Ulkolämpömittarin anturi
-
Ulkolämpömittarin anturi
Octaviassa alkanut tuo ajotietokoneen ulkolämpömittari näyttämään huikeita pakkaslukemia. Parhaillaan -45 astetta todellisessa 0 kelillä. Mistäs tuo mittari saa signaalinsa elikkä missä mahtaisi olla anturi joka mittaa ulkolämpötilaa ?`
Skoda Octavia Combi 1.8 20v
Honda Accord Type S
Honda Accord Type S
Juu, ja mua kiinnostais lisäksi että kumpi tuon virheen aiheuttaa? Oikkari vai kontaktihäiriö? (nolla Ohm vai ääretön Ohm)
Itellä näyttää silloin tällöin käynnistettäessä -47C, mutta palautuu yleensä vähitellen normaaliksi.
EDIT: Ilmeisesti oikkari aiheuttaa tuon. Siispä pelkään pahoin että anturi rupee oleen sökö. Pelkkä kosteus ei riittäne aiheuttamaan tuon luokan virhelukemia.
EDIT2: Jaa, voi se olla toisinkin päin. Riippuen siitä onko anturi PTC vai NTC -termistori. Onko kellään tietoa kumpi se on ja missä se allekirjoituksen mukaisessa kulkineessa sijaitsee? Jotkut sanoo, että pelkääjän puolella jossain raitisilmasuodattimen lähistöllä, mutta en mä osaa ettiä ku en tiedä minkä näkönen se on.
Itellä näyttää silloin tällöin käynnistettäessä -47C, mutta palautuu yleensä vähitellen normaaliksi.
EDIT: Ilmeisesti oikkari aiheuttaa tuon. Siispä pelkään pahoin että anturi rupee oleen sökö. Pelkkä kosteus ei riittäne aiheuttamaan tuon luokan virhelukemia.
EDIT2: Jaa, voi se olla toisinkin päin. Riippuen siitä onko anturi PTC vai NTC -termistori. Onko kellään tietoa kumpi se on ja missä se allekirjoituksen mukaisessa kulkineessa sijaitsee? Jotkut sanoo, että pelkääjän puolella jossain raitisilmasuodattimen lähistöllä, mutta en mä osaa ettiä ku en tiedä minkä näkönen se on.
1994 Passat Variant VR6 Exclusiv
- Pasi Häkli
Ok.Kiitoksia.Mulla nyt ei ainakaan vielä näytä asteita ketuilleen.Tuli vaan söhäistyä sitä anturia ruuvarilla kun laittelin ne slamitin sumuvalot autoon ja luulin sitä ritilän kiinnikkeeksiPasi H. wrote:Nelosgolffissa se anturi on etupuskurissa, muistaakseni kuskin puoleisen muoviritilän takana. Helppo vaihtaa.
Muistaakseni osakin on älyttömän halpa, vitosgolffiin muistan sen vaihtaneeni ja hinta oli jotain alle kympin muistaakseni.

Pitää vaihtaa sitte kun rupeaa temppuilemaan..
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000