Hoip!
Minkälaista pakettia löytyisi IV TDI:n taakse jousiosastolle, kun pitäisi vetää hevosvinkaa (n. 1300kg) ja niikahti aikalailla kun tuossa kokeiltiin. Motonet myy esim vahvistettuja takajousia, miten, löytyykö marmoritiskiltä vastaavia? Ja mitä kansa suosittelee laittamaan taakse jotta vetohommat sujuu mallikkaasti?
IV vahvistetut takajouset
Öh, tyhmä kysymys mutta miten takajousitus voi notkahtaa jos aisapaino on lain ja koukun sallimissa rajoissa?
Meidän Passatin koukku (Brink) on muistaakseni maksimissaan 85kg aisapainolle. Ei ihan vielä riitä takajousituksen linttaamiseen
Meidän Passatin koukku (Brink) on muistaakseni maksimissaan 85kg aisapainolle. Ei ihan vielä riitä takajousituksen linttaamiseen

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
"joku väärinkäsitys. Kyllä se 75kg on minimipaino. Ei sen alle saa päästää aisapainoa millään vaunulla. Ohje taitaa olla että 75kg vähintään ja enintään 10% vaunun painosta."
tämä lainattu eräältä karavaani foorumilta..
tämä lainattu eräältä karavaani foorumilta..
VW golf 1.9TDI-96/97 Colour consept <---myyty
Useammalla sivulla on yhtäpitävää tietoa että vähintään 25kg ja enintään 4% vaunun kytkentämassasta. Auton tai koukun rajoitukset tietysti rajoittavat ylärajaa osaltaan.
Finlex on myös yllämainittua mieltä.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257
Ja 46§ 3. momentti.
On muuten melko paljon väärää tietoa netissä, erityisen huolestuttavaa on että karavaanari-foorumilla ei ole oikeaa tietoa. Se porukka kuitenkin hinaa melko painaviakin mökkejä pitkin poikin.
Finlex on myös yllämainittua mieltä.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257
Ja 46§ 3. momentti.
On muuten melko paljon väärää tietoa netissä, erityisen huolestuttavaa on että karavaanari-foorumilla ei ole oikeaa tietoa. Se porukka kuitenkin hinaa melko painaviakin mökkejä pitkin poikin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kyllä se kuormaus hevosen kanssa on siinä kun se nousee kyytiin ja se on siinä. Vaunun suunnittelu ratkaisee miten voima jakautuu. Ja iskarit on kunnossa, eikä iskari heijailou ongelma olekkaan. Mutta edelleen alkuperäinen kysymys volkkarin omista vahvistetuista jousista auki pois lukien nuo Skodan vastaavat.
Vaikka toki olihan aikanaan Ventolle niitä HD-iskareita, jotka oli tuplasti paksumpia ko perusvastaavat, tosin nostivat perää +20mm... On muuten vielähi tallisa semmoset vähän käytetyt, josko joku tarviittis...
Vaikka toki olihan aikanaan Ventolle niitä HD-iskareita, jotka oli tuplasti paksumpia ko perusvastaavat, tosin nostivat perää +20mm... On muuten vielähi tallisa semmoset vähän käytetyt, josko joku tarviittis...
Golf IV -03 ATD
Re: IV vahvistetut takajouset
Ei löytyny äkkiseltään sopivampaa topiikkie niin jatketaan tätä.
Eli kuinka paljo tulee korkeus eroa tavan ja vahvistetuilla jousilla? Autona passatti -98 farkku.
Entiset on kuoleutunu kohtuu huolella. Tietysti jos jollaki on semmosie jouten niin privalla voi tarjotella sitte.
Eli kuinka paljo tulee korkeus eroa tavan ja vahvistetuilla jousilla? Autona passatti -98 farkku.
Entiset on kuoleutunu kohtuu huolella. Tietysti jos jollaki on semmosie jouten niin privalla voi tarjotella sitte.
Hullulla hullun mieli.
corolla -88 AE95 4wd sedan 7A-FE + meka
passatti -98 1.9 tdi
corolla -88 AE95 4wd sedan 7A-FE + meka
passatti -98 1.9 tdi
Re: IV vahvistetut takajouset
Kai jollaki on kokemusta nuista jousista?
Hullulla hullun mieli.
corolla -88 AE95 4wd sedan 7A-FE + meka
passatti -98 1.9 tdi
corolla -88 AE95 4wd sedan 7A-FE + meka
passatti -98 1.9 tdi