Missä huollatatte?
Itse tulee tehtyä huollot/korjaukset. Viimeksi kun käytin autoa merkkiliikkeessä, (Lieksan Laakkonen) tais olla vuosi 2002. Silloinkin vaihdelaatikon takia, hävisi 1,2 ja pakki. Vaihtoivat Öljyt, suodattimen ja öljypohjantiivisteen, eikä muuta. Hintaa tuli 270 E ja vaihteisto ei toiminut edelleenkään. Nykyisin kyseisessä Passatissa (-95 2.0 ADY) on manuaaliaski, jonka kaverin kanssa paikalleen laittelin... ja hyvin toimii.
Se on ihmisen tekemä
Passat Variant 3A VR6 syncro Exclusiv -95
Passat Variant 3A VR6 syncro Exclusiv -95
Ite kanssa käyttäny leppäsuonautoa jos on tarvinnu jossain käyttää.
oikean etu-laakerin vaihto töineen osineen oli 130€ (ei musta paha hinta kun puoli vuotta sitten oli samanlaiseen autoon sama osa vaihdetti tasan samaan hintaan.
Olisin putkenkin vaihtanu siellä mut sen sain halvemalla espoon pakoputki huollosta ja huollon sai sieltä heti kun olis leppäsuolla joutunu oottaa joku 2 viikkoa (oli puttki poikki ja meteli mitä kauhein.
Ite suosittelen leppäsuota vaikkei nyt ehkä kaikissa huolloissa ole kaikkein halvin.
Palvelu on ollu hyvää (meillä siellä käyttäny minä sekä appiukko sekä avokin sisko autonsa kanssa (kaikilla 3 koppanen variantti)).
Mut jos tältä seudulta löytyy halvempi tai luotettavampi liike niin olis kiva seuraavan kerran verrata hinnat ja työn jälki.
oikean etu-laakerin vaihto töineen osineen oli 130€ (ei musta paha hinta kun puoli vuotta sitten oli samanlaiseen autoon sama osa vaihdetti tasan samaan hintaan.
Olisin putkenkin vaihtanu siellä mut sen sain halvemalla espoon pakoputki huollosta ja huollon sai sieltä heti kun olis leppäsuolla joutunu oottaa joku 2 viikkoa (oli puttki poikki ja meteli mitä kauhein.
Ite suosittelen leppäsuota vaikkei nyt ehkä kaikissa huolloissa ole kaikkein halvin.
Palvelu on ollu hyvää (meillä siellä käyttäny minä sekä appiukko sekä avokin sisko autonsa kanssa (kaikilla 3 koppanen variantti)).
Mut jos tältä seudulta löytyy halvempi tai luotettavampi liike niin olis kiva seuraavan kerran verrata hinnat ja työn jälki.
Vw Golf 3 variant -94 1,8 55kw
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Kävin Hämeenlinnan Autokuviossa hakee pyyhkijän vartta, ja kysyin ihan piruillakseni et mitä maksais jakopäänhilujen vaihto töineen. Hinnaks sano 500€.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Downpipen vaihtoon vien auton Turussa P.Hutulle. Siellä on ainakin tietoa ja taitoa Volkkareista ja Audeista, varmaan vähintään saman verran mitä LMS Servicellä.
Muuten teen yleensä mahdollisimman paljon itse. Nyt vaan en jaksa ruveta pihamaalla katkomaan yhtäkään pulttia. Maksaa hyvin muutaman kympin siitä että joku muu ottaa riskin ja hoitaa mahdolliset seuraukset
Muuten teen yleensä mahdollisimman paljon itse. Nyt vaan en jaksa ruveta pihamaalla katkomaan yhtäkään pulttia. Maksaa hyvin muutaman kympin siitä että joku muu ottaa riskin ja hoitaa mahdolliset seuraukset

Golf GT Variant -94 2E
-
- Posts: 144
- Joined: 24.1.2008 19:01
- Location: salo
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Amideus wrote:No niin 60tkm longlife-huolto teetetty Autohuolto S. Räsäsellä Keravalla. Omat osat mukana tuli maksamaan n. 230 euroa. Ei paha kun Volkkarilla maksaa n. 400 euroa...
Sisälsi seuraavat osat:
Longlife-tarkistukset
Öljyt+suodatin (Mobil1 ESP)
Ilmansuodatin
Raitisilmasuodatin
Sytytystulpat
Jarrunesteen vaihto
Voin lämpimästi suositella ko. huoltoa. Seuraavaksi menen vaihdattaan sinne takapöntön.
Eli kysyppä tuolta niin varmasti saat hyvän hinnan.
Heisitie 4
04260 KERAVA
Puhelin 09-302113
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
En ainakaan Jyväskylän Autotarvikkeella!! Vai pitikö täällä kertoa, että missä HUOLLATTAA, eikä, että missä EI huollata. 
Viimeeksi tuli käytyä vikoja selvittämässä Keuruun VW-merkkihuollossa..Palvelu oli hyvää, (puolet hepuista tuttuja, kun sieltä kotoisin) ja hintakin reilusti Jyväskylän tuntitaksoja alhaisempi..Suosittelen Keski-Suomessa asuvia harkitsemaan..

Viimeeksi tuli käytyä vikoja selvittämässä Keuruun VW-merkkihuollossa..Palvelu oli hyvää, (puolet hepuista tuttuja, kun sieltä kotoisin) ja hintakin reilusti Jyväskylän tuntitaksoja alhaisempi..Suosittelen Keski-Suomessa asuvia harkitsemaan..

Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
-
- Posts: 144
- Joined: 24.1.2008 19:01
- Location: salo
Äitee muuten käytti ykkös-Ocuaan juuri 90tkm huollossa. Vei sen paikalliseen VW-suuntautuneeseen pajaan. Hinta oli ~200€. Edullisuuskin selvisi autoa haettaessa, remmiä ei oltu vaihdettu vaan ainoastaan tarkastettu, kun huoltokirjan mukaan ei kuulunut vaihtaa. En oikein tajunnut, vai onkohan Ocuun vaihdettu hihna jo aiemmin ja jättivät siksi vaihtamatta. Pitää varmaan kurkata sitä huoltokirjaa itsekin. Kyseessä juuri 1.6 kone.EeroH wrote:minkäs verran mahtaa suurinpiitein kustantaa iv golffin 90t huolto on nimiittäin kohtapuolin tulossa ??
Golf GT Variant -94 2E
-
- Posts: 144
- Joined: 24.1.2008 19:01
- Location: salo
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Passattiin (-00) makso pumppu varaosana, jakohihna ja työt vähän alle 500€ merkkiliikkeessä Hämeenlinnassa..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
-
- Posts: 144
- Joined: 24.1.2008 19:01
- Location: salo
Hyvinkäällä maksoi hihnan vaihto tänään 655€.
Sisältää hihnan vaihdettuna, kääntörullan i&a, 3 ruuvia, 1 schraube, korjaussarjan, vesumpumpun, jäähdytysnesteen ja kiristimen. Hinnat nousseet reippaasti sitten 90 tonnin hihnanvaihdosta. Silloin sai koko huollon melkein samaan hintaan. Melko kallista mutta ei jaksanut lähteä muualle viemään.
Sisältää hihnan vaihdettuna, kääntörullan i&a, 3 ruuvia, 1 schraube, korjaussarjan, vesumpumpun, jäähdytysnesteen ja kiristimen. Hinnat nousseet reippaasti sitten 90 tonnin hihnanvaihdosta. Silloin sai koko huollon melkein samaan hintaan. Melko kallista mutta ei jaksanut lähteä muualle viemään.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Pelkät hihna, pumppu + työt. Lopun valohoidon teetin muualla..EeroH wrote:oliko siinaä nyös huolto ?? vai oliko se pelkkä hihna ja pumppu ?
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
-
- Posts: 144
- Joined: 24.1.2008 19:01
- Location: salo
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Autohuolto Räisäsellä Kuopiossa vaihdatan öljyt. Itsekin vaihtaisin jos olis vaan paikka
Jakohihnanvaihto on kohta edessä. Kyselin Laakkoselta Kuopiosta arvioksi antoivat 299€ ja vesipumpun kanssa 380€ (korj.sarj.kuuluu kiristinrulla, ohjainrullat hihna ja tarvittavat uudet pultit ja mutterit)
Autohuolto Räisäseltä sama vesipumpun kanssa 370€
Autohuolto Hietamiehellä hihna, kiristin, vesipumppu+työt, arviolta n.270 euroa.
Vielä pitää kysästä parista paikkaa. Saas nähdä onko halvempia
VW Golf IV 1.6 vm.2000

Jakohihnanvaihto on kohta edessä. Kyselin Laakkoselta Kuopiosta arvioksi antoivat 299€ ja vesipumpun kanssa 380€ (korj.sarj.kuuluu kiristinrulla, ohjainrullat hihna ja tarvittavat uudet pultit ja mutterit)
Autohuolto Räisäseltä sama vesipumpun kanssa 370€
Autohuolto Hietamiehellä hihna, kiristin, vesipumppu+työt, arviolta n.270 euroa.
Vielä pitää kysästä parista paikkaa. Saas nähdä onko halvempia

VW Golf IV 1.6 vm.2000
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Dodii saapa nähä millon se vesipumppu sitten posahtaa, ei vaihtanu jakopäärempan yhteydessä kesällä prkl
Kun kysyin että miksi ei vaihtanu niin vastaus oli vaan äkänen no ei löytyny mistään! Eikait siinä sitte mittää. Miten tuo pumppu oireilee jos se tulee tiensä päähän?

Kun kysyin että miksi ei vaihtanu niin vastaus oli vaan äkänen no ei löytyny mistään! Eikait siinä sitte mittää. Miten tuo pumppu oireilee jos se tulee tiensä päähän?

VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
korinaa rohinaa vinkunaa ym millai kukakin kuulee ja kuvailee
mut voi kyllä kerrastakin antautua ihmeempää ilmottamati
ei muutako peukut pystyy vaa

ei muutako peukut pystyy vaa

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeps,KiitoksiaPasi Häkli wrote:60tkm välein vaihdetaan tulpat ja moottorin ilmansuodatin. 2 vuoden välein jarruneste. Eli sulla on normaali longlife huolto. Käytännössä öljynvaihto, raitis-ilmasuodattimen vaihto ja liuta tarkastuksia.
Näin minä asian näkisin.

Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
-
- Posts: 144
- Joined: 24.1.2008 19:01
- Location: salo
Noniin saa taas tyhmä maksaa kalleimman mukaan tästäkin lystistä. Aika varattu vesipumpun vaihtoon, hintaa tulee melkein samanverran kuin koko jakopäähuolto yhteensä.
Eniten tässä nyt ottaa päähän tuo v##un Muhoksen Autohuolto, josta ei paljon kyselty että tehdäänkö koko huoltoa kun ei löydy pumppua vai tehdäänkö huolto vasta sitten kun osa löytyy.
Eniten tässä nyt ottaa päähän tuo v##un Muhoksen Autohuolto, josta ei paljon kyselty että tehdäänkö koko huoltoa kun ei löydy pumppua vai tehdäänkö huolto vasta sitten kun osa löytyy.

VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
Niin mutta et siis teetä koko jakopään huoltoa vaikka hinta on melkein samaPekka H wrote:Noniin saa taas tyhmä maksaa kalleimman mukaan tästäkin lystistä. Aika varattu vesipumpun vaihtoon, hintaa tulee melkein samanverran kuin koko jakopäähuolto yhteensä.
Eniten tässä nyt ottaa päähän tuo v##un Muhoksen Autohuolto, josta ei paljon kyselty että tehdäänkö koko huoltoa kun ei löydy pumppua vai tehdäänkö huolto vasta sitten kun osa löytyy.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
^ Käsitin että ongelma on siinä, että huolto tehtiin alunperin ilman vesipumpun vaihtoa kysymättä asiakkaalta. Toki minä en olisi maksanut täyden remontin hintaa puoliksi tehdystä työstä, etenkin jos joudun jälkikäteen viemään sen kokonaan toiseen liikkeeseen. 

Golf GT Variant -94 2E
Tarkoitin lähinnä sitä että työhän on tossa tehty, osat ei kauheasti enää maksaisi vaihtaa uudet jakopään hilut kokonaisuudessaan, vaikka ne edelliset on vielä tuoreet. Työhän jakopäässä yleensä se arvokas on kun tunteja kuluu.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Hyvä 
Eilen mulla oli työn alla A6 Audi AJM-moottorilla, sisälle ei tullut yhtään lämpöä ja lämmöt nousi punarajalle.
Pientä tutkailua ja huoltokirjasta selvisi, että jakopäähilppeitä oli viimeksi vaihdettu 80tkm kohdalla, ja nyt oli mittarissa kilsoja 250tkm
No auto purkuun ja vesipumppuhan siellä rikki oli. Vesipumpun akselin laakerointi pettänyt, ja akseli oli siirtynyt syvemmälle moottoriinpäin ja estänyt vesipumpun muovisen siiven liikkumisen, jonka jälkeen se irtosi akseliltaan. Eli vesi ei kiertänyt lainkaan. Aika tuurilla oli tämäkin asiakas seilannut, jakohihnan hydraulinen kiristinelementti oli totaalisen paskana myös. Jakohihna ihan murteilla, moniurahihnan kiristimen iskari paskana -> syönyt kiristinrullan sileeksi jne jne..
Noh, asiakas pääsi periaatteessa halvalla, kun on jättänyt yhden remminvaihdon väliin

Eilen mulla oli työn alla A6 Audi AJM-moottorilla, sisälle ei tullut yhtään lämpöä ja lämmöt nousi punarajalle.
Pientä tutkailua ja huoltokirjasta selvisi, että jakopäähilppeitä oli viimeksi vaihdettu 80tkm kohdalla, ja nyt oli mittarissa kilsoja 250tkm

No auto purkuun ja vesipumppuhan siellä rikki oli. Vesipumpun akselin laakerointi pettänyt, ja akseli oli siirtynyt syvemmälle moottoriinpäin ja estänyt vesipumpun muovisen siiven liikkumisen, jonka jälkeen se irtosi akseliltaan. Eli vesi ei kiertänyt lainkaan. Aika tuurilla oli tämäkin asiakas seilannut, jakohihnan hydraulinen kiristinelementti oli totaalisen paskana myös. Jakohihna ihan murteilla, moniurahihnan kiristimen iskari paskana -> syönyt kiristinrullan sileeksi jne jne..
Noh, asiakas pääsi periaatteessa halvalla, kun on jättänyt yhden remminvaihdon väliin

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Käytin Golfin jakohihnan+vesipumpun vaihdossa Autoliike Miettisellä jossa on Skodan myynti. Vaihtoivat samalla laturinhihnan ja hintaa 340€. Aikaa meni aika tarkalleen koko lystissä 2,5h ja jos en väärin muista niin Laakkosella oli jakohihnalle 2,9h ja vesipumpulle 0.4h. Taidan jatkossa käyttääkin Miettisellä autoazamik wrote:Autohuolto Räisäsellä Kuopiossa vaihdatan öljyt. Itsekin vaihtaisin jos olis vaan paikka![]()
Jakohihnanvaihto on kohta edessä. Kyselin Laakkoselta Kuopiosta arvioksi antoivat 299€ ja vesipumpun kanssa 380€ (korj.sarj.kuuluu kiristinrulla, ohjainrullat hihna ja tarvittavat uudet pultit ja mutterit)
Autohuolto Räisäseltä sama vesipumpun kanssa 370€
Autohuolto Hietamiehellä hihna, kiristin, vesipumppu+työt, arviolta n.270 euroa.
Vielä pitää kysästä parista paikkaa. Saas nähdä onko halvempia![]()
VW Golf IV 1.6 vm.2000

Heittäkääs joku asiahintainen paja Nokialta? Tampereen AD-tä meinasin mutta niillä ainakin oli testeri pskana, remppareiskan puheiden mukaan. Ja muutenkin oli taas palvelualttius sitä luokkaa et painu v#%¤# siitä..
Tulossa siis longlife+60tkm huolto+jarrunesteet. Vai vaihdanko kiinteälle välille ja teen ite muut paitsi öljynvaihdon?
Ei nyt jaksais kun mp:tä on mukavempi rakennella ja taloremppaakin riittää... Eli kertokaa oi viisaat kuinka menetellä
-01 vuosmalli, 1.6 AZD.
Tulossa siis longlife+60tkm huolto+jarrunesteet. Vai vaihdanko kiinteälle välille ja teen ite muut paitsi öljynvaihdon?
Ei nyt jaksais kun mp:tä on mukavempi rakennella ja taloremppaakin riittää... Eli kertokaa oi viisaat kuinka menetellä

-01 vuosmalli, 1.6 AZD.
Itselle tulossa jakopään vaihto niin soitin sit Raskonelle Helsinkiin, joka sattuu olemaan sopivasti tuossa työmatkan varrelle. 440e lupasivat hihanvaihdon vesipumpun kera, kuulosti sen verran siedettävälle, että samantien aika ensiviikon keskiviikolle. Tiistaina tuulilasin vaihto ja keskiviikkona jakopää, viikonloppuna meni etujarrut vaihtoon, jokohan sitä olisi siinä vähäksi aikaa remonttia? 

VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Kesälomaan 3 päivää
ja sitten auton korjaukseen / huoltoon.
Kaikki hihnat, vesipumppu ja kiristimet, etujarrupalat ja -levyt, takakengät. Kaikki nesteet ja suodattimet.
Osille hintaa 370e fixus liikkeestä lappeen Rannasta, moponetistä ois saanu ehkä 10e halvemmalla hilppeet mutta oisko olleet oikeat? (tuskin). Vaihtotyön suoritan itse. Lisäksi vielä slamitilta weitecin alustasarja tuohon päälle 370e. Tarkoituksena samassa yhteydessä parantaa alustan ruostesuojausta.
Itse työ aikaa jos noihin laittas sen 24h ja sitten kuivumisajat päälle. Ja kaljaahan pitää varata reilusti, että jaksaa vääntää, kääntää, ruuvata, säätää ja hinkata.
Tämän jälkeen joutuu tietty käymään Laakkosella säädättämässä aurauskulmat. Hintaa jotain, mutta sen jälkeen tietää mitä on varmasti tehty ja mitä ei.

Kaikki hihnat, vesipumppu ja kiristimet, etujarrupalat ja -levyt, takakengät. Kaikki nesteet ja suodattimet.
Osille hintaa 370e fixus liikkeestä lappeen Rannasta, moponetistä ois saanu ehkä 10e halvemmalla hilppeet mutta oisko olleet oikeat? (tuskin). Vaihtotyön suoritan itse. Lisäksi vielä slamitilta weitecin alustasarja tuohon päälle 370e. Tarkoituksena samassa yhteydessä parantaa alustan ruostesuojausta.
Itse työ aikaa jos noihin laittas sen 24h ja sitten kuivumisajat päälle. Ja kaljaahan pitää varata reilusti, että jaksaa vääntää, kääntää, ruuvata, säätää ja hinkata.
Tämän jälkeen joutuu tietty käymään Laakkosella säädättämässä aurauskulmat. Hintaa jotain, mutta sen jälkeen tietää mitä on varmasti tehty ja mitä ei.
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03