunassa (afn 110hp), 1-vaihteella kaasuttaessa ahdot ja kiihtyvyys ihan normaali, mut ku runttaa nopeesti kakkosen ja polkasee jalan lattiaan, ni turbon ääni hiukka muuttuu sellaseks hiukka kirkuvammaks ja ahdot nousee 1,5bar ja pysyy siellä jonkun aikaa ja sit putoaa siihen hiukka allen 1bar ja auto lähtee vasta vetämään. Muilla vaihteilla pelaa suurinpiirtein normaalisti pikanen piikki 1,2bar ja sit putoaa siihen 0,8-0,9bar. Tuolla 2-vaihteella se on alkanu tuota tekemään. Pitäsköhän tuota harkita turbon putsailua ja tarkastelua?
Volkswagen Golf Variant 1.8 Turbo