Otsikon mukainen aihe.
Pistäkää kokemuksia auton vanteista jotka ovat oikeasti kevyitä ja eivät näin ole tehosyöppöjä/kulutusta lisääviä,kun niissä on kuitenkin mahdottomasti eroja.
Ja tietysti hintatietoja ja mistä ostitte?
Pitäisi nimittäin itsekin hommata kevyemmät 17" kesävanteet,jotka eivät söisi tuota 90-heppaisen voimakasta tehoa .
OZ Crono HT tai Ultraleggera ovat varmaan kohtuullisia vaihtoehtoja. Crono HT osaa kyllä olla paljon rumempi vanne luonnossa mitä kuvista voisi olettaa.
Huono puoli noissa OZin vanteissa on se, että ne on molemmat hävyttömän avoimia. Ts. 1.6 Golfin pikkuruiset jarrulevyt on oikein katseille tyrkyllä tuollaisissa 17" leggeroissa
OEM-tuningia kehiin ja VAG-keramiikkapysäyttimet niiden sisälle niin jo lopputulos hivelee silmää
Devo wrote:Huono puoli noissa OZin vanteissa on se, että ne on molemmat hävyttömän avoimia. Ts. 1.6 Golfin pikkuruiset jarrulevyt on oikein katseille tyrkyllä tuollaisissa 17" leggeroissa
OEM-tuningia kehiin ja VAG-keramiikkapysäyttimet niiden sisälle niin jo lopputulos hivelee silmää
Vai onko sulla vaan tarve kompensoida jotain muuta "pikkuruista"
enska wrote:
Vai onko sulla vaan tarve kompensoida jotain muuta "pikkuruista"
Emmää usko, luotan taka-akselilla rumpujen pysäyttävään voimaan
Ei mutta, mun mielestä peltivanteetkin on nätimmät kuin isot ohutpuolaiset alut joiden sisällä on olemattomat jarrut. Kyllä siellä sisälläkin jotain esittelemistä ("hiukan" kärjistetty esimerkki ) pitäisi olla. Mutta en toki ketään kiellä mitään tekemästä.
Itsellä odottaa varastossa 15" huuli-Ronalit ja nyt on alkanut tuntua sille, että nekin voi näyttää turhan väljiltä noiden 256mm levyjen kanssa ja vielä ankeammilta rumpujen kanssa, mutta katsotaan nyt ennenkuin hutkitaan.
Devo wrote:
Itsellä odottaa varastossa 15" huuli-Ronalit ja nyt on alkanut tuntua sille, että nekin voi näyttää turhan väljiltä noiden 256mm levyjen kanssa ja vielä ankeammilta rumpujen kanssa, mutta katsotaan nyt ennenkuin hutkitaan.
TÄH! Mulla on varastossa 15" huuli-RH:t ja mielellään laittasin alle, mutta kun ei tunnu mahtuvan mun 280mm levyjen kanssa.
Devo wrote:
TÄH! Mulla on varastossa 15" huuli-RH:t ja mielellään laittasin alle, mutta kun ei tunnu mahtuvan mun 280mm levyjen kanssa.
Siis eikö 15" vanne mahu 280mm levyjen kanssa? Mahtuuhan 15" golffin vakiojarrujenkin (288mm) kanssa. No, vanteet vaihtoon vaan
Niin se vaan tahtoo olla, että kevyet vanteet esittelevät yleensä hyvin noita jarruja. Suorituskykyisiin autoihin yleensä laitetaankin avoimet ja kevyet vanteet ja tehokkaat jarrut. Pikkukoneilla ja vakiotehoilla varustetut autoilijat taas kalastaa niitä katseita mm. vanteilla joissa on leveä kiillotettu huuli ja jotka piilottaa hyvin ne pienen pienet jarrut:)
Ja eikös juuri näihin pienillä jarruilla varustettuihin kehonsiirtimiin pitäisi juuri laittaa ne kevyet vanteet eikä ulosmitata sitä jarrutehoa niillä 20 kilon malmikasoilla.
Ja toisaalta kyllähän esim. 3 golffin jarrut on aivan riittävän tehokkaat, vaikka pienet ovatkin. Jos niillä ei lukkojarrutusta pysty suorittamaan ni suosittelen lämpimästi nauttimaan kaurapuuroa aamuisin.
Eri asia sitten on et kestävätkö ne rankempaa ajoa pitkään.