Kevyet auton vanteet

Kaikki yleinen jutustelu
Post Reply
makevee
Posts: 397
Joined: 19.7.2006 19:31
Location: Joensuu

Kevyet auton vanteet

Post by makevee »

Otsikon mukainen aihe.
Pistäkää kokemuksia auton vanteista jotka ovat oikeasti kevyitä ja eivät näin ole tehosyöppöjä/kulutusta lisääviä,kun niissä on kuitenkin mahdottomasti eroja.
Ja tietysti hintatietoja ja mistä ostitte?
Pitäisi nimittäin itsekin hommata kevyemmät 17" kesävanteet,jotka eivät söisi tuota 90-heppaisen voimakasta tehoa :lol:.
Vw T5
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

OZ Crono HT tai Ultraleggera ovat varmaan kohtuullisia vaihtoehtoja. Crono HT osaa kyllä olla paljon rumempi vanne luonnossa mitä kuvista voisi olettaa.
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

http://www.wheelweights.net/

Älä unohda kevyitä kumeja. Ne on vielä vannetta ulompana ja vaikuttavat siten vielä enemmän.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
enska
Posts: 314
Joined: 28.10.2005 20:31
Location: Lapinjärvi

Post by enska »

OZ Ultraleggera. Jotain 800€/sarja 17". Turun rengashalleilta.
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Kimmo H.
Posts: 375
Joined: 20.10.2007 11:40
Location: Turku

Post by Kimmo H. »

Huono puoli noissa OZin vanteissa on se, että ne on molemmat hävyttömän avoimia. Ts. 1.6 Golfin pikkuruiset jarrulevyt on oikein katseille tyrkyllä tuollaisissa 17" leggeroissa :lol:

OEM-tuningia kehiin ja VAG-keramiikkapysäyttimet niiden sisälle niin jo lopputulos hivelee silmää :lol:
Golf GT Variant -94 2E
User avatar
enska
Posts: 314
Joined: 28.10.2005 20:31
Location: Lapinjärvi

Post by enska »

Devo wrote:Huono puoli noissa OZin vanteissa on se, että ne on molemmat hävyttömän avoimia. Ts. 1.6 Golfin pikkuruiset jarrulevyt on oikein katseille tyrkyllä tuollaisissa 17" leggeroissa :lol:

OEM-tuningia kehiin ja VAG-keramiikkapysäyttimet niiden sisälle niin jo lopputulos hivelee silmää :lol:
Vai onko sulla vaan tarve kompensoida jotain muuta "pikkuruista" :twisted:
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Laittaa jarruiksi oem 312 jarrut niin ei näytä niin pieniltä enää.
Kimmo H.
Posts: 375
Joined: 20.10.2007 11:40
Location: Turku

Post by Kimmo H. »

enska wrote: Vai onko sulla vaan tarve kompensoida jotain muuta "pikkuruista" :twisted:
Emmää usko, luotan taka-akselilla rumpujen pysäyttävään voimaan :lol:

Ei mutta, mun mielestä peltivanteetkin on nätimmät kuin isot ohutpuolaiset alut joiden sisällä on olemattomat jarrut. Kyllä siellä sisälläkin jotain esittelemistä ("hiukan" kärjistetty esimerkki :lol:) pitäisi olla. Mutta en toki ketään kiellä mitään tekemästä.

Itsellä odottaa varastossa 15" huuli-Ronalit ja nyt on alkanut tuntua sille, että nekin voi näyttää turhan väljiltä noiden 256mm levyjen kanssa ja vielä ankeammilta rumpujen kanssa, mutta katsotaan nyt ennenkuin hutkitaan.
Golf GT Variant -94 2E
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Devo wrote: Itsellä odottaa varastossa 15" huuli-Ronalit ja nyt on alkanut tuntua sille, että nekin voi näyttää turhan väljiltä noiden 256mm levyjen kanssa ja vielä ankeammilta rumpujen kanssa, mutta katsotaan nyt ennenkuin hutkitaan.
TÄH! Mulla on varastossa 15" huuli-RH:t ja mielellään laittasin alle, mutta kun ei tunnu mahtuvan mun 280mm levyjen kanssa.
User avatar
enska
Posts: 314
Joined: 28.10.2005 20:31
Location: Lapinjärvi

Post by enska »

JukkaA wrote:
Devo wrote: Itsellä odottaa varastossa 15" huuli-Ronalit ja nyt on alkanut tuntua sille, että nekin voi näyttää turhan väljiltä noiden 256mm levyjen kanssa ja vielä ankeammilta rumpujen kanssa, mutta katsotaan nyt ennenkuin hutkitaan.
TÄH! Mulla on varastossa 15" huuli-RH:t ja mielellään laittasin alle, mutta kun ei tunnu mahtuvan mun 280mm levyjen kanssa.
Siis eikö 15" vanne mahu 280mm levyjen kanssa? Mahtuuhan 15" golffin vakiojarrujenkin (288mm) kanssa. No, vanteet vaihtoon vaan 8)
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Nyt puhuttiinkin HUULI vanteista... Eikö Enskalla oo moisista kokemusta?
User avatar
enska
Posts: 314
Joined: 28.10.2005 20:31
Location: Lapinjärvi

Post by enska »

JukkaA wrote:Nyt puhuttiinkin HUULI vanteista... Eikö Enskalla oo moisista kokemusta?
Ei ole, ja osaan kyllä lukea.
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Niin se vaan tahtoo olla, että kevyet vanteet esittelevät yleensä hyvin noita jarruja. Suorituskykyisiin autoihin yleensä laitetaankin avoimet ja kevyet vanteet ja tehokkaat jarrut. Pikkukoneilla ja vakiotehoilla varustetut autoilijat taas kalastaa niitä katseita mm. vanteilla joissa on leveä kiillotettu huuli ja jotka piilottaa hyvin ne pienen pienet jarrut:)

Poikkeuksiakin toki löytyy, vai mitä Paalanen ;)
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^Onneks niitä mielenvikaasiakin mahtuu joukkoon.

Ja eikös juuri näihin pienillä jarruilla varustettuihin kehonsiirtimiin pitäisi juuri laittaa ne kevyet vanteet eikä ulosmitata sitä jarrutehoa niillä 20 kilon malmikasoilla.

Ja toisaalta kyllähän esim. 3 golffin jarrut on aivan riittävän tehokkaat, vaikka pienet ovatkin. Jos niillä ei lukkojarrutusta pysty suorittamaan ni suosittelen lämpimästi nauttimaan kaurapuuroa aamuisin.
Eri asia sitten on et kestävätkö ne rankempaa ajoa pitkään.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Post Reply