Kansirempan (ATJ) hinta?
Kansirempan (ATJ) hinta?
Mitä kansirempat on tullut maksamaan? Oma 1,9tdi / ATJ rupesi hukkaamaan nesteitä 210tkm kohdalla. Käytin huollossa ja kuulemma nesteiden joukossa pieniä määriä pakokaasuja. Ei kupli vielä merkittävästi, joten kansi voi olla hyvällä tuurilla ehjä ja homma voi korjaantua pelkällä pahvin vaihdolla. Vakkarikorjaamo ei kuitenkaan ota hommaa itselleen, koska ruiskusuutinkone vaatii omat työkalunsa. Lisäksi siis kaipaisin suosituksia korjaamoista väliltä H:ki-Järvenpää.
Tänään tuli epäilys korjaamon diagnoosin suhteen. Ensinnäkin pyysin printit hc-mittauksesta,mutta en niitä saanut. Toinen juttu on, että keväällä meni vesipumppu takuuseen (jakohihnoineen) vuodon takia. Kolmanneksi käyttelin tänään puolisen tuntia ja säiliöstä ei tullut yhtään ilmakuplaa. Lisäksi olen kuullut, että paisuntasäiliön korkki menee näissä vanhoissa jossakin vaiheessa uusiksi. Lisäksi kaveripiirissä oli juttua, että dieselin kanssa hc-mittaus ei ole aivan selkeä juttu. Meinaan huomenna ostaa uuden korkin ja jään seuraamaan tilannetta. Lisäksi haluaisin asioista paremmin tietävien kommentteja hc- mittauksen suhteen.
Itse ole aina mittaillut pakokaasupitoisuuksia jäähdytin nesteestä sellaisella kemiallisesti toimivalla indikaattorilla. Sitä en tiedä miten nuo tuolla eri korjaamoilla niitä mittailee. Varmaan joillain erittäin hienostuneilla sähköisillä mittareilla joilla ei kuitenkaan todellisuudessa ole mitään virkaa. Taikka sitten eivät mittaa laisinkaan, luulisin näin asian olevan
Tuosta kemiallisesta mittarista voin sen sanoa että on ollut näihinpäiviin saakka todella luotettava mittalaite hintaansa nähden. Sitä kun ei kannata missään tilanteessa lähteä kyseenalaistamaan jos mittaus tuloksessa on joitakin pakokaasupitoisuuksia. "terve" moottorihan ei missään vaiheessa hengitä nesteiden joukkoon. Moottoriöljyt on asia erikseen.
Kannattaa tosiaan vaihtaa tuo paissarin korkki ennenkuin alkaa repimään konetta kappaleiksi. Eipä silti se kansiremppa oikein tehtynä, eli ei pura mitään ylimääräistä niin paljoa maksa loppuen lopuksi.
Btw. Oli se pensa tai diesel, jäähdytinnesteen pakokaasu analysointi käy samalla tavalla

Tuosta kemiallisesta mittarista voin sen sanoa että on ollut näihinpäiviin saakka todella luotettava mittalaite hintaansa nähden. Sitä kun ei kannata missään tilanteessa lähteä kyseenalaistamaan jos mittaus tuloksessa on joitakin pakokaasupitoisuuksia. "terve" moottorihan ei missään vaiheessa hengitä nesteiden joukkoon. Moottoriöljyt on asia erikseen.
Kannattaa tosiaan vaihtaa tuo paissarin korkki ennenkuin alkaa repimään konetta kappaleiksi. Eipä silti se kansiremppa oikein tehtynä, eli ei pura mitään ylimääräistä niin paljoa maksa loppuen lopuksi.
Btw. Oli se pensa tai diesel, jäähdytinnesteen pakokaasu analysointi käy samalla tavalla

Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.