Koneen kasaaminen on suht helppoa, kunhan eka vähän tutustuu ja kasailee muutamiaKimmo H. wrote:Jos ei halua/osaa kasata itse komponenteista, eikä halua kaveriakaan moiseen nakittaa?
Itse kyllä tökin niitä piirejä ja johtoja paikoilleen ihan melkein silkasta ilosta.
Itse aiheeseen. Nyt on koko kesän hurissut kone toinen kylki avattuna kun lämmöt nousee aina välillä sen verran, että AMD:n vakiocooleri päättää ruveta viilentämään itse itseään ja se ääni on ilman tuota kylkeä sellainen että toisessa huoneessa puhuvan ihmisen äänestä ei kyllä enää saa mitään selvää jos koneella istuu. Jos pistää kyljen kiinni, niin sitten se pyörii korotetulla nopeudella koko ajan. Tuo 8800GTS on sen verran iso että lämmittää ja blokkaa ilmankiertoa juuri sopivasti. Kunhan vaan saisi hiukan leikkirahaa jostain niin olisi tarkoitus laittaa koteloksi Antecin P182, poweriksi joku sopiva Neo-HE tai edes joku muu modulaarinen hiljainen ja laadukas virtalähde ja prosessorituulettimeksi vielä Zalman CNPS9700 NT.
Tuo prosessorituuletin melkein ajaa sellaiseen pakkoratkaisuun, että hommaa samalla hiukan parempipotkuisen prosessorin nykyisen 4200+ X2:n tilalle.
Kyllä tuo sirinä on tuttua, itselläni emona asus p5k-pro ja nexuksen virtalähde piti sirinää kun liikutteli hiirtä esim työpöydällä (hiiri G5)RKoo wrote:Mä pistin uuden emolevyn eilen, ja ilmestyi mielenkiintoinen ongelma...
Kun liikutan hiirtä(logitechin langaton laser G7) prossu pitää sirinää? Kuulostaa uskomattomalta mutta näin on.
Onko kellään kokomusta vastaavasta?
Ei ole tullut huomattua. Tai sitten se vaan hukkuu noiden kaikkien tuulettimien hurinan alle.Matsoni wrote:Tuo 8800 gts pitää vaan sähköistä sirinää rasituksessa, onko sulla vastaavaa?
Onko siinä jotain vikaa. Hyvin se on vertailuissa pärjännyt, mitä nyt olen "uusimpia" selaillut. Siis nimenomaan juuri tuo NT-versio.AjH wrote:Heivaa ny ekana toi Zalman suunnitelmista...
Eikun olen jo parista paikallisesta putiikista katsonut kataloogihintoja muutamille osille, toisesta paikasta saa varmasti hinnasta jotain pois ja toisessa paikassa kaveri on varastovastaavana, eli todennäköisesti sielläkin hinta vielä hiukan neuvoteltavissa.AjH wrote:Tyyris? No kai sitten![]()
Äkkiseltään katsottuna prossut on kyllä hyvissä hinnoissa, onkohan jäänyt hinnat päivittämättä kotisivuille?Kimmo H. wrote:Eikun olen jo parista paikallisesta putiikista katsonut kataloogihintoja muutamille osille, toisesta paikasta saa varmasti hinnasta jotain pois ja toisessa paikassa kaveri on varastovastaavana, eli todennäköisesti sielläkin hinta vielä hiukan neuvoteltavissa.AjH wrote:Tyyris? No kai sitten![]()
Mutta:
Zalman 54,90€
Coolilla 62,90€
430W Neo-HE 63€
Coolilla 69,90€
P182 116,90€
Coolilla 129,90€
Tulee tuossa nyt sitten hintaeroa kolmelle komponentille lähetyskuluineen jo lähemmäs 40 euroa, ilman mitään suhdealennuksia. Ei sillä, kyllä mainostaa saa ja kai tuolta nyt jotain halvemmallakin saa
Ei ole moista passiivia, tuuletinta tarvii.jmr wrote:Onko vinkkejä hyvästä passiivijäähystä Intel dual corelle ja P180B -koteloon pitäisi sen mahtua?
Pitääpä kaivaa tuollainen jostain puodista esiin... onkohan Coolputerilla?Onko joku syy miksi HDT-S1284 ei ole listalla? Pitäisi vielä vähän parempi olla kuin 1283...
http://www.jimmspc.fi/tuote/NH-C12PKimmo H. wrote:Voi perse... prossucooleria en ole saanut vieläkään hommatuksi kun jään vaan lukemaan vertailuja ja pohtimaan mihin päätyy.
Nyt on saatu rajattua se Zalmanni jo pois ja keskenään kisaavat enää oikeastaan:
Xigmatek HDT-S1283
Noctua NH-U12P
Scythe Mugen
Vaan minkä noista sitten ottaisi. Testien mukaan melutaso ja lämmöt on tuolla Xigmalla lähes identtiset kuin Noctualla, hinnassa eroa 20€. Mugen sitten taas voi olla jopa liian iso, ettei mahdu emolevylle.
Tuttujuttu, kilpakumppani ajan takaa. Vähän ajoi kilpailu ja erityisesti Jimm's ton putiikin yli, mutta edelleen kitkuttelee enempi vähempi vahvasti.Kemizti wrote:Kas kun en tätä keskustelua oo aiemmin huomannut.. onkos sellanen putiikki kun www.only4pro.com tuttu? sieltä joskus pöytäkoneaikaan ite tilailin kaikki jäähdytys kilkkeet, erikoisemmat muistit yms.. valikoimaa vähintäänkin riittävästi..
Kyllä sen pitäisi ainaki vähän kiepuu, jos on uusi niin takuuseen vaan.Kimmo H. wrote:Kuuluuko Antecin Neo HE 430:n tuuletin muka olla pyörimättä? Tuollaisen heitin tänään koneeseen, muuten toimii moitteetta, mutta tuuletin ei tosiaan ole toistaiseksi liikahtanut. Ei tuon käsittääkseni kuuluisi mikään semi-passiivinenkaan olla
Oletan että nyt puhutaan perusmuistista eli DDR2:sta... kyllähän tuota saa esim. A-Data 2GT DDR2 800MHz maksaa 36 euroa Jimmssillä.JannePee wrote:Lisämuistia ajattelin pahimpaan hätään, mutta totesin turhan kalliiksi.(50e 2gt lisämuistista)
Ongelma onkin juuri siinä, että muisti on DDR, ja siksi niin kallista. Mieluummin siirtyy uudempaan emoon joka ymmärtää noita halvempia ja uudempia muisteja. DDR2 kun saa 30e 2gtKimmo H. wrote:Oletan että nyt puhutaan perusmuistista eli DDR2:sta... kyllähän tuota saa esim. A-Data 2GT DDR2 800MHz maksaa 36 euroa Jimmssillä.JannePee wrote:Lisämuistia ajattelin pahimpaan hätään, mutta totesin turhan kalliiksi.(50e 2gt lisämuistista)
Näytönohjaimena tulee olemaan joko integroitu tai sitten Gf 6600gt, mieluiten melkein integroitu niin saisi tuon nykyisen emo+prossu+näytönohjain kombinaation siirrettyä kokonaan toiseen koneeseen. Pitää kuulostella hieman tuota uutta AMD:n 790gx ratkaisuakin. Jos sitten joskus haluaa pirteämpää näytönohjainta niin ostaa sit sellaisen, nyt lähitulevaisuudessa en näe käyttöä hyper 3d näytönohjaimelle, pelit pelataan PS3:lla.Matsoni wrote:No Vista 64 home premium kehiin, täällä käytetty vuoden verran ja hyvin on pelannu. Muistia heität siihen sen 4 tai 8, sitte joku Intelin quad prossuista ja Asuksen P5Q emoista. Näyttikseks vaik atin HD 4850 tai joku muu sopiva.