Päivän projekti...
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
/OT\ Tarviiko huollattaa jos puhaltaa viel kylmää? Vai mistä sen ajankohddan tietää et pitää viedä huoltoon?
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Pitäisi kans käydä paikallisessa kodinkoneliikkeessä huollattaa ilmastointi kunhan taas eka ilmat lämpiää kunnolla..
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
jos ei tiedä koska on huollettu niin parempi se on huoltaa, käy pumpun päälle jos on liian vähä tai liikaa tököttiä järjestelmässä... vajaata on tosi paljon jos ei kunnolla puhalla kylmää tai kylmän tulo vähän heittelee.. tulee kylmempää ja vähä lämpösempää välillä, eka huolto about 4-5v iässä ja siitä sit 2-3 vuoden välein... toi kans semmonen asia et monella omat mielipitees =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo, kylmää ilmaa pitäisi alkaa tulemaan suht nopeasti, ja aika voimakkaasti. Silloin on kunnossa, kylmän tulo tosiaan oli aika vähissä jo mutta sitä tuli vielä ja kylmeneminen oli jo hidasta.
Huollossa kannattaa varmistaa että tulee myös öljyt ja alipainetyhjennys (=kosteus pois) laitteistoon. Pelkkä kylmäaineen lisäys on monesti halpaa mutta johtaa aikaa myöten ongelmiin.
Karkeasti huollon tarpeen voisi verrata auton moottoriin. Kyllähän se pelaa vaikka öljyjä, putsareita sun muuta kuluvaa ei vaihtaisi kuin 50tkm välein, mutta kuinka pitkään ja kuinka hyvällä teholla/hyötysuhteella. Ja jos toi ~100 euroa maksaa jokusen vuoden välein niin aika vähän se on autoilun kustannuksiin suhteutettuna, just 75 eurolla bensatankkiakin täytin.
Huollossa kannattaa varmistaa että tulee myös öljyt ja alipainetyhjennys (=kosteus pois) laitteistoon. Pelkkä kylmäaineen lisäys on monesti halpaa mutta johtaa aikaa myöten ongelmiin.
Karkeasti huollon tarpeen voisi verrata auton moottoriin. Kyllähän se pelaa vaikka öljyjä, putsareita sun muuta kuluvaa ei vaihtaisi kuin 50tkm välein, mutta kuinka pitkään ja kuinka hyvällä teholla/hyötysuhteella. Ja jos toi ~100 euroa maksaa jokusen vuoden välein niin aika vähän se on autoilun kustannuksiin suhteutettuna, just 75 eurolla bensatankkiakin täytin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Hyvin sieltä kylmää tulee, ehkä menee parikymmentä sekuntia ku laittaa auto-vaihteen päälle. Ja tulee kyl sen verran et viilentyy nopeasti. Ei huoltokirjassa ollu mitään merkintää et koska vaihdettu.. No kattoo jos kesän aikana tuntuu ettei viilene ni sit vien, tai ens keväänä viimeistään.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Pyörä saapui eilen, joten sen sisäänajoa.
Olis vaan välillä satamatta lunta. 


Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Pitäisi töiden jälkeen (klo 22.00) ruiskuttaa toinen kerros lakkaa takaspoileriin ja ottaa kattokaiteet irti ja hiois ne jo valmiiksi jos huomenna sais maalia päälle. Sopivaa askaretta ku odottelee Suomen pelin alkua..
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Pitää laittaa ku saa ne valmiiksi. Sävystä en vielä tiedä ku soitin ja sanoin, että kirkkainta hopeaa pienillä metalli kiteillä mitä löytyy. Kaveri toi maalit jo kotiin ja illalla sit näkee mitä on..
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
Maali oli ral 9006 weissaluminium. Pitää ny kokeilla tuolla ja jos ei miellytä niin sitte uutta väriä.. Vähän on pientä kokeilua, mutta ei onneksi ole kallista..
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
Päivän projektina autoon vaihtui pykälää isommat vanteet ja renkaat, nyt sitten mennään 18" kokoluokassa kromatuilla TSW Noganon vanteilla (8x18) et35, sekä päällä BFgoodrichin 225/40 setti. Viikonloppuna odottaa eteen jarruremontti, mahdollisesti kuskinpuolen umpion vaihto ja korotussarjaa.


Last edited by JannePee on 16.5.2008 8:35, edited 1 time in total.
VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Jälleen kerran revin etupuskurin irti ja umpio keittiön pöydälle ihmettelyyn. Oli koko umpio sisusta pudonnu säätöruuveiltaan. Vanha kunnon sikanökö korjaa...
Ja taas näkee muutaki ku kivet puskurin eessä. Vaihdettiin se helkatin monitoimikytkin sinne vaihdelaatikon kylykeen, eikä mitään tapahtunu. Vika pysy edelleen. Mitäs ny? Ehdotuksia?

- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Päivän projektina pikavoitto sinihaalarisilta miehiltä Lusin suoran jälkeisellä ohituskaistalla, 31km/h mukamas liikaa nopeutta ohitustilanteessa. Lisäksi tuli todettua että nykyisellä 225/40/18" setillä pääsee samaan, ellei jopa pienempään kulutukseen kuin aiemmalla 205/50/17" setillä! 

VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Maasturi vauhdissa, kulkee ilmeisesti paljon kevyemminJannePee wrote:Päivän projektina pikavoitto sinihaalarisilta miehiltä Lusin suoran jälkeisellä ohituskaistalla, 31km/h mukamas liikaa nopeutta ohitustilanteessa. Lisäksi tuli todettua että nykyisellä 225/40/18" setillä pääsee samaan, ellei jopa pienempään kulutukseen kuin aiemmalla 205/50/17" setillä!

Kerro tarkempaa speksiä renkaista ja vanteista, kiinnostaa moinen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
AjH wrote:Maasturi vauhdissa, kulkee ilmeisesti paljon kevyemminJannePee wrote:Päivän projektina pikavoitto sinihaalarisilta miehiltä Lusin suoran jälkeisellä ohituskaistalla, 31km/h mukamas liikaa nopeutta ohitustilanteessa. Lisäksi tuli todettua että nykyisellä 225/40/18" setillä pääsee samaan, ellei jopa pienempään kulutukseen kuin aiemmalla 205/50/17" setillä!![]()
Kerro tarkempaa speksiä renkaista ja vanteista, kiinnostaa moinen.
Nyt alla on siis TSW:n 8x18 Nogarot, kumeina BFGoodrichin G-Force Profiler 225/40/18". Keskikulutus Helsinki-Savonlinna pätkällä ollut nyt sama 6.0 kuin vanhalla 205/50/17" sarjalla. (kyllä, raskas kaasujalka nostaa kulutusta..) Vanhalla 17" setillä motarilla oli jatkuvasti kulutus selvästi yli 6 litraa ja nyt ihmetellä kun 120-130 nopeudella kulutus näytti usein 5 alkavaa lukemaa.


Vanhat renkaat oli jotkin Nakajimot tms halpasarja. Vasemmalla vanha setti, oikealla uusi sarja:


VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Kuskinpuoleisen etummaisen sisälokasuojan vaihto, sekä Itiksessä Lasten päivillä käynti. Ihan törkeesti porukkaa ku kahden jälkeen sinne päästiin.. Ja tuli varmaan joku 5 km käveltyä siel edestakasin 

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Tuli asennettua etusumarit..
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
Eteen jarruremontti ja samalla tuli "tontitettua" auto vihdoin lähemmäs inhimillisiä lukemia!
Edessä oli alunperin lokarinkaareen 67cm, lopputuloksena 68.5cm. Takana lukema oli 70cm ja nyt 72.5cm. Tosiaan remontin lopputuloksena auton maavara siis kasvoi!
Kun kuivuisi keli niin voisi käydä ottamassa kuvia.


VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ei ole vielä tarvinnut miettiä, toki Golfissa on ihan turhan iso 1 vaihde, menee kuin hirvi laukaten ja välillä kaivannut nelivetoa kun vajaavetoinen meinaa revitellä offroad ajossa.Kupari wrote:Et oo Janne esim. Tiguania miettiny...

Päivän projektina tilattu tuulilasinvaihto autolle rengaslasista, 27.5 alkaa näkemään taas lasin läpi.
VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Vahasin passatin. Ensin korinosat joissa vanha maalipinta hinkutin glymin paint renovatorilla, sitten koko auto glymin punaisella ja loppusilauksena prestan best wax ja glymin bumper care. Kiiltää ku j....laisen mulkku
Prestalla värin sävy näyttää jotenkin "syvemmältä" ja kiiltää paremmin kuin glymin punainen+kulta käsittelyn jälkeen. Jännityksellä odottelen kuinka hyvin kiilto kestää.

Prestalla värin sävy näyttää jotenkin "syvemmältä" ja kiiltää paremmin kuin glymin punainen+kulta käsittelyn jälkeen. Jännityksellä odottelen kuinka hyvin kiilto kestää.
Hondas are like tampons....every pussy has one
- Nakkisormi
- Posts: 120
- Joined: 18.3.2008 21:26
- Location: Kempele
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tänään tuli harrastettua un-tuningia. Ostin uuden alkuperäsen maskin ton kivenhakkaaman paskatuuninkimaskin tilalle.
Olis vielä töissä yks parempilaatuinenkin merkitön maski, saa nähdä jos sen jaksais jossain vaiheessa laittaa keulille.
Mutta tällä hetkellä mennään alkuperäsellä ainakin.
Niin ja kohtapuoliin täytys ilmottautua laskuvarjokurssille
Olis vielä töissä yks parempilaatuinenkin merkitön maski, saa nähdä jos sen jaksais jossain vaiheessa laittaa keulille.
Mutta tällä hetkellä mennään alkuperäsellä ainakin.
Niin ja kohtapuoliin täytys ilmottautua laskuvarjokurssille

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Lastun vaihto Golfiin. Vakio-ohjelma paikoilleen. Samalla kaukalo avaamisella piti laittaa uusi raitisilmasuodatin ja kohdistaa pyyhkimet oikein. Niin ja tietenkin imuroida pari kiloa lehtiä sieltä alta pois.
Auto ilmeisesti edellisessä elämässään asunut jonkun tammen ihanassa varjossa.
Ei vaan lakanneet suuttimet naputtamasta. Alavääntö ehkä hivenen heikompi vakiona, tuntuu jotenkin kuminauhamaisemmalta. Pitää varmaan laittaa virit takaisin kunhan tuota vielä hetken kokeilee.
Auto ilmeisesti edellisessä elämässään asunut jonkun tammen ihanassa varjossa.
Ei vaan lakanneet suuttimet naputtamasta. Alavääntö ehkä hivenen heikompi vakiona, tuntuu jotenkin kuminauhamaisemmalta. Pitää varmaan laittaa virit takaisin kunhan tuota vielä hetken kokeilee.
Golf GT Variant -94 2E
- Mika-Matti Mattila
- Posts: 408
- Joined: 17.7.2006 21:24
- Location: Ulvila
Tästä lähti tiistaina illalla homma liikkeelle:

Tämmönen siitä sitten tuli, vanha takapönttö ja muuten vähän kestävämpää ainetta. 3" vahvuutta.

Ja heitettiin tossa 20kg perunaa perunamaahan, toivottavasti syssyllä oman maan perunoita syötäväks.

Tämmönen siitä sitten tuli, vanha takapönttö ja muuten vähän kestävämpää ainetta. 3" vahvuutta.

Ja heitettiin tossa 20kg perunaa perunamaahan, toivottavasti syssyllä oman maan perunoita syötäväks.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
kyllen putki ihan selkeesti
mitä AjH muuten otat putken teosta ? kaveri tarvis koko hoidon outleteilta perään r33 gt-r:ään yks valmis putkistokin olis tosa mulla mut sen omistaja ei suostu myymään sitä

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Juu R33 GTS-t putkilo on toi kuvissa. Cat-back tarkalleen ottaen, ja on siinä rajoilla että kannattaako yhtä tankoa olla. Painaa.
Downpipe olis tietty hyvä olla GT-R joku kiinavalmiste, halvempi ja parempi kun ite tehä. Mutta Catbackki sitten niin toi kuvassa oleva ilman vaimenninta + "saastelaite" on ~200 euroa. Ja luultavasti GT-R alle sopii aika lailla saman moinen. Vaimentimethan kustantaa sitten jotain tohon lisäks.
Downpipe olis tietty hyvä olla GT-R joku kiinavalmiste, halvempi ja parempi kun ite tehä. Mutta Catbackki sitten niin toi kuvassa oleva ilman vaimenninta + "saastelaite" on ~200 euroa. Ja luultavasti GT-R alle sopii aika lailla saman moinen. Vaimentimethan kustantaa sitten jotain tohon lisäks.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
siihen tulee vielä efektilakka päälle.Onhan toi aika rohkea valinta mut katotaan mitä tulee.Mut efekti tulee mipan phonix maalista.Tulee siihen vähän konstraktia ku on metallinhohto maali näin aluksi.MUt katotaan tuleeko siitä täys susi jos tulee niin miettimään uutta maalia.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
- Mika-Matti Mattila
- Posts: 408
- Joined: 17.7.2006 21:24
- Location: Ulvila
- Nakkisormi
- Posts: 120
- Joined: 18.3.2008 21:26
- Location: Kempele