Tietokonekeskustelut

Kaikki yleinen jutustelu
jmr

Post by jmr »

Milläs äänikortilla saisi edullisesti optisen ulostulon äänille läppäriin (löytyy PC-card, usb, FW)?
Tyyliin tämä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=26575
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
jmr

Post by jmr »

Atk:ssa hieman avuton tuttuni oli klikkaillut itselleen sisällönvalvontasysteemin päälle. Eli tälläisen:

Jossa yksi vastausvaihtoehto on:
"Salli aina tämän sivuston tarkasteleminen" ja googlella löysin seuraavan:
http://support.microsoft.com/kb/266301/fi

Miten sen saa pois, pitäisi puhelimessa osata opastaa? Salasana on tiedossa. Opastin äsken tunnin verran leikepöydän käyttämistä, joten nopeammin olisi melkein ajanut Hyvinkäälle ja takaisin.
Audi A6
JukkaA
VCF Member

Post by JukkaA »

Kuka keksisi mikä agp näytönohjain tukisi 1680x1050 resoa vistan kanssa? Muutamaa Radeonia ja yhtä vanhempaa Geforcea olen testinyt...

Jos ei tää ala kohta pelittämään, niin seuraavaksi näytöksi tulee 1920x1200 resolla oleva.
AjH

Post by AjH »

JukkaA wrote:Kuka keksisi mikä agp näytönohjain tukisi 1680x1050 resoa vistan kanssa? Muutamaa Radeonia ja yhtä vanhempaa Geforcea olen testinyt...

Jos ei tää ala kohta pelittämään, niin seuraavaksi näytöksi tulee 1920x1200 resolla oleva.
Jos ei tota 1680x1050 resoa tue niin toimiiko 1920x1200? Molemmat kuitenkin samalla wide 16:10 kuvasuhteella?
Ei ole siis Powerstrip tai vastaava softakaan avuksi?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
JukkaA
VCF Member

Post by JukkaA »

Ei oo ollu ees powerstripistä apua Radeonien kanssa.

Nyt jostain ihmeen kumman syystä sain toimimaan tuon resoluution GeForcen 6200 kortilla. Tämä saa kelvata nyt vähäksi aikaa.
Kale

Post by Kale »

jmr wrote:Milläs äänikortilla saisi edullisesti optisen ulostulon äänille läppäriin (löytyy PC-card, usb, FW)?
Ei pahemmin näytä tuota dual-mallia löytyvän Suomesta.
Tietoasemalta löytyisi Terratecin Aureon 5.1 USB MKII -äänikorttia.
jmr

Post by jmr »

Kale wrote:
jmr wrote:Milläs äänikortilla saisi edullisesti optisen ulostulon äänille läppäriin (löytyy PC-card, usb, FW)?
Ei pahemmin näytä tuota dual-mallia löytyvän Suomesta.
Tietoasemalta löytyisi Terratecin Aureon 5.1 USB MKII -äänikorttia.
Pitäisi olla myös sellainen, joka ei mielellään pakko-resamplaa sitä ääntä, jos se optiseen vaikuttaa. D/A-muunnin on tilattu ja sille pitäisi saada ääntä optisen liitännän kautta.
Audi A6
DJDH

Post by DJDH »

Mulla alkaa kovo täyttymää mp... ei ku siis raw-kuvatiedostoista. Kuinkas nopeita noi ulkoiset levyt nykyään on? 500gt ei maksa enää paljoa.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
jmr

Post by jmr »

Osta se Buffalon raidaava purnukka (2 levyä)...Raid-1 -peilaus ym muuta.
Audi A6
JukkaA
VCF Member

Post by JukkaA »

Ainakaan Buffalo Linkstation Pro Duo ja nopeus eivät sovi samaan lauseeseen! Se ei sitten kerro mitään, että laitteessa 1Gb verkkoliitäntä.
Ari-Matti Aho
Mr. VCF

Post by Ari-Matti Aho »

Itse oon miettinyt sen Linkstation Liven hankkimista. Liekkö siinäkin nopeusongelmia?
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Kale

Post by Kale »

Amideus wrote:Itse oon miettinyt sen Linkstation Liven hankkimista. Liekkö siinäkin nopeusongelmia?
Itsekin olen mietitty Linkstation Liveä mutta sen webaccess:ia on ollut hankala saada toimimaan.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/557862
Seuraavaan firmisversioon kuulemma on luvassa tiedostojen uploadaaminenkin, nyt voi vaan downloadata
MBNetin pistepuntari 10/2007-lehdestä.

Code: Select all

Osa-alue    Paino   Buffalo   Iomega  LaCie   Maxtor  Western Digital
Nopeus        30%       8       7       8       10        6
Käyttöönotto  20%       9       8       9        9        7
Melu          20%       7       7       8        9        8
Oheisohjelmat 20%       9       8       8        8        8
Liitännät     10%       8       8       9        8        7
Painotettu keskiarvo:  8,2     7,5     8,3      9,0      7,1
Testissä käytettyjen levyjen tarkemmat mallit:
Buffalo Linkstation Live 750 Gt
Iomega StorCenter 500 Gt
LaCie Ethernet Big Disk 1 Tt
Maxtor Shared Storage II 500 Gt
Western Digital My Book World 500 Gt

Tietoasema myy kohtuulliseen hintaan.
http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&c ... 00GL&whid=
jmr

Post by jmr »

Tuommoiselle olisi vaihtoehtona tämäkin:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0221179558

Yksi Hkiläinen liikekin myy noita.
Audi A6
Kale

Post by Kale »

DJDH wrote:Mulla alkaa kovo täyttymää mp... ei ku siis raw-kuvatiedostoista. Kuinkas nopeita noi ulkoiset levyt nykyään on? 500gt ei maksa enää paljoa.
eSata levyt on ainakin nopeita. Pitäisi olla yhtä nopeita kuin sisäisetkin levyt.

eSata-käppyrä:
Image

USB2-käppyrä:
Image
JukkaA
VCF Member

Post by JukkaA »

Oon testaillut käytellä välillä Ubuntua käyttiksenä. Koneena on tommonen shuttlen runko jossa on 3.06@1.60Ghz Pentium 478 Mobile, giga muistii ja 160G kovo. Kyllä tähän vois ihan tykästyy. Laitoin cooleriksi tuollaisen Nexus Real Silent 8cm puhaltimen niin on yllättävän hiljainen kone. Tää alkuperäinen näyttis vielä tukee mun käyttämää 1680x1050 ressua niin mikäs tässä käytellessä.
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Hei kertokaas nyt että millä ihmeellä mä saan tän läppärin putsattua kaikista viruksista ja troijalaisista. Alkaa pian meneen hermo kun oon yrittänyt jo pari tuntia tuloksetta. Spybot ja AdAwaren ajoin jo läpi.

Joku helvetin TurvaPC popuppi hyppii saakeli kokoajan silmille, sitäkin jo koitin mutta ei sillä pysty "freewarena" tekemään paskan vertaa. Ja tais siinäkin tiedostossa joku troijalainen olla.

Nyt herjaa Win32: Trojen-gen nimisestä viruksesta.. Ainakin tästä. Voi olla muitakin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Basu
VCF Member

Post by Basu »

Kokeile vaikka tätä. Mitään en takaa...
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Kimmo H.

Post by Kimmo H. »

Jos tekisi pienen budjettipäivityksen ja vaihtaisi 7600GT näyttiksen 7900GT -sarjaan.

Onko kenelläkään kokemusta, onko noiden välillä mitään huomattavaa eroa pelikäytössä?
Golf GT Variant -94 2E
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Ei oikeen ota onnistuakseen. Firefoxilla tuo ei toimi, ja IE7:lla kun yritän niin ilmeisesti minulla ei ole sallittuja nuo activex-systeemit. IE7 ei päästä mua lainkaan edes asetuksiin, herjaa että "tämä toiminto on peruutettu tässä tietokoneessa olevien rajoituksien vuoksi. Ota yhteys järjestelmävalvojaan."

Ihan ihme touhua, menee kohta hermot kun ei saa mitään aikaiseksi.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
AjH

Post by AjH »

Devo wrote:Jos tekisi pienen budjettipäivityksen ja vaihtaisi 7600GT näyttiksen 7900GT -sarjaan.

Onko kenelläkään kokemusta, onko noiden välillä mitään huomattavaa eroa pelikäytössä?
On niissä eroa, se että onko kuinka paljon riippu tietty myös peleistä ja muusta koneesta.
AGP väylää ilmeisesti kyykytät kun tuommoset kortit on pöydässä?
Ei noi 7900GT kortitkaan mitään ihan hirveän edullisia kuitenkaan ole, mutta tietysti halvempaa kun vaihtaa emo, prossu, muistit JA näytönohjain.

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kimmo H.

Post by Kimmo H. »

PCI-E kortista PCI-E korttiin vaihdetaan.

Muistia on tällä haavaa 3 gigaa 800Mhz DDR2:sta ja prossuna AMD Athlon X2 3800+. Jotenkin tuntuu että tuo 7600GT on tällä hetkellä pullonkaulana ja tuo 7900GT voisi olla paremmin samalla viivalla muun kokoonpanon kanssa.
Golf GT Variant -94 2E
pebe

Post by pebe »

Itselläni on lähes vastaava kokoonpano:
AMD 4200 X2, 4gt DDR2 800, 7900GT 256mt ja Vista

Kaikki pelit on tähän mennessä pyörineet oikein hyvin, joitain grafiikka-asetuksia saattaa joutua hieman muokkaamaan (laskemaan), mutta pääasiassa 1680x1050 resolla ei valittamista pelien suhteen. Prossu tulee ennemmin vastaan kuin näyttis.
AjH

Post by AjH »

Devo wrote:PCI-E kortista PCI-E korttiin vaihdetaan.

Muistia on tällä haavaa 3 gigaa 800Mhz DDR2:sta ja prossuna AMD Athlon X2 3800+. Jotenkin tuntuu että tuo 7600GT on tällä hetkellä pullonkaulana ja tuo 7900GT voisi olla paremmin samalla viivalla muun kokoonpanon kanssa.
Ahaa, no jos tosi edullisesti tommosen 7900GT kortin saa. 8800GT/GTS 512 on kuitenkin vielä paria pykälää kovemmalla tehotasolla, tietysti vähän hintavampia. 8800GTS vanhaa malliakin taitaa saada aika mukavasti näiden uusien tultua tilalle?

Kimmo H.

Post by Kimmo H. »

Huuto.netistä ajattelin moisen käytettynä kalastaa... eihän noita kyllä uutena taida mistään saadakaan, ellei jonnekin pikkupuljuun ole tiskin alle jäänyt mätimään.

Jos nyt edes 60 eurolla sellaisen saisi ja saisi kaupattua vanhan 7600GT:n 30-40€:lla niin olisi ihan kohtalainen kauppa. Katsotaan, ei tässä sen suurempaa hätää. Kävi vaan rassaamaan kun ruudunpäivitys laski The Witcherissä selvästi kun lähti suolle rämpimään missä oli hiukan runsaammin kasvillisuutta ja pikkusälää. Ihan pelattavana pysyi silti, mutta ainahan on varaa parantaa :roll: :lol:

Ehkä sitä sitten taas joskus kun pääsee tästä opiskelijakidutuksesta irti, saa ostettua taas oikeasti nykyaikaisen koneen.
Golf GT Variant -94 2E
RKoo

Post by RKoo »

Vaimon koneeseen vaihdoin tänään uuden virtalähteen... Vanhassa oli semmonen automaattinen kotelotuulettimien säätö, uudessa ne huutaa hoosiannaa jatkuvasti.
Täytyy huomenna koittaa josko ne jaksais lähteä käyntiin 5V'llä (pyörivät varmaan muuta käyntiin lähtö onkin sit eri juttu...)
pebe

Post by pebe »

itse käytän tuulettimien ohjaukseen ihan softaa. Näitä on monia, mutta omalla kokemuksella Speedfan -niminen softa on ollut paras. Kone käynnistyy tuulettimet täysillä, windowsin latauduttua olen säätänyt että ohjelma pudottaa nopeuden 50% normaalista.
Suosittelen. Speedfan seuraa myös kaikkea muuta ja sen voi muokata säätämään nopeuksia lämpöjen mukaan (kuten powerisi on tehnyt aikaisemmin). Ja ennenkaikkea tämä on kevyt ohjelma, ei mbm kaltainen muistisyöppö.
JukkaA
VCF Member

Post by JukkaA »

Hankala säätää softalla jos tuulettimet on suoraan kiinni virtalähteessä. Jos tuularit sen sijaan on kiinni emolla niin bioksesta saa monestikin säädettyä nopeudet kohalleen. Itte en oo oikein suosinut noita käyttiksessä ladattavia säätöohjelmia.
AjH

Post by AjH »

Ja ei se Speedfankaan auta jos emolla ei ole säätöä noille tuulettimille :roll:

Zalman Fanmate 2 on hinnan ja toimivuuden perusteella ehdottoman hyvä laite säätöhommaan.

Kale

Post by Kale »

Tuli haettua Western Digital MyBook Studio Edition 500GB (USB2.0+FW(800/400)+eSATA) varmuuskopiointia varten. Firewirellä kiinni pöytäkoneeseen ja USB:illa kiinni työläppäriin jos on tarvis. En koennut tarvitsevani verkkolevyn tuomia ominaisuuksia vaan ennemmin nopeutta. Jos osoittautuu hitaaksi firewire 400:lla niin sitten eSata-kortti hankintaan.

e: tähän asti varmuuskopiointi on suoritettu cd- ja dvd-aihioille joka on alkanut nyppimään ja ei tunnu riittävältä.
Last edited by Kale on 22.2.2008 14:13, edited 1 time in total.
JyriT

Post by JyriT »

Varmuuskopioinnista aasinsillalla datan pelastamiseen:
Duunikaverilla kävi hassusti ja läppärin ntfs-levy vetäs herneen sieraimeen oikein kunnolla, ntfs4dos lukee levyä jotenkuten,linuksi ei suostu mounttaamaan ja spinriten ajamiseen näyttäs menevän vähän toistatuhatta tuntia..
Startattiin knoppix cd:ltä ja laitettiin photorec hommiin. Vuorokauden jälkeen oli 200 kuvaa pelastettu levyltä usb kovolle.
Viikonlopun jälkeen tietää paljonko levyltä saatiin kamaa talteen, joten maanantaina sitten lisää aiheesta..
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
Kimmo H.

Post by Kimmo H. »

GetBackDatan NTFS-versio on myös pätevä ohjelma jos sieltä haluaa jotain takaisin saada.
Golf GT Variant -94 2E
JannePee

Post by JannePee »

Itse pelastin yhden viallisen windows-levyn heittämällä sen kiinni ubuntu-koneeseeni usb:llä, hyvin luku ubuntu suoraan levyn sisällön kovalevystä, jota windows ei suostunut tunnistamaan enää ollenkaan.
VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Hei kertokaas vinkkejä tämmöseen asiaan; Läppäri ei suostu sammumaan muusta kuin virtanamiskaa pohjassa pitämällä.
Ei auta vaikka käynnistä valikosta sammuttaa tai yrittää käynnistää uudelleen. Ei vaan sammu. Alkaa kyllä ohjelmia sammuttelemaan jne mutta ei sammu.

Niin ja käyttis on XP Home Edition, SP2 asennettuna.

Toinen ongelma koskee windows update sivustoa, mikä toimii vaan Internet Explorer selaimella. Se on alkanut nyt väittää ettei minulla ole oikeuksia tsekata edes asetuksia. Kun yritän klikata Työkalut -> Internet asetukset niin kone herjaa että "Tämä toiminto on peruutettu tässä tietokoneessa olevien rajoituksien vuoksi. Ota yhteyttä järjestelmävalvojaan."
Mitähän pirua tuo meinaa... ?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Kimmo H.

Post by Kimmo H. »

Legendaarisesti lähti taas mopo käsistä... piti päivittää alunperin näyttis 7600GT:stä -> 7900GT:hen. Mutta nyt posti on kuljettamassa mulle X1950 XT:tä. :lol: Hinta oli maltillinen 70€ ja takuutakin vielä 9kk jäljellä.

Samassa rytäkässä eksyin jotenkin kuolaamaan Nexuksen 500W NX-5000 poweria ja Noctuan NH-U9F prossujäähyä, jonka kaveriksi voisi hommata Athlon X2 5600+:n... raah :roll: Antecin Pianokin olisi ihan kiva. Kovokin pitää vaihtaa antiikkisesta 120 gigaisesta Sataa käyttävään, vaikka nyt 320 gigaiseen, on kohtuuhinnoissa.
Golf GT Variant -94 2E
AjH

Post by AjH »

Devo wrote:Legendaarisesti lähti taas mopo käsistä... piti päivittää alunperin näyttis 7600GT:stä -> 7900GT:hen. Mutta nyt posti on kuljettamassa mulle X1950 XT:tä. :lol: Hinta oli maltillinen 70€ ja takuutakin vielä 9kk jäljellä.

Samassa rytäkässä eksyin jotenkin kuolaamaan Nexuksen 500W NX-5000 poweria ja Noctuan NH-U9F prossujäähyä, jonka kaveriksi voisi hommata Athlon X2 5600+:n... raah :roll: Antecin Pianokin olisi ihan kiva. Kovokin pitää vaihtaa antiikkisesta 120 gigaisesta Sataa käyttävään, vaikka nyt 320 gigaiseen, on kohtuuhinnoissa.
Normisetti :P

Osta suoraan NH-U12P jos vaihdat, hiljasempi ja tehokkaampi kun U9.
Nexus on ihan ok poweri, ei sen kummempi kun muutkaan vastaavat.
Antecin Piano? Sonata siis vai? Normikoppa ehkä jopa vähän ahdas, toki ihan kivan näkönen.
500Gt suoraan, on Gt/€ suhde paras ja täyttyy toikin kuitenkin. ;)

Noh, tyrmäsin kaikki sun ajatukset, mutta älä välitä. Ei mikään mainituista ole niin huonoa että kannattaisi ostamatta jättää jos on tarve.

Kimmo H.

Post by Kimmo H. »

Noniin... se Nexus pitää kuitenkin hommata, nykyisessä powerissa ei ole PCI-E:lle 6-pin virtajohtoa, joten Radeon joutuu odottelemaan hetkeksi hyllylle.

Heräsi myös yksi kysymys, olen itse ihan pihalla. Tuossa Radeonissa on kaksi DVI liitäntää sekä musta pyöreä liitin jossa lukee "Video". Ilmeisesti siis video-out, johon tietysti yritin tunkea vanhasta näyttiksestä telkkarille menevää S-Video johtoa. Vaan eipä onnistunut. Se näyttää muuten ihan samanlaiselle kuin S-Video, mutta siinä ei ole paikkaa sille suorakulmion malliselle "pinnille", joka S-Video -johdossa on. Mikä tuo nyt on olevinaan? :shock:

E: Ilmeisesti tuohon pitäisi hommata 7-pin S-Video-johto nykyisen 4-pin tilalle?

E2: Eikun perhana, näyttää olevan 7-pin S-video-liittimessäkin tuo suorakulmapala, mikä estää sen tökkäämisen tuohon näytönohjaimeen :/

Tuon näköinen kapine.

E3: Silmä käteen... tuohan taitaa olla ViVo -liitin. Taas ihan uusi tuttavuus.
Golf GT Variant -94 2E
AjH

Post by AjH »

Devo wrote:Noniin... se Nexus pitää kuitenkin hommata, nykyisessä powerissa ei ole PCI-E:lle 6-pin virtajohtoa, joten Radeon joutuu odottelemaan hetkeksi hyllylle.

Heräsi myös yksi kysymys, olen itse ihan pihalla. Tuossa Radeonissa on kaksi DVI liitäntää sekä musta pyöreä liitin jossa lukee "Video". Ilmeisesti siis video-out, johon tietysti yritin tunkea vanhasta näyttiksestä telkkarille menevää S-Video johtoa. Vaan eipä onnistunut. Se näyttää muuten ihan samanlaiselle kuin S-Video, mutta siinä ei ole paikkaa sille suorakulmion malliselle "pinnille", joka S-Video -johdossa on. Mikä tuo nyt on olevinaan? :shock:

E: Ilmeisesti tuohon pitäisi hommata 7-pin S-Video-johto nykyisen 4-pin tilalle?

E2: Eikun perhana, näyttää olevan 7-pin S-video-liittimessäkin tuo suorakulmapala, mikä estää sen tökkäämisen tuohon näytönohjaimeen :/

Tuon näköinen kapine.

E3: Silmä käteen... tuohan taitaa olla ViVo -liitin. Taas ihan uusi tuttavuus.
Virtapiuhaan saa kyllä adapteria jos ei ehdottomasti halua uutta poweria ostaa. Esim www.coolputer.fi löytyy.

Joo se on ihan normaalia että noissa näytönohjaimissa on toi Vivo tmv liitin. Näyttää ihan S-videolta, mutta siihen tökätään näytönohjaimen mukana tuleva piuha (uutena ainakin) josta saa sitten erilaisia signaaleja ulos vähän kortista ja valmistajasta riippuen. RGB(/komponentti), S-video ja komposiitti on aika yleiset.

Kimmo H.

Post by Kimmo H. »

Jep, tosiaan tuo ViVo -dongeli puuttuu tuosta setistä kun käytettynä ostin. Noh, eiköhän sellainen jostain ATK-liikkeestä löydy ylimääräisenä pyörimästä.
Golf GT Variant -94 2E
makevee

Post by makevee »

mulla saattas olla noissa kompuutterikamoissa moinen piuha ylimääräisenä. Ilmoittele jos kiinnostaa.
Vw T5
Kimmo H.

Post by Kimmo H. »

Otan yhteyttä jos tuollaista ei mistään löydy, niin ei tarvi turhaan postia rahoittaa :lol:

Äh... mitäs tässä nyt tekisi. Ostaa kaupasta uutena Antecin 430W NeoHE 80 erkillä vai vuoden käytetty Nexus NX-5000 500W 60 erkillä? Mikrobitin testissähän tuo Antec oli ~vuosi sitten testivoittaja ja mittasivat siitä 560W... äänentuottoa eivät pystyneet mittaamaan kun se hukkui taustameluun (19dB).
Golf GT Variant -94 2E
AjH

Post by AjH »

Devo wrote:Äh... mitäs tässä nyt tekisi. Ostaa kaupasta uutena Antecin 430W NeoHE 80 erkillä vai vuoden käytetty Nexus NX-5000 500W 60 erkillä? Mikrobitin testissähän tuo Antec oli ~vuosi sitten testivoittaja ja mittasivat siitä 560W... äänentuottoa eivät pystyneet mittaamaan kun se hukkui taustameluun (19dB).
Molempi parempi. Jos luotat käytetyn pelaavan ja 20 euroa on rahaa sinulle niin Nexus, muuten Antec takuun kera.

Hiljaisiahan nuo kaikki ovat kun ovat viileitä, ja sitten taas kuumetessaan... NeoHE:n huonoin puoli on se 80mm tuuletin, vaatii ehdottomasti ulospuhaltavan kotelotuulettimen avuksi, muuten ei ole hiljainen.

Kimmo H.

Post by Kimmo H. »

Rauta paikallaan ja toimii... tosin en taas muistanut, miksi alunperin olen vaihtanut (kahdesti) ATI:sta nVidiaan :x

Tietokone on siis elokuvien katselua varten kiinni TV:ssä. Clone mode ja theater mode päällä. Videot pelittää ihan hyvin eikä mitään ongelmaa, mutta jos heittää jonkun pelin auki tai edes EarthSimin mikä tulee Catalystin mukana, niin jostain syystä tämän 1440 x 900 resoluutiolla pyörivän monitorin resoluutio vaihdetaan 800 x 600 resoluutioon ja pelien valikosta saa valittua max. 1024 x 768 resoluution. Kun ottaa Clonen pois, niin kaikki resoluutiovaihtoehdot tulee peleissä auki.

Miksi helvetissä ATI:lla ei nuo tv-out jutut suju lainkaan. nVidian korteilla kuva televisiossa on näkynyt vain "liian isona" mutta elokuvat on tietenkin skaalautuneet full screeniksi. Ilmeisesti ATI skaalaa elokuvat oikein mutta pelit jne. skaalataan tietokoneen monitorille TV:n resoluution mukaan, mitä järkeä?

Pitääkö nyt oikeasti A) aina vääntää clone mode päälle tai pois sen mukaan haluaako pelata vai katsoa elokuvaa vai B) vaihtaa takaisin GayForceen? :lol:
Golf GT Variant -94 2E
jmr

Post by jmr »

Jos joku tietää hyvän KVM monitori(vga)+hiiri+näppis -vaihtajan (usb) kahdelle tietokoneelle, niin ilmoitelkoon. Tässä on muutama ollut käytössä. Ensimmäinen hajosi vuoden käytön jälkeen. Toinen yksilö taas vaihtaa pienimmästäkin syystä aina automaattisesti sille toiselle koneelle. Ensin toisen koneen usb-portteihin tuli jotain häikkää, niin eiköhän se vaihtele huvikseen aina väärän koneen. Sitten se alkoi käynnistyksessä vaihtamaan toiselle koneelle, joten lopputuloksena oli aina joku 800x600 reso ja kaikki väriprofiilit hukassa. Sitten nyt sama 1680x1050 näytöntila värisee TFT-näytöllä toisen koneen kautta ja pitää aina vaihtaessaan konetta muistaa painaa näytöstä AUTO että värinä lakkaa kun näyttö säätää itsensä uudelleen.

Tuli muuten hankittua se USB-to-SPDIF -muunnin, jolla saa äänet kuitua pitkin ulos koneesta, mutta otan silti suosituksia vastaan hyvästä ulkoisesta äänikortista, joka ei resamplaa (44.1 kHz -> 48 kHz).
Audi A6
Kimmo H.

Post by Kimmo H. »

Ei auttanut resoluutiokettuiluun edes ajurien vaihto Omegaan. Silti vaan pakottaa TFT:n resoluution TV:n tasolle. Ihan idioottimaista. Edellinen ATI ei suostunut tunnistamaan televisiota ollenkaan, vaan "Force..." piti aina ruksia erikseen asetuksista. Argh... 8800GTS ostolistalle :x :lol:
Golf GT Variant -94 2E
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Tuli tossa eilen mieleen, että mitenkä onnistuu langattoman verkon suojaus, siten ettei naapurit sitä pääse käyttämään?
Oma tietokone havaitsee kyllä naapurin yhteyden, mutta se on kyllä suojattu.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
jmr

Post by jmr »

Pasi Häkli wrote:Tuli tossa eilen mieleen, että mitenkä onnistuu langattoman verkon suojaus, siten ettei naapurit sitä pääse käyttämään?
Oma tietokone havaitsee kyllä naapurin yhteyden, mutta se on kyllä suojattu.
Otat reitttimen ohjekirjan käteen, etsit siitä kohdan, jossa selaimella otetaan yhteys siihen reitittimeesi. Sitten sieltä naputtelet WPA -suojaukset päälle. Ota notepadiin talteen se pitkä keksimäsi salausavain ja naputtele se sama sitten verkkokorttiin.
Audi A6
makevee

Post by makevee »

Jos pelaa nettipelejä,jotka vaatii jatkuvan yhteyden niin eikös vakaampi yhteys ole wep-salauksella?
Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Vw T5
jmr

Post by jmr »

En tiedä kun en pelaa. Wep on heikompi salaus ja varmasti siksi nopeampi.
Audi A6
makevee

Post by makevee »

Muistelin vain että wpa vaihtaa salausta tietyn väliajoin jolloin yhteys hetkellisesti katkeaa.
Vw T5
JukkaA
VCF Member

Post by JukkaA »

makevee wrote:Muistelin vain että wpa vaihtaa salausta tietyn väliajoin jolloin yhteys hetkellisesti katkeaa.
Ei katkee.
Post Reply