Olen ostamassa takakonttiin kaukalomattoa, Slamitilta löyty hintaan 55€.
Ihan mielenkiinnon vuoksi aattelin kysellä tietääkö kukaan että kuin paljon matto maksaa merkkiliikkeessä?
Golf IV takakontin kaukalomaton hinta?
Joskus olen tainnut nähdä hinnan joka oli hivenen alle 80€. Viereisestä tarvikeliikkeestä sai autoformin vastaavan maton 47€. Autoform ei sitten käy karvalakkiin, eli sellaiseen jossa on paksissa n. 8cm syvennys. Pitää olla ihan tasainen kontin lattia että käy.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Mulla oli edellisessä autossa Golf IV Variant Pacific jokin tarvike kaukalo. Muistaakseni Autoform. Paikalliselta Vianorilta hain ~40-50€ hintaan ja heillä ainakin oli tarjolla kahta eri mallia, tasaisella pohjalla sekä perus syvennetyllä kontilla oleviin autoihin omansa.
VW Passat Luxline 1.9 TDI '09
-
Kannattaa soittaa sinne merkkiliikkeeseen niin saa nopeiten selville mitä matot maksaa. Tarjolla on autoformia ja Pex:iä tms. Autoformin matto on malliltaan pehmeämpi ja Pex kovempi. Lisäksi Pex:issä on liukueste keskellä. Vuonna 2004 tuo Pex on maksanut omaan autoon tasan 60€ ja autoform taisi olla pari kymppiä halvempi.
Nyt neljän vuoden käytön jälkeen tuosta Pex:istä irtoaa se liukueste koska lastenvaunuja on kärrätty takarontissa ja niiden kiskominen ees taas on irroittanut liukuesteen yhdestä reunasta josta se on alkanut leviämään. Edellisessä autossa oli autoformin matto ja kyllä silläkin pärjää.
Nyt neljän vuoden käytön jälkeen tuosta Pex:istä irtoaa se liukueste koska lastenvaunuja on kärrätty takarontissa ja niiden kiskominen ees taas on irroittanut liukuesteen yhdestä reunasta josta se on alkanut leviämään. Edellisessä autossa oli autoformin matto ja kyllä silläkin pärjää.
Täällä on Golffin peräkontissa Biilteman kumimatto, on pirun hyvä. Oli vanhassakin autossa monta vuotta eli kestää, vaikka meillä ei olekkaan kovin kuluttavaa tavaraa kuljetettu.. 

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)