Katso varusteita ja yleistä kuntoa, roikkuuko ovet ja onko jämäkän tuntuinen ajaa.
Golf III Variant ruostekohdat
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.p ... ght=ruoste
VW Golf III Variant vikalista / tyyppiviat
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=870
VW Golf III Variant eri varustetasot
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=944
Taka-akselin puslat alkavat kolahtelemaan vasta 200-300 tkm ajetuissa. Etu-akselin puslien löysyyden tuntee montuissa, jos ei mene kuin kiskoilla. Takaiskarit voivat olla loppu jo 160 tkm ajetuissa. Ruiskun kumijalan hajoaminen bensakoneisissa aiheuttaa käyntihäiriöitä. Kaikki Golfit vuotaa vähän öljyä jostain päin moottoria. Tarkista kaikki sähkölaitteet. Ruostuminen lähtee usein tiivisteiden ympäriltä. Kuskin ovi alkaa roikkumaan, jos autolla ajetaan paljon pätkäajoa ja myös kuskin penkin kunnosta ja turvavyön kunnosta näkee kuinka siististi on pidetty. Fiksu valitsee yksilön, jossa on vähän tyylikkäämpi sisusta, vähän enemmän varusteita kuin perusmalleissa ja kilometrit reilusti alle 200 tkm.
Osassa malleista mittari nollautuu 300 tkm kohdalla, jolloin se alkaa alusta. Kaupunkilegenda kertoo että TOTAL -teksti häviää samalla.
Lisää luettavaa:
-
http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Golf_mk3
-
http://www.autowiki.fi/index.php/Volksw ... k3_Variant
Golf III on hyvä ja tukeva auto kunnossa olevana, mutta pitää muistaa että se on vain parannettu versio vanhasta Golf II:sesta, joten viatkin ovat aika pitkälle samoja. Lisäksi se on jo aika vanha malli, joten kaikenlaista kivaa ylläriäkin löytyy.