VW Golf III farkkua ostamassa

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
AEP
Posts: 3
Joined: 3.6.2008 23:39

VW Golf III farkkua ostamassa

Post by AEP »

kertokaas näin ensimmäistä volkkaria ostavalle mitä kannattaa ottaa huomioon kun käy koe ajamassa ja tutustumassa -vm- 97 vw-golf farkku,kolmos koppaa ja 1.8i koneella. omia kokemuksia niin hyvät kun huonot. autolla ajettu noin 160tkm. mikä olisi sopiva hinta moiselle mitä tohtis maksaa

Kiitos jo etukäteen! 8)
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Katso varusteita ja yleistä kuntoa, roikkuuko ovet ja onko jämäkän tuntuinen ajaa.

Golf III Variant ruostekohdat
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.p ... ght=ruoste

VW Golf III Variant vikalista / tyyppiviat
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=870

VW Golf III Variant eri varustetasot
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=944

Taka-akselin puslat alkavat kolahtelemaan vasta 200-300 tkm ajetuissa. Etu-akselin puslien löysyyden tuntee montuissa, jos ei mene kuin kiskoilla. Takaiskarit voivat olla loppu jo 160 tkm ajetuissa. Ruiskun kumijalan hajoaminen bensakoneisissa aiheuttaa käyntihäiriöitä. Kaikki Golfit vuotaa vähän öljyä jostain päin moottoria. Tarkista kaikki sähkölaitteet. Ruostuminen lähtee usein tiivisteiden ympäriltä. Kuskin ovi alkaa roikkumaan, jos autolla ajetaan paljon pätkäajoa ja myös kuskin penkin kunnosta ja turvavyön kunnosta näkee kuinka siististi on pidetty. Fiksu valitsee yksilön, jossa on vähän tyylikkäämpi sisusta, vähän enemmän varusteita kuin perusmalleissa ja kilometrit reilusti alle 200 tkm.

Osassa malleista mittari nollautuu 300 tkm kohdalla, jolloin se alkaa alusta. Kaupunkilegenda kertoo että TOTAL -teksti häviää samalla.

Lisää luettavaa:
- http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Golf_mk3
- http://www.autowiki.fi/index.php/Volksw ... k3_Variant

Golf III on hyvä ja tukeva auto kunnossa olevana, mutta pitää muistaa että se on vain parannettu versio vanhasta Golf II:sesta, joten viatkin ovat aika pitkälle samoja. Lisäksi se on jo aika vanha malli, joten kaikenlaista kivaa ylläriäkin löytyy.
Last edited by jmr on 4.6.2008 18:37, edited 1 time in total.
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

1.8:sia on kahta mallia eli 55kw ja 66kw. Suosittelen jälkimmäistä.
Tero Tanninen
Posts: 283
Joined: 30.5.2007 19:42
Location: Salo

Post by Tero Tanninen »

Tai osta multa 2 litranen peli nettiauto id: 1748494
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Osassa malleista mittari nollautuu 300 tkm kohdalla, jolloin se alkaa alusta. Kaupunkilegenda kertoo että TOTAL -teksti häviää samalla.
TOTAL - teksti tosiaanki katoaa matkamittarista kun se pyörähtää nollille, joten puheet kaupunkilegendasta voi unohtaa.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
AEP
Posts: 3
Joined: 3.6.2008 23:39

Post by AEP »

kiitos vastauksista! autto taas vähä eteenpäin. mistä kannattelis kattella osia jos haluais jotenkin autoa hieman ehostaa ja mikä noissa mahtaa olla pulttijako. minkälaista alustasarjaa suosittelisitte jos sellaisen innostuis laittamaan. ei mikään kauheen matala ainakaan vakiona :D maanantaina pääsee autoa koe ajaan jne niin sitte tietää itekkin enemmän miltä mahdollinen ensimmäinen volkkari tuntuu!
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Pulttijako löytyi tuon kautta: http://www.autowiki.fi/index.php/VAGipedia tai oikeastaan suora linkki on http://www.autowiki.fi/index.php/Pulttijako
http://www.autowiki.fi/index.php/Luettelo_pulttijaoista

Kattele osia vaikka täältä yhteistyökumppaneilta.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Post Reply