Golf III Variant ruostekohdat...
Golf III Variant ruostekohdat...
Kolmoset alkavat olla siinä iässä että ruostetta alkaa varsinkin vanhimmista löytyä. Kertokaa havainnoistanne.
Omat löydöt ovat seuraavat:
- Oikean takaoven saranan vieressä olevan kumihaitarin ympärillä ruostetta.
- Kuskin oven tiivisteen alareunassa sormenpään kokoinen maalikupru, jonka alla todennäköisesti alkavaa ruostetta.
Omat löydöt ovat seuraavat:
- Oikean takaoven saranan vieressä olevan kumihaitarin ympärillä ruostetta.
- Kuskin oven tiivisteen alareunassa sormenpään kokoinen maalikupru, jonka alla todennäköisesti alkavaa ruostetta.
-
- Posts: 3
- Joined: 26.7.2005 20:23
- Location: kanta-häme
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Jollakin on varmasti hyviä vinkkejä tuon oikaisuun? Samalla saa sieltä sisälokarin takaa mullat pois ruostuttamasta.1500A wrote:Hyvin usein innokas renkaanvaihtaja on nostanut helmat ryppyyn, varsinkin kynnyskotelon etuosasta, jolloin kotelo voi olla hyvinkin surullisessa kunnossa. Kotelon alalaippa on ilmeisesti helposti taipuvaa mallia?
Takapuskurin ja korin välinen rako on saanut maalin kupruilemaan, kun ruoste pyrkii kuplan sisältä ulos. Takaoven tiivisteen vieressä on samanlainen kupla. Konepelti on kuin konekiväärillä ammuttu, kiveniskemiä täynnä.
Helmat vähän lytyssä ja pohjassa on joku kivi osunut toiseen niistä kohoumistä, joka on esim. kuskin jalkatilan alla polkimien kohdalla.
Siinä kesälomalle hommaa.
Helmat vähän lytyssä ja pohjassa on joku kivi osunut toiseen niistä kohoumistä, joka on esim. kuskin jalkatilan alla polkimien kohdalla.
Siinä kesälomalle hommaa.
Omia ruostehavaintoja (myös Ventosta)
-Takaovien etureunat alhaalta. Kivet osuu enemmän tai vähemmän riippuen mille kohtaa ovet on sattuneet asettumaan (vw laadunvalvonta huom.).
-Kuskin oven alareunassa keskellä peltiä kupruaa. Havaittu myös muissa yksilöissä, mikä lienee... pistehitsaus?
-Kynnykset runtattu sillä helvetin hallitunkilla vituiksi joka vehkeestä. Halloo, sielä takakontissa on semmonen tunkki millä auton saa ehjänä ylös! Hallitunkki täytyy laittaa syvemmälle auton alle, siellä sitä varten olevan vahvikkeen kohdalle tai jos tarvii saada pukki alle, niin nostetaan tukivarresta mahdollisimmän läheltä rengasta. Takaa nousee hyvin taka-akselin kiinnityskorvakkeesta, kunhan ei runttaa käppärin vaijeria väliin. Sitäki täytyy ihmetellä, että kun kynnyksessä on kerran merkki miltä kohtaa täytyy nostaa, niin miks hitossa vaurioita on puoli metriä merkistä sivussa, vahventamattomalla pystysauman osalla. Sorry, meni vähä aiheesta ohi.
-Takapuskurin taustapelti ruostuu. Paha paikka on kiville altis takalokarin taitekohta purkurin yläreunassa.
-Pohjassa takana on jotku kupit, mitkä kivet paasaa jopa puhki.
-Edessä sisälokarien ja a-pilarin väliin kertyy kilokaupalla paskaa, joka ruostuttaa vallan mainiosti.
-Lokarien kaaretkin vois kai mainita, vaikka ruostuuhan nuo joka vehkeessä.
Varsinaisia erityistä moitetta ansaitsevia ruostepaikkoja en ole tähän mennessä löytänyt. Noista em. paikoistakin suurin osa johtuu ulkoisista tekijöistä, pääasiassa kiven iskemistä.
-Takaovien etureunat alhaalta. Kivet osuu enemmän tai vähemmän riippuen mille kohtaa ovet on sattuneet asettumaan (vw laadunvalvonta huom.).
-Kuskin oven alareunassa keskellä peltiä kupruaa. Havaittu myös muissa yksilöissä, mikä lienee... pistehitsaus?
-Kynnykset runtattu sillä helvetin hallitunkilla vituiksi joka vehkeestä. Halloo, sielä takakontissa on semmonen tunkki millä auton saa ehjänä ylös! Hallitunkki täytyy laittaa syvemmälle auton alle, siellä sitä varten olevan vahvikkeen kohdalle tai jos tarvii saada pukki alle, niin nostetaan tukivarresta mahdollisimmän läheltä rengasta. Takaa nousee hyvin taka-akselin kiinnityskorvakkeesta, kunhan ei runttaa käppärin vaijeria väliin. Sitäki täytyy ihmetellä, että kun kynnyksessä on kerran merkki miltä kohtaa täytyy nostaa, niin miks hitossa vaurioita on puoli metriä merkistä sivussa, vahventamattomalla pystysauman osalla. Sorry, meni vähä aiheesta ohi.
-Takapuskurin taustapelti ruostuu. Paha paikka on kiville altis takalokarin taitekohta purkurin yläreunassa.
-Pohjassa takana on jotku kupit, mitkä kivet paasaa jopa puhki.
-Edessä sisälokarien ja a-pilarin väliin kertyy kilokaupalla paskaa, joka ruostuttaa vallan mainiosti.
-Lokarien kaaretkin vois kai mainita, vaikka ruostuuhan nuo joka vehkeessä.
Varsinaisia erityistä moitetta ansaitsevia ruostepaikkoja en ole tähän mennessä löytänyt. Noista em. paikoistakin suurin osa johtuu ulkoisista tekijöistä, pääasiassa kiven iskemistä.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
Clayman: siinä nostokohdan kohdallahan on helmassa peukalon kokoinen kuoppakin. Muistelin että ne oli jo joskus vähän rutussa ja madalluksen jälkeen se ruttu on ainoa kohta, josta hallitunkki mahtuu sinne auton alle sen nostopahkuran kohdalle.
Alkuperäinen tunkki petti joskus mk2:n alla, hyvä ettei käynyt hullusti ja onneksi naapurin avensis oli tarpeeksi kaukana.
Alkuperäinen tunkki petti joskus mk2:n alla, hyvä ettei käynyt hullusti ja onneksi naapurin avensis oli tarpeeksi kaukana.
Sitä kuoppaa mä tarkotinki tuolla merkillä
Joo, madalluksen jälkeen tuolla ei kyllä liikaa tilaa ole. Ventossakin on kyllä aika ohdasta, vaikka onkin (tietääkseni) orggis alusta. Tosin 2-litranen malli, että on vissiin vähän alempana. Ainakin näyttäs siltä, kun muihin vertaa. Mutta kyllä sinne alle juuri sopii. Ja saahan sinne renkaitten alle aina laitettua lankunpätkät, että nousee sen muutaman sentin ylemmäs.

Joo, madalluksen jälkeen tuolla ei kyllä liikaa tilaa ole. Ventossakin on kyllä aika ohdasta, vaikka onkin (tietääkseni) orggis alusta. Tosin 2-litranen malli, että on vissiin vähän alempana. Ainakin näyttäs siltä, kun muihin vertaa. Mutta kyllä sinne alle juuri sopii. Ja saahan sinne renkaitten alle aina laitettua lankunpätkät, että nousee sen muutaman sentin ylemmäs.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
Itsellä on aika järeä hallitunkki ja 40 mm madalluksella mahtuu nostamaan vain helmavahvikkeista. Harmi, että joku on jo ehtinyt ne vekit saada ruttuun aikaisemmin vääristä paikoista nostamalla. Hallitunkissani on jääkiekko pehmikkeenä, se käy sopivasti tuohon vahvikkeen ja tunkin väliin pehmikkeeksi.
Toi jääkiekko on hyvä idea. Ostin joskus Etolasta kumisia lätkiä, 5 mm paksuja ja niitä on kai n. 8 kpl, voi pistää pari päällekkäin. Kaveri käytti tunkatessa vanhaa autoa kakkosnelosta apuna. Jos oli alle metrin pätkä, niin pohja antoi periksi.
Biltemasta saa uretaanisia tyynyjä tunkin päälle, jotka on muuten pirun edullisia kun vertaa Etolan uretaanien hintoihin. Ostin joskus pari.
Biltemasta saa uretaanisia tyynyjä tunkin päälle, jotka on muuten pirun edullisia kun vertaa Etolan uretaanien hintoihin. Ostin joskus pari.
Last edited by jmr on 12.7.2006 14:27, edited 2 times in total.
Viimeksi eilen etsin variantista nostopaikkoja keskemmältä autoa, kun olin juuri noita helmoja oikomassa. Edestä pystyi nostamaan vasta kun takaa oli nostettu akselista ylös pukin päälle.
Audissa on pari koolinkia kontissa laitettavaksi etupyörien alle, jos pitää nousta kynnyksen yli, koska katalysaattorit ottavat muuten kiinni.
Tunkilla en nosta kuin äärimmäisessä hädässä.
Audissa on pari koolinkia kontissa laitettavaksi etupyörien alle, jos pitää nousta kynnyksen yli, koska katalysaattorit ottavat muuten kiinni.
Tunkilla en nosta kuin äärimmäisessä hädässä.
Jep... kesäprojektia tulossa tännekin. Pääosin kaikissa ovien kumilätkien ympäristössä maali kupruilee jo osassa ruostetta tulee jo hiukan esillekin. Takaoven alareunassa tiivisteen alla peukalonpään kokoinen alkava ruosteläntti. Toisen puolen runttuun tunkattu helma edellisen omistajan laitattama, ilmeisesti mennyt hiukan paskempaankin kuntoon kun on leikattu ~30cm siivu helmasta pohjaan päin pois ja laitettu uutta tilalle. No se ainakin vaikuttaa sille, että kestää. Toisen puolen helma on edestä mutkalla oikein huolella, pitää varmaan kysellä joltain pajalta mitä tuon suoristaminen kustantaa. Vararengaskotelossa ruostepisteitä sisäpuolella, ulkoa terve. Taka-akselin kiinnityskohdan etupuolella massan alla tyhjä kohta jonka alta tuli hiekkaa ja tietenkin ruostetta. Takaovien etureunoissa muutama pieni ruostepiste.
Lankalaikka varmaan vaan laulamaan ja jotain myrkkyä päälle ja joltain anelemaan vielä maalikerrosta.
Vaikka tilanne nyt ei aivan toivoton olekaan ja tiedossa olikin, että tämän ikäiset volkkarit kärsii merkille luokattoman huonosta laadusta ja ruostesuojauksesta (taisi olla joku säästökurssi menossa hiukan ennen 90-luvun puoliväliä) niin on tässä nyt kuitenkin merkittävästi enemmän ruostetta kuin edellisissä kakkosgolfeissa (300tkm ajettu -84 1.3 ja 225tkm ajettu -91 GTI).
Lankalaikka varmaan vaan laulamaan ja jotain myrkkyä päälle ja joltain anelemaan vielä maalikerrosta.
Vaikka tilanne nyt ei aivan toivoton olekaan ja tiedossa olikin, että tämän ikäiset volkkarit kärsii merkille luokattoman huonosta laadusta ja ruostesuojauksesta (taisi olla joku säästökurssi menossa hiukan ennen 90-luvun puoliväliä) niin on tässä nyt kuitenkin merkittävästi enemmän ruostetta kuin edellisissä kakkosgolfeissa (300tkm ajettu -84 1.3 ja 225tkm ajettu -91 GTI).
Golf GT Variant -94 2E