Nyt jo alkaa tulemaan noita kilometreistä johtuvia kulumia kolopalloon kun matkaa on taivallettu about 307 tkm. Tuossa 304 tkm meni toinen etupyöränlaakeri ja nyt alkoi kytkin luistamaan.
Onko foorumin lukijoilla tietoa tai edes hyviä arvioita paljonko tuommoinen kytkimen vaihtohommeli ottaa aikaa taikka euromaneja jos sen teettää korjaamolla? Osaisi vaan alkaa ottaa ajoissa nitroja ennen kuin vien korjaamolle sikäli muutamissa topikeissa spekuloidut korjaushinnat pitänee paikkansa (niissä oli hinnat välillä 300 € - 1800 €!
Konehan on tuo 1,9 tdi pd ATD
Ja saapi suositella oulun lähialueiden pajoja joihin ei ole viikkojen mittaisia jonoja.
TDI (PD) kytkin luistaa
TDI (PD) kytkin luistaa
VW GIV variant 1,9 TDI (ATD)
Itse ostin kyseiseen vehkeeseen valeo4 kytkin paketin joka maksoi n. 450e ja Normaali moottorikorjaamolla työt n. 300e
Jos pelkän levyn ois vaihtanu niin reilusti alle 500e remontti ois ollu, riippuen uuden levyn hinnasta.
Mitä tiedusteluja tein niin muistaakseni bosc car servicelle ois pelkät työt ollu arviolta noin 800e ja tammer dieselillä noin 500-600e.
Kuulemma aikaa vievä homma kun laatikko on poikittain ja sen irrottamiseen kuluu aikaa, jotain päivän hommasta taisivat höpistä.
Merkkiliikkeistä ei käyny mielessäkään tiedustella.
Tämä siis pirkanmaalla.
Jos pelkän levyn ois vaihtanu niin reilusti alle 500e remontti ois ollu, riippuen uuden levyn hinnasta.
Mitä tiedusteluja tein niin muistaakseni bosc car servicelle ois pelkät työt ollu arviolta noin 800e ja tammer dieselillä noin 500-600e.
Kuulemma aikaa vievä homma kun laatikko on poikittain ja sen irrottamiseen kuluu aikaa, jotain päivän hommasta taisivat höpistä.
Merkkiliikkeistä ei käyny mielessäkään tiedustella.

Tämä siis pirkanmaalla.
taidan ensitöikseni tilata ajan työpaikkalekurille kohonneen verenpaineen takia
Ja resepti nitroille olisi kans kohtuu kova sana.
Ompa aika kallista mutta elämä on ja toisaalta onhan noissa kilometreissä jo odotettavissa jotain suurempaa tai pienempää?
edittiä: ensimmäinen hinta saatu korjaamolta, työt ~450 €, kytkinpaketti reipas 300 € ja tarvittaessa uusi vauhtipyörä vajaa 600 €!! Voi ziisus että on edukasta ( -> about 1350 €)
edittiä 2: Osien hintoja saatu lisää elikä valeon paketti joka sisältää vauhtipyörän + kytkimen romppeet maksais vajaa 500 €uromania ja samanen paketti sachs:laisena reilu 600 €. Vaihtotyöajaksi on määrittynyt 3-5 tuntia, a' >50 €/h.

Ompa aika kallista mutta elämä on ja toisaalta onhan noissa kilometreissä jo odotettavissa jotain suurempaa tai pienempää?
edittiä: ensimmäinen hinta saatu korjaamolta, työt ~450 €, kytkinpaketti reipas 300 € ja tarvittaessa uusi vauhtipyörä vajaa 600 €!! Voi ziisus että on edukasta ( -> about 1350 €)
edittiä 2: Osien hintoja saatu lisää elikä valeon paketti joka sisältää vauhtipyörän + kytkimen romppeet maksais vajaa 500 €uromania ja samanen paketti sachs:laisena reilu 600 €. Vaihtotyöajaksi on määrittynyt 3-5 tuntia, a' >50 €/h.
Last edited by JPT on 21.8.2008 12:44, edited 1 time in total.
VW GIV variant 1,9 TDI (ATD)
Onks teillä pojilla 5 lovinen laatikko? Jos on niin suosittelen unohtamaan tuon Valeon kytkinsetin varsinkin jos konetta on tarkoitus virittää reilummin. Ostaa siihen volkkarin orkkis kiinteen vauhtipyörän (käytetty) ja vaikka Sachs power asetelman levyineeen ja painelaakereineen. Osien hinta tuolleen 350-400€ ja kestää paremmin vääntöä kuin toi Valeon 228mm setti. Toisekseen tuohon orkkis vauhtikseen voi päivittää paremmat SRE osat, tuohon valeon vauhtipyörään et parempaa settii saa kiinni.
Joo, kiitoksia vinkeistä tais tulla vaan tuntia, paria liian myöhään.
Soittelin useampia korjaamoja ja työmääräksi vakioitu se 3,5 h. Se on kaiketi ihan ok mutta noiden osien suhteen tein vähän pakon sanelemana päätöksen hankkia tuommonen valeon -paketti. Sachsia suositteli mutta sitäpä ei ollutkaan saatavilla ihan piakkoin joten siksi valeo. Ja toivottavasti kestää, ei ole tarpeellista lastuttaa ja mahtaa noilla mun auton kilometreillä jo originaalitehotkin tippunut joten teho sitä ei ehkä tapa?
Että tämmöstä...pitää hiukka vielä pähkiä kuiten noita osia?
Soittelin useampia korjaamoja ja työmääräksi vakioitu se 3,5 h. Se on kaiketi ihan ok mutta noiden osien suhteen tein vähän pakon sanelemana päätöksen hankkia tuommonen valeon -paketti. Sachsia suositteli mutta sitäpä ei ollutkaan saatavilla ihan piakkoin joten siksi valeo. Ja toivottavasti kestää, ei ole tarpeellista lastuttaa ja mahtaa noilla mun auton kilometreillä jo originaalitehotkin tippunut joten teho sitä ei ehkä tapa?
Että tämmöstä...pitää hiukka vielä pähkiä kuiten noita osia?
VW GIV variant 1,9 TDI (ATD)