12v pistokkeen veto takaluukkuun
12v pistokkeen veto takaluukkuun
Eli siis onko kukaan tehnyt ko. operaatiota neloskoppaseen varianttigolffiin? Jos on niin mistä ottaa sähköt ja mitä kautta ootte vetänyt ja mistä matsut siihen?
Tarvii varmaan sellainen väkästellä kun on näin lämmin kesäkin ;0)
Tarvii varmaan sellainen väkästellä kun on näin lämmin kesäkin ;0)
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...
Passat variant -13 tsi dsg
Passat variant -13 tsi dsg
Kolmoskoppaseen olen juuri väkästelemässä kyseistä härpäkettä...
Ite vedin kuskinpuolelta jalkalistan alta sähköt takaluukkuun, jossa taattua clas ohlsson laatua upotettava rasia...
(Johto edessä tällähetkellä rullalla sulakerasiassa odottamassa läpivientiä).
Takaosan kyskös on tehty, mutta upotus on vielä tekemättä, kun mietin tuota peräpään rätin uusimista (levyä tilalle). On nuo kiskot ja rätti vähän kärsineet... Ja sit pitäis vielä keksiä mistä tuon etupään veis akulle...
Tarkoituksena olis pistää aluksi ainakin johto suoraan akun ruuviin liittimellä ja toinen maihin runkoon, mutta se on vielä vähän mietinnässä...
Ite vedin kuskinpuolelta jalkalistan alta sähköt takaluukkuun, jossa taattua clas ohlsson laatua upotettava rasia...
(Johto edessä tällähetkellä rullalla sulakerasiassa odottamassa läpivientiä).
Takaosan kyskös on tehty, mutta upotus on vielä tekemättä, kun mietin tuota peräpään rätin uusimista (levyä tilalle). On nuo kiskot ja rätti vähän kärsineet... Ja sit pitäis vielä keksiä mistä tuon etupään veis akulle...
Tarkoituksena olis pistää aluksi ainakin johto suoraan akun ruuviin liittimellä ja toinen maihin runkoon, mutta se on vielä vähän mietinnässä...
~Ennemmin yks ruuvi liian löysällä,
ku kymmenen kireellä~
~1.8T Passat Variant vm. 04~
ku kymmenen kireellä~
~1.8T Passat Variant vm. 04~
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Jouni wrote:Sielä voi olla jo valmiina johdot ja liitin. Itsellä tuo pistoke oli vakiona, mutta takapoksin valoa ei ja sille on johto liittimineen valmiina.
MIstä kannattaa etsiä johtoja/liittimiä tarkalleen? Ja ne on siis jo liitetty toisesta päästä sulakkeelle tai johonkin muuhun virtalähteeseen???
Löytyykö läpällisiä upotettavia pistokkeita laakkoselta tai jostain muualta ja mihin hintaan palttiarallaa?
Itselläni on ihan karvalakki versio et ihme jos löytyy!
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...
Passat variant -13 tsi dsg
Passat variant -13 tsi dsg
Itse ostin ihan marmoritiskiltä alkuperäisen liittimen mutta nyt en hintaa muista..
Liitin löytyi ainakin omasta autosta kuskinpuolelta.
Sitten ei tarvinnut kuin tehdä reikä sopivaan kohtaan. Pistokkeessa on mutteri millä sen saa kiinnitettyä verhoiluun.
E:mulla ei ole edes sähköikkunoita mutta 12V liitin kyllä oli verhoilun alla.
Eli kyllä se tuntuu karvalakeistakin löytyvän
Liitin löytyi ainakin omasta autosta kuskinpuolelta.
Sitten ei tarvinnut kuin tehdä reikä sopivaan kohtaan. Pistokkeessa on mutteri millä sen saa kiinnitettyä verhoiluun.
E:mulla ei ole edes sähköikkunoita mutta 12V liitin kyllä oli verhoilun alla.
Eli kyllä se tuntuu karvalakeistakin löytyvän

Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
Golf VI variant 1.4 TSI -10
no, nytpä näyttää olevan kahta tietoa jo...
Eli täällä on sanottu että johdot on takaapäin katsottuna vasemmalla ja liikkeen varaosamyyjä sanoo että oikealla puolella. Olisko joku joka tietää varmaksi tai miten sais kivasti purettua et vois kurkata?!?
Eli täällä on sanottu että johdot on takaapäin katsottuna vasemmalla ja liikkeen varaosamyyjä sanoo että oikealla puolella. Olisko joku joka tietää varmaksi tai miten sais kivasti purettua et vois kurkata?!?
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...
Passat variant -13 tsi dsg
Passat variant -13 tsi dsg
Käy kattoo laakkosen liikkeessä olevasta autosta missä on pistoke valmiina, niin luulis löytyvän oikea ja omin silmin sitten havaittu tieto.
Mutta itse olen ottanut "tupakan sytyttimen" virran vahvistimille tulevasta johdosta jakoblogin kautta. Tähän laitoin vielä varmuudeksi pienemmän sulakkeen väliin, niin johan kestää kaljat kylmänä. Maadoitus on samaan pisteeseen kuin vahvistimetkin ja tupakansytytin taitaa olla mallia robinhood.
Mutta itse olen ottanut "tupakan sytyttimen" virran vahvistimille tulevasta johdosta jakoblogin kautta. Tähän laitoin vielä varmuudeksi pienemmän sulakkeen väliin, niin johan kestää kaljat kylmänä. Maadoitus on samaan pisteeseen kuin vahvistimetkin ja tupakansytytin taitaa olla mallia robinhood.
Itse en kyllä lähtisi rosvoliitoksilla ottamaan virtaa, että mieluummin vain uudet johdotukset akulta lisälaitteille. Toinen on sitten tuo neloskorin tyyli, että piuhat valmiina, mutta liitos puuttuu.Tero Paalanen wrote:^^Kolmos koppasessa on sulaketaulu takana muistaakseni kaksi (yksi ainakin on) liitintä mihin tulee jatkuva virta.
Et sä kumminkaa meinaa sieltä pistokkeesta mitään valtavia virta määriä ottaa joten sulaketaulun takaa voi virrat ottaa ihan hyvin.
Itte otin sieltä hälyttimelle virrat.
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Itse olin saman ongelman edessä jonka takia piti purkaa koko takapää..
Eli niissä missä pistoke on vakiona niin se on usein oikealla?? Mutta kun pistoke puuttuu niin liitin löytyy vasemmalta..
Ensiksi menin siis purkamaan oikean puolen ja siellä se ei ollut sen jälkeen kurkistin vasemmalle puolelle niin heti löytyi
E:Tämä pistokkeen sijainti on siis varma tieto ainakin omassa -01 variantissa
Eli niissä missä pistoke on vakiona niin se on usein oikealla?? Mutta kun pistoke puuttuu niin liitin löytyy vasemmalta..
Ensiksi menin siis purkamaan oikean puolen ja siellä se ei ollut sen jälkeen kurkistin vasemmalle puolelle niin heti löytyi
E:Tämä pistokkeen sijainti on siis varma tieto ainakin omassa -01 variantissa
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
Golf VI variant 1.4 TSI -10
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Oonkos mä sitte muka ottanu virran jollain rosvoliitoksella???Itse en kyllä lähtisi rosvoliitoksilla ottamaan virtaa, että mieluummin vain uudet johdotukset akulta lisälaitteille. Toinen on sitten tuo neloskorin tyyli, että piuhat valmiina, mutta liitos puuttuu.
Sulaketaulun takana on tyhjiä liittimiä päävirtakaapelin liittimen vieressä.
No et ole jos siellä on kerta on valmiita paikkoja vapaana. Mutta tämä olikin vain oma mielipiteeni ja en edelleenkään suosittele tuota tapaa. Vaan varmempi olisi tehdä takakontin virran ulosotolle omat johdotukset akulta asti.Tero Paalanen wrote:Oonkos mä sitte muka ottanu virran jollain rosvoliitoksella???
Sulaketaulun takana on tyhjiä liittimiä päävirtakaapelin liittimen vieressä.

Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Noh anteeksi jos nyt ei mielipiteeni miellytä.
Mutta olen uusi tällä foorumilla ja en tiedä ihmisten asennustaidoista / koulutuksesta, joten tämä vain oli oma suositukseni.
Mutta jos on varma mistä se virta tulee ja sen siitä helposti saa otettua ylimääräisille jutuille niin tottakai se kannattaa siitä ottaa.
Lähinnä vaan tulee mieleen tälläiset "karvaperse" liitokset joiden seurauksen kuuluu *pufff* jostain ja puolet auton sähköistä pimeänä tai parhaimmassa (pahimmassa) tapauksessa koko auto palaa-> ja vak.yhtiön täti tuumaa "voi voi, kikkeliskokkelis mitäs virittelit".
Mutta olen uusi tällä foorumilla ja en tiedä ihmisten asennustaidoista / koulutuksesta, joten tämä vain oli oma suositukseni.
Mutta jos on varma mistä se virta tulee ja sen siitä helposti saa otettua ylimääräisille jutuille niin tottakai se kannattaa siitä ottaa.
Lähinnä vaan tulee mieleen tälläiset "karvaperse" liitokset joiden seurauksen kuuluu *pufff* jostain ja puolet auton sähköistä pimeänä tai parhaimmassa (pahimmassa) tapauksessa koko auto palaa-> ja vak.yhtiön täti tuumaa "voi voi, kikkeliskokkelis mitäs virittelit".
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Vanha aihe, mutta mielestäni varsin ajankohtainen näin kesäkuumilla mökkikeleillä!
Itse tässä juuri kaivoin omasta Golf IV Variantista ( Pacific vm. 2005) tavaratilan pistokkeen kaapelit esille ja tosiaan vasemman puolen paneelin altahan ne löytyivät. Näyttivät olevan myös valmiiksi kytketty sulakerasian päässä, kun mittailin. Kaapeleiden päässä on valmis liitin, johon sopivan pistorasian saa marmoritiskiltä. Joku oli onnistunut ilmeisesti saamaan jonkinlaisen mutterilla kiinnitettävän version, minulle Tampereen Laakkonen löysi pelkän rungon ilman mitään muttereita/kierteitä, eikä edes kantta. Hintaa tuolla oli 10 euroa. Itse kiinnitin tuon ihan liimaamalla, katsotaan pysyykö. Ja tuon liittimen ansiosta edes akkua ei tarvitse irroittaa operaation ajaksi.
Sattuisiko joku tietämään, mistä saisi tuollaiseen pistorasiaan jonkun fiksun näköisen kannen?
Itse tässä juuri kaivoin omasta Golf IV Variantista ( Pacific vm. 2005) tavaratilan pistokkeen kaapelit esille ja tosiaan vasemman puolen paneelin altahan ne löytyivät. Näyttivät olevan myös valmiiksi kytketty sulakerasian päässä, kun mittailin. Kaapeleiden päässä on valmis liitin, johon sopivan pistorasian saa marmoritiskiltä. Joku oli onnistunut ilmeisesti saamaan jonkinlaisen mutterilla kiinnitettävän version, minulle Tampereen Laakkonen löysi pelkän rungon ilman mitään muttereita/kierteitä, eikä edes kantta. Hintaa tuolla oli 10 euroa. Itse kiinnitin tuon ihan liimaamalla, katsotaan pysyykö. Ja tuon liittimen ansiosta edes akkua ei tarvitse irroittaa operaation ajaksi.

Sattuisiko joku tietämään, mistä saisi tuollaiseen pistorasiaan jonkun fiksun näköisen kannen?
Mietinkin, että tuo minun saamani ei kyllä varmaankaan ole sama kuin mitä vakiona laittavat. Joka tapauksessa tuo on nyt jo kiinni paneelissa, joten sillä mennään ainakin toistaiseksi. Tuon edeltävän kirjoituksesi perustella olet omasi ostanut pari vuotta sitten, liekkö "alkuperäiset" loppuneet.Jami R wrote:Omaan autoon hankkisin pistokkeen Turun VV-autosta ja siinä oli "mutteri" kiinnitykseen ja jousen avulla kiinni menevä kansi mukana eli täysin samanlainen kuin vakiona olevissa..

Jos tuo liimaukseni antaa periksi, niin täytyypä kysäistä sitten Turusta, josko heillä olisi asiat paremmin. Sieltä on muuten tuo autoni kotoisin alunperinkin.

Passatissa on ainakin semmonen muovilipareen päässä oleva kansi, sellaisen voisi jostain saada erikseenkin ehkä?
Tai sitten jos joku pistokkeen ostanut löytäisi vielä varaosanumeron jolla saa sen "täydellisen" paketin, senkin voisi tähän kirjottaa ylös ettei joka kerta tarvi kaikkien miettiä ja kirota samaa asiaa...
Tai sitten jos joku pistokkeen ostanut löytäisi vielä varaosanumeron jolla saa sen "täydellisen" paketin, senkin voisi tähän kirjottaa ylös ettei joka kerta tarvi kaikkien miettiä ja kirota samaa asiaa...
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Jep, nytpä löytyi minullekin. Tosin sitä pistorasiaa hankkiessani tästä kiinnitysmutteri+kansi -osasta ei kukaan kertonut mitään, tosin enpä tajunnut kysyäkään.Jami R wrote:Kyllä tilaamalla luulisi saavan mistä vaan vw liikkeestä. Nyt kun oikein aloin muistelemaan niin kyllä minullekin tarjottiin ensiksi pelkkä pistoke mallia, mutta etsimällä löytyi myös pistoke suojaläpällä ja sillä kiinnitys mutterilla..

Pistorasia: 1J0919309, hinta Tampereen Laakkosella 10e.
Kiinnitysmutteri + kansi: 7L6919341F, hinta Tampereen Laakkosella 12e.
Toivottavasti tästä omasta sekoilustani on hyötyä muille.
