Golf IV tavaratilan sähköisen avausmekanismissä ongelmia!!

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
golffari99

Golf IV tavaratilan sähköisen avausmekanismissä ongelmia!!

Post by golffari99 »

Olen avannut Golf 1.9 TDI 66kw variantin tavaratilan verhoukset lukon päältä. En ole saanut selvitettyä, miksi mikrokytkintä painettaessa lukon avausmekanismi pyörii ja ei pysähdy. Mikä pysäyttää moottorin, kun lukko on auki ja voi avata luukun. Verhoukset poissa, moottoroitu avausmekanismi kädessä ja takaluukku toimii avaimella. Joskus on tainnut tuo pissapoikaa vuotaa sinne sisään??!?

Onko kellään tietoa tästä tavaratilan lukko systeemistä.
golffari99

Post by golffari99 »

Näyttää siltä, että tyyppi vika on iskenyt tähän yksilöön.
Entisellä omistajalla on pissapoika vuotanut moottoriin: Putsattu ruosteessa, nyt toimii.
Oven lukko mekanismiin menee kolme piuhaa. Se on hapettunut ja siksi ei katkaise virran tuloa moottorille.
Katsotaan voiko osaa itse putsata ja korjata, mutta näyttää aikaa kompaktilta ratkaisulta. Uusi osa tilalle.
zamik

Re: Golf IV tavaratilan sähköisen avausmekanismissä ongelmia

Post by zamik »

golffari99 wrote:Olen avannut Golf 1.9 TDI 66kw variantin tavaratilan verhoukset lukon päältä. En ole saanut selvitettyä, miksi mikrokytkintä painettaessa lukon avausmekanismi pyörii ja ei pysähdy. Mikä pysäyttää moottorin, kun lukko on auki ja voi avata luukun. Verhoukset poissa, moottoroitu avausmekanismi kädessä ja takaluukku toimii avaimella. Joskus on tainnut tuo pissapoikaa vuotaa sinne sisään??!?

Onko kellään tietoa tästä tavaratilan lukko systeemistä.
Itsellä sama juttu, mutta ei ole ollut aikaa korjata. Nyt lomalla ja aikaa olisi. Oliko muuten tiukassa luukun verhoilu? Käytitkö jotain työkalua verhoilun avaamiseen?
Tero Häkli

Post by Tero Häkli »

ne 2 ruvvia kädenkoloista auki ja sit rykäsee niistä niin helvetisti ;)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Timeout

Golf IV Variant takaluukku jumissa täälläkin,,

Post by Timeout »

Millähän keinolla Golf IV Variant takaluukun saa auki..?

Kahvasta ei aukea ja lukkopesä on niin jumissa että avaintakaan ei reiässä pysty pyörittämään (hyvä kun edes menee lukkoon "sisälle")

Ilmeisesti samansukuisesta ongelmasta kuten edellä on kyse kun erehdyin eilen vahingossa painamaan takalasin pissapoikaa ja tänään ei lukko enää pelaa.

Saako takaverhouksen luukusta ehjänä irti sisäpuolelta kun luukku on kiinni?
VW Golf V Variant 2007
VW Passat Variant 1.9TDI 2005
Atte

Re: Golf IV Variant takaluukku jumissa täälläkin,,

Post by Atte »

Sama vika, tietääk ketään?
Timeout wrote:Millähän keinolla Golf IV Variant takaluukun saa auki..?

Kahvasta ei aukea ja lukkopesä on niin jumissa että avaintakaan ei reiässä pysty pyörittämään (hyvä kun edes menee lukkoon "sisälle")

Ilmeisesti samansukuisesta ongelmasta kuten edellä on kyse kun erehdyin eilen vahingossa painamaan takalasin pissapoikaa ja tänään ei lukko enää pelaa.

Saako takaverhouksen luukusta ehjänä irti sisäpuolelta kun luukku on kiinni?
Timeout

Post by Timeout »

Mulla kävi loppujen lopuksi niin että pari iltaa kun olin takaluukun kahvan kumia alapuolelta painellut - yhtäkkiä lukko aukesi. Tämän jälkeen verhoilun ja kahvan irroitus..

Kahvan kumi oli reunasta hiukan falskannut ja imaissut kuraa kumin sisäpuolelle ja lukon avaava mikrokytkin oli jumittunut. Putsauksen jälkeen on taas toiminut OK.

Lukkopesän sain "sulatettua" kun ensin irrotin lukkopesän ja sen jälkeen pari iltaa erilaisilla ruosteenirrotus yms. CRC-aineilla liotusta samalla avaimella rynkyttäen..

JOS luukkua ei kertakaikkiaan saa auki verhoilun irrotus onnistunee myös auton sisäpuolelta. "Käsikoloista" 2 ruuvia auki ja sen jälkeen jostain reunasta alkaa varovasti kampeamaan verhoilua irti.

Lukon avaaminen saattaisi onnistua myös jos saa lasinpyyhkimen moottorin vierestä pujotettua luukun sisään rautalangan jossa koukku päässä. Tällä koukulla vois saada nostettua tankoa mikä avaa lukon (sama tanko mikä nousee mekaanisesti avainta käännettäessä). Tätä menetelmää en itse kokeillut mutta uskoisin että noinkin homma saattaisi onnistua.
VW Golf V Variant 2007
VW Passat Variant 1.9TDI 2005
Post Reply