Halpaa! Kävin kysymäs emännän tulevaan autoon alkuperäisten aluvanteiden (piti semmoset ostaa kun halvalla sai) muttereiden hintaa niin tulin siihen päätökseen että jos ei auton omilla pysy vanteet kiinni niin tulee 4 kpl komeita letkukeloja. Mutterit 8,80€/kpl*20=176€Sami Mäkinen wrote:Vianorilta kävin hakees aluvanteisiin oikeenlaiset pultit 2€ pala ...
Päivän projekti...
- Mika-Matti Mattila
- Posts: 408
- Joined: 17.7.2006 21:24
- Location: Ulvila
VW Passat Variant 1.9TDI -04 Highline & Buell S1 Lightning -96
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
Tallissa meni taas tehokas päivä. Tulipa kerrassaan hyvä mieli kun laitteet pelas ja hitsari kanssa niin tuli hyvää saumaa ja vielä siistiäkin. Ja putket kulkee just niinkun oli suunnitelma.
Ainoo negatiivinen puoli oli että TIGin polttimesta hajos katkasija, nappi pysyy paikallaan kun pitää ja toimii kyllä sentään. Saman projektin kanssa temutessa antautu jo yks B-kaupan porakonekkin
Tämmösillä putkilla ahdettu ilma ohjaillaan koneelle:

Ainoo negatiivinen puoli oli että TIGin polttimesta hajos katkasija, nappi pysyy paikallaan kun pitää ja toimii kyllä sentään. Saman projektin kanssa temutessa antautu jo yks B-kaupan porakonekkin

Tämmösillä putkilla ahdettu ilma ohjaillaan koneelle:

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Mietinnässä vielä toi homma, yleensä on tullu kyllä tehtyä pienet knöölit reunoille että on vähän edes estettä silikonilla.
Tässä kohtaa vaan loppui prokkisesta vauhti tälle erää.
Piti oikeen kaivaa vielä parempikin kuva onnistumisen hetkistä
On ny noita kartioitakin hankittuna että saa jouhevat halkasijan muutokset tehtyä:

Edit: tänään asiaa pohdittiin hiukan päädyttiin siihen että kiinni ja kokeilua. Tarkoitus on siis karhentaa pitopinnat kuitenkin ihan reilusti snurran avulla ettei sileää rosteria jätä. Helppohan noihin on sitten makkaraa tehdä jos ei joku liitos pidä.
Tässä kohtaa vaan loppui prokkisesta vauhti tälle erää.
Piti oikeen kaivaa vielä parempikin kuva onnistumisen hetkistä


Edit: tänään asiaa pohdittiin hiukan päädyttiin siihen että kiinni ja kokeilua. Tarkoitus on siis karhentaa pitopinnat kuitenkin ihan reilusti snurran avulla ettei sileää rosteria jätä. Helppohan noihin on sitten makkaraa tehdä jos ei joku liitos pidä.
Last edited by AjH on 10.4.2008 1:49, edited 1 time in total.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Eilisen päivän prokkis..
Aamulla herätys 7.30
Koirat lenkille sitten ite pesulle ja 10:ksi töihin. Töissä meni taas n. 19:15 asti ja nopeasti kotia poikaa nukuttamaan.
Poika meni unille ja itse hyppäsin talliin kesävanteita pesemään. Ne tulikin puhtaaksi ja pitihän ne samaan syssyyn vielä ruuvata auton alle.
Niin ja ostin uudet kesärenkaat mallia viking 225/45 17" ja vaikuttas märkäpitoa olevan mukavasti kun eilen hieman testailin.
Paljonkohan noissa renkaassa pitäisi olla painetta, jotta eivät kuluisi epätasaisesti?
Niin ja eilen tuli soitto Helsingistä, että pojan sydänleikkaus on tarkoitus tehdä 21.4.
Eli täytyi vielä soitella muutamaan majoitusliikkeeseen ja järjestellä asioita, jotta voi sitten tuon leikkauksen jälkeen olla hyvillä mielin 2 viikkoa pois töistä.
Aamulla herätys 7.30
Koirat lenkille sitten ite pesulle ja 10:ksi töihin. Töissä meni taas n. 19:15 asti ja nopeasti kotia poikaa nukuttamaan.
Poika meni unille ja itse hyppäsin talliin kesävanteita pesemään. Ne tulikin puhtaaksi ja pitihän ne samaan syssyyn vielä ruuvata auton alle.
Niin ja ostin uudet kesärenkaat mallia viking 225/45 17" ja vaikuttas märkäpitoa olevan mukavasti kun eilen hieman testailin.
Paljonkohan noissa renkaassa pitäisi olla painetta, jotta eivät kuluisi epätasaisesti?
Niin ja eilen tuli soitto Helsingistä, että pojan sydänleikkaus on tarkoitus tehdä 21.4.
Eli täytyi vielä soitella muutamaan majoitusliikkeeseen ja järjestellä asioita, jotta voi sitten tuon leikkauksen jälkeen olla hyvillä mielin 2 viikkoa pois töistä.
Vw T5
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ei itellä oo koskaan letkut irti lähteny kuhan on kiinni kunnon klemmareilla... vaikka suorassa putkessa aina kiinni, ahdotkin käyny aika kipeissä lukemissa =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Katsastuksesta hylätyn hakeminen.
No, nyt on sitten jo vaihdettu etupäähän alempi taaempi tukivarsi, jossa oli pallonivelessä välystä. Samalla pudotettu alustaa hieman alemmas.
Tukivarsi maksoi paikallisessa Ad-varaosaliikkeessä 75 eskoa ja asennus omassa tallissa noin 40 minuuttia kaikkineen

No, nyt on sitten jo vaihdettu etupäähän alempi taaempi tukivarsi, jossa oli pallonivelessä välystä. Samalla pudotettu alustaa hieman alemmas.
Tukivarsi maksoi paikallisessa Ad-varaosaliikkeessä 75 eskoa ja asennus omassa tallissa noin 40 minuuttia kaikkineen
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Eilisen projektina oli kesäsliksien allevaihdon sivusta katselu ja samalla toteamus, että 225/45/17 setti tilaukseen heti kun hinta selviää liikkeessä. Samalla slamitille lähti tilaus alustasarjan osista, eli korotusta luvassa 15/20mm maavaraan, kun tuntuu että kokoajan raapii pohja maata vakiona. Lisäksi tuli todettua että windows koneessani jotain hämminkiä, joten datoista varmuuskopio ja raid5 järjestelmän purkaminen edessä sekä koneen uudelleen asennus, jos saisi roskaa pois samalla.
VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Mahtuu paremmin rengas pyörimään kun ei ole ottamassa lokareihin heti kiinni!
Vielä jos saisi alennusvaihteen/pari niin olisi aikas täydellinen, toki se 4wd olisi myös kiva
Pitää yrittää päästä kesällä jonnekin miittin, ja ajaa sen matalimman variantin vierelle tuolla monsterisetillä! 



VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Eikö se olis järkevää ostaa "maasturi" renkaatkin, 225/45-17 on vakiokoko ja ei voi kyllä korotussarjan kanssa olla järkevän näkönen. Ja toisaalta ei tolla rengaskoolla tarvitse kaarista huolehtia, ei voi osua jos vanne on oikealla et:llä.
Eli siis 215 tai 225 mutta 50 profiililla 17 koossa tai jopa 16 koossa ylikokoset, vaikka 205/60-16. Ja samalla ylikoon renkaat lisäis taas muutaman millin sitä maavaraa
Eli siis 215 tai 225 mutta 50 profiililla 17 koossa tai jopa 16 koossa ylikokoset, vaikka 205/60-16. Ja samalla ylikoon renkaat lisäis taas muutaman millin sitä maavaraa

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kesävanne mulla on 17" ja nykyinen rengassetti on 205/50-17, alkukesän noilla pärjää, mutta sit pitää laittaa kumit uusiksi. Kun näkee noita rengashintoja niin tehdä sit lopullinen päätös tuosta profiilista. Tuo 205/50 on ainakin alustavan tiedon mukaan selvästi kalliimpi kuin 225/45. Saattaisi tuo 129kw jaksaa noita 225 nakkejakin pyörittää. Toistaiseksi pitänyt enemmän 50 profiilista kuin 40 ainakin. Näkisitte joskus vaikka oikean traktorikorkuisen golperon! 

VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Tulevan viikonlopun projektia..
Käyttikseen:
- jarrulevyjen + palojen vaihto ja käsijarrun säätely
- "mustanaamio/simosetä" pakoputken (2,5") rakentelu ja asennus
- yritys eliminoida moniurahihnan kiristimen väpätys + siitäaiheutunut hihnan vikinä
- kesärenkaiden vaihtoa
Projektiin:
- läppärunkojen ja termarikotelon asennusta
- ms:n sähköjen ihmettelyä
- konepellin uudelleenmuotoilua
- ja vaikka mitä muuta
Käyttikseen:
- jarrulevyjen + palojen vaihto ja käsijarrun säätely
- "mustanaamio/simosetä" pakoputken (2,5") rakentelu ja asennus
- yritys eliminoida moniurahihnan kiristimen väpätys + siitäaiheutunut hihnan vikinä
- kesärenkaiden vaihtoa
Projektiin:
- läppärunkojen ja termarikotelon asennusta
- ms:n sähköjen ihmettelyä
- konepellin uudelleenmuotoilua
- ja vaikka mitä muuta
Octavia 2,0TDI Combi -06
Älä ny... mullakin on semmoinen. Lokarin ja renkaan väliin menee melkein omistajan pääJannePee wrote:Näkisitte joskus vaikka oikean traktorikorkuisen golperon!

Ainoana etuna tähän mennessä olen havainnut, että öljyt vaihtui syksyllä autoon ilman tarvetta tunkille.
Formel K:n kun saisi tuohon tilattua niin olisi valinnanvaraa tuon korkeuden suhteen. Mutta kun oman käsityksen mukaan tuolta sivustolta ei enää löydy säädettävää sarjaa Varianttiin, pelkkiä iskareita.
Golf GT Variant -94 2E
Paikallinen vesikatastrofi saatu hoidettua suht kuntoon ja saunaprojektissa lattian hionta alotettu. Voi helevata että siinä on duunia kun on vanhat pariin kertaan ladotut lankut jokka on kuperia ja sit pari-kolme vanhaa ja vahvaa kerrosta maalia pinnassa. Tunnin verran aloteltiin ja on sentään jo pintaa saatu vähän puhki ja puuta esille.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Hakea porukoilta sijaisauto, jolla pitäis pärryytellä sen aikaa, kun uus kottero löytyy..Kärry on Kia Picanto.
Aika kohtuullinen palautus muuten maan pinnalle.
Tai, vähän ennenaikaista puhua sijaisautosta, kun Golffi on vielä pihassa, mutta huomennahan tuokin selviää, niin voi alkaa tosissaan etsimään pyörää ja vähän halvempaa dieseliä sille kaveriks.. 



Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Aamulla 10 aloteltiin ja välillä ruokatauko ja seittemän jälkeen lopetettiin. On melkosen voimaton olo ny. Lattian hiontaa siis ja itseasiassa appiukko hoiti hiomakonetta kun meikäläiselle jäi infrapunalämmitin ja rapa. Ei se maali muuten lähteny mihinkään. 20 neliöö lattiaa tuli läpikäytyä ~30 neliösentin lämmittimellä.
Vaan alkaapa olla lattia komea.
Edit: olihan siinä ohessa vielä naulojen upottamista tuurnalla ja akkuporalla 5x80 ruuveja lankkuihin mikkä ei oikeen ollu hyvin kiinni.

Vaan alkaapa olla lattia komea.
Edit: olihan siinä ohessa vielä naulojen upottamista tuurnalla ja akkuporalla 5x80 ruuveja lankkuihin mikkä ei oikeen ollu hyvin kiinni.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Eilen moniurahihnan vaihtoa... meni melkein tunti kun ensimmäistä kertaa otin yhteen tuollaisen jousikiristimen kanssa. Yksin kun teki niin meinasi kädet loppua kesken tai vaihtoehtoisesti oli aina joku raaja/työkalu tiellä. Mutta meni se sinne kuitenkin, ensikerralla pitää selvitä projektista vartissa 

Golf GT Variant -94 2E
Kuvien ottoa uudesta Variantista, ja niiden muokkaamista ja esille laittoa. Autot osiosta niitä voipi katsella...
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
Puoli lattiaa tuli ensimmäiseen kertaan kitattua. On toi 2k ihan silleen mukavaa että pääsee joskus hiomaankin kun aika paksua kerrosta tulee noihin naulan ja ruuvin reikiin. Saati pari isompaa lohkeamaa...


Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
-
- Posts: 192
- Joined: 30.3.2007 0:00
- Location: Vähäkyrö
- Contact:
Eilen Läksin vaihtamaan tuohon passattiin KAIKKI etupään tukivarret ja nivelet. Noo eiköhän se jäänyt nosturille kun halli meni 20.00 kiinni
Siis ihan P:stä vaihtaa takimmaiset alatukivarret, koska niiden pultit on niin pitkät (ottaa pohjaan kiinni). Ja apurunkoa ei pystynyt pudottamaan kun on niin kälynen nosturi (ramppi mallinen).
No tuleepahan samalla laitettua Weitecin -35mm jouset alle.
Tänään taas uudestaan, onneksi ei ole enäänkuin niputusta vaille

Siis ihan P:stä vaihtaa takimmaiset alatukivarret, koska niiden pultit on niin pitkät (ottaa pohjaan kiinni). Ja apurunkoa ei pystynyt pudottamaan kun on niin kälynen nosturi (ramppi mallinen).
No tuleepahan samalla laitettua Weitecin -35mm jouset alle.
Tänään taas uudestaan, onneksi ei ole enäänkuin niputusta vaille

G3 Variant 1.8 Europe
..Eipä muuten pidä paikkaansa, että pultteja ei saa pois paikaltaan..leevi wrote:Eilen Läksin vaihtamaan tuohon passattiin KAIKKI etupään tukivarret ja nivelet. Noo eiköhän se jäänyt nosturille kun halli meni 20.00 kiinni![]()
Siis ihan P:stä vaihtaa takimmaiset alatukivarret, koska niiden pultit on niin pitkät (ottaa pohjaan kiinni). Ja apurunkoa ei pystynyt pudottamaan kun on niin kälynen nosturi (ramppi mallinen).
No tuleepahan samalla laitettua Weitecin -35mm jouset alle.
Tänään taas uudestaan, onneksi ei ole enäänkuin niputusta vaille
nimim. alta viikko sitten vaihdoin, 75 euroa ja 40 minuuttia..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Eilisen päivän projektina oli WC:n tuunaus
Kaapinovet päällystettiin semmosella tumman pähkinän värisellä "kalvolla"... Tuli kyllä hienot! En olis uskonut että niinkin hyvin onnistuu tommosen kalvon laitto. Samalla uusittiin vetimet kaapinoviin.
Laitan illalla vaikka kuvia jos jotakuta muuta kiinnostaa samanlainen rojekti. Totahan voi siis käyttää missä vaan periaatteessa. Hifimiehet on päällystänyt kaijutinkoteloita samalla kamalla. Eikä ollut kallista, haettiin Etolasta ja makso jotain 7 euroo rulla, jossa on 2 metriä pitkä suikale, leveyttä oli muistaakseni jotain 45cm...?
Koko ilta siinä meni näpertäessä, mutta oli kyllä vaivan arvosta.

Kaapinovet päällystettiin semmosella tumman pähkinän värisellä "kalvolla"... Tuli kyllä hienot! En olis uskonut että niinkin hyvin onnistuu tommosen kalvon laitto. Samalla uusittiin vetimet kaapinoviin.
Laitan illalla vaikka kuvia jos jotakuta muuta kiinnostaa samanlainen rojekti. Totahan voi siis käyttää missä vaan periaatteessa. Hifimiehet on päällystänyt kaijutinkoteloita samalla kamalla. Eikä ollut kallista, haettiin Etolasta ja makso jotain 7 euroo rulla, jossa on 2 metriä pitkä suikale, leveyttä oli muistaakseni jotain 45cm...?
Koko ilta siinä meni näpertäessä, mutta oli kyllä vaivan arvosta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Päivän projektina tänään oli pihan laittoa. Yks tommonen helppohoitoinen "pihaistutus" tuli väsättyä...
Sitten kun vielä saisi koirat pysymään poissa tuolta...!
Niin ja kuva siitä eilisen päivän projektista, eli vessan kaappien ovien "tuunaaminen". KLIKS
Tuo vessan "työtaso" olisi tarkoitus vielä päällystää, ei tosin samalla tummalla vaan paljon vaaleammalla.
Tältä se vessa näytti ennen pinnoitusta. KLIKS
Vielä olis tarkotus jotain pientä tehdä, kuten vaihtaa puinen wc-istuimen kansi
Sitten kun vielä saisi koirat pysymään poissa tuolta...!

Niin ja kuva siitä eilisen päivän projektista, eli vessan kaappien ovien "tuunaaminen". KLIKS
Tuo vessan "työtaso" olisi tarkoitus vielä päällystää, ei tosin samalla tummalla vaan paljon vaaleammalla.
Tältä se vessa näytti ennen pinnoitusta. KLIKS
Vielä olis tarkotus jotain pientä tehdä, kuten vaihtaa puinen wc-istuimen kansi

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007