Mitä osia alustaan?
Mitä osia alustaan?
Mitä alustasarjaa suosittelisitte minulle vm.98 passat 3B variant TDi:n (etuveto). Budjetti ois mielellään alle 500e jolla näyttäis saavan KW Sport Suspension -35mm (hivenen yli budjetin) ja weitec Ultra GT -50/30 slamitilta, sekä kitupiikiltä FK-Automotiven 35/40 madaltavaa. Weitec on hyväksi havaittu ainakin edellisessä Mazdassani, mutta toi passatin sarja madaltaa mielestäni vähän turhankin paljon, voisin jopa olla madaltamatta autoani jos se vain olisi mahdollista kun haluaa hyvät ajo-ominaisuudet. FK:n hinta 339,00 € kitupiikissä houkuttelisi mutta onko ne hyvät? Tuleekohan kitupiikin tavarat kuinka nopeesti postissa? Katoin myös säädettäviä alustasarjoja, mutta en tiedä onko ne kovin hyviä kun pyöränkulmat joutuu säätämään uusiksi kun alustaa on säätänyt joka syö säädettävyyden hyödyt mielestäni lähes täysin.
Sitten tukivarret, ne jotka kolisee tällä kertaa oikealla puolella. Kannattaako tilata motonetin vahvistettu sarja 300e hintaan vai laittaa sinne jotain muuta? Onko motonetin sarjan asennuksen jälkeen ongelmat historiaa? Kokemuksia ko. sarjasta?
Mitä muista osia kannattaisi päivittää samalla olettaen että budjetti pysyy kohtuullisena kun ton etupään kuitenkin purkaa? Kallistuksen vakaaja eteen? Puslia? Ainakin iskareitten ne kumisuojat tms. varmaan joutuu ostaa samalla? onko muuta ns. pikkuosaa mitä joutuu tilaamaan ennen kun aloittaa remontin? Ajatuksella että tekis kaikki samalla pyöränkulmien säädöllä ja eupään purkamisella, en myöskään kesken remontin viitsisi joka osaa hakea erikseen kaupasta.
Sitten tukivarret, ne jotka kolisee tällä kertaa oikealla puolella. Kannattaako tilata motonetin vahvistettu sarja 300e hintaan vai laittaa sinne jotain muuta? Onko motonetin sarjan asennuksen jälkeen ongelmat historiaa? Kokemuksia ko. sarjasta?
Mitä muista osia kannattaisi päivittää samalla olettaen että budjetti pysyy kohtuullisena kun ton etupään kuitenkin purkaa? Kallistuksen vakaaja eteen? Puslia? Ainakin iskareitten ne kumisuojat tms. varmaan joutuu ostaa samalla? onko muuta ns. pikkuosaa mitä joutuu tilaamaan ennen kun aloittaa remontin? Ajatuksella että tekis kaikki samalla pyöränkulmien säädöllä ja eupään purkamisella, en myöskään kesken remontin viitsisi joka osaa hakea erikseen kaupasta.
Eikös noista löydyä juttua ihan aika paljonkin, kun selailee vain..
Joku sanoo, että rahalla saa ja hevosella pääsee.. Itse ajan Kitupiikin premium-setillä ja mielelläni.. Tukivarsia on vaihdettu malliin Motonet ja Ad-varaosaliike, mutta ei vahvistettuihin..
Joku sanoo, että rahalla saa ja hevosella pääsee.. Itse ajan Kitupiikin premium-setillä ja mielelläni.. Tukivarsia on vaihdettu malliin Motonet ja Ad-varaosaliike, mutta ei vahvistettuihin..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Kiitos vastauksesta.kotka wrote:Eikös noista löydyä juttua ihan aika paljonkin, kun selailee vain..
Joku sanoo, että rahalla saa ja hevosella pääsee.. Itse ajan Kitupiikin premium-setillä ja mielelläni.. Tukivarsia on vaihdettu malliin Motonet ja Ad-varaosaliike, mutta ei vahvistettuihin..
Alustasarjoista löysin jotain että KW variantte1 ois hyvä jne. mutta ihan siihen ei ole varaa. Tukivarsista en löytänyt tietoa kannattaako motonetin tukivarret ostaa vai ei, enkä ole löytänyt tietoa mitä muita osia kannattaisi tilata. Voi olla että olen myös huono ettimään.
Kauan kesti kitupiikillä toimitus? Onko motonetin tukivarret kestäny? Siellä ainakin myydään nyt vahvistettuja ja sellaset ostan ellei sitten jollain ole parempia ideoita tai kuule huonoista kokemuksista.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Alustasarjaa olen miettinyt kitupiikin Premiumia, tai KW Sport Suspension -35mm, joka on slamitilla tarjouksessa 459.00EUR. Kitupiikin sarja olis halvempi ja säädettävä, mutta en tiedä tarviiko sen olla säädettävä kun auraukset joutuis aina säätää kun sitä korkeutta muuttaa... Muutkin kuin Kotka voi sanoa mielipiteitä/kokemuksia noista jos on.
Mätänetin vahvistetut tukivarret pistelen kans tilaukseen jos ei kukaan tiedä että ne olisi paskat. Slamitille tulee tukivarsia vasta elokuussa ja ei ehdi odottaa niin pitkään:(
Onko kukaan vahvistetun tukivarsisarjan autoonsa laittanut joutunut enään ikinä vaihtamaan tukivarsia?
Pitäiskö jotkut iskareiden laakerit tms. vaihtaa iskareiden yläpäähän samalla tai jotain? En oikein ole perillä niiden toimivuudesta tai siitä tarviiko niitä vaihdella miten. 265tkm tolla autolla on kuitenkin jo ajettu.
Mätänetin vahvistetut tukivarret pistelen kans tilaukseen jos ei kukaan tiedä että ne olisi paskat. Slamitille tulee tukivarsia vasta elokuussa ja ei ehdi odottaa niin pitkään:(
Onko kukaan vahvistetun tukivarsisarjan autoonsa laittanut joutunut enään ikinä vaihtamaan tukivarsia?
Pitäiskö jotkut iskareiden laakerit tms. vaihtaa iskareiden yläpäähän samalla tai jotain? En oikein ole perillä niiden toimivuudesta tai siitä tarviiko niitä vaihdella miten. 265tkm tolla autolla on kuitenkin jo ajettu.
Ei ole Passatissa edessä yläpään laakereita, ei tarvitse vaihtaa.
Tsekkaappa myös Lowtecin valikoima www.kcs.fi, onkohan kerhon yhteistyö kyseisen putiikin kanssa edistynyt?
Edit: tai www.lowtec.de ei taida KCS sivuilla kaikkia vaihtoehtoja olla listattuna, saa kyllä.
Tsekkaappa myös Lowtecin valikoima www.kcs.fi, onkohan kerhon yhteistyö kyseisen putiikin kanssa edistynyt?
Edit: tai www.lowtec.de ei taida KCS sivuilla kaikkia vaihtoehtoja olla listattuna, saa kyllä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Autovarusteen kaveri sano että Motonetin tukivarsien laatu vaihtelee. Joku oli kuulemma joutunut vaihtelemaan niitä jo seuraavana talvena (tosin ei ollut varma oliko ne ollut niitä vahvistettuja)... Auttakaa nyt joku jos tiedätte mistä voisi saada vahvistettuja tukivarsia kun slamitilta on loppu.
Autovaruste tarjos myös FK:n alustasarjaa -35mm, vähän reilu 300e tais olla. Mut kyllä toi KW houkuttelee enemmän.
Autovaruste tarjos myös FK:n alustasarjaa -35mm, vähän reilu 300e tais olla. Mut kyllä toi KW houkuttelee enemmän.
Mitä olen foorumeita selaillut, niin tuo Slamitin tukivarsisetti oli ainut, jota ei oltu jonkun toimesta haukuttu täysin paskoiksi... Mitä täältä, ffp:ltä ja ultimatevw:ltä ketjuja aikanaan haeskelin, niin käyttäjäkokemukset oli kovin vaihtelevia, eikä mitenkään kovin positiivista kuvaa jäänyt oikein mistään. Tuo Slamitin setti oli ainoa josta ei löytynyt negatiivista palautetta mistään foorumilta. Silloin kyseistä settiä oli myyty 1.5 vuotta ja reilu 150 sarjaa. Tämä oli yli puoli vuotta sitten, eikä ole silmään sattunut valituksia niistä vieläkään. Luulisi että niillä olisi ajettu jo reiluja kilometrimääriä. Noissa ketjuissa tuntui olevan, että nuo meylen/mitäkaikkianiitänytolikaan tukivarret eivät kaikilla kestäneet kuin vuoden/max30tkm.
Toisilla taas oli kestäneet jo pidempään.
Itse ostin pähkäilyn jälkeen tuon Slamitin setin, eikä vielä ole mullakaan mitään moittimista. En kyllä ole kerennyt ajamaankaan vielä 20tkm enempää.
Lisättäköön nyt vielä, että en ole mitenkään muuten kytköksissä Slamitiin, kuin oikein tyytyväisenä asiakkaana
Harrin kanssa homma on pelannut loistavasti! Sieltä on tullut rompetta ostettua, kun tilaukset ja toimitukset ovat sujuneet oikein mainiosti. ja hinnoittelukin on ollut mielestäni ihan kohtuullista. 

Itse ostin pähkäilyn jälkeen tuon Slamitin setin, eikä vielä ole mullakaan mitään moittimista. En kyllä ole kerennyt ajamaankaan vielä 20tkm enempää.
Lisättäköön nyt vielä, että en ole mitenkään muuten kytköksissä Slamitiin, kuin oikein tyytyväisenä asiakkaana


Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Kiitos hyvästä vastaksesta.
Slamitilta tilasin nyt KW:n alustasarjan ja kyselin josko tukivarsia olisi mahdollista saada ennen elokuuta, mutta kun ei ole:( Ei tosin ole Slamitin vika vaan tavarantoimittajan.
Pakko siis tyytyä mätänettiin kun ei noita oikein muualtakaan tunnu löytyvän? Eli huomenna joutuu ostamaan ne mätänetistä sitten, pitää toivoa että kestäisi. Joillain on ilmeisesti kestänyt hyvinkin, riippunee varmaan siitä miltä tavarantoimittajalta erä tulee motonetille milloinkin.
Tai jos joku sattuu tietämään mistä muualta ostaisi tukivarret niin kertokaa ihmeessä ja mielellään pikaisesti.
Slamitilta tilasin nyt KW:n alustasarjan ja kyselin josko tukivarsia olisi mahdollista saada ennen elokuuta, mutta kun ei ole:( Ei tosin ole Slamitin vika vaan tavarantoimittajan.
Pakko siis tyytyä mätänettiin kun ei noita oikein muualtakaan tunnu löytyvän? Eli huomenna joutuu ostamaan ne mätänetistä sitten, pitää toivoa että kestäisi. Joillain on ilmeisesti kestänyt hyvinkin, riippunee varmaan siitä miltä tavarantoimittajalta erä tulee motonetille milloinkin.
Tai jos joku sattuu tietämään mistä muualta ostaisi tukivarret niin kertokaa ihmeessä ja mielellään pikaisesti.
Tietääkö mistä Motonetin tukivarsien valmistajan? Mulla on toi paketti tossa ja tukivarsissa on vaan jotain koodinumeroita...
Vielä pitäis saada asennettua noi ja alustasarja, mietin että tekiskö ite vai ei. Se vähän arveluttaa että jotkut tukivarsien pultit saattaa olla vähän jumissa? Eikä ole kuin perus työkalut.
Vielä pitäis saada asennettua noi ja alustasarja, mietin että tekiskö ite vai ei. Se vähän arveluttaa että jotkut tukivarsien pultit saattaa olla vähän jumissa? Eikä ole kuin perus työkalut.
-
- Posts: 38
- Joined: 7.4.2008 19:20
Voihan sitä kokeilla kuinka pitkälle pääsee omilla työkaluilla... laittaa sitten paketin takaisin kasaan ja ajaa jollekin pajalle jos rupeaa varret ahistamaan. Jos ne vaan auki saa niin kyllä sen sitten jo kasaan laittaa. 

Golf GT Variant -94 2E
Juu tukivarsien kanssa ei ehkä kannata alkaa jos ei ole hyvin kalustoa käsillä, ja tietysti uudet pultit ja mutterit joka paikkaan. Niitä joutunee katkomaan joka tapauksessa. Rälläkkä on tietysti hyvä jos ja kun mitään vanhoja ei tarvi ehjänä irrotella...
Alustasarjaan kyllä pätee sama, juuri taas todettuna ettei se 3B(+G) Passatin etupää ole niitä kaikkein helpoimpia.

Alustasarjaan kyllä pätee sama, juuri taas todettuna ettei se 3B(+G) Passatin etupää ole niitä kaikkein helpoimpia.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Aja puutteen takia varasin pajalle ajan tiistaiksi. Laittavat siellä sitten noi kaikki ja pääsee sitten sen jälkeen lähtemään autolla kiertelemään eurooppaa.Vahahyyppa wrote:Ite ainakin veisin johonki korjaamolle jossa on pelit ja pensselit
Kyselin korjaamohintoja myös Tallinnasta sähköpostitse parista paikasta kun sinne ollaan nyt menossa autolla kuitenkin. Yhdestä vastattiin että ehtivät kesälomien takia tekemään remontin vasta 6.elokuuta ja hinta 4000EEK =noin 250e. No täällä Jyvääskylässä Wakpal lupaili 170e+pyöränkulmat noin 60e naapurifirmassa.
Kiitos kaikille vastauksista. Raportoin tänne ens viikolla miltä auto tuntuu ajaa noilla hiluilla.
Aika halpaa lupaavat, saa nähdä katuvatko. Muista ottaa hinta paperille tai maksa etukäteen 
Kannattanee tilata säätö suht ylös, alaspäin on sitten mukava ottaa jos tarvii, nostamisen tarve tulee ilmi pohjakosketuksina... Ja on tylsempi hommana.
Ja tietysti reissussa ei tartte joka kuoppaa ja nyppylää jännittää, Passatti tuntuu yllättävän herkästi välillä ottavan kiinni vaikka näyttää tilaa riittävän. Ja meiän auto on sentään aika traktorisäädöissä nykyään

Kannattanee tilata säätö suht ylös, alaspäin on sitten mukava ottaa jos tarvii, nostamisen tarve tulee ilmi pohjakosketuksina... Ja on tylsempi hommana.
Ja tietysti reissussa ei tartte joka kuoppaa ja nyppylää jännittää, Passatti tuntuu yllättävän herkästi välillä ottavan kiinni vaikka näyttää tilaa riittävän. Ja meiän auto on sentään aika traktorisäädöissä nykyään

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Juurikin näin tässä kävi, enkä tajunnut ottaa paperille. Lupasivat soitella huomenna että mitä tehdään kun meni enemmän aikaa, sanoin ettei ole varaa maksaa enempää. Lisäksi raidetangon päät jäivät vaihtamatta, vanhat ovat kuulemma hyvät, kannattaako vaatia vielä ne vaihtoon samalla pyöränkulmien säädöllä vai ei? Meneekö kohta muuten taas raidetangon päät hajalle kun eivät ole "vahvistettua mallia"?AjH wrote:Aika halpaa lupaavat, saa nähdä katuvatko. Muista ottaa hinta paperille tai maksa etukäteen![]()
Niin ja toi alusta mikä laitettiin oli KW -35mm joka ei ole säädettävää mallia, koska en nähnyt sille säädölle tarvetta.
Tough!
Kaverilla kävi vähän vastaavassa tilanteessa säkä kun maksoi etukäteen säädön, oli säädettävää vartta alustassa jokunen per rengas niin ilmottivat Euromasterilla että älä tuo toiste säätöön. 60 euroa ja oliko ne 3-4 tuntia hoonanneet
Toivottavasti pääsette helposti sopuun, nihkeä tilanne tuommonen sekä sulle että myös tekevälle firmalle.
Kaverilla kävi vähän vastaavassa tilanteessa säkä kun maksoi etukäteen säädön, oli säädettävää vartta alustassa jokunen per rengas niin ilmottivat Euromasterilla että älä tuo toiste säätöön. 60 euroa ja oliko ne 3-4 tuntia hoonanneet

Toivottavasti pääsette helposti sopuun, nihkeä tilanne tuommonen sekä sulle että myös tekevälle firmalle.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Jos pelkät tukivarret vaihtaa niin periaatteessa ei tarvitse säätöä, mutta raidetangon päät vaihdettaessa tarvii ainakin. Tukivarsien kohdalla oletus on että uudet ovat just saman mittaisia kuin vanhatkin, jolloin muutosta ei tapahdu, eikä siellä säätöjäkään ole. Eli ainoa on aurauksen säätäminen kohdalleen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tekivät sillä hintaa millä lupasivat. Olivat vaihtaneet vetonivelen suojakumin vaikka ei oltu sovittu, mutta raidetangon päät jäi vaihtamatta. Huomasin että kun kääntää paljon niin auto pistää kääntäessä vähän vastaan, eli ratti saattaa joskus haluta itestään mennä oikealle muutaman sentin kun kääntää vasemmalle. Mistä moinen johtuu? Jotain asennettu väärin vai ne r-tangon päät? Ohjaustehostinhan on pitänyt sellaista vinkumista viimeiset 150tkm kun pyörät kääntää ääriasentoon, en ole antanut sen häiritä.AjH wrote:Tough!
Kaverilla kävi vähän vastaavassa tilanteessa säkä kun maksoi etukäteen säädön, oli säädettävää vartta alustassa jokunen per rengas niin ilmottivat Euromasterilla että älä tuo toiste säätöön. 60 euroa ja oliko ne 3-4 tuntia hoonanneet
Toivottavasti pääsette helposti sopuun, nihkeä tilanne tuommonen sekä sulle että myös tekevälle firmalle.
Alustaa on nyt testattu kiertämällä eurooppa, ihan hyvin toimi edellä mainittuja puutteita lukuunottamatta, vaikka ehkä joissain itäeuroopan tärinäteillä oli vähän turhan pintakova. Perä on myös mielestäni keulaa alempana vaikka takakontti on tyhjä vai onko takana renkaasta lyhyempi matka pyörän kaareen kun edestä joka saa näyttämnään perän matalammalta? Perän alempana oleminen ei ole nätin näköinen ja se v-tuttaa, ja kun ostettiin export kaljat saksasta niin silloin se vasta alhaalla oli, piti ottaa roiskeläpät takaa pois (ne nyt on turhat muutenkin) kun ne raapi maata koko ajan.
Edellä olevan syyn takia se korkeussäädettävä ei ole huonompi vaihtoehto.. Aika usein näkee keulivia autoja, joka on omasta mielestä kyllä aika ärsyttävän näköinen ilmiö.. Voisko tohon settiin lisätä edes säädettävää takapäätä jostain?
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Slamit lähetti takuu kaavakkeet. Ei ton auton pitäisi keulia, joten menee ilmeisesti takuuseen, edessä pyörän keskiöstä lokarin kaareen noin 37,5cm ja takana 36cmkotka wrote:Edellä olevan syyn takia se korkeussäädettävä ei ole huonompi vaihtoehto.. Aika usein näkee keulivia autoja, joka on omasta mielestä kyllä aika ärsyttävän näköinen ilmiö.. Voisko tohon settiin lisätä edes säädettävää takapäätä jostain?