Meni yhtäkkiä takalasinpyyhin jumiin ja jäi tietty keskelle lasia pystyyn. Onko kokemuksia tai vinkkejä miten sen saisi korjatuksi itse jos mahdollista?
Miten sen peräluukun saisi purettua auki, että pääsisi käsiksi itse moottoriin?
Passat Variantin takalasin pyyhin
Passat Variantin takalasin pyyhin
Passat Variant 2.8 V6 4-Motion ´02
Golf Variant 1.6 ´02
Golf Variant 1.6 ´02
Ellen väärin muista, niin paksin verhoilun "kädensijoissa" on pohjalla yksi ristipää molemmilla puolilla. Ruuvit pois ja leveällä talttapäämeisselillä varovasti kampemaan koko muovihöskää irti luukusta. Klipsejä on n. 15cm välein. Lähtee kyllä varovasti kampeamalla ja vetämällä.
Moottorin akselissa on messinkinen hammasholkki joka on saattanut pyörähtää pyöreäksi. Irrota takaraapijan akselin suojamuovi ja irrota mutteri. Muistaakseeni 13mm avain. Nyppäse koko pyyhinvarsi irti. Moottori irtoaa kun irrotat ensin johtosarjan ja pissapojan letkun. Sitten 4 mutteria auki ja moottori lähtee vetämällä irti.
Moottorin akselissa on messinkinen hammasholkki joka on saattanut pyörähtää pyöreäksi. Irrota takaraapijan akselin suojamuovi ja irrota mutteri. Muistaakseeni 13mm avain. Nyppäse koko pyyhinvarsi irti. Moottori irtoaa kun irrotat ensin johtosarjan ja pissapojan letkun. Sitten 4 mutteria auki ja moottori lähtee vetämällä irti.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Ite oon aina elvyttänyt tuon aseöljyllä tai CRC:llä-> eli ulkoa päin vain öljyä juureen ja kädellä hiukan nitkuttaa-> ja lisää taas öljyä-> näin elvyttelin omaani aina harvakseltaan viimetalveen asti -> viimetalvena vaihdoin pyyhkimen varren aero malliseksi jolloin ei oo enää juminut tuo varsi ( uudessa varressa tuo juuri on aika paljon paremmin suojassa kuralta)... Tämä korjaus siis toimii jos ei ole moottori vielä ehtinyt särkyä
Jos on moottori menny niin mulla olisi omasta myynnissä kun otin sen pois.
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/