Päivän projekti...
Reissu Loviisaan ja takaisin... ja sen jälkeen epätoivoinen yritys saada vastamaalattu ja allelaitettu aluvanne puhtaaksi. Apukuskinpuoleinen jarrusylinteri ruuttasi mehut rummun sisään ja reilun puoleinen vauhti linkosi sopivan määrän jarrunestettä pitkin vannetta. Olisi pysynyt edes sisäpuolella mutta kun on valunut jokaisesta puolanvälistä ulkokehälle niin nythän se on hyvännäköinen. Pesu tuli liian myöhään.
Ei muuta kuin sylinterien ja kenkien vaihtoon, onko kokemusta noista motonetin valurautaisista jotka kuulemma sopii suoraan tuon orkkiksen tilalle vai otanko suosiolla sen kalliimman "VAG-alumiinimallin"?
Ei muuta kuin sylinterien ja kenkien vaihtoon, onko kokemusta noista motonetin valurautaisista jotka kuulemma sopii suoraan tuon orkkiksen tilalle vai otanko suosiolla sen kalliimman "VAG-alumiinimallin"?
Golf GT Variant -94 2E
Jees, kukkapenkkiin tuli haettua täytemultaa pari kuutiota jarruttomalla kärryllä. Lainasin kärryn naapurilta ja ajaessa ihmettelin, että pistääpä koville jarruttelut ja kiihdytykset. Pihassa sitten tajusin vasta, että eihän kärryssä olekaan jarruja. Onneksi selvittiin kotiin lyhyt matka. Painaa tuo kostea multa jonkin verran. Samalla asennettiin suihkulähde ja kukkapenkin valojen suunnittelua. Kai tuo auto pitäisi edes loman aikana vahata myyntiä varten, jos tässä ehtii. Tekemistä siis riittää ja lastenvahtiminen vie hermot täysin lomalla, joten pitää olustella näin iltaisin.
Ei oo kalliit marmoritiskilläkään, muistaakseni 25€/kpl. (sylinterit siis)Kimmo H. wrote: Ei muuta kuin sylinterien ja kenkien vaihtoon, onko kokemusta noista motonetin valurautaisista jotka kuulemma sopii suoraan tuon orkkiksen tilalle vai otanko suosiolla sen kalliimman "VAG-alumiinimallin"?
VAG:illa saa ja rahalla pääsee!
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Ahvenistolle ajamaan omaa ratapäivää klo 14-18..Hyvää keliä ainakin luvattu, mutta en silti uskaltaudu sinne pyörällä, pakko tyytyä laiskaan takavetoiseen. 

Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Vikatikki lähteä muumeja katselemaan viikonloppuna
Mentiin sinne tiistaina aamupäivällä ja oli ihan täyttä silloinkin. Pitää varmaan tehdä vielä toinen reissu loppukesästä. Aika tylsä paikkahan se, mutta lapsi saa ainakin kivat sävärit niistä "oikeista" muumeista.

Mentiin sinne tiistaina aamupäivällä ja oli ihan täyttä silloinkin. Pitää varmaan tehdä vielä toinen reissu loppukesästä. Aika tylsä paikkahan se, mutta lapsi saa ainakin kivat sävärit niistä "oikeista" muumeista.
Golf GT Variant -94 2E
Samaa mieltä tuosta Muumimaailmasta.. Torstainakin (viikko sitten) oli ihan täynnä, että ei viikonloppuna sinne.
Aika rahastuspaikka muutenkin, mutta sitähän riittää.. Tai sitten lomarahat jo menivät samoin tien..
Aika rahastuspaikka muutenkin, mutta sitähän riittää.. Tai sitten lomarahat jo menivät samoin tien..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
On kyllä aika järjettömän hintainen paikka, kai sinne joskus pitäisi yrittää mennä mutta ei ruuhkaisuus kyllä houkuttele yhtään...
Päivän projektina lapioida maata, lämmintä pitelee ainakin töitä tehdessä
Päivän projektina lapioida maata, lämmintä pitelee ainakin töitä tehdessä

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Piti vaihtaa ne jarrusylinterit noihin takarumpuihin... no loppui sitten aika kesken tältä päivää kun piti tapella niiden kenkien alakiinnitysten kanssa. Onko tosiaan niin, että ne on alapäästään kiinni niillä kahdella jarrukilven läpi menevällä pultilla? Niitä muttereita sieltä kilven takaa ei kyllä avaa vanha Reinokaan, on mukavan pyöreiksi hapettuneet ja sijoitettu vielä kivasti iskarin alakiinnikkeen taakse pieneen koloon niin ei saa lukkopihdeilläkään oikein väännettyä. :/ Ehdotuksia?
Golf GT Variant -94 2E
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
No miten pirussa ne ei hievahdakaan vaikka otin molemmista sen pidikejousen ja -tapin irti, se alimmainen palautusjousi kun sinkoaa takuuvarmasti silmille jos sitä yrittää tuosta kammeta irti ilman että noita kenkiä saa lähennettyä kohti toisiaan. Hiukan hakusessa tuo installaatio muutenkin, kun on ihan täynnä sellaistan jarruneste/pöly/ruoste/paska -jänkkiä, niin ihan kaikkia detaljeja ei sen alta havaita 

Golf GT Variant -94 2E
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
No onhan sitä voimaaTero Paalanen wrote:Otat vaa kunnon pihdeillä kiinni siitä jousesta ja otat sen pois paikaltaan.
Se jousi on suht jäykkä mut voimalla siitä on ennenki selvitty.
Ja jos ei voimaa ole riittävästi saatavilla ni hommaa jostakin jarrujousityökalu.


Näillä eväillä mennään, eiköhän tuo irti lähde. Pitää laittaa samoilla jousilla kasaan kun en tajunnut sitä asennussarjaa ostaa, no, noinkohan noilla parilla jousella kovin suurta merkitystä tässä hädässä on kun vaikuttavat kuitenkin suhteellisen jämäköiltä.
Golf GT Variant -94 2E
No lähtihän ne... kengät nimittäin. Sylinterit sitten taas ei lähdekään. Mikä älynväläys on käyttää 6-kolopultteja paikoissa missä ne takuuvarmasti ruostuu? Pyöreäksihän ne meni molemmilta puolilta, itsellä ei ole sellaisia vehkeitä että niitä saisi porattuakaan pois, yritin sähköporalla mutta kun on liian pitkä ja teräkin on parhaat päivänsä nähnyt.Kimmo H. wrote: Näillä eväillä mennään, eiköhän tuo irti lähde.
Tarvii varmaan lyödä paketti kasaan ja ajaa nöyränä pajalle

Golf GT Variant -94 2E
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Pitää huomenissa hakea vastakierteitä ja uusia metalliteriä. En kyllä huomannut noissa sylintereissä mitään koloa ulkopuolella, mutta pitää vielä huomenissa katsoa. Tapellaan nyt vielä hetki
Ja juu, uudet sylinterit on tulossa, kun toisen puolen sylinteri vuotaa -> vanne pilalle.
Kyllähän ne uudet sitten jo paikoilleen menee kunhan vaan saisi vanhat pois alta.

Kyllähän ne uudet sitten jo paikoilleen menee kunhan vaan saisi vanhat pois alta.
Golf GT Variant -94 2E
Edelleen veneen entisöintiä..
Hiontaa hionnan päälle..tässä menee motivaatio laittaa tuota pirssiä ja vasta 4pv tullu veneen kimpussa oltua..melkeinpä yötä päivää
No päätin tehdä pohjatyöt kunnolla niin kehtaa soudella.Sukulaiselta ostettu jokivene ei sitten ollutkaan niin huippu kuin piti
Vieläpä käypään markkina hintaan möi venneen meitsille..



No päätin tehdä pohjatyöt kunnolla niin kehtaa soudella.Sukulaiselta ostettu jokivene ei sitten ollutkaan niin huippu kuin piti




- Volkkaristi,kaiken testaamisen jälkeenkin-
Wolskwagen Passat 1.9Tdi 96kw Powerdiesel -02
Wolskwagen Passat 1.9Tdi 96kw Powerdiesel -02
^^ Entinen sukulainen
Eiku.
Jumangravitaatio että on paikat väsy, koko päivän kaivanu lapiolla maata pois ja sitten vielä kolme peräkärriä siirrettiin just kaivettuun kuoppaan. Ja puoli kuoppaa vasta täyttyi

Jumangravitaatio että on paikat väsy, koko päivän kaivanu lapiolla maata pois ja sitten vielä kolme peräkärriä siirrettiin just kaivettuun kuoppaan. Ja puoli kuoppaa vasta täyttyi

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Illan projektina tappaa kengurukaljaa ja kerätä voimia huomista vastakierretappi/poranterä -rulettia varten 
Otin sentään aikani kuluksi sen rummun toiseltakin puolelta auki. Ei lähtenyt sitä kiilaa painamalla, mutta jotenkin sain sen ruuvarin pysymään toisessa jarrukengässä niin että sain siitä kammettua sitä juuri sen verran löysemmälle että sain rummun liikahtamaan.

Otin sentään aikani kuluksi sen rummun toiseltakin puolelta auki. Ei lähtenyt sitä kiilaa painamalla, mutta jotenkin sain sen ruuvarin pysymään toisessa jarrukengässä niin että sain siitä kammettua sitä juuri sen verran löysemmälle että sain rummun liikahtamaan.
Golf GT Variant -94 2E
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tässä on nyt kierrelty kaikenmaailman markkinoita. Käytiin Reposaaren loma-asuntomarkkinoilla, Vaasan asuntomarkkinoilla ja Kristiinan markkinoilla. Markkinoiden saldona mieletön sisustusvimma ja euroja palaa...
Oli muuten osa niistä vaasan asunnoista sitten semmosia luksuspesiä että huhhuh... kenellä semmosiin on varaa edes.

Oli muuten osa niistä vaasan asunnoista sitten semmosia luksuspesiä että huhhuh... kenellä semmosiin on varaa edes.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Lukkopihdeillä lähtee, voin kokemuksesta kertoa... rost-off voi kanssa vähän helpottaa?Kimmo H. wrote:Mikä älynväläys on käyttää 6-kolopultteja paikoissa missä ne takuuvarmasti ruostuu? Pyöreäksihän ne meni molemmilta puolilta, itsellä ei ole sellaisia vehkeitä että niitä saisi porattuakaan pois, yritin sähköporalla mutta kun on liian pitkä ja teräkin on parhaat päivänsä nähnyt.Kimmo H. wrote: Näillä eväillä mennään, eiköhän tuo irti lähde.
Tarvii varmaan lyödä paketti kasaan ja ajaa nöyränä pajalle
VAG:illa saa ja rahalla pääsee!
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
sulla ollu sama projekti kuin mulla... oon maalannu ypöyksin rintamamiestalon ulkoa ja viimein eilen sain sen homman valmiiksi.. hommaa helpotti aika lailla sellanen (vuokrattu) henkilönostin, jonka ulottuvuus 15metriä, sai harjakorkeudeltaan 8metriä korkean talon maalattua tosi kätevästi. telineiden rakentelu ois vienyt aikaa, tuon kun parkkeeras seinän keskikohdalle ja ei kun sutimaan..Kupari wrote:Harjoittelin tuossa talon maalausta. Sisäänkäynnin seinät sain maalattua.
Ei saanut lukkopihtejä pitämään vaikka oli "riittävän" kireällä. Würthia tuli kyllä suihkittuakin... silti lähti vaan sylinteriin poraamalla, olikin aika hakemista kun sitä kohtaa ei ollut noihin mitenkään merkattu. Vaakaan, pystyyn ja vinoon vaan reikää sinne suuntaan ja vasaralla vauhtia niin kyllä ne molemmat loppujenlopuksi tippui.waltt wrote: Lukkopihdeillä lähtee, voin kokemuksesta kertoa... rost-off voi kanssa vähän helpottaa?
Kasaamisen saikin ottaa jo ihan loman kannalta.
Golf GT Variant -94 2E
True true.Kimmo H. wrote:Jonkun pikkukaivurin vuokraamalla olisit jo "perillä". Tosin hyvästä hyötyliikunnasta olisi jäänyt vaille.
Nyt alkaa jo kaivanto olla täynnä taas, vielä pitäisi huomattavasti pienempi kuoppa kaivaa edellisen reunaan ja keksiä täytemaata, edellinen murskekasa loppui vähän kesken.
Ja joutomaata tuli jo jokunen kärry vietyä kuopan täytteeksi, todellista kierrätystä.
Vähän portaitakin tuli suunniteltua ja kyllä siinä puuta menee että saa tehtyä

Mutta hyötyliikunta on ollut poikaa nimittäin on aika hyvä fiilis ollut näinä parina päivänä kun on oikein kunnolla voimaillut. Ei ihmistä ole kyllä näyttöpäätteen ääreen luotu.
Kuva kaivuuprojektista, kyllähän siellä "pikkukaivurikin" (itseasiassa kaksi) oli mukana, eikä edes vuokralla


Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tuli noudettua Slamitista uudet alatukivarret sekä kunnolliset kromiset peilinkuoret (sai heittää ne liimattavat huitsin helv..tiin).
Peilinkuoret tuli jo asennettua ja huomenna alatukivarret sekä uudet jarrupalat alle, niin on sit hyvä perjantaina lähteä ajelemaan ympäri Suomea loman alkaessa
Peilinkuoret tuli jo asennettua ja huomenna alatukivarret sekä uudet jarrupalat alle, niin on sit hyvä perjantaina lähteä ajelemaan ympäri Suomea loman alkaessa

Passat Variant 3C 2.0 TDI DSG Highline '09
& Suzuki SV650 '04 ja Volvo C70 T5 Convertible '02
& Suzuki SV650 '04 ja Volvo C70 T5 Convertible '02
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact: