Missä huollatatte?
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Missä huollatatte?
jep eli aattelin ny pistää pikku gallupin noista huolto paikoista missä huollatatte volsunne ja jos jotain hintoja pistäisitte viä.
ite oon aina käyttäny laakkosella ja siellähän on tunnetusti aika härskit hinnat vuosi huolto yli 300e ja silleen MUT tänään passatti meni valkeakosken ammattikoululle missä on valtuutettu vw huolto ja siihen tehdään vuosihuolto ja jarrupalat uusitaan ja koko hommalla on hintaa kuulemma ihan max.300e. hei niinku lakkosella on pelkkä vuosi huolto yli 300e. edelliseen IV golffiin olis ollu vuosihuolto+jarrupalat karvan alle 500e joten se jäi pelkkään vuosihuoltoon ja sit jo melkein tulikin passatti talouteen ja seuraava sai vaihtaa palat. kauhee hintaero. pelkkä vuosihuolto on tuolla valkeakoskella ollu n.190e. no illalla kun haen auton niin kuulee mitä tuli maksamaan mut luvattiin kummiskin että ei mene yli 300e. kertokaapas ny missä huollatatte ja minkälaisia hintoja muualla on.
Edit: Otsikkoon yksi iso kirjain, jos sallitte T:jmr
ite oon aina käyttäny laakkosella ja siellähän on tunnetusti aika härskit hinnat vuosi huolto yli 300e ja silleen MUT tänään passatti meni valkeakosken ammattikoululle missä on valtuutettu vw huolto ja siihen tehdään vuosihuolto ja jarrupalat uusitaan ja koko hommalla on hintaa kuulemma ihan max.300e. hei niinku lakkosella on pelkkä vuosi huolto yli 300e. edelliseen IV golffiin olis ollu vuosihuolto+jarrupalat karvan alle 500e joten se jäi pelkkään vuosihuoltoon ja sit jo melkein tulikin passatti talouteen ja seuraava sai vaihtaa palat. kauhee hintaero. pelkkä vuosihuolto on tuolla valkeakoskella ollu n.190e. no illalla kun haen auton niin kuulee mitä tuli maksamaan mut luvattiin kummiskin että ei mene yli 300e. kertokaapas ny missä huollatatte ja minkälaisia hintoja muualla on.
Edit: Otsikkoon yksi iso kirjain, jos sallitte T:jmr
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Vanhempaa koslaa voi käyttää melkein missä vaan. Öljyt vaihtuu pikahuolloissa (joku varaosaketju) ja teen muut pikkuhommat ite. Alfamerin kirjat kertovat, mitä huoltoihin kuuluu. Jakohihna kiristimineen vaihtui Orimattilan "Sampolan Auto Ky" -nimisessä entisessä VW-merkkihuollossa, ei kuulemma enää ole valtuutettu, kun ei oikein voi seisottaa asiakkaille uusia laina-autoja pihassa.
Jakohihnan vaihdosta veloitettiin ohjeen mukainen tuntimäärä, vaikka aikaa meni enemmän. Hintaa tuli 250 euroa ja moniurahihna vaihtui samalla.
Ilmansuodattimen ja raitisilmansuodattimen voi vaihtaa itse, öljynvaihto on päälle n. 50 euroa.
Edit: kun on testeri itellä niin huollolla ei ole niin väliä.
Jakohihnan vaihdosta veloitettiin ohjeen mukainen tuntimäärä, vaikka aikaa meni enemmän. Hintaa tuli 250 euroa ja moniurahihna vaihtui samalla.
Ilmansuodattimen ja raitisilmansuodattimen voi vaihtaa itse, öljynvaihto on päälle n. 50 euroa.
Edit: kun on testeri itellä niin huollolla ei ole niin väliä.
Last edited by jmr on 24.6.2004 12:54, edited 3 times in total.
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
noniin eilen tuli haettua iltapäivällä auto tuolta valkeakoskelta ja paikka tuntu tosi hyvältä. passatin vuosihuolto+jarrupalojen vaihto tuli maksaan karvan alle 250e eli n.puolet laakkosen hinnasta. ja paineli äijä vielä etuspoikan halkeamatkin paikalleen. tosi mukavalta tuntu äijä ja jäin sit viä n.1h suustani kiinnikkin. suosittelen kyllä tota paikkaa. niin ja laittaa se lastujakin ja sillä on vehkeet että se pystyy kahtomaan että kaikki varmasti toimii lastutuksen jälkeen. tosin lastu kait pitää ite viedä sille. ainoo että se ei ole enään valtuutettu kun tuli jotain EU määräys hommia esim. olis kait pitäny hommata sijais autoja,henkilökuntaa ym.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Aika edulliselta tuntuu. Golfin jarrupalojen vaihto Stockmann autossa oli jotakin 350€ paikkeilla.viinikka wrote: passatin vuosihuolto+jarrupalojen vaihto tuli maksaan karvan alle 250e eli n.puolet laakkosen hinnasta. ja paineli äijä vielä etuspoikan halkeamatkin paikalleen.
Paljonkohan vuosihuolto olisi vielä tehnyt lisää?
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Mikähän mahtas olla Jyväskylän suunnalla hyvä paikka huollattaa vokkelonsa?
Golffi kävi Autotarvikkeella nokkaremmi ja longlifehuollossa, hintaa lystille tuli 735e ja kaupanpäälle huoltomies oli turinut ja laittanut normi pumppusuutinöljyt vaikka nimenomaan piti olla longlaiffit...
Golffi kävi Autotarvikkeella nokkaremmi ja longlifehuollossa, hintaa lystille tuli 735e ja kaupanpäälle huoltomies oli turinut ja laittanut normi pumppusuutinöljyt vaikka nimenomaan piti olla longlaiffit...
Last edited by Puuhis on 27.6.2004 21:38, edited 2 times in total.
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Käytin tänään tutulla ex-laakkosen asentajalla autoo huollossa. Sillä on oma pulju pystyssä ku kyllästy laakkosen touhuihin. Vaihto autoon öljyt+suodattimen, vaihteistoöljyt, jarrunesteet, tulpat, raitis-ja ilmansuodattimet ja koko huollon hinta oli 150€!!! meinasin pudota jakkaralta. Odotin kyllä huomattavasti kalliimpaa!!!
... niin ja kävi vielä testerillä läpi et ei löytyny mitään vikamuisteista....

Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
Teetän ison huollon broidilla ja sen naapurikorjaamolla (siis velimiehelläkin on korjaamo, mut lähinnä keskittynyt noihin vanhempiin).. toinen korjaamo vaihtaa jakohihnan kiristinrullineen ja vesipumpun, broidi sitten öljyt, suodattimet, nesteet, tulpat ja jarrupalat sekä pesee konehuoneen.. ja HINTA.........alle 200€
(mutta toisaalta se on velimieshinta)
ei paha. Sit vielä myöhemmin pitää lukea vikakoodit vag-comilla, mutta se onkin jo toinen tarina.. 



Honda Accord Tourer Sport 06´
Ainoo että se ei ole enään valtuutettu kun tuli jotain EU määräys hommia esim. olis kait pitäny hommata sijais autoja,henkilökuntaa ym.
Olen kans itse kuullu jotain tuosta merkkihuollon muuttumisesta. Olen kuullut sen vaan niin, että ennen jos oli autossa takuuta jäljellä ja meni jonnekkin kyläpajaan (ei merkkihuoltoon) takuu loppui siihen. Nyt EU on muutanut niin, että saa käydä missä tahansa huollossa ja takuu on voimassa niin kauan kuin tehdas sen lupaa.
Merkkikorjaamot lopettivat merkkiuskollisuutensa, koska on sama missä asiakkaat käyvät autojansa huollattamassa. On sitten eriasia, jos haluaa vielä kerätä niitä merkkiliikkeen leimoja, jotka varmasti ovat maineikkaampia kuin kyläpajan leimat (jos niillä on leimaisin).
Tosin tuo viinikankin tieto pitää paikkansa. Merkkikorjaamona pysyminen vaatii ilmeisesti henkilökunnan kouluttamista joka vuosi, mielin määrin kalliita mittareita ja erikoistyökaluja ja luultavasti vielä kokreampi taho sanoo muitakin "sääntöjä".
Enää korjaamoiden ei siis kannata pitää merkkihuoltoa. Näin kävi myös paikan jossa olen volkkareitani huollattanut.
Ja jos esimerkiksi määräaikaishuolto tehdään jossain pikkupajalla, joka ei osaa huoltovälivaloja nollata, saa sen viedä merkkiliikkeeseen ilmaiseksi nollattavaksi.
Näin olen asiaa ymmärtänyt... Mutta olenkohan ymmärtänyt sen oikein?
Olen kans itse kuullu jotain tuosta merkkihuollon muuttumisesta. Olen kuullut sen vaan niin, että ennen jos oli autossa takuuta jäljellä ja meni jonnekkin kyläpajaan (ei merkkihuoltoon) takuu loppui siihen. Nyt EU on muutanut niin, että saa käydä missä tahansa huollossa ja takuu on voimassa niin kauan kuin tehdas sen lupaa.
Merkkikorjaamot lopettivat merkkiuskollisuutensa, koska on sama missä asiakkaat käyvät autojansa huollattamassa. On sitten eriasia, jos haluaa vielä kerätä niitä merkkiliikkeen leimoja, jotka varmasti ovat maineikkaampia kuin kyläpajan leimat (jos niillä on leimaisin).
Tosin tuo viinikankin tieto pitää paikkansa. Merkkikorjaamona pysyminen vaatii ilmeisesti henkilökunnan kouluttamista joka vuosi, mielin määrin kalliita mittareita ja erikoistyökaluja ja luultavasti vielä kokreampi taho sanoo muitakin "sääntöjä".
Enää korjaamoiden ei siis kannata pitää merkkihuoltoa. Näin kävi myös paikan jossa olen volkkareitani huollattanut.
Ja jos esimerkiksi määräaikaishuolto tehdään jossain pikkupajalla, joka ei osaa huoltovälivaloja nollata, saa sen viedä merkkiliikkeeseen ilmaiseksi nollattavaksi.
Näin olen asiaa ymmärtänyt... Mutta olenkohan ymmärtänyt sen oikein?
Niin tai sitten sen voi nollata itse, vikakoodeja ei voi lukea ilman vag-comia, mutta nollata voi ihan ilman työkaluja jopa.. Mutta epäilisin suuresti tuota että saisi käydä ilmaiseksi lukemassa mitään merkkiliikkeessä (tuulilasia lukuunottamatta)..saa sen viedä merkkiliikkeeseen ilmaiseksi nollattavaksi
Honda Accord Tourer Sport 06´
Aika hassua sinänsä, jos merkkiliike, tai liike mikä hyvänsä, tai yrittäjä yleensä, tekisi jotain ilmaiseksi. Yrittäjä tekee työtään ja saa siitä palkkansa, ei korjaamotoiminta ole mitään hyväntekeväisyyttä. Tämä vaan kommenttina yleiselle käsitykselle, että 'kun se on vaan ihan niin pikku homma, niin ei kai se nyt voi mitään maksaa' ... Vaikka kuitenkin se tuottava työ eli osien myynti ja niiden vaihto on teetetty muualla.
Vanha tarina kertoo kaasuttimen säädöstä, joka kesti neljä sekuntia ja maksoi sata markkaa. Asiakas 'ymmärrettävästi' valitti kovaa tuntihintaa, mutta alan ammattilainen perusteli asiaa niin, että se säätö tulee kaupan päälle, tieto siitä mitä ruuvia käännetään, maksaa sen satasen ...
Nimimerkillä 'riittävästi' asiasta keskustellut entinen yrittäjä...
Vanha tarina kertoo kaasuttimen säädöstä, joka kesti neljä sekuntia ja maksoi sata markkaa. Asiakas 'ymmärrettävästi' valitti kovaa tuntihintaa, mutta alan ammattilainen perusteli asiaa niin, että se säätö tulee kaupan päälle, tieto siitä mitä ruuvia käännetään, maksaa sen satasen ...
Nimimerkillä 'riittävästi' asiasta keskustellut entinen yrittäjä...
- variaattori
- Posts: 13
- Joined: 4.2.2004 8:10
- Location: Iisalmi
- Contact:
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Velipoika kävi joskus Jyväskylän merkkiliikkeessä luetuttamassa vikakoodeja, eikä maksanut mitään. Kello oli jotain 16.59 ja paikka menossa kovasti kiinni, mutta avulias huoltoneuvoja lukaisi koodit nopsasti pihalla eikä ottanut korvausta. Erikoisen hyvää palvelua.
Mielestäni joku noin 8€ olisi kohtuullinen hinta koodien luvusta/nollauksesta suhteutettuna työmäärään ja aikaan. Laitetaan sitten sitä katetta johonkin vähän oikeampaan hommaan...
Mielestäni joku noin 8€ olisi kohtuullinen hinta koodien luvusta/nollauksesta suhteutettuna työmäärään ja aikaan. Laitetaan sitten sitä katetta johonkin vähän oikeampaan hommaan...
Last edited by J.N on 12.10.2006 17:51, edited 1 time in total.
Ensimmäistä kertaa eläissään kävi auto merkkihuollossa. Autona Golf Variant TDI AJM-koneella, 90tkm huolto. Hintaa huollolle tuli 716,85€.
Hihnan ja muiden perusjuttujen lisäksi vaihdettiin vesipumppu, lämmitettävä pesusuutin ja takalasin pyyhin. Ilman pesusuuttimen vaihtoa olisi jäänyt alle 700€ eli huolto oli omasta mielestä halpa. Tästä voi joku olla eri mieltä mutta soitin 6 paikkaa läpi ja kaikissa hinnat 700-800€. Joissain olisi saattanut ylikin kun eivät osanneet sanoa vaihdetaanko vesipumppua.
Ihan hyvä kuva jäi huollosta vaikka tuommoinen takalasinpyyhkimen vaihto onkin aika turha. Vanhallakin olisi pärjännyt. Lisäksi pyynnöstä ilmamäärämittari todettiin ilman kustannuksia vialliseksi.
e: Huoltoa varatessa kyselin hintoja kuudesta eri paikasta (Kouvola, Lahti, Hyvinkää, pääkaupunkiseutu). Missään huoltoa ei luvattu alle 700 euron, joten siinä mielessä hinta on halpa ja jäi Autokuvion antaman hinta-arvion alle. Huoltoon pääsy ajat vaihtelivat vajaasta kahdesta viikosta viiteen viikkoon.
Hihnan ja muiden perusjuttujen lisäksi vaihdettiin vesipumppu, lämmitettävä pesusuutin ja takalasin pyyhin. Ilman pesusuuttimen vaihtoa olisi jäänyt alle 700€ eli huolto oli omasta mielestä halpa. Tästä voi joku olla eri mieltä mutta soitin 6 paikkaa läpi ja kaikissa hinnat 700-800€. Joissain olisi saattanut ylikin kun eivät osanneet sanoa vaihdetaanko vesipumppua.
Ihan hyvä kuva jäi huollosta vaikka tuommoinen takalasinpyyhkimen vaihto onkin aika turha. Vanhallakin olisi pärjännyt. Lisäksi pyynnöstä ilmamäärämittari todettiin ilman kustannuksia vialliseksi.
e: Huoltoa varatessa kyselin hintoja kuudesta eri paikasta (Kouvola, Lahti, Hyvinkää, pääkaupunkiseutu). Missään huoltoa ei luvattu alle 700 euron, joten siinä mielessä hinta on halpa ja jäi Autokuvion antaman hinta-arvion alle. Huoltoon pääsy ajat vaihtelivat vajaasta kahdesta viikosta viiteen viikkoon.
Last edited by Kale on 19.8.2004 10:38, edited 1 time in total.
Kyl toi merkkihuolto on ollu tosi hyvä paikka käyttää passatti(1.8t variant) huollossa vaikka ne pitääki pirunmoista hintaa tuntiveloituksella mut ainaki mulla on kysyneet et vaihdetaanko huono osa uuteen... esim. takalasinpyyhin, tuulilasinpesunesteet ymv. niin on voinu valita hinnan suhteen. Ja sit on kyllä tullu paljon tietoa myös muista asioista ko. mallista, et oon kyl tyytyväinen merkkihuollon asiantuntemukseen... mut toi vag:n etutukivarsihomma kyl jäi vähän kaivelemaan vaikka huoltoliikkeet on ihan OK!
Tuosta huoltovälin nollauksesta vielä. Minulla on neloskoppanen Golf Variant ja sen huoltovälin nollausohjeet löytyvät kyllä ohjekirjasta ja ovat itse vaihdettavissa.
Tuota uudempaa viitos koppasta Varianttia kävin ensimmäisessä LongLife huollossa huollattamassa merkkiliikkeessä (ajettu 31 tkm). Siellä sitten huoltomies nollasi näytön, mutta 12 tkm jälkeen alkoi huoltovälinäyttö varoittelemaan lähestyvästä huollosta. Soittelin toiseen merkkihuoltoon ja sieltä sanottiin, että se on väärin nollattu. Sitä ei oltu nollattu LongLife huollolle vaan 15 tkm määräaikaishuollolle.
Vein auton toiseen liikkeeseen takuuhuoltoon (laitettiin takalasin pesuri kuntoon) ja sanoin, josko voisi samalla nollata sen huoltovälin. Sitä ei kuitenkaan voitu tehdä. Autolle pitäisi tehdä myös huolto, jotta se voitaisiin nollata. Käski ajella 15 tkm lisää ja olla välittämättä piippauksista ja ilmoituksista. Nyt on 62 tkm täynnä ja auto menossa toiseen LongLife huoltoon. Nyt eri liikkeeseen kuin viimeksi.
Hinta arvio muuten oli 290 euroa. Ans kattoo kuin pitää kutinsa...
Tuota uudempaa viitos koppasta Varianttia kävin ensimmäisessä LongLife huollossa huollattamassa merkkiliikkeessä (ajettu 31 tkm). Siellä sitten huoltomies nollasi näytön, mutta 12 tkm jälkeen alkoi huoltovälinäyttö varoittelemaan lähestyvästä huollosta. Soittelin toiseen merkkihuoltoon ja sieltä sanottiin, että se on väärin nollattu. Sitä ei oltu nollattu LongLife huollolle vaan 15 tkm määräaikaishuollolle.
Vein auton toiseen liikkeeseen takuuhuoltoon (laitettiin takalasin pesuri kuntoon) ja sanoin, josko voisi samalla nollata sen huoltovälin. Sitä ei kuitenkaan voitu tehdä. Autolle pitäisi tehdä myös huolto, jotta se voitaisiin nollata. Käski ajella 15 tkm lisää ja olla välittämättä piippauksista ja ilmoituksista. Nyt on 62 tkm täynnä ja auto menossa toiseen LongLife huoltoon. Nyt eri liikkeeseen kuin viimeksi.
Hinta arvio muuten oli 290 euroa. Ans kattoo kuin pitää kutinsa...
Ilmeisesti pärstäkertoimesta kiinni maksaako tuo vikakoodien luku. Itselläni syttyi airbagin vikavalo ja kävin kysäsemässä josko sitä voisi tutkia, vastauksena sain että vikakoodit kannattais lukea ja se maksaa sen 12 eemeliä... Jäi viat lukematta ja nyt taloudesta löytyy oma vag-com piuha, tästä lähtien lampsin merkkiliikkeeseen printatun vikalistan kanssa ja luultavasti johonkin muuhun liikkeeseen kuin tähän Jkln putkaanMaxxJJ wrote:Velipoikakin kävi joskus Jyväskylän merkkiliikkeessä luetuttamassa vikakoodit, kun oli ruiskun tyhjäkäyntimoottori rikki, niin ei maksanut homma mitään ja koodit luki vielä joku varaosamyyjä tjms. sillä paikka oli jo oikeasti mennyt kiinni.
Se oli kyllä varsin hyvää palvelua, että sai homman hoidettua, vaikka liike ei ollut enää edes auki ja sitten ei jannu ottanut siitä mitään hintaakaan.

http://www.pohjoishelsinginauto.fi/
http://www.leppasuonhuoltokorjaamo.com/
Ei omakohtaisia kokemuksia, mutta tuollaiset vaihtoehdot on ainakin olemassa.
http://www.leppasuonhuoltokorjaamo.com/
Ei omakohtaisia kokemuksia, mutta tuollaiset vaihtoehdot on ainakin olemassa.
- golf-variant
- Posts: 134
- Joined: 26.2.2005 10:24
- Location: Porvoo
Oon kuulut et tuo pohjois-helsingin auto on iha hyvä paikka ..
Kaveri oli saanut ainakin hyvää palvelua sopu hintaan..
Kaveri oli saanut ainakin hyvää palvelua sopu hintaan..
Ei riemulla rajaa....
http://variantuning.com/members.php?pag ... &autoid=12
http://variantuning.com/members.php?pag ... &autoid=12
Tänään soittelin tonne varkauden laakkoselle ja kysyin 120 tkm. huoltoa tulis kustantamaan 340€ !!!! kysyin että startti pitäs rasvailla ja putsailla (kun korahtaa kylmä käynnistyksessä) niin myyjä sanoi että eivät rupea starttia purkamaan/rasvaamaan..... joko vaihtavat uuden tai ei sit ollenkaan... uusi maksais motonetissä 144€
(laakkosen hintaa ei tiedossa) ja laakkosella ottaisivat vielä vaihdosta jonkun n. 50€ !!!!!!! pitää siis ite purkaa ja rasvata tuo startti niin ei tarvias vielä uutta ostaa!!!
Onko joku käyttäny tuolla 120tkm. huollossa tietäs vaan mite ne siinä tekee??????
antaa ainakin valohoitoo
(laakkosen hintaa ei tiedossa) ja laakkosella ottaisivat vielä vaihdosta jonkun n. 50€ !!!!!!! pitää siis ite purkaa ja rasvata tuo startti niin ei tarvias vielä uutta ostaa!!!

Onko joku käyttäny tuolla 120tkm. huollossa tietäs vaan mite ne siinä tekee??????
antaa ainakin valohoitoo

A4 Avant 1.8T 2005
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Oulussa Rinta-Joupin vieressä toimiva Suomen Autohuolto. Ite käyttäny siellä aina ja tyytyväinen olen ollut.Jarppa wrote:Onko vinkkiä huoltopaikaksi oulun alueella?
Pitäisi keväällä ilmastointi huollattaa ja jakopääremppakin alkaa olla kohta ajankohtainen.
Yhteystiedot: http://www.suomenautohuolto.fi/main.php ... _sub_id=15
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Vuosihuollon aika tulossa... Laakkosella käytetty tähän asti, mutta hinnat on siellä aika kovia. 135tkm tulee täyteen ja mietin, että ainakin paikallinen AD-varaosaliike mainostaa tekevänsä merkkihuoltoja. Onko kokemuksia? Saa huollosta asiallisen leiman kirjaan ja työ on laadukasta? Ja jos on jotain pientä minkä haluaa, että ottavat huomioon niin sellaisetkin varmaan onnistuu ja tod.näk. halvemmalla kuin Lahden Laakkosella?
Auto on Golf IV Variant vm. -00 joten ei enää ihan uusin. Eli merkkiliike ei ehkä ole enää ihan välttämättömyys kun eihän tässä enää olla millään takuuajallakaan
Auto on Golf IV Variant vm. -00 joten ei enää ihan uusin. Eli merkkiliike ei ehkä ole enää ihan välttämättömyys kun eihän tässä enää olla millään takuuajallakaan

VW Golf Variant 1.6 -00