Passattiin takavaimennin tai pakoputkenpää

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
Post Reply
Riku
Posts: 236
Joined: 25.12.2007 16:32
Location: Huittinen

Passattiin takavaimennin tai pakoputkenpää

Post by Riku »

Olisin kysellyt olisiko Passattiin mahdollista saada jostakin pakoputkenpää taikka koko loppuvaimennin, ja onko mahdollista saada jostakin sellainen vaihtoehto jossa ei tarvitsisi leikata takahelmasta palaa pois?

Mutta siis linkkejä jos laittaisitte kaiken näköisistä putkenpää vaihtoehdoista ja vaimentimista.

Ja tietääkös joku saisko tämmöstä putken päätä+tuo kehys, niin jostain suomalaisesta paikasta tilattua?
Image
VW Passat variant Highline -04 1.8T
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

Jos tietäsin niin sanoisin.Itellä sama pulma,tahtoo tuommosen :evil:
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Olikos se W8 mallissa vai V6 mallissa, missä on valmiit lovet tossa alahelmassa, tosin siinä on ne sitten molemmilla puolilla.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Meiän Pasaatissa on ainakin (varmaan kaikissa?) siellä helman sisällä valmiit reunukset noita W8 putkia varten. Miettiny että leikkais pakoputken puolelta sen aukon auki ja laittaisi ulostulot siihen.
Ei vaan vakioputkea jaksaisi alkaa renaan ja toisaalta viriputkissa taas tulee sitä melua :?
Esimerkiksi Simons tekee tuplaulostulolla varustettua putkea, joka tulee puskurin alta esiin ilman mitään muokkauksia ja IMO ei näytä kovin fiksulta. Hintaa tolla putkella on ~400 euroa, ja se käsittää siis taka- ja keskivaimentimet sekä putket alkaen vaihdelootan takaa, 2,5" mittaa.
Milltekiltä saa myös, mutta hintaa tuplaten tai jopa enempi, samoin Supersprint.
Pelkkiä bolt-on takapönttöjä voi olla hankalampi löytää, asiallisia on ainakin Sebring/Remus linjalla, mutta hintaa on taas.

Monta muutakin löytyy, ja se google voisi taas kerran auttaa. :roll:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
janman
Posts: 13
Joined: 19.8.2007 21:01
Location: Kemijärvi

Post by janman »

Mazda Premacy -05
Seat Cordoba 1.9Tdi Vario -99
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

OIH :cry: Kävi ihan palleihin ku näin ton hinnan.Tuon voi ihan helposti tehä itekki ku on vaan cnc vehkeet tai sorvit.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Sakemannihinta 339 euroa :roll:
Toi helmapala on kyllä komee mutta ei taida saada irto-osana.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Riku
Posts: 236
Joined: 25.12.2007 16:32
Location: Huittinen

Post by Riku »

AjH wrote:Sakemannihinta 339 euroa :roll:
Toi helmapala on kyllä komee mutta ei taida saada irto-osana.

Itse asiassa saa, löysin pelkän helmapalan kovan etsinnän jälkeen!!!!! Syynä siihen että sitä ei löytynyt saattoi olla se että se oli liiankin tutussa paikassa Completosin sivulla :)))

http://www.completos.fi/tuotekuvat/4643_01.jpg Tässä suora linkki :)

Parempaa tietoa saat kun menet www.completos.fi ja laitat hakusanaksi sinne tuotenumeron 4643132
VW Passat variant Highline -04 1.8T
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Voi v____ 92 euroa :roll:
Pitäköön tunkkinsa, tai no en mä tommosta ollu kyllä ostamassakaan...

Miltähän se oikea Passatin pala näyttää, vai mihin helmaan toi on tarkotus laittaa? Äkkiseltään Passatin helma on melko erilainen. Joku thyyyning helma ehkä?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Jake77
Posts: 122
Joined: 20.2.2008 1:32
Location: E-P, Ähtäri

Post by Jake77 »

Onko kenelläkään kokemusta tuosta Supersprintin pöntöistä jota esim. Completos myi? Olisi ihan kohtuu hintaan passattiin pönttö(t) jotka tulee molemmilta puolilta perää ~450e. Pitäisi sopia omiin kiinnikkeisiin.
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Tuossa mun golffissa on Supersprintin rosteripönttö.
Ihan pätevän tuntunen laitos. Istu paikalleen just eikä melkeen.
Äänet on mielestäni ihan sopivat. Varsinkin siihen nähden että toi takapönttö on ainut vaimennin.
Keskivaimentimen kanssa äänet olivat samaa tasoa vakioputken kanssa.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Joo Supersprintti on kyllä huippulaatua, mutta ei toi hinta kovin edullinenkaan ole. 450 eurolla saa jo Passattiin koko putkistonkin.

Jake77: toi on varmaan 4motionin putkisto, ei Supersprintillä luettelossa ainakaan ole vajaavetosiin molemminpuolista putkea. 4motion taas on nimenomaan molemminpuolin ja ei sovi suoraan etuvetoseen kun taka-akseli on ihan eri.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Jake77
Posts: 122
Joined: 20.2.2008 1:32
Location: E-P, Ähtäri

Post by Jake77 »

Ok. Olevinaan katoin, että sopisi, mutta onko tuohon etuvetoiseen saatavilla tuplaulostuloilla olevaa putkistoa? Mitä suosittelette katista loppuun ja minkälaista hintatasoa on? Oli siellä sit ihan yhdellä ulostulolla ja hinta oli ~275e. Tarkoitus olisi tuoda putkenpäät suoraan ja ostaa se kallis reunus puskurin alaosaan...
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
User avatar
Jake77
Posts: 122
Joined: 20.2.2008 1:32
Location: E-P, Ähtäri

Post by Jake77 »

Pitäis ottaa silmä käteen tai ei luottais liikaa muistin varaan. Eli se dublex pönttö oli Supersportin eikä sprintin tekemä ja ei ollut mitään mainintaa etteikö kävisi ihan etuvetoiseenkin, koska oli mainittu kaikki moottorit niin bensa ku diesel. Ei taida 1.6 olla nelikkona?
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
User avatar
-V-
Posts: 12
Joined: 4.7.2007 10:07
Location: Espoo
Contact:

Post by -V- »

Jos teillä jollain "putkenvaihtajalla" on Etelä-Suomessa 3BG 1.9TDI 4motionin vasemmanpuoleista takavaimenninta jäänyt ylimääräiseksi niin ottakaa yhteyttä. Kaverilla meni putki poikki takimmaisen vaimentimen etupuolelta ja hitsaushommien vaihtoehtona on ehjän takavaimentimen vaihto jos vaan käytettynä löytyy.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

-V-: mitenkäs toi putken liittäminen onnistuu, onko siellä muu kuin hitsausliitos väliputken ja takapöntön välillä?

Jake77: kyllähän molemmin puolin saa ulostulot kun putken vetää puskurin takana toiselle puolelle, vaikka tuplaulostulosesta pöntöstä toisen ulostulon. Onhan siellä pieni tilakin auton alla johon pöntön saisi jopa mahtumaan, mutta en kyllä sen hyötyä enää keksi verrattuna tohon pelkän putken kierrättämiseen?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
-V-
Posts: 12
Joined: 4.7.2007 10:07
Location: Espoo
Contact:

Post by -V- »

AjH wrote:-V-: mitenkäs toi putken liittäminen onnistuu, onko siellä muu kuin hitsausliitos väliputken ja takapöntön välillä?
En minä ole Passatin alle kurkkinut, mutta ei kai siellä takaputki hitsattuna kiinni yleensä ole? Tai voihan ollakin, en tosiaan tiedä. Ajattelin vaan kun itse joskus olen takimmaisia pakoputken osia vaihdellut niin ei siinä hitsaushommia ole tarvittu.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ainakin omassa passatissa on pakoputkessa "muhviliitos" keskellä autoa, takana ei mitään liitoksia, hitsaamalla..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

4motionissa ei ole liitoksia takavaimentimien ja keskivaimentimen välillä. Kun ei ole ylitettävää taka-akseliakaan. Keskivaimentajan etupuolella jossain kohtaa on liitos, mutta lähes koko auton alla oleva putkisto on "yhtenä palana".

Koneelta sattui löytymään havainnollistava kuva 4motionin vakioputkesta.
Image
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
Honkkis
Posts: 146
Joined: 11.4.2006 16:11
Location: Rauma

Post by Honkkis »

Itse tein tommosen ratkaisun ja ihan tyytyväinen ollut...->aikasempi keskustelu http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=4125
Post Reply