Mistä A8 replica vanteet 16" 4*100? (saako edes?) EI SA
Mistä A8 replica vanteet 16" 4*100? (saako edes?) EI SA
Saako noita A8 replica vanteita jostakin 15-16" ja 4*100 jaolla? Kaikki mitä on netistä löytyny on 5*100 jaolla ja et 35 tai 47.
Ongelmana on kun just hankitussa ventossa on juuri tuollaiset vanteet alla 7,5*17" koossa, et 35 ja 4*100 jaolla.
rengastus on 205/40/17 ja takaa raapii pyöränkoteloon, alustaa madallettu 60/40mm.
Tuon kokoinen rengastus mahtuu alle jos vanne 7" leveä.
Ongelmana on kun just hankitussa ventossa on juuri tuollaiset vanteet alla 7,5*17" koossa, et 35 ja 4*100 jaolla.
rengastus on 205/40/17 ja takaa raapii pyöränkoteloon, alustaa madallettu 60/40mm.
Tuon kokoinen rengastus mahtuu alle jos vanne 7" leveä.
Last edited by -Jarkko- on 30.7.2008 12:01, edited 1 time in total.
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Kaarien pokat on edellinen omistaja rälläköinyt jo pois eli ei ole mitä rullata, renkaat hinkkaa pyöränkoteloon ja pitäis noista kaarista hitsata ulompi ja sisempi pelti yhteen, nyt lentää kaikki paska väliin.
Ja tuo on GT malli jossa ne hemmetin muovilätkät pyöränkaarissa.
Ventuskaa pitäisi muutenkin korottaa kun ei tuollaisella muurahaisten tappokoneella tee täällä vaasassa mitään, tiet on niin paskassa kunnossa että auton täällä vaan hajottaa.
Velipoika on vaan tuohon vannemalliin niin ihastunut että samanlaiset pitäis saada pienempänä, vento vakio alustalla ja 17" kumeilla ei näytä kovin mahtavalta.
Ja tuo on GT malli jossa ne hemmetin muovilätkät pyöränkaarissa.
Ventuskaa pitäisi muutenkin korottaa kun ei tuollaisella muurahaisten tappokoneella tee täällä vaasassa mitään, tiet on niin paskassa kunnossa että auton täällä vaan hajottaa.
Velipoika on vaan tuohon vannemalliin niin ihastunut että samanlaiset pitäis saada pienempänä, vento vakio alustalla ja 17" kumeilla ei näytä kovin mahtavalta.
Eipä ole tullut yksiäkään A8 replicoja vastaan muilla kuin 5 x 112/5 x 100-jaolla.
Kaksi ratkaisua tähän olisi: joko ostaa 4 x 100 -> 5 x 100 -adapterit, jolloin ET muuttuu vähintään 10 - 15 mm tai hitsauttaa pultinreiät ja koneistaa uusi jako.
Mulle voit kaupitella sitten noita 17" tuohon vaimokkeen autoon.
Kaksi ratkaisua tähän olisi: joko ostaa 4 x 100 -> 5 x 100 -adapterit, jolloin ET muuttuu vähintään 10 - 15 mm tai hitsauttaa pultinreiät ja koneistaa uusi jako.
Mulle voit kaupitella sitten noita 17" tuohon vaimokkeen autoon.
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
Kumma juttu kun noissa meidän omissa on 2 jakoa ja ovat tällä hetkellä 4 pulttisen GT venton alla.
Modificars -liikkeen sivuilta löytyy tuota 16" koossa mutta jakoa ei mainittu ja kaikki muut löytämäni ovat joko 35 tai 45 et:llä.
Tuossa jo suunniteltiin vanteiden koneistusta eli kiinnityspinnasta jyrsittäis 5-10mm pois jolloin et:n sais 40-45mm mutta yritetään puhua tuo velipoika vaihtamaan vannemallia kun ventoa pitäisi muutenkin kuulemma korottaa, 60/40 on liian matala ja kova ajaa vaasan teillä.
Modificars -liikkeen sivuilta löytyy tuota 16" koossa mutta jakoa ei mainittu ja kaikki muut löytämäni ovat joko 35 tai 45 et:llä.
Tuossa jo suunniteltiin vanteiden koneistusta eli kiinnityspinnasta jyrsittäis 5-10mm pois jolloin et:n sais 40-45mm mutta yritetään puhua tuo velipoika vaihtamaan vannemallia kun ventoa pitäisi muutenkin kuulemma korottaa, 60/40 on liian matala ja kova ajaa vaasan teillä.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Kyllä 205/40R17 mahtuu pyörimään 60/40 madalluksella jos vanteiden ET ja etupään kulmat on kohillaan.
Ja jos vanne on 7 tuumaa leveä ni ET-luku 42 ja etupään camber-arvo n. 1,4 astetta negatiiviselle ni mahtuu.
Nii ja jos todellinen madallus on tuo 60/40.
Itellä oli Weitecin ruuvattava pohjassa, renkaina 215/40 F1:set, vanne 7" leveä ja Et 42 ja camber -1,4.
Edestä joutu sisälokaria pikkusen muotoilla puskurinliitos kohdasta sekä sisälokarin kiinnitysruuvit piti vaihtaa lättypää ruuveihin. (siis ne kaksi jotka ovat kaaren sisäreunassa)
Noitten modauksien jälkeen ei raapinu kovemmassakaan ajossa.
Ja jos vanne on 7 tuumaa leveä ni ET-luku 42 ja etupään camber-arvo n. 1,4 astetta negatiiviselle ni mahtuu.
Nii ja jos todellinen madallus on tuo 60/40.
Itellä oli Weitecin ruuvattava pohjassa, renkaina 215/40 F1:set, vanne 7" leveä ja Et 42 ja camber -1,4.
Edestä joutu sisälokaria pikkusen muotoilla puskurinliitos kohdasta sekä sisälokarin kiinnitysruuvit piti vaihtaa lättypää ruuveihin. (siis ne kaksi jotka ovat kaaren sisäreunassa)
Noitten modauksien jälkeen ei raapinu kovemmassakaan ajossa.
Siinähän se onkin kun vanne on 7,5*17" ja et 35 kun ventossa et pitää olla 38-42, 38 on vakio.
Eilen verrattiin tuota korkeutta emännän vakioalustaiseen ja mun mielestä tuo on korkeempi kun 60/40.
TUV -lappua lueskelin mutta ei siinä mitään mainintaa korkeudesta ole, jousien malli on vw 011 fk.
Takaa raappii pyöränkoteloon kun joku takapenkillä.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Vanne2.jpg
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Vanne1.jpg
Vanteet vaihdetaan pienempiin eli 15-16" aluja voipi kaupata.
Eilen verrattiin tuota korkeutta emännän vakioalustaiseen ja mun mielestä tuo on korkeempi kun 60/40.
TUV -lappua lueskelin mutta ei siinä mitään mainintaa korkeudesta ole, jousien malli on vw 011 fk.
Takaa raappii pyöränkoteloon kun joku takapenkillä.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Vanne2.jpg
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Vanne1.jpg
Vanteet vaihdetaan pienempiin eli 15-16" aluja voipi kaupata.
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo