Anopin Poloon piti vaihtaa kesärenkaat. Auto ollut seisonnassa tammikuusta kun täti itse on ollut toipilaana selkäleikkauksen jälkeen ja kohtapuolin saa todennäköisesti luvan istua rattiin. No, olen mä sillä pari kauppareissua tehnyt parin kuukauden sisään
No joo, unohdin ottaa mukaan hallitunkin ja kunnon avaimen eikä jaksanut ajaa 100km lenkkiä niiden takia. Niinpä töihin auton omien "varusteiden" kanssa. Tietenkin se perkeleen alumiinitunkki kippasi taaksepäin juuri kun olin ottamassa eturenkasta paikoiltaan. Käsillä lokasuojasta vastaan ja emäntä hätiin heittämään uutta rengasta paikoilleen että saa Poolon pois käsistään
Hengenvaarallisia ovat, edelleen. Vaikka samanmallisella nostimella vaihdoinkin kakkosgolfiini renkaat melkein 8 vuoden ajan... tosin -84 Golfin tunkki oli jotain ihan oikeaa metallia eikä tuollaista köykämiinikuraa, eikä koskaan antanut periksi tai nöyrtynyt kun renkaanvaihtoruljanssi sattui kohdalle.
Bråman: vaikka Postimage:lla ei kokorajaa olekkaan niin ainakaan mä en jaksanu ladata noita kuvia isoina. Eli vähän voisi resoluutiota tiputella. (2M ADSL, eli Postimage luultavasti on se hidas)
Projektina täällä ollut pihatöitä, kasvimaan tekoa ja kastelua sekä vanhemman mukelon synttäreitä.
Tarttis taas saunallekkin mennä touhuaan, mutta eihän näillä keleillä sisällä....
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kyllä nuo kuvat mulle ainakin tuli 2M ADSL:llä oikein poikkeuksellisen nopeasti.
Ja mitä keliin tulee, niin nimenomaan sisällä. Tuolla paahteessa kestä kukaan olla. Vielä kun iski joku pirun flunssa, niin on nenä ja korvat ihan tukkeessa. Kurkkukivusta sentään melkein päässyt ja parissa päivässä eroon. Voisi melkein tehdä johtopäätöksen, että auton ilmastointi toimii
Kimmo H. wrote:Hengenvaarallisia ovat, edelleen. Vaikka samanmallisella nostimella vaihdoinkin kakkosgolfiini renkaat melkein 8 vuoden ajan... tosin -84 Golfin tunkki oli jotain ihan oikeaa metallia eikä tuollaista köykämiinikuraa, eikä koskaan antanut periksi tai nöyrtynyt kun renkaanvaihtoruljanssi sattui kohdalle.
Äläs ny. Mä vaihdoin omaan autoon alustasarjan alkuperäsen tunkin kans. Ja renkaan vaihdot tehny myös sen kans. Ei mahu halli tunkki oikeen alle..
Tero Tanninen wrote:Äläs ny. Mä vaihdoin omaan autoon alustasarjan alkuperäsen tunkin kans. Ja renkaan vaihdot tehny myös sen kans. Ei mahu halli tunkki oikeen alle..
Äläs ny, kyllä 2t-hallitunkki käy madalletun alle kun vaan modaa sitä
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
KimmoH: joo piti oikein kokeilla ja nyt oli vauhtia ihan eritavalla. Alkaakohan Postimagella oleen ruuhka-aikoja? Ja mitä keliin tulee niin toi 30 astetta varjossa alkaa tosiaan oleen sisätyökeli, ihan näin terveenäkin.
Sami: kumpaa pitää modata, tunkkia vai autoo Ite oon tohon matalampaan kiesiin laittanu alle kunnon hallitunkin saksitunkin avulla. Tosi kätevää ja ketterää. Tosin nyt kun vähän säädin korkeutta uusiksi niin parkkeerasin hiekalle ja kaivon hallitunkille kuopan. Onnistu se niinkin...
R**aultin tunkista merkkikorjaaja sano että älä käytä mihinkään jos ei tienpäällä tarvii vararengasta vaihtaa. Kesto on kuulemma mitoitettu pelkästään vararenkaan vaihtoon. Kyllä sillä tosin useamman kerran vuodenaikavaihdot tuli tehtyä ihan sujuvasti.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tuli tuossa puskuri käytettyä irti autosta umpioiden vaihdon seurauksena. Pitäisi alkaa olemaan katsastuskunnossa auto! Umpioissa osumaa kivistä niin toinen oli läpihalki ja toisessa pieni halkeaman alku. Samalla lisävalot siirtyivät odottamaan syksyä/talvea. Sai samalla uudet polttimot keulille. Jos tällä viikolla ehtisi ennen vapaaehtoiseen kertaukseen menoa käyttämään auton konttorilla. (300m matkaa parkkipaikalta konttorille )
G3sen putsailua, Gakkiksen purkua ja tuli siinä nyt paremmassa päivänpaisteessa katteltuu ja tarkasteltuu retro-kattotelinettä, huomasin että siinähän kasvaa jo valmiiksi jotain
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Oli ajella tälle kesää ensimmäistä kertaa nurmikko ja samalla kastella pikkuisen
Lenkitytin koirat sitä ennen.Kävin töissä.Tuli toinen spingeri hoitoon joten hommaa piisaa.
Sitten mieluisin.Tilasin tummennuksien teon tuohon golffiin.Saa nähdä minkälaista jälkeä se kaveri tekee.
Koirillekkin helpompi matkustaa kun ei aurinko niin kuumalta taivaalta porota koko ajan.
Oli nukkua koiran kanssa Ruåtsin reissun väsymys pois. Maanantai aamuna startattiin klo.05 ja perillä oltiin illalla klo.23. Autolla ajoa ja koko päivä pihalla toi tullessaan "raittiin ilman myrkytyksen".
Koira juoksi hyvin ja kisoista irtos 3.sija
Ja musiikki kuuluu.. Tuli sitten asennettua se kotelo ja johdotukset kaverin autoon, kun se sen sinne tahtoi ostaa pois..
Ei ole mukavin auto tuo uudempi Omega laitella musiikkivehkeitä. Virtajohdonkin sisälle saminen teetti töitä, saatika rca:t soittimen taakse..
Gt4 15" Jbl ja noin 55 litran refleksi puhaltelee ihan mukavasti radio novan tahtiin
Menin sitten ostamaan Silent Hunter 3:sen.
Viimeyö meni homehtunutta leipää repiessä istuen pimeässä kostealla & kylmällä metallijakkaralla peläten sonarin ääntä ja kuunnellessa liittoutuneiden miinalaivan potkureita..
Tämän päivän ja loppuviikon projektina vapaaehtoinen kertaus puolustusvoimien palveluksessa C-miehenä! "Hieman" saanut rusketusta käsivarret jo yhden päivän tuloksena ja 3 päivää saisi pomppia vielä menemään auringossa. Tänään tuli 66 puolijoukkueteltaa pystyteltyä pienessä paahteessa. http://www.kesayonmarssi.fi tapahtumana.
Nissanin downpipe muokkaus ja imuputki. On toi Kiinarosteri ihme säästöainetta kun virtaa sai 30% vähentää ettei polttanu puhki verrattuna kunnon Outokumpulaiseen.
Saunalla tuli pukuhuoneeseen vihdoin jalkalistat ja kohta paneelilistatkin valmiina.
Huomenna taas Etelä-Suomeen lomailemaan viikoksi.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tuli pulikoitua tunnin verran uimahallissa, ja vielä pitkä pyörälenkki päälle. Kyllä nyt uni maistuu. Huomenna taas Ikaalisiin päin, äitee sieltä jo soitteli että on ikävä.
Eilisen päivän rojektina oli hakea velipojalle vanteet Raumalta kun oli menny Boransa vaihtaan A4 Avantiin (koitin kyllä käännyttää varianttiin mutta en ihan onnistunut). Samalla reissulla sit putos Golfista pohjamuovit. Tänään olis sit suunnitelmis lähtee kotopuoles poikkeen ja vaihtaa Golfiin öljyt ja sit vie hakee puolat mopoon.
päivän projektina taitaa olla krapula eilisen firman virkistyspäivän jälkeen. Oli mönkijäsuunnistusta, mikä oli mielettömän hauskaa! Päälle saunomista, uimista lammessa ja syömistä + asianmukaista juomista.
Jos pääsee jaloilleen niin vielä ois uuden soittimen asennusta passattiin!
Päivän rojektina Erämessuilla käynti. Mukaan tarttui pari uistinta, Marttiinin kääntöveitsi ja haulikkoampujan liivi. Ihan kiva keikka vaikkei tullut bisseä otettuakaan.
Auton pesu ja vahaus. Glymin punaista pintaan ja näyttää että on ihan helvetisti naarmuisempi maalipinta kuin aikaisemmin Vituttaa moisen hikoilun jälkeen huomata että jälki on ihan hirveää.
Perunaa peltoon ja työautosta lisävalot pois kiviä keräämästä. Jo oli pikkuinen orkonen, mutta ei onneksi ollut pahemmin tuhonnut xenoneita eikä heijastinpintoja.. Takapuolen terassin tukirakenteiden maalaaminen toiseen kertaan, nyt siis sekin valmis..
Vauvan sängyn makkariin sovittamista, ja varaston siivousta.
Yritin myös vaihtaa Passatin keulaan mustan VW merkin, mutta näyttäisi vaativan koko maskin irrotuksen sekin
Päivän projektina oli olla vuoden 2008 hankalin asiakas Martinlaakso katsastuskonttorilla. Tein siis perus vuosikatsastuksen jonka yhteydessä muutoskatsastus alustasarjalle+renkaat+vanteet. Katsastusmiesten itku alkoi: "Eihän tätä ole madallettukaan!" "Einiin kun siinä on korotussarja!" Ei ole tuossa konttorilla yksikään katsastusmies nähnyt tai kuullut henkilöauton korotussarjoista joten olivat ihan pihalla. Itkivät kyyneleitä kun pistin alustasarjasta vielä TUV lappuset kouraan. Meni noin 30minsaa aikaa korotussarjan takia konttorilla, unohti lopuksi vielä setä laittaa renkaat ja vanteet otteeseen joten uudelleen juttusille, että saiskos renkaat ja vanteetkin vielä otteeseen. Kertaalleen itki, että pitääkö hänen kirjoittaa ruotsiksi myös tuo kertomus alustan korotuksesta. Valmista juttua kun alustan korotukselle ei ole tyyliin rastiruutuun. Höhöö. Leima tuli, ajovaloja joutuu hieman säätämään ja vaihtamaan takasumariin polttimot tms. 170e katsastuskonttorille!