Tarkoitus olis alkaa ruuvaamaan Passat 3B:hen Kw:n alustasarjaa. Mitä pitää purkaa takaa(tukivarsia?) vai saako paketin ulos pelkästään irroittamalla iskarin ala ja yläpultit? Katoin vain renkaiden vaihdon yhteydessä, että tilaa ei kovin paljon ole. Auto siis neliveto.
Niin ja toinen kysymys. Tuossa Kw:n taka iskarissa on semmonen musta muovi lätkä joka liikkuu siinä varrella (noin 3mm paksu) mihinhän väliin semmonen tulee? Kyseessä variante 1
4 motion passatin iskareiden vaihto?
4 motion passatin iskareiden vaihto?
Ex: VW Passat Variant 1.8T -05 highline
Ilman kuvaa hankala arvata, mutta muutamassa sarjassa mitä olen itse käpistellyt on ollut jonkinlainen kuljetuksen aikainen holkki, joka asennuksen yhteydessä otetaan pois ja roskiin. Ainakaan ei ole toimivuuteen vaikuttanut eikä sille olla koskaan mitään järkevää merkitystä keksitty. Edes kuljetusta ajatellen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
Omassa taidettiin tehdä ilman mitään ylimääräisiä purkamisia takapään iskarin / jousen vaihto. Jousi läjään ja paketti irti. Ahdastahan siellä on, enkä nyt tiedä onko minkään oppikirjan mukaan, mutta onnistui. Ihan mielenkiinnosta itseänikin kiinnostaa miten se "oikeaoppisesti" pitäisi tehdä 

VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
No niin nyt on tukivarret ja jousipaketit vaihdettu. Tosiaan takaa irroitin alatukivarren pultin, että paketti tuli pois. Jousipuristimilla en kyllä siinä hommassa tehny mitään vasta kun vanha paketti oli lattialla, että sai iskarin yläpään irroitettua.
Pitäiskö tuo Kw:n inox line olla rosteri tolpilla? Ainakin siihen magneetti tarttu. Vai onko siinä vain joku rosteri pinnoite?
Mites täällä porukka on mitannut tuon säädön. Tarkoitan siis sitä iskarin kierteen osaa lautasesta-kierteen loppuun. Ite laitoin nyt summissa edessä 80mm ja takana 40mm. Auto laski nuilla mitoilla noin 2cm. Takaa jäi vähän ylemmäs, jos kokemuksia millä mitoilla on passeli 18" renkailla, niin kiitos!
Pitäiskö tuo Kw:n inox line olla rosteri tolpilla? Ainakin siihen magneetti tarttu. Vai onko siinä vain joku rosteri pinnoite?
Mites täällä porukka on mitannut tuon säädön. Tarkoitan siis sitä iskarin kierteen osaa lautasesta-kierteen loppuun. Ite laitoin nyt summissa edessä 80mm ja takana 40mm. Auto laski nuilla mitoilla noin 2cm. Takaa jäi vähän ylemmäs, jos kokemuksia millä mitoilla on passeli 18" renkailla, niin kiitos!
Ex: VW Passat Variant 1.8T -05 highline
Kyllähän se Inox siinä rosteria tarkottaa, eikä rosterilla mun käsityksen mukaan mitenkään järkevästi voi pinnoittaa. Jos alla on mustaa rautaa niin sehän häviää rosterin vaikutuksesta aika nopsaan.
Säätö olisi ehkä järkevin mitata lautasesta johonkin kiinteään pisteeseen, esim iskarin alapulttiin.
Passeli se on just niillä mitoilla mitkä laitat, itsehän autollasi ajat ja sen pitää näyttää sinun silmään hyvältä. Rengaskoko ei sinällään vaikuta muuta kuin tietysti ulkonäköön, mutta samalla vaikuttaa vannemalli yms. Eli oman maun mukaan sopivalle korkeudelle! (muistaen lain rajat
)
Esimerkkinä mainittakoon että omassa on pientä nosto urakkaa tehväksi kun ei ramppeihin ajo oikein onnistu pohjan raapimatta.
Säätö olisi ehkä järkevin mitata lautasesta johonkin kiinteään pisteeseen, esim iskarin alapulttiin.
Passeli se on just niillä mitoilla mitkä laitat, itsehän autollasi ajat ja sen pitää näyttää sinun silmään hyvältä. Rengaskoko ei sinällään vaikuta muuta kuin tietysti ulkonäköön, mutta samalla vaikuttaa vannemalli yms. Eli oman maun mukaan sopivalle korkeudelle! (muistaen lain rajat

Esimerkkinä mainittakoon että omassa on pientä nosto urakkaa tehväksi kun ei ramppeihin ajo oikein onnistu pohjan raapimatta.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Niin lähinnä aattelin jos olis voinu päästä helpolla noiden mittojen suhteen, mutta kyllähän se on selvää hakea se mikä omaan silmään miellyttää. Joutuu vaan säätään kuiten niin monesti
. Tosiaan tuo sarja on inox line ja itekkin olin aivan siinä uskossa, että on täysin rosteria. Olettako suojannu kierrettä millään?

Ex: VW Passat Variant 1.8T -05 highline
Muuttuu, ainakin edessä auraus muuttuu kun korkeus muuttuu. Taka-akselin rakenteesta ei ole hajua, mutta kai sielläkin joku kulma voi muuttua korkeuden mukana.
Itse laittaisin ensin korkeuden kohdalleen ja sitten kulmien säätöön. Luultavasti aika pieni vaikutus on kuitenkin esim talvikäyttöön muutaman sentin nostaessa.
Ainiin, kierteisiin kannattaa jotain paksua rasvaa laittaa, vaseliinia tai muuta semmosta joka ei siis katoa. Ei paksusti tarvii mutta että on jotain. Mukavampi sitten myöhemmin säätöä tehdessä kun ei ole säätörenkaat hirttäny kiinni.
Itse laittaisin ensin korkeuden kohdalleen ja sitten kulmien säätöön. Luultavasti aika pieni vaikutus on kuitenkin esim talvikäyttöön muutaman sentin nostaessa.
Ainiin, kierteisiin kannattaa jotain paksua rasvaa laittaa, vaseliinia tai muuta semmosta joka ei siis katoa. Ei paksusti tarvii mutta että on jotain. Mukavampi sitten myöhemmin säätöä tehdessä kun ei ole säätörenkaat hirttäny kiinni.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ite en pistänyt mitään rasvaa kierteisiin pari vuotta sitten kun alustan laitoin alle, ja hyvin pyöri kun viimeksi kokeilin renkaita vaihtaessa... Inox tolpat myös.
Ei sekään hääviä ole, että pistät jotain tököttirasvaa kierteet täyteen, joka toimii sen jälkeen hiekkamagneettina. Näköjään hyvin toimii ilmankin, paineilmalla pikkusen puhalsin isompia hiekkoja pois ennen säätämistä. Kyllä niitä on kaikkia ihme virityksiä nähty, jotkut käärii kierteen ympärille elmukelmua

Ei sekään hääviä ole, että pistät jotain tököttirasvaa kierteet täyteen, joka toimii sen jälkeen hiekkamagneettina. Näköjään hyvin toimii ilmankin, paineilmalla pikkusen puhalsin isompia hiekkoja pois ennen säätämistä. Kyllä niitä on kaikkia ihme virityksiä nähty, jotkut käärii kierteen ympärille elmukelmua



Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007