3B passat variant mittariston kytkennät

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
expösönisti

3B passat variant mittariston kytkennät

Post by expösönisti »

Asensin vakionopeuden säätimen ja säädin pystyy ohjaamaan ulkopuolista merkkilamppua, tms kun säädin on aktiivinen.

Kysymys kuuluu, että onko tuossa passatissani mittaritaulussa normaalisti vakkarin merkkivalo, kun en moisesta löydy merkintää ainakaan noista sähkökuvista, jotka mulla on ...

Jos jollakin on tietoa tai kytkentä kaavioita "3B" Passat variant 98, niin auttakaa tietämätöntä, että mihin pinniin tuon vakkari merkkivalon ohjauksen voi kytkeä ja onko ihan vaan jännite ohjattu tuo lamppu, vai onko mitaristossa tuolle jotain "älyäkin"... ?
expösönisti

2007 Passat Variant 2.0 TFSI Sportsline

ex. 1998 Passat Variant 1.8T
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Kaikissa ei edes ole koko valoa. Ja ei siitä mitään iloakaan ole. Mulla se palaa siellä taulussa koko ajan, siis aina kun mulla on vakkari "valmiustilassa" eli käännetty ON asentoon. Sit se olis järkevämpi jos se symbooli syttyisi vasta silloin kun vakkaria oikeasti käytetään. Sillain se toimii uudemmissa vehkeissä, a3 audeissa ja golffeissakin muistaakseni. Sähkökaavioista et sitä lamppua löydä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
expösönisti

Post by expösönisti »

Pasi Häkli wrote:Kaikissa ei edes ole koko valoa. Ja ei siitä mitään iloakaan ole. Mulla se palaa siellä taulussa koko ajan, siis aina kun mulla on vakkari "valmiustilassa" eli käännetty ON asentoon. Sit se olis järkevämpi jos se symbooli syttyisi vasta silloin kun vakkaria oikeasti käytetään. Sillain se toimii uudemmissa vehkeissä, a3 audeissa ja golffeissakin muistaakseni. Sähkökaavioista et sitä lamppua löydä.
Tuolla ultimate VW puolella totesin, että kysessä on "ei orkkis" vakkari jossa on merkkivalo punaisella kun on se kytkin ON asennossa ja palaa vihreää kun vakkari on aktiivinen.

Ajattelin tuota "aktiivinen" tilan merkkivalon ohjausta hyödyntää ja johdottaa sen tuonne mittaristoon, jos olis helpolla löytynyt jostain pinni, josta ko tietoa voi viedä mittariston valolle... mikäli tuota valoa ylipäätään on ja jos sille olisi löytynyt pinni, johon tuon signaalin vois johdottaa.

Onneksi ei oo iso riesä, vaikka ei tuo valo toimikaan, pääasia, että pelais muuten, kun on nimittäin "vaikjerikaasulla toi mun pasuuna ja pitää siis kikkailla sen vakuumi puolen kanssa, että saa kaasun ojauksen pelaamaan.

Jotenkin ei vain näytä ja tunnu kovin pitkäikäiselle tuo sarjan mukana tullut "vakuumi pumppu" härveli.... :-)
expösönisti

expösönisti

Post by expösönisti »

... oli sitten mittaristo irti tuon ABS valon vuoksi, kun tarkistin liitin kytkentöjen paikallaan olon ja samalla tarkistin, ettei tuon mallin mittaristossa ole koko vakkarin valoa.

Kiitos kaikille kuitenkin mielenkiinnosta 8)
expösönisti

Post Reply