Erillissarja IV Golfiin
Erillissarja IV Golfiin
Moro,
Onkos kukaan asentanut IV Golfiin erillissarjaa?
Mahtaakohan jostakin löytyä sarjaa jotka sopisivat alkuperäisille kaiutinpaikoille?
Golfissa, kun vakiopaikat ovat yllättävän hyvät.
Diskanttikin on suurinpiiretein oikealla kohdalla
Olen ajatellut hieman parennella noita hifejä. Niin kuulisi muutakin, kuin 2x12" subbarin jytinää.
t. Stefu
Onkos kukaan asentanut IV Golfiin erillissarjaa?
Mahtaakohan jostakin löytyä sarjaa jotka sopisivat alkuperäisille kaiutinpaikoille?
Golfissa, kun vakiopaikat ovat yllättävän hyvät.
Diskanttikin on suurinpiiretein oikealla kohdalla
Olen ajatellut hieman parennella noita hifejä. Niin kuulisi muutakin, kuin 2x12" subbarin jytinää.
t. Stefu
Omaani asensin DLS MS6 erillissarjan eteen. Toistaiseksi diskantit on asennuskupeissaan kojelaudan päällä. Suunnitelmissa on kuitenkin tehdä reiät niihin peilikolmioihin diskanteille, kun tuo elementti on sen mallinen ettei se taida sinne väliin mahtua. Lisäksi asennukseen tarvitsee oviin korotusrenkaat.
Miten olis tommoset:
http://www.fanaticaudio.com/autokoht.htm
http://www.fanaticaudio.com/autokoht.htm
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3119
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
www.hifikonex.fi sieltä löytyy joka lähtöön edullisesti.
Kannattaa käydä paikan päällä tinkimässä
Kannattaa käydä paikan päällä tinkimässä
vw Touran 1.9tdi dsg
Tossa pioneerin, mitkä asennutan ens viikolla eteen ja taakse.tarvii korotuspalat.Diskanttit menee orkkis paikalle.
http://www.pioneer-eur.com/eur/product_ ... _id=25-131
http://www.pioneer-eur.com/eur/product_ ... _id=25-131
Kyllästyit sitten orkkis ämyreiden soundiin...jyti wrote:Tossa pioneerin, mitkä asennutan ens viikolla eteen ja taakse.tarvii korotuspalat.Diskanttit menee orkkis paikalle.
http://www.pioneer-eur.com/eur/product_ ... _id=25-131
Octavia 2,0TDI Combi -06
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3119
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Mulla ois tänään edessä erillissarjojen laitto etu ja takaoviin, tällaset ois tulossa ---> http://www.autostudio.fi/product_info.p ... ts_id=1301
Voin napsia kuvia samalla kun puuhailen, toivottavasti menee ilman kikkailuja paikalleen.
Voin napsia kuvia samalla kun puuhailen, toivottavasti menee ilman kikkailuja paikalleen.
- Tarkastaja
- Posts: 10
- Joined: 5.3.2007 9:00
- Location: Vantaa
Siis miksi se ei tarvitsisi suodattimia? Jos siis ei ajeta aktiivisena? Ja miten se vahvistimen paremmuus vaikuttaa asiaan?Tarkastaja wrote:Mä laitoin SPL-Dynamicsin erillis-sarjan omaan IV golffiin.
Midit HF-6.1 ja diskantit HF-1.1T.
Tämä sarja ei tarvitse erillistä jakosuodatinta, mikäli on hyvä vahvistin.
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Pioneer - DLS - Helix
"Hyvässä" vahvarissa on semmoset jakosuotimet että saa jaot tehtyä juurikin aktiivisesti. Tosin nykyään alkaa olla jo edullisessakin hintaluokassa jaot tonne 4kHz asti.
Eli aktiivisesta jakamisesta nimenomaan kyse. Tarkastajahan ei missään kohtaa maininnut jaon tyypistä mitään.
Eli aktiivisesta jakamisesta nimenomaan kyse. Tarkastajahan ei missään kohtaa maininnut jaon tyypistä mitään.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tosin, "hyvässä" vahvarissa ei välttämättä ole jakareita ollenkaan. Ja kun ne jaot voi hoitaa myös "hyvällä" soittimellaAjH wrote:"Hyvässä" vahvarissa on semmoset jakosuotimet että saa jaot tehtyä juurikin aktiivisesti. Tosin nykyään alkaa olla jo edullisessakin hintaluokassa jaot tonne 4kHz asti.
Eli aktiivisesta jakamisesta nimenomaan kyse. Tarkastajahan ei missään kohtaa maininnut jaon tyypistä mitään.
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Pioneer - DLS - Helix
Ei, sillon on kyse _hyvästä_ vahvistimesta, useimmiten. Miten tää nyt liittyi tohon Tarkastajan postaukseen, vai oliko vaan yleisellä tasolla uusi tieto?enska wrote:Tosin, "hyvässä" vahvarissa ei välttämättä ole jakareita ollenkaan. Ja kun ne jaot voi hoitaa myös "hyvällä" soittimella
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Siis hetkinen, tarkotitko nyt, että ne vahvarit joissa ei oo suotimia on hyviä vai "hyviä" En tiedä liittyikö Tarkastajan postaukseen mitenkään, se oli vaan sellanen huomioAjH wrote:Ei, sillon on kyse _hyvästä_ vahvistimesta, useimmiten. Miten tää nyt liittyi tohon Tarkastajan postaukseen, vai oliko vaan yleisellä tasolla uusi tieto?enska wrote:Tosin, "hyvässä" vahvarissa ei välttämättä ole jakareita ollenkaan. Ja kun ne jaot voi hoitaa myös "hyvällä" soittimella
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Pioneer - DLS - Helix
En vaan että suotimettomat vahvarit on useasti _hyviä_. Juuri mitään halpista ei ilman jonkinlaista suodatinta saa.enska wrote:Siis hetkinen, tarkotitko nyt, että ne vahvarit joissa ei oo suotimia on hyviä vai "hyviä" En tiedä liittyikö Tarkastajan postaukseen mitenkään, se oli vaan sellanen huomioAjH wrote:Ei, sillon on kyse _hyvästä_ vahvistimesta, useimmiten. Miten tää nyt liittyi tohon Tarkastajan postaukseen, vai oliko vaan yleisellä tasolla uusi tieto?enska wrote:Tosin, "hyvässä" vahvarissa ei välttämättä ole jakareita ollenkaan. Ja kun ne jaot voi hoitaa myös "hyvällä" soittimella
Mikäköhän tänkin keskustelun pohjimmainen tarkoitus on
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Elikkäs toisinsanoen aiheeseen liittyen tarkoitus olisi nyt auton vaihdon yhteydessä laittaa tuollainen spl:n 3-tie erillissarja autoon kesän aikana kiinni, samoin pitäisi asentaa vaffi ja muuta härpäkettä. Onko nelosessa tilaa 3-tie järjestelmälle?
Vai sopiiko suoraan vakiopaikoille ainoastaan 2-tie sarja?
Minnekäs olette jakosuotimet piilottaneet, kun vielä saisi olla näkymättömissä??
Vai sopiiko suoraan vakiopaikoille ainoastaan 2-tie sarja?
Minnekäs olette jakosuotimet piilottaneet, kun vielä saisi olla näkymättömissä??
Variant from meteoriitti-järvi
Eihän neloskoppaisessa ole kuin diskanteille ja mideille paikat, eli keskiäänille joutuu kehittämään... 2-tie toisinsanoen on helppo, 3-tie haastavampi.
Last edited by AjH on 14.5.2007 23:03, edited 1 time in total.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Nyt kun sain pirssin pian 1kk sitten kotiin, ja tekemistä riittää, joten kysyisin että dls:n diskantit eivät ilmeisesti sovi niiden muovijutskien taakse, ellei niihin suojiin tee reikää?enska wrote:Diskantit sijaitsee peilikolmioissa, ja midbassot ovissa. Keskiäänille ei oo valmiita paikkoja.
Ja aihetta hieman sivuten... kummalta puolelta on helpoin vetää edestä taakse rca:t ja virtajohtimet...?
Variant from meteoriitti-järvi
Siis tarkotatko niitä suojaritilöitä vai? Kyllä ne niiden taakse menee, ainaki noi pienemmät.vw golf wrote:Nyt kun sain pirssin pian 1kk sitten kotiin, ja tekemistä riittää, joten kysyisin että dls:n diskantit eivät ilmeisesti sovi niiden muovijutskien taakse, ellei niihin suojiin tee reikää?enska wrote:Diskantit sijaitsee peilikolmioissa, ja midbassot ovissa. Keskiäänille ei oo valmiita paikkoja.
Ja aihetta hieman sivuten... kummalta puolelta on helpoin vetää edestä taakse rca:t ja virtajohtimet...?
Virtajohto menee helpoiten vasemmalta. Ja RCA:T sitten aina eri puolelta virtajohdon kanssa.
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Pioneer - DLS - Helix
Mä ainakin laitoin MS6A:n diskantit vakiopaikoille leikkaamalla niistä sen "ritilän" tai mikä se muovinen kuvio ny onkaan pois. Muokkasin peilikolmiotakin muistaakseni vähän, että diskantti istui nätisti paikalleen, ja laitoin kuumaliimalla kiinni. Eli kylmästi vaan kaikki "ylimääräinen" diskantista ja peilikolmiosta pois, ja liimaa kehiin... Kyllä ne silleen ainakin sinne näkyviä osia leikkelemättä menee.vw golf wrote: Nyt kun sain pirssin pian 1kk sitten kotiin, ja tekemistä riittää, joten kysyisin että dls:n diskantit eivät ilmeisesti sovi niiden muovijutskien taakse, ellei niihin suojiin tee reikää?
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Mitenkäs tällainen tumpelo saa revitttyä ovista vanhat kaiutinritilät pois, vai tarviiko se vaan raakaa Woimaa?
Toinen ritilä halkesi jo voimankäytön myötä, joten onko avuja... ja jos ovipaffi pitäisi ottaa irti, niin mistä kannattaisi aloittaa,
samoin kuin niiden virtapiuhojen vetämiseen tarvittavissa tiedoissa?
Jos kynnyskoteloista ne vien, niin onko niiden koteloiden irroittamisessa käytettävä myös raakaa voimaa, vai ihan vaan taidolla...
Kaikkea mahdollista infoa otetaan vastaan...? Ettei menisi hommassa koko iltaa, ja tarttis opetella pirssin kasausta alusta lähtien...?
Toinen ritilä halkesi jo voimankäytön myötä, joten onko avuja... ja jos ovipaffi pitäisi ottaa irti, niin mistä kannattaisi aloittaa,
samoin kuin niiden virtapiuhojen vetämiseen tarvittavissa tiedoissa?
Jos kynnyskoteloista ne vien, niin onko niiden koteloiden irroittamisessa käytettävä myös raakaa voimaa, vai ihan vaan taidolla...
Kaikkea mahdollista infoa otetaan vastaan...? Ettei menisi hommassa koko iltaa, ja tarttis opetella pirssin kasausta alusta lähtien...?
Variant from meteoriitti-järvi
- Pasi Häkli
- Posts: 5784
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Muistaakseni nelosgolffissa se kaiutinritilä on "sulatettu" takapuolelta kiinni siihen ovipahviin, eli repimällä saat/sait jo tuhoa aikaan.
Ovipahvin irrotusta en jaksa taas alkaa selostamaan, siitä on varmasti juttua jo muuallakin.
Virtapiuha kannattaa viedä kynnyskoteloiden alla. Kynnysmuovit on osittain metalliklipsuilla kiinni, ylöspäin repimällä irtoaa. Yks ruuvi löytyy edestä muovitulpan alta, takaa ei välttämättä edes tarvi irrottaa kokonaan, mahtuu pujottamaan välistä.
Ovipahvin irrotusta en jaksa taas alkaa selostamaan, siitä on varmasti juttua jo muuallakin.
Virtapiuha kannattaa viedä kynnyskoteloiden alla. Kynnysmuovit on osittain metalliklipsuilla kiinni, ylöspäin repimällä irtoaa. Yks ruuvi löytyy edestä muovitulpan alta, takaa ei välttämättä edes tarvi irrottaa kokonaan, mahtuu pujottamaan välistä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
No näin vähän arvelinkin, että vahinkoa oli ehtinyt jo tulemaan... no, täytynee katella sitten sitä paffin irroitusta...Pasi H. wrote:Muistaakseni nelosgolffissa se kaiutinritilä on "sulatettu" takapuolelta kiinni siihen ovipahviin, eli repimällä saat/sait jo tuhoa aikaan.
Virtapiuha kannattaa viedä kynnyskoteloiden alla. Kynnysmuovit on osittain metalliklipsuilla kiinni, ylöspäin repimällä irtoaa. Yks ruuvi löytyy edestä muovitulpan alta, takaa ei välttämättä edes tarvi irrottaa kokonaan, mahtuu pujottamaan välistä.
Variant from meteoriitti-järvi
-
- Posts: 182
- Joined: 16.7.2006 2:03
- Location: Pieksämäki
Lainataan vanhaa topicia.
Mielessä on käynyt, jos vaihtaisi boran orkkis ämyrit kaikista ovista esim Rainbow SAX 265.20 2-tie sarjoihin. Näillä pitäisi tehdä korokepalat, että ikkunat mahtuvat aukeemaan alas asti.
Tarkoitus olisi soittaa sarjoja soittimen (Pioneer DEH-P88RS) omalla vahvistimella. Äänenlaatu olisi varmasti parempi jos ostaisi 4-kanavaisen vahvistimen, mutta sitten pitäisi taas purkaa koko pirssi ja hommata rca:t, virtakaapelit, jne.
Toinen vaihtoehto olisi Rainbow autokohtainen setti.
Onko kokemuksia näistä jälkimmäisistä sarjoista?
Paraneeko äänenlaatu pelkästään vaihtamalla kaikki orkkis ämyrit noihin SAX 265.20:ssin?
Kokemuksia/ehdotuksia miten tekisitte?
Mielessä on käynyt, jos vaihtaisi boran orkkis ämyrit kaikista ovista esim Rainbow SAX 265.20 2-tie sarjoihin. Näillä pitäisi tehdä korokepalat, että ikkunat mahtuvat aukeemaan alas asti.
Tarkoitus olisi soittaa sarjoja soittimen (Pioneer DEH-P88RS) omalla vahvistimella. Äänenlaatu olisi varmasti parempi jos ostaisi 4-kanavaisen vahvistimen, mutta sitten pitäisi taas purkaa koko pirssi ja hommata rca:t, virtakaapelit, jne.
Toinen vaihtoehto olisi Rainbow autokohtainen setti.
Onko kokemuksia näistä jälkimmäisistä sarjoista?
Paraneeko äänenlaatu pelkästään vaihtamalla kaikki orkkis ämyrit noihin SAX 265.20:ssin?
Kokemuksia/ehdotuksia miten tekisitte?
Skoda Octavia RS
Itse lähtisin tohon IQ settiin, vaikuttaa sinun suunnitelmia punniten parhaalta vaihtoehdolta, eli helppo asentaa. Paraneeko äänenlaatu, on vaikeampi kysymys kun noi ei ihan surkeat ämyrit ole mitä VAG näissä käyttää. Blaupunktin valmistetta taitavat olla.
Vahvistimeksi voisi helposti sujahtaa vaikkapa:
I-sotec
Mittojen mukaan tosi snadi niin saattaisi sopia vaikka repsikan jalkatilaan.
Vahvistimeksi voisi helposti sujahtaa vaikkapa:
I-sotec
Mittojen mukaan tosi snadi niin saattaisi sopia vaikka repsikan jalkatilaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
-
- Posts: 182
- Joined: 16.7.2006 2:03
- Location: Pieksämäki
Jos vahvistimen/vahvistimia meinaan laittaa niin, takakonttiin ne pitää mahduttaa....Voi perse, tähän pirssiin ei pitänyt tehdä mitään muutoksia, mutta taitaa taas lähtee nopo käsistäAjH wrote:Itse lähtisin tohon IQ settiin, vaikuttaa sinun suunnitelmia punniten parhaalta vaihtoehdolta, eli helppo asentaa. Paraneeko äänenlaatu, on vaikeampi kysymys kun noi ei ihan surkeat ämyrit ole mitä VAG näissä käyttää. Blaupunktin valmistetta taitavat olla.
Vahvistimeksi voisi helposti sujahtaa vaikkapa:
I-sotec
Mittojen mukaan tosi snadi niin saattaisi sopia vaikka repsikan jalkatilaan.
Edellisessä passatissa oli edessä aktiivinen Hertzin 3-tie sarja ja takakontissa varapyöräkotelossa Carpower Sonic-10. Oli mun mielestä ihan ok soundi. Dynamicsin digi subbarille ja 6-kanavainen etupäälle.
Nyt jos ostaa noi autokohtaset sarjat, niin kohta niitä ollaan repimässä parempien alta pois.
Pitäisi varmaan mennä johonkin AA-kerhoon niin ei tulis rakenneltua mitään
Skoda Octavia RS
Meidän Kolohviin tuli vuoden alussa tämä setti autoon. Eli ts. Rainbow Sax ja tarvittavat romppeet sisältävä paketti. Mukana tulee kuvallinen suomenkielinen (!) asennusohjet IV Kolohviin. Itse suosittelen hintaisekseen hyväksi tuota sarjaa, vaikka ajetaankin sitä Blaukkarin nelikanavaisen vahvistimen kautta jossa 2 kanavaa menee subille ja kaksi tuolle Saxille.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
- Pasi Häkli
- Posts: 5784
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kyllä noita mallikohtaisia tuolla Fanaticaudiolla oli myös Passattiin, luultavasti tosin sama sarja aika tarkkaanPasi Häkli wrote:Jos se sopii 4-golffiin niin todennäköisesti se sopii myös passattiin... ?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- cray-z-man
- Posts: 107
- Joined: 26.9.2008 9:36
- Location: Lappeenranta
Minkä kokoiset kaiuttimet täs volkkari golffi variant IV (2006) on vakiona, jotta tietää minkä kokoista sovite/korokerengasta siihen tilailee? Takaovien kajarit on sököt joten samalla vois vaihtaa eteen koko setin kans. Fanatic audiolla on DIN 165 ja 200 olevia sovitteita.
Sopiiko esim http://www.pioneer.eu/eur/products/arch ... index.html ämyri DIN 165 sovitteeseen? Ja takaoveen siis. Ja sopiiko ne "verhoilun" alle ja tarviiko koroke renkaita hommata.
Sopiiko esim http://www.pioneer.eu/eur/products/arch ... index.html ämyri DIN 165 sovitteeseen? Ja takaoveen siis. Ja sopiiko ne "verhoilun" alle ja tarviiko koroke renkaita hommata.
Älä ota elämää liian vakavasti - Et kuitenkaan selviä siitä hengissä
- cray-z-man
- Posts: 107
- Joined: 26.9.2008 9:36
- Location: Lappeenranta
Itse itseäni lainaten uudestaan:NikoVW wrote:Niin mikä olis nyt sit hyvä erillissarja littaa golffiin vm2003, niin edullisesti ja eittei tarttis sorvailla pirusti =) Entäs taka ovet? voisko niissä antaa olla orkksi kaijuttimet ensiksi vai? Kertookaas viisammat minulle siis aloittelijalle... Tossa jo lueskelin noita ehrotuksia.
voin suositella hintaisekseen. Takaovissa voi antaa olla orkkikset tai ottaa vaikka kokonaan poies...Basu wrote:6,5" kokoiset on midit/keskarit. Kuten ylempänä olen jo kirjoittanut, Golfissa on tämmöinen "kitti"
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Kyllä niitä eroja on soittimissakin kun oikein alkaa hifistelemään, mutta normikuuntelijalle varmaan suht sama mikä soitin on autossa.NikoVW wrote:joo tota sun viestiis kattelinki ja totesin että tillaan tuollaiset, soittimeen ei kai vaikustusta ole siis minkä merkkinen masiina on...?
Suosittelen tulevaisuudessa laittamaan erillisen vahvistimen perään erkkasarjan, jos kovempaa haluaa kuunnella. Soittimen vahvistin kun ei anna kovin paljoa tehoa...
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Onko noissa 6.5" jotain asennus sysvyysrajoitteita? Siltä varalta, ettei tuota settiä mieti.Basu wrote:6,5" kokoiset on midit/keskarit. Kuten ylempänä olen jo kirjoittanut, Golfissa on tämmöinen "kitti"
Katselin vaan kun tuossa setissä on soviterenkaatkin mukana. Vai eikö elementtejä saa siististi kiinni ilman niitä?